تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: كلاهبرداري پست مركزي انديمشك از شهروندان

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Apr 2015
    پست ها
    461

    پيش فرض كلاهبرداري پست مركزي انديمشك از شهروندان

    سلام دوستان
    بنده در تاريخ 97/5/30 يك مرسوله پستي كه يك كوله بار ساده بود را به خواهرم سپردم كه از پست مركزي شهرستان انديمشك به مقصد تهران بفرستد.كارمند مسئول از بي اطلاعي خواهر بنده سواستفاده كرده و اين بسته را با پست ويژه پست ميكند كه هزينه پست از قيمت مرسوله بيشتر است و حدود چهل و يك هزار هزينه پست و دوازده هزار تومن هزينه خريد يك كارتن ساده براي بسته بندي دريافت ميكند.وقتي بنده مطلع شدم به اداره پست رفتم و درحاليكه بسته پستي همانجا بود درخواست پس دادن بسته را كردم كه ايشان گفتند بسته را پس ميدهند ولي هزينه پستي را نميتوانند پس دهند.در اين اداره حتي يك كارتخوان هم وجود ندارد.من توي همين شهر بقالي كه ده متر مربع مساحتش شايد باشد سراغ دارم كه دو عدد كارتخوان دارد.و شايد هم دليل ديگري براي نداشتن كارتخوان دارند.
    ديروز هم براي ارسال يك بسته پستي به پست مركزي مراجعه كردم و وقتي قيمت را پرسيدم تقريبا دو برابر هزينه را گفت.البته من قبلا هزينه ارسال اين بسته را از طريق سايت " سامانه محاسبه نرخ مرسولات پستي" [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] محاسبه كرده بودم .من هم همين بسته را از باجه پستي شهر مجاور -دزفول- با همان قيمتي كه فكر ميكردم و از طريق سايت محاسبه شده بود ارسال كردم.به نظرم تمام كارمندهاي مسئول دريافت مرسوله پستي پست مركزي انديمشك از اين موضوعات مطلع هستند.در ضمن وقتي براي ارسال همين بسته به يكي از دفاتر پيشخوان مراجعه كردم آنها گفتند براي ارسال اين نوع خاص كالا بايد به پست مركزي بروم.ظاهرا پست مركزي انديمشك براي مراكز پيشخوان قانون وضع كرده ولي در شهر مجاور از طريق يكي از همين دفاتر پيشخوان اقدام به پست مرسوله كردم.
    كارمندهاي مسئول دريافت مرسولات پستي پست مركزي انديمشك به اين صورت عمل ميكنند كه در صورت بي اطلاعي شخص از نحوه پست مرسوله يا بيان نكردن شيوه ارسال مرسوله -پيشتاز يا ويژه- و بي اطلاعي شخص از تفاوت قيمت بين اين دو شيوه ارسال آن را با پست ويژه ارسال ميكنند كه هزينه آن چندين برابر ارسال با پست پيشتاز است (شايد سه يا چهار برابر ) و البته هزينه اضافي دريافت نميكنند و هزينه ها هم كاملا قانوني است .ولي اينكار در واقع دزدي در روز روشن است و به هيچ شيوه اي هم نميتوان از آنها شكايتي كرد زيرا هزينه ها كاملا درست و مطابق نرخ شركت ملي پست است و براي اينكه گذر شهروندان به اين دباغ خانه بيفتد و پوستشان را بكنند براي مراكز پيشخوان هم قوانين من درآوردي گذاشته اند.

    Last edited by paveej; 06-09-2018 at 17:34.

  2. 2 کاربر از paveej بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز radarz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2014
    محل سكونت
    تهران بزرگ
    پست ها
    2,279

    پيش فرض

    زنگ بزن 195 وزارت ارتباطات

  4. این کاربر از radarz بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Apr 2015
    پست ها
    461

    پيش فرض

    زنگ بزن 195 وزارت ارتباطات
    ممنونم از راهنماييتون.البته توي سايت شركت پست شكايت ثبت كردم.يه چند روزي صبر ميكنم اگه پيگيري نشه به ١٩٥ هم زنگ ميزنم.

  6. #4
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    سلام
    بنده هم یک بار بهشون مراجعه کردم و کاملاً مشخص بود که سعی دارند پستِ گرانتر رو به مشتری تحمیل کنند
    .

    ===================================
    صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  7. این کاربر از MOHAMMAD_ASEMOONI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Apr 2015
    پست ها
    461

    پيش فرض

    سلام
    بنده هم یک بار بهشون مراجعه کردم و کاملاً مشخص بود که سعی دارند پستِ گرانتر رو به مشتری تحمیل کنند
    .

    ===================================
    صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    سلام.اينكه دفاتر پيشخوان يه جورايي سرويس گرونتر رو بخوان تحميل كنن منطقي به نظر ميرسه.چون به نظرم اين مراكز يه درصد مشخصي از اين هزينه ها بعنوان دستمزد به خودشون تعلق ميگيره و اينا از شركت پست حقوق نميگيرن.ولي قاعدتا پست مركزي هر شهري جزء شركت پست به حساب مياد و بايد از شركت پست بودجه بگيرن و كارمندهاش حقوق ثابت دريافت كنن.اين موضوع كه كارمندهاي پست مركزي بخوان سرويس گرونتر رو به مشتري تحميل كنن بيشتر باعث تعجبه.از طرف ديگه تحميل كردن قوانين من در آوردي به مراكز پيشخوان هم كاري نيست كه يه كارمند بتونه انجام بده و بدون همكاري رييس پست مركزي شهر چنين چيزي امكانپذير نيست.
    Last edited by paveej; 08-09-2018 at 08:11.

  9. این کاربر از paveej بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #6
    پروفشنال Netw0rks's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    Matrix
    پست ها
    581

    پيش فرض

    طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ، ادارت پست و دفاتر پیشخوان موظف هستن اختیار در انتخاب نحوه پست مرسولات رو به مشتری اطلاع رسانی کنن و مشتری میتونه بنا به نیاز و تمایل خودش هر یک از سرویس هایی که میخواد (ویژه ، پیشتاز ، سفارشی ، آگهی تحویل ، شناسه الکترونیک و ...) رو انتخاب کنه و در این زمینه هیچ تحمیلی نباید وجود داشته باشه. تخطی از این موضوع خلاف قانونه و از طریق سامانه 195 و یا سایت سازمان تنظیم مقررات قابل پیگیریه .

    دلیل این کار اداره پست هم میتونه بالا بردن آمار پست ویژه برای شهرستان و بهبود شاخص های عملکرد باشه که البته تلاش برای انجام این کار به روش تحمیل به مشتری کاملا غیر قانونیه .

  11. این کاربر از Netw0rks بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #7
    آخر فروم باز hamid3369's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2013
    محل سكونت
    ایلام
    پست ها
    1,030

    پيش فرض

    شکایت بی فایدس یک راننده مسافر بری معتمد پیدا کنید که ببره براتون

  13. این کاربر از hamid3369 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  14. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Apr 2015
    پست ها
    461

    پيش فرض

    طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ، ادارت پست و دفاتر پیشخوان موظف هستن اختیار در انتخاب نحوه پست مرسولات رو به مشتری اطلاع رسانی کنن و مشتری میتونه بنا به نیاز و تمایل خودش هر یک از سرویس هایی که میخواد (ویژه ، پیشتاز ، سفارشی ، آگهی تحویل ، شناسه الکترونیک و ...) رو انتخاب کنه و در این زمینه هیچ تحمیلی نباید وجود داشته باشه. تخطی از این موضوع خلاف قانونه و از طریق سامانه 195 و یا سایت سازمان تنظیم مقررات قابل پیگیریه .دلیل این کار اداره پست هم میتونه بالا بردن آمار پست ویژه برای شهرستان و بهبود شاخص های عملکرد باشه که البته تلاش برای انجام این کار به روش تحمیل به مشتری کاملا غیر قانونیه .
    يه سري سرويسهاي تحميلي هست كه ديگه حالت معمولي پيدا كرده و تقريبا كسي ديگه اهميت نميده.الان نگاه كردم يه سرويس به اسم "آگهي تحويل الكترونيك "هست كه موقع تحويل دادن به گيرنده ازش امضاء گرفته ميشه و قيمتش هم ١٤٠٠ تومنه و بدون اينكه از من پرسيده بشه برام گذاشتن.البته اينا ديگه معمولي شده.من اعتراضم بيشتر به قسمت غير معمول قضيه هست.

  15. #9
    پروفشنال Netw0rks's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    Matrix
    پست ها
    581

    پيش فرض

    يه سري سرويسهاي تحميلي هست كه ديگه حالت معمولي پيدا كرده و تقريبا كسي ديگه اهميت نميده.الان نگاه كردم يه سرويس به اسم "آگهي تحويل الكترونيك "هست كه موقع تحويل دادن به گيرنده ازش امضاء گرفته ميشه و قيمتش هم ١٤٠٠ تومنه و بدون اينكه از من پرسيده بشه برام گذاشتن.البته اينا ديگه معمولي شده.من اعتراضم بيشتر به قسمت غير معمول قضيه هست.

    این سرویس ها (آگهی تحویل الکترونیک ، شناسه الکترونیک و ...) کاربردی ندارن غیر از تحمیل هزینه بیشتر به مشتری .

    در هر صورت اصل قضیه که تحمیل نوع سرویس مثلا سفارشی به جای ویژه علنا کلاهبرداری و قابل پیگرد قانونیه .

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •