تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 2 از 2

نام تاپيک: رسمی: Unreal Engine 5.7 در دسترس قرار گرفت + جزئیات بیشتر...

  1. #1
    كاربر فعال انجمن نرم افزار shabnam1986's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    پست ها
    7,240

    پيش فرض رسمی: Unreal Engine 5.7 در دسترس قرار گرفت + جزئیات بیشتر...

    شرکت اپیک گیمز به صورت رسمی Unreal Engine 5.7 را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. این نسخه از موتور بازی‌سازی پیشرفته‌ اپیک شامل بهبودهای متعددی نسبت به نسخه‌های پیشین و همچنین قابلیت‌های جدید است.
    طبق اطلاعات منتشر شده، قابلیت MegaLights که پیش‌تر در نسخه‌های قبلی UE5 در مرحله‌ آزمایشی قرار داشت، اکنون به مرحله‌ بتا رسیده است. این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تعداد بیشتری منبع نور پویا با قابلیت ایجاد سایه را در صحنه‌های بازی خود به کار گیرند تا افکت‌هایی همچون سایه‌های نرم و واقع‌گرایانه از منابع نوری پیچیده ایجاد شود. این روند نورپردازی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با سهولت بیشتر کار کنند و دنیاهایی گسترده‌تر و غنی‌تر از همیشه خلق نمایند.
    Unreal Engine 5.7 همچنین پیشرفت چشمگیری در زمینه‌ کیفیت بصری ارائه می‌دهد و اکنون از قابلیت‌های جدیدی همچون نورهای جهت‌دار (Directional Lights)، شفافیت (Translucency)، سایه‌زنی برای ذرات Niagara و سایه‌پردازی دقیق‌تر برای مو پشتیبانی می‌کند.
    به گفته‌ اپیک گیمز، توسعه‌دهندگان می‌توانند انتظار عملکرد بهتر به صورت پیش‌فرض، کاهش محسوس نویز در نورپردازی و نیاز کمتر به بهینه‌سازی دستی منابع نوری را در این نسخه داشته باشند.
    یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های Unreal Engine 5.7 قابلیت Nanite Foliage است که در حال حاضر به‌صورت آزمایشی در دسترس قرار دارد. در نسخه‌های قبلی، فناوری Nanite با پوشش‌های گیاهی سازگار نبود، اما اکنون با استفاده از سیستم رندر هندسی جدیدی بر پایه‌ Nanite Voxels این محدودیت برطرف شده است.


    این قابلیت به طور خودکار و کارآمد میلیون‌ها المان کوچک و هم‌پوشان را ترسیم می‌کند که از فاصله دور به صورت یک توده‌ پیوسته دیده می‌شوند. به عنوان مثال می‌توان به شاخ و برگ درختان، سوزن‌های کاج یا پوشش‌های سطح زمین اشاره کرد. تمام این موارد با نرخ فریم پایدار، بدون محوشدگی تدریجی یا پرش بصری، و بدون نیاز به ساخت سطوح جزئیات دستی انجام می‌شود.
    همچنین Nanite Foliage از فناوری Nanite Assemblies برای کاهش هزینه‌های ذخیره‌سازی، حافظه و رندر استفاده می‌کند و با بهره‌گیری از Nanite Skinning، رفتارهای پویا مانند واکنش پوشش گیاهی به باد را به‌ صورت طبیعی شبیه‌سازی می‌کند.
    علاوه بر موارد اشاره شده، Unreal Engine 5.7 شامل به‌روزرسانی گسترده‌ای در چارچوب تولید محتوای رویه‌ای است. این سیستم اکنون به مرحله‌ آماده‌ تولید رسیده و عملکرد بهینه‌تری بر پایه‌ GPU ارائه می‌دهد. افزون بر این، یک حالت ویرایشگر جدید برای شخصی‌سازی آسان‌تر فرآیند تولید محتوا در آن گنجانده شده است.
    همچنین در این نسخه سیستم Substrate که برای ساخت متریال‌های پیچیده، واقع‌گرایانه و فیزیکی با ترکیب لایه‌ها طراحی شده، به نسخه‌ پایدار و آماده‌ تولید ارتقا یافته است.
    نسخه جدید Unreal Engine 5 یک دستیار هوش مصنوعی نیز معرفی می‌کند که راهنمایی‌ها و پیشنهادهای مفیدی را به طور مستقیم در محیط ویرایشگر ارائه می‌دهد. این قابلیت از طریق یک پنل جانبی ویژه در دسترس است و به کاربران اجازه می‌دهد بدون خروج از محیط Editor، سؤال بپرسند، کد ++C تولید کنند یا گام‌ به‌ گام در فرآیند ساخت راهنمایی دریافت نمایند.


    گیمفا
    Last edited by shabnam1986; 13-11-2025 at 20:06.

  2. #2
    كاربر فعال انجمن نرم افزار shabnam1986's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    پست ها
    7,240

    پيش فرض

    آنریل انجین ۶ احتمالا بسیار زودتر از آنچه تصور می‌کردیم از راه می‌رسد...


    تیم سوئینی، مدیرعامل Epic Games، در جریان رویداد Unreal Fest Japan اطلاعات بیشتری درباره آنریل انجین ۶ منتشر کرده است. طبق صحبت‌های او، آنریل انجین ۶ برای انتشار در سال ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.
    آنریل انجین ۵ در ماه‌های اخیر به‌دلیل عملکرد ضعیف بازی‌هایی که با آن خلق شده بودند، مورد انتقاد قرار گرفته است. اگرچه برخی از این مشکلات حاصل کم‌کاری استودیوهای سازنده بوده‌اند، اما این موتورگرافیکی در زمینه حفظ نرخ فریم مشکلاتی دارد.
    همین موضوع باعث اعتراضاتی شده و برخی از افراد علاقه‌ای ندارند که سوئینی درباره نسخه جانشین صحبت کند. به‌ نظر آن‌ها، در نسخه فعلی هنوز چیزهای زیادی برای اصلاح و بازسازی وجود دارد و فعلاً نیازی به UE6 نیست. در هر صورت، باید اندکی بیشتر به این موضوع پرداخت.
    سوئینی از ادغام بهترین جنبه‌های UE5 و اکوسیستم Fortnite نیز صحبت کرد، اما دقیقاً مشخص نیست که منظور او چیست. یک حدس این است که نسخه ویژه Fortnite، یعنی UEFN، قدرتمندترین قابلیت‌های خود را به UE6 انتقال دهد.

    در هر حال، باید منتظر آنریل انجین ۶ در سال ۲۰۲۸ باشیم. باید در نظر داشت که این تاریخ ممکن است بیشتر به عنوان یک بازه زمانی برای ارائه پیش‌نمایش در نظر گرفته شده باشد و ما احتمالا مدتی بعد از آن شاهد انتشار بازی‌های ساخته‌ شده توسط UE6 خواهیم بود. مگر آنکه استودیوها همین حالا به بیلدهای اولیه دسترسی داشته باشند که هرچند غیرممکن نیست، اما کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد.
    بازی Final Fantasy 7 Rebirth در فوریه ۲۰۲۴ با آنریل انجین ۴ منتشر شد و احتمال دارد پارت سوم این مجموعه نیز از همین نسخه استفاده کند. بنابراین حتی اگر توسعه‌دهندگان شروع به ساخت پروژه‌های UE6 کنند، همچنان ممکن است گروهی از سازندگان برای مدتی به استفاده از نسخه‌ای که برایشان کارآمدتر است ادامه دهند.


    گیمفا

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •