سلام بچه ها ممنون میشم اگه کسی اطلاعات کامل داره بین پارس ال ایکس و 206 وی 8 بگه که کدوم بهتره .
لطفا بدئن تعصب روی ماشین خاصی بگید و ضعف ها ومزیت هاشون نسبت به همدیگه
در جمع بندی کدوم بهتره.البته خودم از لحاظ ظاهری پارس رو بیشتر میپسندم
سلام بچه ها ممنون میشم اگه کسی اطلاعات کامل داره بین پارس ال ایکس و 206 وی 8 بگه که کدوم بهتره .
لطفا بدئن تعصب روی ماشین خاصی بگید و ضعف ها ومزیت هاشون نسبت به همدیگه
در جمع بندی کدوم بهتره.البته خودم از لحاظ ظاهری پارس رو بیشتر میپسندم
سلام
هر خودرو معایب و مزایایی داره.
شما اگر ملاک های خودتون رو برای خرید مشخص کنید
زودتر به نتیجه میرسید.
پارس از نظر هندلینگ و زیبایی نمای بیرونی و جاداری نسبت به
206 برتر هست
اما از نظر شتاب گیری و کیفیت ادوات داخلی و کیفیت ساخت
206 نسبت به پارس برتر هست.
مواد بکار رفته در ادوات داخلی پارس بی کیفیت و درجه سه هستن.
اما داشبورد شکیل و جدید و زیبایی که داره اکثرا از اون کیفیت چشم پوشی میکنن
زیاد با ماشین جایی نمیرم سالی دو بار مسافرت با هفته ای شاید دو بار هم داخل شهر بنا بر این میخوام استهلاک کمی داشته باشه و سر به تعمیر گاه نباشه و اگه نیاز به تعویض قطعه باشه پارس ارزونتره؟.فقط یکی گفت که این موتور tu5که روی پارس هست مثل rd زود افت میکنه و لش میشه.میخوام بدونم واقعیت داره؟توی سربالایی و گردنه جاده کدومشون بهتر راه میرن.
ممنون از راهنماییت حرفه ای![]()
رو هم رفته پارس رو بگیرم پشیمون نمیشم؟
تایید میشه ، هر دو مزایا و معایبی داره
در کل 206 رو ترجیح میدم
هرگونه صحبت در مورد ضعیف بودن موتور tu5 روی پارس درست نیست
لوازم موتوری هر دو خودرو یکی هستن اما لوازم بدنه 206 به مراتب از پارس گرون تره. تو سربالایی و گردنه از نظر شتاب گیری و دنده معکوس 206 عملکرد بهتری داره
اونم به خاطر وزن کمتر هست.
و البته در ادامه صحبت های محمد جان باید بگم گیرباکس دستی ۲۰۶ از نوع MA5 هست که به دلیل ضریب دنده بالا و ریزش خیلی سرعتی تر عمل میکنه و زود دور میگیره اما در پارس گیرباکس همون BE3 هست که روی سمند و همه پارس ها و ۴۰۵ ها نصبه . این گیرباکس دنده درشت تر هست و ضریب کمتری به نسبت ۲۰۶ داره . به همین دلیل شتاب ۱۵ ثانیه ایی برای پارس ال ایکس رو رقم زده و در سربالایی ها مجبور هستید مرتبا معکوس بکشید . همین موارد میتونن حالت غیر استاندارد برای موتور رو بوجود آورده و با افزایش اصطهلاک و کاهش بازدهی فشار زیادی بر موتور وارد کنن . اکثرا بعد از ۴۰ هزارتا به روغن سوزی میوفتن .
روغن سوزی؟؟؟؟؟؟
پس پارس نگیرم یعنی؟اخه صندلی های عقب اون کوچیکه
سلام دوست عزیز اصلا پارس مشکل خاصی نداره به شرطی که رسیدگی بشه کلا ماشین نگهداری میخواد حتی وقتی تو پارکینگ خوابیده باشه موتور 206 ضعیفتر ولی مصرف کمتری داره کلا اگه زیاد استفاده نمیکنی و نمیخوای تو خرج بی افتی پارس بگیر چون برای مسافرن مناسب تره و اگه درست استفاده کنی مصرفش زیاد نیست مثل تنظیم باد تایر و سرعت مناسب تنظیم موتور تعویض روغن و فیلتر هوا بین 8 تا 10 هزار به موقع و ...ولی موقع تعویض قطعات سعی کن بهترینشو بگیری
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
هردوتاش بنظرمن بی کیفیته،206 که کلا با 206 قبل 91 فرق داره ولی بین این دو همون پارس بهتره،صرفا بخاطر اینکه بازار بهتری داره ولی ایمنی 206 بیشتره،گیربکس و کلاچ 206 ها تا چند وقت پیش مشکل داشت،گیربکس پارس هم سبک هست و توی سربالایی معکوس زیاد میخوره،فکر نکنم گیربکس 206 های حالا ma5 باشه،تاجایی که دیدم be1 برای بعد مدل 91 هست که مشابه405 هست و ma5 برای قبل 90 باید باشه
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)