یک تحلیلگر از وب‌سایت Alinea Analytics می‌گوید امسال هم طرفداران طبق عادت و نه از روی علاقه جدی، اقدام به خرید Call of Duty خواهند کرد و عقب ماندن Battlefield 6 در این رقابت از همین حالا قابل پیش‌بینی است.
طی این سال‌ها بارها شاهد ظهور فرنچایزهایی بوده‌ایم که هدف‌شان کنار زدن یک IP محبوب بوده است، از عناوینی که وارد رقابت با سری GTA شدند گرفته تا اثری چون XDefiant که می‌خواست به اصطلاح «قاتل Call of Duty» باشد، اما چه تعداد از این بازی‌ها در دستیابی به هدف خود موفق بودند؟ جدیدترین گزارش وب‌سایت Alinea Analytics به همین موضوع اشاره دارد و از اصطلاح «خرید خودکار» برای توصیف پیروزی Black Ops 7 بر Battlefield 6 استفاده می‌کند.
تحلیلگران معتقدند که ۶۰ درصد از کسانی که امسال به تجربه بتای Battlefield 6 پرداخته‌اند، حداقل یک عنوان Call of Duty را در استیم بازی کرده‌اند. شاید بازی جدید الکترونیک آرتز بتواند بهترین عملکرد تجاری و انتقادی ممکن را در تاریخ سری رقم بزند، اما این اتفاق باعث نخواهد شد تا ده‌ها میلیون گیمری که سالیانه به خرید Call of Duty می‌پردازند، از سلیقه خود صرف نظر کنند. نه برتری ویژه و نه عامل دیگری در بحث خرید خودکار موثر نیست و تنها عادت بازیکنان است که از خرید آثار جدید این مجموعه دست نمی‌کشند.
Rhys Elliott از تیم Alinea Analytics تاکید دارد که حتی اگر بازیکنان از Black Ops 7 شکایت داشته باشند، باز هم آن را خواهند خرید. گرچه توسعه دهندگان دو بازی تاکید دارند که هر دو اثر می‌توانند در کنار یکدیگر حضور داشته‌ باشند و مخاطب جذب کنند، اما برنده نهایی باز هم این فرنچایز تیراندازی محبوب اکتیویژن خواهد بود که سال قبل با عرضه خود روی سرویس گیم پس، روزهای بزرگی را برای این پلتفرم رقم زد. فراموش نکنید که حتی انتشار Call of Duty روی گیم پس هم نمی‌تواند شرایط را برای Battlefield 6 آسان کند.


گیمفا