تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 25

نام تاپيک: ۲۰ هزارکیلومتر با سمند ۹۴ EF7

  1. #1
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض ۲۰ هزارکیلومتر با سمند ۹۴ EF7

    درود بر دوستان عزیز و محترم انجمن . در این تاپیک قصد دارم تجربه رانندگی ۲۰ هزارکیلومتری با سمند LX EF7 بنزینی رو خدمت دوستان اراءه بدم . البته سال ۹۱ همین خودرو اما پایه گازسوز رو داشتم اما در این تاپیک بیشتر به نقد کمی و کیفی خودروی موتور ملی خواهم پرداخت .
    در ابتدا عرض کنم که به دلیل اینکه ۲۰۶ دارم بیشتر مقایسم با این خودرو شاید باشه .
    مرداد ۹۴ اقدام به خرید یک دستگاه سمند سورن کلاس ۱۱ کردم که حس خوبی به اون ماشین نداشتم و تصمیم گرفتم با سمند LX معاوضش کنم و از شانس کسی رو پیدا کردم که سمند ۹۴ داشت و قصد تعویض با سورن رو داشتند اون هم با ۱۱ ملیون اختلاف ! سمند LX رو با حدود ۵ هزار کیلومتر کارکرد به ملبغ ۲۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان خریدم و سورن رو که ۸۰۰ کیلومتر کارکرد داشت ۳۷ ملیون به طرف مقابل واگذار کردم .



    از نظر رانندگی ٬ ایمنی ٬ امکانات و هرآنچه که شما فکر میکنید تفاوتی بیین سمند LX و سمند سورن نخواهید یافت . نکات مثبت سورن ترمزهای دیسکی عقب که بسیار کارامد هست و سیستم تهویه اتومات و همینطور کنترل دکمه دار روی فرمان خودرو هستند که ۱۰۰ البته نمیتونن چیزی حدود ۸ ملیون اختلاف با سمند LX داشته باشند .



    تعویض لاستیک های بی کیفیت چینی با کره ایی و همینطور رینگ آلومنیومی کارخانه ایی اولین و تنها کاری بود که برای سمند LX انجام دادم . رینگ رونال ۵ پرره لاستیک هانکوک ۲۱۵ فاق ۶۰



    چیزی حدود ۱۳۰۰۰۰۰ هزینه داشت .
    کیفیت منتاژ بیرونی سمند LX رو میشه گفت تغییر آنچنانی با مدل های پیشین نداشته و کماکان خوب نیست . البته به افتضاخی پارس نیست . صدای باد و مشکلات اینچنینی رو در سمند نخواهید داشت .



    موتور EF7 که زیاد جایگاه خوبی بین خریداران نداشته و به دلایل متعدد مثل روغن ریزی و واشر سوزاندن اویل ماژول و غیره اکثر خریدارای رو دل چرکین کرده . البته دامن زدن به مشکلات این موتور هم حسابی تونسته بازارش رو خراب کنه .



    موتور EF7 میتونه ۱۱۴ اسب بخار قدرت تولید کنه که به نظرم اغراق شدست و نهایتا این موتور ۱۰۰ اسب قدرت تولید میکنه و وقتی پشت فرمانش میشینید از نظر قدرت تفاوتی بین این موتور و قدیمی XU7 حس نخواهید کرد . بسیار موتور کم صدا و نرمی هست و هرچقدر بیشتر گازش میدید صدای موتور آرام تر و نرمتر میشه و یک لذت خیلی خوبی به راننده القا میکنه ( درست برعکس موتورهای پژو خصوصا TU5 که از ۴ هزار به بالا به شدت ناله میکنه )
    من هیچ مشکلی با این موتور نداشتم . مشکل کپ کردن در دنده ۱ و ۲ بسیار آزاردهنده بود که تقریبا همه این مشکل رو داشتند . من با تعویض کامل کیت کلاچ با نوع زانتیایی مشکل رو حل کردم . ( مشکل نه ECU بود و نه برقی . کلاچ وقتی یکهو رها میشه اون هم در دور بالا ماشین خفه میکنه و کپ میکنه )



    سمند از نظر گیرباکس مثل همیشه از نوع BE4 که چندین سال هست روی انواع پارس و ۴۰۵ نصبه استفاده کرده و دنده ها به راحتی اما کمی خشک و مشابه ۲۰۶ جا میرن و یکم توی ذوق میزنن . همینطور گیرباکس در دورهای بالا صدای زوزه داشت که با تعویض واسگازین تا حد قابل توجهی مشکل حل شد .
    وقتی وارد اتاق قدیمی و کرم رنگ سمند LX میشید متاسفانه کیفیت این ماشین به حدی زباله ٬ آشغال و افتضاح هست که اصلا دوست ندارید باهاش رانندگی کنید . هرگوشه از این ماشین آشغال تر از جای دیگشه و خدایی اگر دمپایی آب کنید و درخانه خودتون قطعه بسازید از این بهتر درمیاد .

    عکس :
    باز بودن دیاق و جا نرفتنش :




    کیفیت ... جنس چرم داشبورد از پوست پیاز نازکتر شده و فکر میکنم تا سال دیگه ترک بخوره .



    بعضی جاها لبه ها تیزند . مواظب باشید دستتون پاره نشه .



    فواصل باز ادوات منتاژ شده در نوع خود مسخره ترین شکل ممکنند . به این میگن ماشین خودروی ملی !



    نمیدونم چی بگم . همه جاش وازه



    درب جا سیگاری ! هرکس تو ماشین میشینه اول به این قسمت دست میزنه که ببندتش اما نمیدونه که بستست .




    کلید های کج و کوله ساخت ایران خودرو ! ساعت یه مدل بسته شده کلیدا همه کج ٬ تهویه نصفش بیرونه نصفش داخله . خلاصه خیلی باحاله دوستان .



    صفحه کیلومتر ! به تلق پایینی نگاه کنید یک انحنای کج و کوله داره خیلی زیباست . پیچ بالای کیلومتر رو ببینید . این چیه ؟ همشون همینن . اینارو باید بخریم ؟؟؟



    دور دریجه کولر که نمای چوب داره رو دقت کنید :



    کیفیت ...




    زباله خودرو ...




    واشر عایق شیشه کلا بیرون زده .




    فاصه قاب کمربند !!! یک سانت .



    صندلی راننده از اول لق میزد . میبردم نمایندگی پیچش رو سفت میکرد که فایده نداشت . درآخر خودم صندلی رو باز کردم و زیر پیج ریل ۳ واشر فلزی انداختم و صندلی در جای خود سفت شد .
    فرمان ماشین هنگام چرخش درجا لرزش شدید داره و ریپ میزنه اما از ۲۰۶ خیلی خیلی نرمتره . سیستم هشداردهنده عقب بسیار ضعیف و دیر عمل میکنه . باید آهسته عقب بگیرید وگرنه مثل من تا بیاد هشدار بده وارد تیرچراغ برق شدید . کولر سمند رو میشه بدترین کولر ( بعد از ال۹۰ ) بین داخلی ها دونست و ابدا با ۲۰۶ نمیشه مقایسه کرد . هوای کولر سمند از قدیم به همین صورت گرم بوده و متاسفانه کانال کولر از زیر موتور عبور کرده که همیشه داغه و باعث میشه کولر هوای خنک و یخ رو در راه از دست بده و ملایم بشه ٬ حتی اگر فن رو روی حالت سرد باز کنید از دریچه هوای گرم خارج میشه . ترمزهای سمند اصلا خوب نیستند و به راحتی میتونن شمارو به چالش بکشن . البته من با تعویض لاستیک ها ۱۰۰٪ ترمزام بهتر شد و الان خیلی راضی ترم . سیستم صوتی سمند بدترین نوع خودش هست و بلندگوهای بسیار بی کیفیت و کوچک هم اصلا جالب نیستند .
    سیستم تعلیق سمند نسبتا خشک هست اما نسبت به ۲۰۶ ماشین نرمی حساب میشه اما به نرمی پژو ۴۰۵ نیست . هندلینگ سمند رو میشه استوره دونست و از این نظر واقعا بی همتا هست . چسبندگی و آرامش اتاق سمند ۱۰۰ البته از تمامی خودروهای داخلی بهتر هست . در سرعت های بالا واقعا حس نمیکنید چقدر سرعت گرفتید و ۱۶۰ کیلومتر سمند با ۱۱۰ کیلومتر ۲۰۶ برابری میکنه . صدای موتور EF7 بسیار کم و در حد ۲۰۶ هست . کابین سمند راحت تر ٬ جادارتر و صندلی های نرمی دارد که برای سفر خیلی مناسب هست . از نظر مصرف اگر باک این رو که ۶۵ لیتر گنجایش داره پر کنید و با سرعت ۹۰ کیلومتر رانندگی کنید به راحتی میتونید ۱۰۰۰ کیلومتر با یک باک پیمایش کنید . مصرف با کولر در شهر ۷.۵ و بیرون شهر حدود ۵.۸ لیتر هست . البته همه چیز به نوع رانندگی و فشار بر پدال گاز بستگی دارد. از این نظر مصرف حتی از ۲۰۶ بهتر هست و اینو بدون هیج تعصبی میگم واقعا عالیه .

    بهتره بریم و یک دوری با سمند بزنیم . در ابتدا هنگام استارت زدن خودرو EF7 بسیار نرم و بی صدا روشن خواهد شد . کمی ماشین رو گاز میدیم و خب از نرمش موتور EF7 لذت خواهیم برد . کیفیت فوق آشغال ادوات داخلی سمند حسابی توی ذوق میزنه . دنده ۱ و کمی سفت جا رفتن و در نهایت حرکت ! خب سروصداهای عجیب در اتاق حسابی آزاردهندست . تقریبا تمام نقاط ماشین صدا میدند و دربها قیژ قیژ میکنند . پیم کمربند که دقیقاکنار گوش راننده هست اونقدر تق تق میکنه که حتما شمارو عاجز میکنه ( من که عاجز شدم )
    دنده ۲ در دورهای خیلی پایین هم جواب میده و ماشین رو به حرکت وا میداره و قدرت رو به نسبت ۲۰۶ حس خواهید کرد . شتاب اولیه EF7 اصلا خوب نیست و اگر درگ بزنید حتما از تیپ ۵ عقب خواهید افتاد . سرعت رو به ۹۰ کیلومتر میرسونیم . دنده ۵ دورموتور ۲.۵ و همه جیز آروم . ترمز ناگهانی تقریبا بدون انحراف ماشین رو میخ کوب خواهد کرد ( برعکس ۲۰۶ که منحرف میشه ) سرعت رو به ۱۳۰ میرسونیم . اصلا حس نمیشه و ماشین کاملا به جاده چسبیده . راننده مسلط و بی مشکل . سرعت ۱۶۰ کیلومتر کمی لرزش و صدای باد رو حس خواهید کرد . کمی بیشتر گاز میدیم و هنوز موتور EF7 قدرت داره که به ۱۸۵ کیلومتر برسه . در این سرعت کمی ترس و بی ثباتی رو متوجه میشید اما بازهم کشش و قدرت رو داره و شاید اگر دنده ۶ هم داشتید میتونست یه کارایی بکنه .
    در نهایت من این موتور رو به TU5 روی پارس کاملا ترجیح میدم و قطعا از هر نظر۱۰۰ البته بهتر از موتور XU7 هست و اعتقاد دارم اگر با هر خودرویی درست برخورد کنید قطعا به مشکل نخواهید خورد . حداقل تجربه ایی که در خودروهای داخلی داشتم این بوده که هرگز به مشکل موتوری و مشکلاتی که خیلیا برخورد میکنن بر نخوردم . دوستی داشتم که در ۱۰۰ کیلومتر اول موتور پرشیا رو سوزونده و یا فامیل محترمی که TOYOTA کمری 2014 رو به روغن سوزی و آب قاطی کردن انداخته . خود منم بودم که هر ماشینی داشتم با توجه به شرایط و نوع موتور بهترین برخورد رو باهاش داشتم و هیچ وقت به مشکل برنخوردم . درب کاپوت هم ۱۰ هزار کیلومتر به ۱۰ هزار کیلومتر باز میکنم اون هم برای تعویض روغن .
    ممنون که مطلب رو خوندید . سوالی داشتید در همین تاپیک مطرح کنید .
    سپاسگذارم .


  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه SaЁeD's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    450

    پيش فرض

    درود خدمت اقا پوریا
    خیلی عالی بود.خسته نباشی.

  3. این کاربر از SaЁeD بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    آخر فروم باز anti-military's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    1,415

    پيش فرض

    درسته موتور ef7 خیلی نرم کار میکنه
    اگه فیلم های مونتاژ ایران خودرو رو دیده باشی ماشین ها در حال حرکت رو خط تولید مونتاژ میشن! یعنی کارگرها دنبال ماشین می دون و قطعات رو وصل میکنن ...
    حالا نمیدونم این اصولی هستش یا اینکه برای سریع تر کردن مونتاژ به کار میره. ولی اصلا قابل قبول نیست ماشین در حال حرکت رو خط تولید قطعاتش با اون سرعت زیاد نصب بشه.

  5. #4
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    درسته موتور ef7 خیلی نرم کار میکنه
    اگه فیلم های مونتاژ ایران خودرو رو دیده باشی ماشین ها در حال حرکت رو خط تولید مونتاژ میشن! یعنی کارگرها دنبال ماشین می دون و قطعات رو وصل میکنن ...
    حالا نمیدونم این اصولی هستش یا اینکه برای سریع تر کردن مونتاژ به کار میره. ولی اصلا قابل قبول نیست ماشین در حال حرکت رو خط تولید قطعاتش با اون سرعت زیاد نصب بشه.
    همه جای دنیا منتاژ روی خط تولید انجام میشه البته خیلی از کمپانی ها تقریبا ۷۰٪ عملیات منتاژشون مکانیکی - رباتیک هست .
    در ایران ٬ کارگران انگیزه کافی برای دقت لازمه رو ندارند . وقتشون بسیار کم هست و کیفیت ادوات داخلی و خارجی اونقدر افتضاحه که اگر منم در قسمت خط تولید کار کنم دلم نمیخواد با دقت قطعات رو نصب کنم .

  6. 4 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #5
    آخر فروم باز ArashMiniStar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    محل سكونت
    IR/MASHHAD
    پست ها
    3,661

    پيش فرض

    خیلی ممنون پوریا جان.میگم سورن چ بدی نسبت ب این داشت ک عوض کردین؟ در مورد کیفیت داشبورد متاسفانه واقعا افتضاح کار میکنن پدر بنده هم پارس داشبورد جدید دارن پلاستیک بازیافتی روش سوار شده ک هیچ صدای پلاستیک ک میاد بازم هیچ دقت هم نکردن کج و کوله نباشه سوتی ایران خودرویی تا این حدد!!

  8. این کاربر از ArashMiniStar بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    حـــــرفـه ای امير موسر's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    7,416

    پيش فرض

    فقط تف به ایران خودرو ! حروم خوری تا کجا .

  10. این کاربر از امير موسر بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #7
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    خیلی ممنون پوریا جان.میگم سورن چ بدی نسبت ب این داشت ک عوض کردین؟ در مورد کیفیت داشبورد متاسفانه واقعا افتضاح کار میکنن پدر بنده هم پارس داشبورد جدید دارن پلاستیک بازیافتی روش سوار شده ک هیچ صدای پلاستیک ک میاد بازم هیچ دقت هم نکردن کج و کوله نباشه سوتی ایران خودرویی تا این حدد!!
    موتورش صداهای عجیب غریب میداد مثل انفجار و احتراق ناقص. کیفیت منتاژ بیرونیش به مراتب پایینتر از سمند ال ایکس و اینکه اختلاف بسیار زیاد قیمتی و اینکه حداقل نه به ماشین صفر داخلی .

  12. 2 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #8
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    پست ها
    696

    پيش فرض

    در اینکه نگهداری و سرویس درست در عمر موتور اثر زیادی داره حرفی نیست.بله تویوتا کمری هم ممکنه آب روغن قاطی بکنه.از طرفی قرار هم نیست تمامی سمند ها یا پرشياها ایراد پیدا کنند بهمین دلیل هم شما تاحالا باهاش برخورد نکردید و خیلی ها هم ممکنه مانند شما باشند.اما مهم درصد چنین مواردی در تولیدات یک شرکت هست که مثلا در اون تویوتا کمری ممکنه هر ده هزارتاش یکدونه موتور بزنه اما در تولیدات بی کیفیت داخلی مثلا هر صدتا.بیش از آنچه هم کارگر و مونتاژ در این بيکيفيتي موثر باشد قطعه بی کیفیت نقش دارد.خصوصا از سالهای 89-90ببعد بیشتر قطعات کلیدی که تا پیش از این کیفیت اصلی رو داشتند بتدریج با نمونه های بی کیفیت چینی جایگزین شدند.

  14. این کاربر از arsinn بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه M.Amorous's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2011
    پست ها
    477

    پيش فرض

    با سلام و تشکر بابت نقد خوبتون. جریان کیت کلاچ چطوری هست و قیمتش چقدر هست (نوع زانتیایی)؟

  16. #10
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    با سلام و تشکر بابت نقد خوبتون. جریان کیت کلاچ چطوری هست و قیمتش چقدر هست (نوع زانتیایی)؟
    شما وقتی دنده ۱ و ۲ هستی کلاچ رو ۲۰٪ مونده به آخر نگه دار ( یه حالتی مثل نیم کلاچ ) اونوقت متوجه میشید ماشین اصلا کپ نمیکنه و شتاب عالی داره .
    اما اتفاقی که در ماشین شما میوفته به این صورته که دیسک و صفحه نمیتونن درست گیرباکس و موتور رو باهم درگیر کنن و وقتی محکم گاز میدید کم میاره و یک حالت عطسه مانند یا همون کپ کردن به ماشین دست میده . پیش مکانیک حرفه ایی رفتم مشکل رو حل کرد .
    دیسک و صفحه زانتیایی والو فرانسه ۳۷۵ تومان اجرت نصب ۷۵ تومان . الان همه چیز اوکیه .
    یه مورد دیگه که یادم رفت بگم اینه که کولر سمند به شدت روی موتور تاثیر میزاره و شاید قدرت موتور رو به ۷۰ اسب کاهش میده . من توی هیچ ماشینی این کاهش قدرت رو حس نمیکنم .

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •