سلام .
خوب اول بريم سر موضوع فشرده سازي آهنگ ها .
ببينيد شما اگه الان بشينيد پيانو يا هر سازي بزنيد و در كنارش صدا رو ضبط كنيد مطمپنا بسته به زمان مثلا 10 دقيقه موسيقي رو با 20 مگ فضا داريد . ( البته دقيق نيست . بر فرض مثال ميگم .)
اما اگر بشينيد همون موزيك رو كد نويسي كنيد حجمش بيشتر از 5 كيلوبايت نميشه . كه در اين زمينه هم برنامه هاي زيادي هست .
آقا جواد شما يكي از همين آهنگ هايي كه در بسته 64 كيلوبايتي هست رو بشين با sound recorder ويندوز ضبط كن . ببين حجمش ميشه چهقدر . ميدونم چشات اينطوري ميشه :shock:
( در كنار player كه اقا جواد گذاشته يه دكمه وجود داره كه روي هر آهنگي باشيد اونو Convert ميكنه به WAV من الان اين كارو انجام دادم . آهنگ شماره 2 آقا جواد بعد از تبديل به فرمت WAV شد 105 مگابايت
كه البته بازم ميگم . ميتونيد همين فايل WAV رو كه حجمش 105 مگ شده تبديل كنيد به MP3 تا حجمش بشه مثلا 20 mg . )
نتيجه گيري اخلاقي كه : مطمپنا اين موزيك ها كد نويسي شده
اما در مورد گرافيك و اينكه چطور يه فيلم رو ميكنن 50 كيلوبايت .
دقيقا اينم مثل قضيه موزيك شد .
بازم كد نويسي .
اما اين بار كد نويسي با Open GL و DirectX ويندوز .
يعني به قول آقا جواد گل از همون موتور گرافيكي ويندوز و VGA استفاده ميشه كه در اين حالت CPU USAGE به 100٪ ميرسه .
در واقعه بايد يه سري كد رو به گرافيك تبديل كنه .
ميدونيد كه Open Gl قدرت بسيار بالاتري نسبت به DrictX داره و بهمين سبب دز اكثر بازي ها از موتور Open Gl استفاده ميشه كه بايد با كارت گرافك نصب باشه .
الان براتون يه sample ميزارم كه حجمش يك مگه . كه همه گرافيكش با Open Gl هست و كد هاش با Delphi نوشته شده .
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید