ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سریال پنجمین خورشید



صفحه ها : 1 2 3 4 [5]

جنگل
21-09-2009, 17:43
چقدر مسخره بود کل داستان فقط میخواست یک رمان بنویسه
مردم رو الکی معطل میکنن!!!

Grand
21-09-2009, 17:52
آخرش بد تموم شد...

puss
21-09-2009, 17:58
جالب اینجاست توی جشن خداحافظی ای که دیشب توی تالار شیان توی لویزان گرفتن 12000000 تومان به جناب محسن (حمید گودرزی ) تقدیم کردن به عنوان جایزه
خوبه سریال مزخرف بود

ali_agha1981
21-09-2009, 20:24
مجری : چرا این کتیبه 5 تا خورشید داشت ؟مثلا 6 تا خورشید نداشت ؟
افخمی(کارگردان) : خوب همینجوری دیگه ...!!!:18::13:
------
به نظر من حداقل برای این یکی.. دیگه باید یه دلیل منطقی داشتند چون مظمون سریال هم پنجمین خورشید هست ..:13:

click_dez
21-09-2009, 21:27
آخرش بد تموم شد...

نه اشتباه نکن افتضاح بود

vandu
21-09-2009, 21:28
مجری : چرا این کتیبه 5 تا خورشید داشت ؟مثلا 6 تا خورشید نداشت ؟
افخمی(کارگردان) : خوب همینجوری دیگه ...!!!:18::13:
------
به نظر من حداقل برای این یکی.. دیگه باید یه دلیل منطقی داشتند چون مظمون سریال هم پنجمین خورشید هست ..:13:

نگفت همین جوری! گفت باید تعداد عدداش فرد می بوده...
اگه سه تا می بود کم میشد. یعنی جذابیت پیدا نمی کرد...
اگه هم 7 تا یا مثلا بیشتر بود خیلی کش پیدا می کرد...
دلیلش هم منطقی بود دیگه. نبود؟

humankhan
22-09-2009, 11:52
نگفت همین جوری! گفت باید تعداد عدداش فرد می بوده...
اگه سه تا می بود کم میشد. یعنی جذابیت پیدا نمی کرد...
اگه هم 7 تا یا مثلا بیشتر بود خیلی کش پیدا می کرد...
دلیلش هم منطقی بود دیگه. نبود؟
حالا یه دلیل منطقی می آورد که چرا آخر فیلمه افتضاحه می تونستن خیلی بهتر تمومش کنن

ali_ranger22
22-09-2009, 12:38
داستان نویسی فیلم یعنی در واقع همون سناریو از مبتدی ترین حالت برای پایان دادن به داستان استفاده کرد
حالم بهم خورد
مسخره ترش اینه که اگه همش داستان بود اون 1000 تومنی که امضا شده بود چی بود ؟ یا چرا خواهرش پیر نشده بود ؟ ولی مادرش مرده بود ...
در مجموع گند زدن با این داستان نوشتنشون !

Gam3r
22-09-2009, 12:44
داستان نویسی فیلم یعنی در واقع همون سناریو از مبتدی ترین حالت برای پایان دادن به داستان استفاده کرد
حالم بهم خورد
مسخره ترش اینه که اگه همش داستان بود اون 1000 تومنی که امضا شده بود چی بود ؟ یا چرا خواهرش پیر نشده بود ؟ ولی مادرش مرده بود ...
در مجموع گند زدن با این داستان نوشتنشون !


یعنی شماها هنوز نگرفتین که داستان چی شد ؟؟

کل داستان سرکاری بود ... محسن فقط داشت یه کتاب مینوشت ... همین !! :41:

mahsa1469
22-09-2009, 13:06
آره والا محسن حتی متوجه نشد تو داستانی که نوشته بود مرگ قابل تغییر بود در نتیجه وقتی برگشت 40-ام مامان غزل بود و نمی تونست عروسی غزل باشه...

3Dmajid
22-09-2009, 13:06
کل داستان سرکاری بود ... محسن فقط داشت یه کتاب مینوشت ... همین !! [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]پس اون پوله چی بود ؟ :31:

Gam3r
22-09-2009, 13:16
پس اون پوله چی بود ؟ :31:

فتوشاپه !! :31:
راستشو بخوایین بهترین داستانی که میشه در موردش حدس زد همینه ... چیز دیگه ای نمیشه گفت
واقعا داستان چرتی داشت ... قصه ی شنگول و منگول داستانش پر محتوا تر بود !!

moraddad
22-09-2009, 13:19
آره والا محسن حتی متوجه نشد تو داستانی که نوشته بود مرگ قابل تغییر بود در نتیجه وقتی برگشت 40-ام مامان غزل بود و نمی تونست عروسی غزل باشه...

عروسی هما که مشکل نداشت...
گفت نمیشه مرگ رو تغییر داد، ولی زمان مرگ تغییر میکرد.
مثلا غلامرضا یه بار عملیات نمیدونم چی چی شهید شد، ولی دفعه بعد زودتر شهید شده بود!
بنابر این الزاما مرگ ننه ی هما با عروسی هما متقارن نیست!
******
سریال ضعیفی بود...:5:

xperia990
22-09-2009, 15:12
:31:اره فک کنم خودشونم میدونستن بد تمومش کردن یه سری صحنه مثل 4راه که هما رو دید و... گذاشتن که درست شه

MAJ€€D
22-09-2009, 16:11
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

M O B I N
22-09-2009, 16:24
واقعا داستان چرتی داشت ... قصه ی شنگول و منگول داستانش پر محتوا تر بود !!
نویسنده فیلم نامه فقط دوست داشت یه طوری بنویسه ملت کپ کنن !! مثلا اگه شنگول منگولو مینوشت خبری از شنگول منگول نبود بجاش چند تا بنگی منگل توی داستان می بود !! :31: :27:

3Dmajid
22-09-2009, 16:41
ولی حمید گودرزی که اومد تلویزیون خودش گفت آخرای کار گیج گیجکی درست کردیم.
حالا بگذریم ... تموم شد رفت دیگه :31:

masoudtr
22-09-2009, 18:11
میگم خوب به شخصیت بیننده ها توهین کرده

3Dmajid
22-09-2009, 18:21
میگم خوب به شخصیت بیننده ها توهین کرده شما به بزرگی خودتون ببخشید:31: ولی من با اینجور پایانای حالگیری خیلی حال میکنم :20:

MORINIO
22-09-2009, 20:03
جان من دیگه سر این سریال بحث نکنید اصلا ارزش نداره !

تا اسم این سریال رو تو لیست تاپیکا میبینم یه جوری میشم!:2:

frnsh
22-09-2009, 22:27
منم مثل بقیه دوستان کاملا تاسف میخورم واسه این پایان مزخرف!!! یعنی عند بی کیفیتی بود. یعنی اینا نمیدونستن این کارا دیگه قدیمی شده؟ اونوقت یارو کارگردانه میاد میگه مطمئن باشین خواب ندیده! خب اینکه بدتر از خواب دیدن بود!!!
یعنی اومدن یه فیلم متفاوت نشون بدن، گند زدن به فیلمسازی! : دی

Cyberlife
22-09-2009, 23:26
باورم نمیشه 101 صفحه درباره این سریال بحث شده ، در کل فیلم خوبی بود اما منم میخوام یه چیزی بگم فحش ندین

:31: بگم :43: ایده خوبی داشت ، ببینده رو تا آخر با خودش همراه کرد ولی آخر سر در قسمت آخر و با تمام وجود

:2: به فیلم ، انگار همه کارگردانهای ایرانی تصورشون از مردم کشورشون اینه :34: ، فیلم میخواهید ببینید برید از

این فیلما :rambo: ببینید ، به هر حال نماز روزه هاتون قبول :1: ، به چند آگهی بازرگانی توجه کنید :

:15::47::32::22::3::24::4:

*Necromancer
23-09-2009, 09:26
منکه اصلا سه قسمت آخر رو ندیدم! یکی بگه پایانش چی بود که ضد حال زد؟؟؟؟؟

ghermezeteh
23-09-2009, 10:15
میگم این حمید گودرزی پاهاش به یه فیزیوتراپی اساسی نیاز داره ها!فکر کنم بچه بوده خیلی بد تو قنداق می خوابوندنش !! :31:
کارگردان هم که دویدن اینو میدید باید سکانس های مربوط به دویدن رو یه جوری تغییر میداد مثلا دوربین رو از بالاتنه فیلمبرداری می کرد یا از وسط پاها به بالا تا پایین پاش معلوم نباشه و نوع دویدنش تا مردم بخندن
کلا راه رفتن ها و دویدن ها تو این فیلم خیلی رو اعصاب بود و یکی از نقاط ضعف بیشمار این سریال بود.مخصوصا راه رفتن و دویدن محسن و مثلا لاتی راه رفتن شبنم قلی خانی!


جان من دیگه سر این سریال بحث نکنید اصلا ارزش نداره !

تا اسم این سریال رو تو لیست تاپیکا میبینم یه جوری میشم!:2:



شما نگران نباش بذار بچه ها بیان حرف دلشونو بزنن هر موقع حرفای دلشون تموم شد این تاپیکم خود به خود میره اون پایین مایینا
آخه کم چیزی نیست یک ماه رفتن سرکار باید فعلا بیان اینجا خودشونو تخلیه روانی کنن تا عقده ای نشن:31:(شوخی)

mr.reza
23-09-2009, 10:44
من همیشه به این فکر میکنم که این سریال های مسخره چیه که بعدش کارگردان و بازیگران و عوامل ساختش و باید تا 2 ماه تو تلویزیون بیارن و پشت سر هم تشکر و ...

واقعا اگر روزی این جماعت سریالی مثل لاست بسازن چیکار میکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :دی

f.kh0511
23-09-2009, 12:23
اقا الان يكي به من بگه اين يني چي؟
اخرش چي شد يني؟
خو اين خيلي مسخره بوووود كه


منکه اصلا سه قسمت آخر رو ندیدم! یکی بگه پایانش چی بود که ضد حال زد؟؟؟؟؟

همون بهتر كه نديدي واقعا
ما كه ديديم هم با تو فرقي نداريم چون نفهميديم چي شد:31:

Facon_Archi
23-09-2009, 13:46
خدا رو شکر من اصلا این سریال و کلا سریال های ماه رمضان را ندیدم!
دیگه الان بعد این همه سال باید همه متوجه شده باشند که سریال های ایرانی آخرش چه جوری تموم میشه و باید انتظار داشه باشن.
من نمیخوام به کسی توهین کرده باشم...ولی وقتی طبق نظر سنجی صدا سیما این سریال مثل اینکه پر بیننده ترین بوده!
تا وقتی مردم سلیقشون همین نوع سریال ها باشه،نباید شکایتی هم از پایان سریال داشه باشند!چون وقتی این نوع سریال ها رو ساپورت میکنن! تولید کننده های این سریال ها که از پول بعدش نمیاد که!باز یه سریال آبکی دیگه می سازه و پخش میکنه!

Cyberlife
23-09-2009, 14:40
خدا رو شکر من اصلا این سریال و کلا سریال های ماه رمضان را ندیدم!
دیگه الان بعد این همه سال باید همه متوجه شده باشند که سریال های ایرانی آخرش چه جوری تموم میشه و باید انتظار داشه باشن.
من نمیخوام به کسی توهین کرده باشم...ولی وقتی طبق نظر سنجی صدا سیما این سریال مثل اینکه پر بیننده ترین بوده!
تا وقتی مردم سلیقشون همین نوع سریال ها باشه،نباید شکایتی هم از پایان سریال داشه باشند!چون وقتی این نوع سریال ها رو ساپورت میکنن! تولید کننده های این سریال ها که از پول بعدش نمیاد که!باز یه سریال آبکی دیگه می سازه و پخش میکنه!

من نمیدونم این صدا و سیما از کجا میفهمه که این سریال پربیننده است ، نکنه اونها هم لوح سنگی خورشید نشان

دارن که باهاش میرن به آینده و میبینن این سریال پر بیننده شده ، هر چی هست زیر سر ضرغامی ، آخه که حوصله

داره بره سایت صدا و سیما و توی نظر سنجی شرکت کنه ، اگه به من پول هم بدم نمیرم توی نظر سنجی اونها

شرکت کنم .:13:

Hossein Adeli
23-09-2009, 15:07
آخر سریال بیشتر شبیه بیلاخ بزرگی بود که کارگردان به بینندگان نشون داد! تا شما باشین دیگه هوس فیلم ایرانی نکنید!!!
من که قسمت آخر هر چی ف ح ش بلد بودم دادم به کارگردان

Iman_m123
23-09-2009, 21:03
امشبم باز تکرار دو قسمت آخرش رو گذاشتم منم سریع تلویزونو خاموش کردم :دی

من از سفحه 86 فک کنم بود تا نود و خورده ای تاپیک رو دنبال کردم ولی بعدش حوصله نداشتم فقط میخوام بگم :

اونایی که میگن وقتی محسن واسه آخرین بار اومد سال 88 رفت در خونه هما در زد یکی گفت در رو باز نکن ، عوامل پشت صحنه توی خونه چه کار میکردن آخه ؟ بازی میکردن ؟ فوتبال ؟ :دی

امير موسر
23-09-2009, 21:13
امشبم باز تکرار دو قسمت آخرش رو گذاشتم منم سریع تلویزونو خاموش کردم :دی

من از سفحه 86 فک کنم بود تا نود و خورده ای تاپیک رو دنبال کردم ولی بعدش حوصله نداشتم فقط میخوام بگم :

اونایی که میگن وقتی محسن واسه آخرین بار اومد سال 88 رفت در خونه هما در زد یکی گفت در رو باز نکن ، عوامل پشت صحنه توی خونه چه کار میکردن آخه ؟ بازی میکردن ؟ فوتبال ؟ :دی

یکی که 100 درصد یه چی گفت !!

ghermezeteh
24-09-2009, 11:15
امشبم باز تکرار دو قسمت آخرش رو گذاشتم منم سریع تلویزونو خاموش کردم :دی

من از سفحه 86 فک کنم بود تا نود و خورده ای تاپیک رو دنبال کردم ولی بعدش حوصله نداشتم فقط میخوام بگم :

اونایی که میگن وقتی محسن واسه آخرین بار اومد سال 88 رفت در خونه هما در زد یکی گفت در رو باز نکن ، عوامل پشت صحنه توی خونه چه کار میکردن آخه ؟ بازی میکردن ؟ فوتبال ؟ :دی

صدایی که گفت در رو باز نکن از بیرون میومد نه از تو خونه.
عوامل پشت صحنه بیرون بودن و حتما کسی یا کسانی تو خونه بودن که داد زدن گفتن در رو باز نکن.

امير موسر
24-09-2009, 11:39
یعنی انقدر امکاناتشون پایینه که نتونستن اون صدارو حذف کنن !!

4MaRyAm
24-09-2009, 11:47
یعنی انقدر امکاناتشون پایینه که نتونستن اون صدارو حذف کنن !!

وقتی همون دقیقه نود فیلمو میسازن و سریع میذارن واسه پخش ،این سوتیا طبیعیه دیگه:13:

Gam3r
24-09-2009, 12:37
نه بابا اون صدای مرد خونه بود که به زنه گفت درو باز نکن

ali_agha1981
24-09-2009, 13:44
دیروز وقتی دو قسمت اخر رو نشون میداد صدای اون مرده که گفت در رو باز نکن (که قطعا از پشت صحنه بود) رو حذف کرده بودند
فکر کنم تازه فهمیدن چه سوتی دادن ..!!

Cyberlife
24-09-2009, 18:54
فیلم ایرانی همینه دیگه ، اسپایدر من 3 که نیست که اگه یک اشتباه بشه جایزه اسکار رو از دست بدی .

من اگه باشم به این فیلم جایزه حمید طلایی یا خرزوخان طلایی رو اهدا میکنم ، راستی این حمید دیوونه بود یا این که

خودشو به دیوونگی زده بود ، اصلا چرا اسمش رو گذاشتن حمید ، نکنه حمید گودرزی دیوونه بازی درآوورده که اسمشو گذاشتن روی

اون ، میذاشتن محمود بهتر نبود .

N.E.G.A.R
25-09-2009, 00:27
حالم بهم خورد ،خیلی پایان گندی داشت :2:

4MaRyAm
25-09-2009, 11:22
فیلم ایرانی همینه دیگه ، اسپایدر من 3 که نیست که اگه یک اشتباه بشه جایزه اسکار رو از دست بدی .

من اگه باشم به این فیلم جایزه حمید طلایی یا خرزوخان طلایی رو اهدا میکنم ، راستی این حمید دیوونه بود یا این که

خودشو به دیوونگی زده بود ، اصلا چرا اسمش رو گذاشتن حمید ، نکنه حمید گودرزی دیوونه بازی درآوورده که اسمشو گذاشتن روی

اون ، میذاشتن محمود بهتر نبود .
نه بابا یارو سالمه سالمه، من یه جا عکسشو بدون گریم دیدم

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

f.kh0511
26-09-2009, 07:40
نه بابا یارو سالمه سالمه، من یه جا عکسشو بدون گریم دیدم

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اره بابا اين سالمه
پندار اكبريه ديگه يه 4-5 سال پيش تو فيلم غروب پاييز بازي كرده بووود:27:

4MaRyAm
26-09-2009, 10:07
اره بابا اين سالمه
پندار اكبريه ديگه يه 4-5 سال پيش تو فيلم غروب پاييز بازي كرده بووود:27:
نه بابا این پندار اکبری نیست، پندار نقش غلامرضا رو بازی میکرد!!!!!!!!!!!!!!!!

f.kh0511
26-09-2009, 14:09
نههههههههههههه اون که یکی دیگه بووووود:31:
من خودم دیدم یه جا نوشته بود این حمیده
یادم نمیاد کوجا ولی....

4MaRyAm
26-09-2009, 17:43
نههههههههههههه اون که یکی دیگه بووووود:31:
من خودم دیدم یه جا نوشته بود این حمیده
یادم نمیاد کوجا ولی....

فهیمه جون، پندار با باباش عبدالرضا اکبری یه روز اومد توی برنامه، گفت من پندارم، همین غلامرضا بود. داری اشتباه میکنیا

tashakkor
27-09-2009, 00:01
این سریای این مشکل رو داشت که واسه سال هشتاد هشت نبود باید بیست و چها ر سال قبل ساخته می شد.

در این صورت خیلی قشنگ بود.

*Necromancer
27-09-2009, 00:19
درستش این بود که همزمان با نشون دادن سریال ، نویسنده داستان رو هم نشون می دادن که داره تایپ می کنه
چون همه جا این مرسومه و نمونه شم تو فیلم سرنوشت ناگوار دیدیم!
این پایان اونقدر ضایه و غیر اصولی بود که حتی آماتورا هم براشون افت داره ازش استفاده کنن!

f.kh0511
27-09-2009, 09:26
فهیمه جون، پندار با باباش عبدالرضا اکبری یه روز اومد توی برنامه، گفت من پندارم، همین غلامرضا بود. داری اشتباه میکنیا

:31: خو باشه قبووووول:31:
شايد من اشتباه كردم مريم جوووونم:11:

H a m e e d
27-09-2009, 20:59
قرار بود من تو این تایپیک پست نزنم، ولی امروز مطلب جالبی پیدا کردم حیفم اومد نذارم، هر چند اینها هم نقل قول از روزنامه س و حرف من محسوب نمیشه:46::
5 مهر 1388
پندار اکبری، تدوينگرِ بازيگر
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هنر- مژگان بهمنش:
پندار فرزند اول عبدالرضا اكبري يك تدوينگر- بازيگر است.او در مجموعه «تلاش» و « زمزمه محبت» به كارگرداني پدرش «عيد آن سال» به كارگرداني سعيد ابراهيمي‌فر سريال «نو عروس» سريال«پشت صحنه» و«بوي غريب پاييز»بازي كرده است.با او درباره فعاليتش در عرصه بازيگري و تدوين گفت‌وگو مي كنيم.
آن‌طور كه از صحبت‌هاي پدرتان متوجه شديم شما علاوه بر كار تدوين، دستي هم در كار بازيگري داريد و البته طبق گفته پدرتان خيلي گزيده كار مي‌كنيد.
شايد بيشتر به دليل كسب تجربه باشد. به هرحال در اين چند سال كه بابا بازي داشته و تجربه‌هاي مختلفي به دست آورده، من هم براساس اين تجربه‌ها سعي كرد‌ه‌ام تا به قول معروف آهسته و پيوسته عمل كنم. نمي‌خواهم كه يك شبه ره‌صد ساله را طي كنم، چون در اين صورت خيلي زود به پايان مي‌رسم. دوست دارم قدم‌هاي محكمي بردارم و انتخاب‌هاي بهتري داشته‌ باشم.


فعاليت شما در زمينه تدوين چقدر در تصميم‌گيري‌هاي شما براي انتخاب يك نقش تأثير داشته است؟

البته بي‌تأثير هم نبوده ،چون اين هنر آنقدر كامل هست كه احساس نياز براي فعاليت در كار ديگر مثل بازيگري را پيدا نمي‌كني؛ اما چيزي كه هست من براساس علاقه‌ام به اين هنر رو آوردم. البته بد نيست عنوان كنم كه مونتاژ برخلاف بازيگري كه در جمع حضور داري و ديده مي‌شوي، كاري است كه مدام در پشت صحنه هستي و دائماً مشغول كار، بنابر اين كمتر در جمع حضور داري.


در باره تدوين بيشتر صحبت كنيد.

تدوين در واقع عرضه نهايي يك مجموعه تلويزيوني ، يا يك فيلم سينمايي است. زماني كه بازيگر و كارگردان و ديگر عوامل فعاليت خود را انجام مي‌دهند ،مجموعه اين فعاليت‌ها روي يك فيلم يا نگاتيو ضبط و به دست تدوينگر سپرده مي‌شود. از آنجا كه اين مجموعه‌ها به صورت تكه‌تكه است، تدوينگر آن را يك دست كرده و ريتم‌گذاري مي‌كند. يك تدوينگر (مونتور) مي‌تواند با انتخاب يك تصوير، مسير يك فيلم را تعيين كند.


با اين توضيح ها يك تدوينگر هم بايد از سطح علمي بالايي برخوردار باشد؟

صددرصد. به هر حال فرد بايد ريتم و تصوير را بشناسد و مطالعه زيادي در اين زمينه داشته باشد. نكته جالبي كه دوست دارم در باره تدوين براي نوجوان‌ها عنوان كنم اين است كه تدوين، مخصوصاً تدوين كامپيوتري، مثل بازي كردن با يك پازل است، چون شما تكه‌هاي تصويرها را كنار هم مي‌چينيد و از كنار هم قرار دادن تصويرهاي چيده شده يك مجموعه مي‌سازيد. در واقع شما با تصوير بازي مي‌كنيد و با خوب بازي كردن مي‌توانيد روند يك فيلم را تغيير دهيد.


بپردازيم به بازيگري؛ آيا علاقه شما به بازيگري به دليل حضور پدرتان در اين رشته ايجاد شده است؟

به هر حال اين علاقه از كودكي با من بوده و من مدتي خيلي تفريحي به اين قضيه نگاه مي‌كردم تا اينكه وارد كلاس‌هاي بازيگري پدرم شدم و دوره بازيگري و كارگرداني را آنجا گذراندم. علاقه و اعتماد به نفسم نسبت به كار بازيگري از آن زمان به بعد خيلي بيشتر شد و از سال 80 به بعد تقريبا حرفه‌اي اين كار را دنبال كرده و در چند مجموعه و يك تله فيلم بازي كردم.


چند ساله بوديد كه براي اولين بار جلوي دوربين رفتيد؟

بار اولي كه مقابل دوربين قرار گرفتم، تقريباً 15-16 ساله بودم. اتفاقاً در فيلمي بازي كردم كه پدرم همبازي‌ام بود.در اين سن و سال آدم چندان حرفه‌اي به كار نگاه نمي‌كند؛ بنابر اين همه‌چيز برايش رنگ و بوي ديگري دارد. براي من هم از اين كه در كنار كساني بازي مي‌كردم كه زماني بازي‌هايشان را در سينما و تلويزيون مي‌ديدم و به كارشان علاقه
داشتم، ضمن اينكه باور كردني نبود، بسيار لذت‌بخش هم بود.مثلاً من كارهاي آقاي رضا فياضي و آتنه فقيه نصيري را دوست داشتم و يا به فيلم‌هاي آقاي ياسيني، كه براي گروه كودك برنامه مي‌ساخت، خيلي علاقه داشتم.


آيا شما هم مثل پدرتان اين حرفه را از همان دوران نوجواني انتخاب كرده بوديد؟

راستش من چندان شاگرد زرنگي نبودم، بنابر اين خودم را قانع كرده بودم كه مثل خيلي‌هاي ديگر به دكتري و مهندسي فكر نكنم. درباره هنر هم خيلي جدي نبودم. اما با توجه به شرايط سني‌ام دوست داشتم خلبان و يا يك فوتباليست شوم. به هر حال اين دوران خاص و پر از هيجان را گذراندم و بالاخره در رشته عكاسي تحصيل كردم.


از كارهاي جديدتان بگوييد.

در حال حاضر در يك تله فيلم به نام «فرياد سكوت» و يك مجموعه ده قسمتي به نام «طفلان مسلم» بازي دارم كه اين مجموعه براي دهه اول ماه محرم در دست تهيه است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

sinath
29-09-2009, 23:01
چرا داستان سريال عليرضا افخمي به تير 88 مي‌رسيد؟
اين كارگردان در گفت‌وگو با ايسنا:
از ابتداي فيلم‌نامه‌ي«پنجمين خورشيد» مسايل سياسي در ذهنم جايي نداشت


عليرضا افخمي معتقد است: اگر در ساخت سريال «پنجمين خورشيد» به مسايل سياسي و تاريخي پرداخته مي‌شد، ممكن بود كه اين فيلم براي مخاطب فاقد جذابيت‌هاي لازم باشد.
اين كارگردان و فيلمنامه‌نويس در گفت‌وگويي با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين پرسش كه چرا داستان را در تير ماه سال 1388 و در شهر تهران روايت كرده، اما اشاره‌اي به مسايل سياسي روز نداشته است، عنوان كرد: طرح اين فيلم را ما مدت‌ها از اين اتفاقات نوشته بوديم و در آن طرح، تمامي موارد فيلم از جمله تاريخ‌ها و مكان‌ها مشخص شده بود. در فيلم هم اگر مقطع تيرماه 88 به تصوير كشيده شده يكي از دلايلش آن است كه ما دقيقا در همان زمان مشغول فيلم‌برداري بوديم و به طور مثال اگر به تاريخ روزنامه‌هايي كه در اين اثر است توجه كنيد، تاريخ آن‌ها با تيرماه 88 مطابقت مي‌كند.
او ادامه داد: البته بنده از ابتدا هم در پي اين بودم كه به هيچ عنوان به عرصه سياسي ورود نكنم و حتي در قسمت‌هايي از فيلم كه مربوط به سال 64 است هم اين مساله رعايت شده است.در فاصله بين سال 64 و 88 هم اتفاقات و رخدادهاي سياسي مهمي صورت گرفته بود، اما من به آن‌ها هم اشاره‌اي نكردم و علت هم ريشه در سليقه‌شخصي ام داشت؛ چراكه به هيچ عنوان دوست نداشتم كه كارم وجهه و سبقه سياسي پيدا كند و ترجيح مي‌دادم كه اين اثر رنگ و بوي اجتماعي و مردمي داشته باشد.
كارگردان «پنجمين خورشيد» در پاسخ به پرسشي مبني بر تأثيرگذاري شرايط سياسي بر زندگي اجتماعي شخصيت‌هاي فيلم از جمله غلامرضا در سال 64 و روي ندادان اين اتفاق درباره‌ي شخصيت‌هاي سال 88، به ايسنا گفت: من در قسمت‌هاي مربوط به سال 1364 هم به افرادي مثل غلامرضا جنبه سياسي نداده‌ام، بلكه يك قشر خيلي اجتماعي و دوست‌داشتني را به تصوير كشيده‌ام. در كل هم سعي بسياركرد ه‌ام كه از ورود به جنبه‌هاي سياسي احتراز كنم حال چه در قسمت‌هاي مربوط به سال 64 چه در سال 88؛ در مورد شخصيت انوش هم بايد بگويم كه اين شخصيت مانند آن‌چه كه عده‌اي مي‌گويند فردي طاغوتي نبوده است بنده در فيلم حتي سعي كردم كه در برخي قسمت‌ها تماشاگر را به سمتي سوق دهم كه كمي هم به انوش حق دهد يا براي او دل بسوزاند.
افخمي در ادامه در پاسخ به پرسشي كه آيا نمي‌شد با استفاده از برخي نمادها و اشاره‌هاي كوچك برخي مسايل سياسي را نيز بيان كرد جواب داد: مسايل سياسي روز را نمي‌شد با چنين اشاره‌هايي مطرح كرد؛ چراكه يا انسان نبايد مطلبي را مطرح كند يا بايد به طور درست و اصولي آن را بپروراند. اگر بنده چنين قصدي داشتم علاوه بر مسايل سياسي روز بحث‌هاي مهم‌تري مانند پايان جنگ يا رحلت امام(ره) نيز مطرح مي‌شد كه براي پرداختن به آن‌ها لازم بود كه شخصيت‌هاي اصلي داستان نسبت به تك‌تك آن‌ها عكس‌العمل نشان دهند و شايد اين مساله براي مخاطب جذابيتي نداشته باشد. من در ساخت اين سريال از ابتدا سعي كردم كه روي داستان انسان‌ها متمركز شوم و آن‌ها را در ارتباط با يكديگر به تصوير بكشم و نه در ارتباط با تاريخ.
افخمي در پاسخ به پرسش ديگري كه بر ترس و واهمه او از گذشتن از خطوط قرمز اشاره داشت پاسخ داد: البته اين مطلب هم تا حدي مطرح بود؛ چراكه ممكن بود اگر به برخي مسايل ورود كنم بعدها دچار مميزي شوم؛ به خصوص اگر در اين راه قصد داشتم كه جانبدارانه عمل كنم مطمئنا چنين اتفاقي مي‌افتاد؛ اما در كل از ابتداي سنگ بناي فيلم‌نامه‌ي«پنجمين خورشيد» مسايل سياسي در ذهن من جايي نداشت.
كارگردان مجموعه تلويزيوني «پنجمين خورشيد» درباره ي اين كه با پاياني كه ارائه داد اصل پيام سريال كه بحث سرنوشت انسان‌ها و اعمال آنهاست خدشه‌دار نمي‌شود؟ به خبرنگار ايسنا گفت: خيلي به پايان فيلم فكر كرده بودم و از ابتدا و طرح اوليه هم همين پايان‌بندي در ذهنم بود. البته طرحي كه در ابتدا و دخترم (افسانه افخمي) ارايه كرده بود به اين شكل بود كه «هما به عنوان همسر نويسنده درباره پايان داستان از او مي‌پرسد»، اما من فكر كردم كه اگر اين فيلم اين‌گونه پايان يابد مردم اين داستان را قصه‌اي گذرا مي‌دانند و آن را فراموش مي‌كنند به همين دليل براي پايان خواهر نويسنده را جايگزين همسر او كردم و بعد با ديدن آن چند نفر سر چهارراه بار ديگر سعي كردم كه به مخاطب بگويم كه تمام آن انسان‌هاي جنوب‌ شهري با تمام آن معرفت و فقرشان ممكن است كه بر سر تك‌تك چهارراه‌ها به صورت واقعي وجود داشته باشند و شما آن‌ها را هرروز ببينيد.
او ادامه داد: اين نوع پايان‌بندي موجب مي‌شود كه برخلاف آن‌چه كه شما مي‌گوييد مخاطب از پايان فيلم دلگير نشود و احساس نكند كه مدتي سر كار بوده است .از سوي ديگر اين نوع پايان بندي موجب مي‌شود كه تماشاچي اين سريال را به حساب يك داستان نگذارد و آن را به سادگي فراموش نكند.
افخمي هم‌چنين اظهار كرد: البته برخي از مخاطبان به خاطر پايان تلخ اين فيلم ناراحتند و احساس مي‌كنند كه بهتر بوده كه اين فيلم پايان خوشي داشته باشد و اين دو نفر به يكديگر برسند؛ اما من فكر مي‌كنم اين چيزي است كه فاقد جنبه‌هاي آموزشي و هنري است.
اين كارگردان در ادامه با اشاره به ساخته‌هاي قبلي‌اش اظهار كرد: در تمامي آثارم از «تب سرد»، «روز حسرت»، «اغما»، «او يك فرشته بود» و ... در اكثر موارد پاياني تلخ را در نظر گرفته‌ام، چراكه به شخصه اين نوع پايان را بيشتر مي‌پسندم و شايد حتي در اين عرصه تا حدي تلخ‌انديش باشم. اما اكنون كه فكر مي‌كنم مي‌بينم كه اگر قرار بود اين دو نفر به يكديگر نرسند به تماشاچي تا حدي ظلم شده بود براي همين به خاطر گرفتن تلخي اين موضوع سعي كردم كه با اضافه كردن سكانس چهارراه تا حدي تلخي اين موضوع را بگيرم و به نوعي يك مسكن به تماشاچي بدهم.
اين كارگردان تلويزيون ادامه داد: البته با اين وجود پايان اين فيلم مي‌تواند انتقادات متعددي داشته باشد كه جواب من براي تمامي اين انتقادات همين صحبت‌هايي است كه كردم. شايد اگر من همين الآن هم بخواهم يك بار ديگر پايان‌بندي اين فيلم را بنويسم باز به همين شكل عمل كنم، به هرحال بنده به عنوان كسي كه اين داستان را نوشته دوست دارم كه اين فيلم اين‌گونه تمام شود و نه مردم برنجند و نه اثر من بي‌اثر شود.

***
عليرضا افخمي هم‌چنين در پايان اين مصاحبه ضمن تكذيب مشاركت در توليد سريال نوروزي شبكه تهران اظهار كرد: چند پيشنهاد دارم اما هنوز تصميم نگرفته‌ايم؛ البته هيچ‌كدام از آن‌ها مناسبتي نيستند.
او هم‌چنين اضافه كرد: فكر مي‌كنم كه فعلا به مدت دوماه به خواب عميق احتياج دارم به همين دليل تا مدتي، كار جديدي را شروع نخواهم كرد.

*PiNk PaNTHeR*
30-09-2009, 14:58
من قسمت آخر این سریال رو دیدم. تاسف میخورم برای اشخاصی که کل ماه رمضون این رو نگاه کرده بودن. خر حساب کردن ملت چقدر؟ داستان اینقدر ضعیف ندیده بودم. حالا یک بازیگر بهتر میاوردن. این حمید گودرزی ک خیکش سه کیلومتر جلوشه چرا آوردن؟ خوشتیپه مثلا یا خوب حس میگیره؟ Back To Future رو ببینید تا بفهمید چرا به شعور توهین میکنه این سریال. فرق ایالات متحده و ایران توی فیلمهاشون هم مشخصه.

sinath
03-10-2009, 14:56
حميد گودرزي:
«پنجمين خورشيد» سومين سريال شاخص من است


خبرگزاري فارس: بازيگر و هنرمند سينما و تلويزيون گفت: «پنجمين خورشيد» از سريال‌هاي شاخص من به عنوان بازيگر است و اين سريال بعد از سريال‌هاي «مسافري از هند» و «كمكم كن» سومين سريال شاخص است كه به عنوان بازيگر در آنها نقش‌آفريني كرد‌ه‌ام.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حميد گودرزي امروز در برنامه تلويزيوني زنده‌رود اصفهان با بيان اينكه از حضور در شهر زيبا و فرهنگي هنري اصفهان خوشحال هستم اظهار داشت: با زنده شدن دوباره زنده رود حيات و زيبايي در اصفهان دو چندان خواهد شد.
وي با اشاره به سريال پنجمين خورشيد گفت: با توجه به مدت چهار ماهه در ساخت اين سريال به عنوان يكي از بهترين سريال‌هاي من به شمار مي‌رود.
بازيگر و هنرمند سينما و تلويزيون سريال پنجمين خورشيد را از فاخرترين ساخته‌هاي افخمي دانست و تصريح كرد: اين سريال ابتدا قرار بود در 27 قسمت ساخته شود كه به دليل محدوديت زماني تعداد قسمت‌هاي آن به 22 و 17 قسمت كاهش پيدا كرد.
گودرزي با بيان اينكه «پنجمين خورشيد» از سريال‌هاي شاخص من به عنوان بازيگر است اظهار داشت: اين سريال بعد از سريال‌هاي «مسافري از هند» و «كمكم كن» سومين سريال شاخص است كه به عنوان بازيگر در آن‌ها نقش آفريني كرد‌ه‌ام.
وي با بيان اينكه بازيگر با مرور زمان به پختگي بيشتري خواهد رسيد گفت: هر هنرمندي با مشاهده آثار قبلي به كم‌تجربي خود را در اين زمينه پي‌برده و اين نشان‌دهنده كسب تجربه و پختگي هنرمند به مرور زمان است.
بازيگر و هنرمند سينما و تلويزيون به بحث در رابطه با ساخت فيلم‌هاي ماه مبارك رمضان پرداخت تصريح كرد: اين سريال‌ها بايد تا حدودي به خود ماه رمضان بپردازند اما سريال پنجمين خورشيد با اينكه دومين كار مناسبتي من بود از محتواي خوبي برخوردار شد.
گودرزي، «شهرام قائدي» را جزو بازيگران فعال سينما و تلويزيون دانست گفت: اين بازيگر از پويايي و نشاط در طول ساخت سريال برخوردار بود و هيچگاه خستگي خود را در طول ساخت سريال نشان نداد.

sinath
04-10-2009, 15:28
«پنجمين خورشيد» در فرهنگسراي رسانه نقد مي‌شود


خبرگزاري فارس: مجموعه تلويزيوني «پنجمين خورشيد» فردا، 13 مهر با حضور عليرضا افخمي، داوود هاشمي، حميد گودرزي، شهرام قائدي، شبنم قلي‌خاني و مريم كاوياني در فرهنگسراي رسانه نقد و بررسي مي‌شود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، عوامل مجموعه تلويزيوني پنجمين خورشيد كه پر مخاطب‌ترين مجموعه ماه رمضان امسال بود و داستاني تخيلي را روايت مي‌كرد، فردا 13 مهرماه ساعت 16 در فرهنگسراي رسانه حضور خواهند يافت.
«ناصر اسدي» رئيس فرهنگسراي رسانه ضمن اعلام اين خبر افزود: پيش از اين نشست‌هايي را با حضور عوامل مجموعه‌هاي عبور از پاييز و نردبام آسمان ترتيب داديم كه بسيار مورد استقبال اصحاب رسانه و عموم مردم علاقه‌مند قرار گرفت.
وي اعلام كرد با برگزاري اين نشست تمام مجموعه‌هاي تلويزيوني رمضان امسال در بوته نقد و بررسي قرار گرفته است و اميدواريم كيفيت برنامه‌هاي تلويزيوني در سطح مطلوبي قرار گيرد و انتظارات بالاي مردمي به نحوي پاسخ گفته شود.
رئيس فرهنگسراي رسانه ميهمانان اين برنامه را داوود هاشمي (تهيه كننده)، عليرضا افخمي (كارگردان و نويسنده)، حميد گودرزي، شهرام قائدي، شبنم قلي‌خاني و مريم كاوياني از بازيگران خواند.
فرهنگسراي رسانه واقع در ميدان وليعصر(عج)، ابتداي بلوار كشاورز، جنب پايگاه انتقال خون، پلاك 28 است و حضور براي علاقمندان آزاد است.

ღtaniaღ
04-10-2009, 21:56
فقط میشه گفت خیلی بد تمومش کرد...[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](40).gif

شاد Ali
05-10-2009, 19:53
چرا اینقدر بد تموم شد ؟؟؟؟
یعنی چی ؟ آخرش هما واقعی شد ؟

sinath
06-10-2009, 11:50
افخمي: «پنجمين خورشيد» قرار نبود در ماه رمضان پخش شود


«عليرضا افخمي» گفت: «پنجمين خورشيد» قرار نبود در ماه مبارك رمضان پخش شود بلكه قرار بود به صورت هفتگي پخش شود.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش فارس، نشست «پنجمين خورشيد» روز گذشته با حضور «سيد محمدسادات اخوي» (پژوهشگر و مجري برنامه)، داوود هاشمي (تهيه كننده)، عليرضا افخمي (كارگردان و نويسنده)، حميد گودرزي(محسن)، شبنم قلي‌خاني(هما)، مريم كاوياني(مريم)، علي ابوالحسني(نويسنده)، علي اسدي(مدير تصويربرداري) و محمدتقي فهيم(منتقد) در فرهنگسراي رسانه برگزار شد.

بنابراين گزارش، در ابتدا به مدت 20 دقيقه لحظاتي از سريال «پنجمين خورشيد» براي حضار پخش شد، سپس «مجري» خدمت حضار در سالن خير مقدم عرض كرد و از «علي ابوالحسني» در مورد اين كه كدام از قسمت‌هاي فيلمنامه سخت بود و چه سكانسي شيرين بود پرسيد كه وي در پاسخ، گفت: فصل چهارمين خورشيد خيلي سخت بود چرا كه در آن مقطع ايده‌هاي متفاوتي ارائه شد و تصميم‌گيري كمي مشكل بود و سكانش شيرين، لحظه‌اي است كه «محسن» قرار است بين عشق و مادرش يكي را انتخاب كند.

به گزارش فارس در ادامه مجري در از «شبنم قلي‌خاني» پرسيد اگر شما قرار است مثل اين سريال چرخش زماني داشته باشيد دوست داريد به كدام مقطع سفر كنيد كه وي در پاسخ، گفت: ترجيح مي‌دهم به بيست سال قبل بروم زماني كه پدر خدابيامرزم زنده بود را دوباره تجربه كنم.

در ادامه مجري از «فهيم» در مورد كليت سريال «پنجمين خورشيد» سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: به نظر من چيزي كه در وهله اول در اين سريال جلب توجه مي‌كند ردپاي «عليرضا افخمي» در فيلمنامه كاملا مشهود است و اين در حالي است كه «عليرضا افخمي» در اين سال‌ها نشان داده ايده‌هاي تازه‌اي را در كارهايش درنظر مي‌گيرد و روند روبه رشد در كارنامه ايشان كاملا مشهود است.

فهيم در ادامه افزود: در بخش فيلمنامه فراز و فرود بيشتر در قواعد درام در نظر گرفته شده ، يعني شروع و نقطه عطف در طول كار گنجانده شده اما متاسفانه مانند خيلي از سريال‌ها، در پايان‌بندي دچار شتابزدگي شد و به اين بيافزاييد فشار و استرسي را كه در روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان بر گروه بوده و طبعا اينجا راحت‌ترين راه انتخاب مي‌شود، اين كه مثلا قصه در روياي قهرمان بوده يا او در حال رمان نوشتن است و...

به گزارش فارس، در ادامه مجري از «عليرضا افخمي» در مورد چگونگي شكل گيري سريال «پنجمين خورشيد» سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: در مورد صحبت آقاي «فهيم» شتابزدگي را هيچ كس منكر نمي‌شود چرا كه اصولاً در تمام كارهايي كه من تاكنون انجام داده‌ام شتابزدگي وجود دارد اما اينها لاجرم است.

وي در ادامه افزود: «پنجمين خورشيد» قرار نبود در ماه مبارك رمضان پخش شود بلكه قرار بود به صورت هفتگي پخش شود. من در ماه مبارك رمضان طرح ديگري داشتم كه بنا به دلايلي انجام نشد و اين طرح يك ريسك بود كه همه پذيرفتيم در ابتدا يك طرح 50 صفحه اي وجود داشت كه 8 ماه پيش به تصويب رسيد و در آن طرح اوليه پايان بندي همين بود كه شما در پايان ديد.

بنا براين گزارش در ادامه مجري از «علي اسدي» در مورد نوع تصوربرداري سوال كرد كه وي در پاسخ،گفت: قبل از شروع كار جلسه‌اي با «عليرضا افخمي» داشتم و تصميم براين شد كه تصويبرداري كليشه‌اي نباشد و از ويژوال افكت خيلي استفاده كردم.

در ادامه مجري از «حميد گودرزي» پرسيد اگر شما يك ستاره داشته باشد و قرار باشد به مقطعي از تاريخ برويد دوست داريد به كجلا برويد كه وي در پاسخ،گفت: به زماني بروم كه بمب نباشد و مردم غزه زير آتش توپ و تانك نباشند و تمام مردم دنيا در صلح و صفا زندگي كنند. همچنين دوست دارم به سال 68 بروم، به سال 68 زماني كه پدربزرگ خدابيامرزم زنده بود.

در ادامه مجري از «داوود هاشمي» در مورد سخت‌يهاي اين سريال سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: من با «افخمي» دوستي ديرينه دارم و همه سختي‌ها را خريديم تا از عهده يك كار سخت برآييم همه عوامل زحمت خود را كشيدند و فكر مي‌كنم برآيند كار مثبت باشد.

در ادامه مجري از «مريم كاوياني» پرسيد اگر قرار باشد شما سفري به دوران پيري خود داشته باشيد دوست داريد پيري‌تان چطور باشد كه وي در پاسخ، گفت: من مدت‌هاست كه خود را رها كردم و هرچه خدا بخواهد قبول مي‌كنم.

در ادامه مجري از «افخمي» در مورد مشكلات سريال‌هاي ماه مبارك رمضان سؤال كرد كه وي در پاسخ، گفت: مشكل اصلي اين است كه كارها دير شروع مي‌شود اما مشكل اساسي نسپردن ميدان به جوانان تازه‌نفس است.

وي در ادامه افزود: خود من با ساخت «او يك فرشته بود» اين كار را آغاز كردم مسئولان بايد اين ريسك را انجام دهند، حتي اگر دريك سال همه سريال‌ها ضعيف باشد و ميدان را به تازه‌نفس‌ها بدهند.

در ادامه «فهيم» در اين مورد و شخصيت پردازي‌ها، گفت: اين نشان از قلب بزرگ «عليرضا افخمي» دارد، بر خلاف اين كه مي‌گويند هنرمندان بخل و حسادت دارند اما ايشان دوست دارند رقباي تازه نفس هم وارد اين حيطه شوند كه متاسفانه در زمينه‌هاي آماتوري هم از آنها استفاده نمي‌شود و به نظر من، آنها بايد پله پله بالا بيايند.

وي در ادامه افزود: در واقع «افخمي» با ساخت «پنجمين خورشيد» با موضوعي بازي كرد كه روي لبه تيغ است و چيز جديدي نيست چرا كه در ابتداي به وجود آمدن صنعت سينما سفر به زمان همواره ساخته شده و دستمايه قرار گرفته است اما سينمايي كه يك جور زمان را مي‌شكند و به زبان ديگر فانتزي و تخيلي است و در كنار آن در هر ژانري دلپذير است. «پنجمين خورشيد» ژانر ملودرام را انتخاب كرده و در مجموع كاركترها در حد يك تيپ هستند در طول سريال داستانك‌هاي زيادي وجود دارد كه از تنه واحد برخوردار نيست و خيلي كاراكترها قرباني شخصيت‌هاي محوري مي‌شوند مثلا شخصيت «محسن» كامل نوشته شده و «حميد گودرزي» آن را عالي كار كرده، نوع ميميك و صداي حزن‌انگيز نشان مي‌دهد او كاراكتر را درك كرده اما «شبنم قلي‌خاني» شخصيت گل‌درشت دارد.

فهيم ادامه داد: به طور كلي، اثري موفق است كه در وهله اول سرگرم كننده باشد در لايه‌هاي زيرين به مسائل سياسي بپردازد و به نوعي الگوسازي كند. براي اين، من اين سريال را مثبت مي‌بينم و از «افخمي» اين توقع مي‌رود كه هر سال با ايده‌هاي جذاب و متفاوت كارهاي خود را ارائه دهد.

در ادامه حاضران، به سوالات متعدد حضار پاسخ دادند و در پايان لوح تقدير به مهمانان اهدا شد و مراسم راس ساعت 18 به اتمام رسيد.

sinath
17-10-2009, 18:00
يك بانك براي تبليغ خود به «پنجمين خورشيد» متوسل شد!
عليرضا افخمي: اگر از من و تلويزيون اجازه گرفته مي‌شد، بهتر بود


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

يكي از بانك‌ها در تبليغ خود، از ايده‌ي سريال رمضاني «پنجمين خورشيد» بهره گرفته است.در پي اين اقدام، عليرضا افخمي با تاكيد بر اين كه اين اتفاق عجيب و غريب و ناپسند نيست، در عين حال گفت: فكر مي‌كنم به لحاظ اخلاقي اگر از من و تلويزيون اجازه گرفته مي‌شد، بهتر بود.
به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، در حالي كه پيش از اين شاهد استفاده از المان‌هاي برخي فيلم‌ها و سريال‌هاي مطرح جهان در تبليغات بانك‌ها بوده‌ايم و فيلم‌هايي چون «دزدان دريايي كارائيب»، «زورو»، سريال «شرلوك هولمز» و مستند «راز» با اين هدف بازسازي شده بودند، اين بار سريالي ايراني به نام «پنجمين خورشيد» مورد توجه سازندگان تبليغات بازرگاني يكي از بانك‌هاي دولتي قرار گرفت و مدتي است كه تبليغ اين بانك با بهره‌گيري از مشخصه اصلي اين سريال يعني گذر از زمان (با چسباندن پلاك خورشيد بروي لوح) به روي آنتن مي‌رود.
تبليغ اين بانك بمانند تبليغاتي كه پيش از اين بر اساس يك فيلم يا سريال بازسازي شده‌اند، در نمونه‌اي بسيار سطحي‌تر نسبت به نسخه اصلي ساخته شده‌است و در فاصله حدود يك ماه از پخش اين سريال مناسبتي به روي آنتن مي‌رود.
ضمن اين كه اين پرسش همانند گذشته مطرح است كه آيا براي ساخت اين تبليغات تلويزيوني به حقوق سازنده‌ي اثر اصلي نيز توجهي مي‌شود يا خير؟!
اما در شرايطي كه به نظر مي‌رسد هيچ كدام از كارگردانان و تهيه‌كنندگان فيلم‌هايي چون «زورو»، «دزدان دريايي كارائيب» و حتي «درو هريوت» استراليايي (سازنده مستند راز) حتي روحشان هم از علاقه بانك‌هاي ايراني به آثارشان باخبر نيست، اين بار سازندگان اين تبليغات به سراغ سريالي رفته‌اند كه اتفاقا صاحب اصلي آن خود تلويزيون ايران است و اين كه پس از هر بار با ديدن اين تبليغ چه احساسي به عليرضا افخمي دست مي‌دهد، پرسشي است كه خود اين كارگردان بايد به آن پاسخ گويد.