تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: مشکل اشغال منابع توسط هدفون

  1. #1
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2011
    پست ها
    7

    پيش فرض مشکل اشغال منابع توسط هدفون

    با سلام و خسته نباشید.

    بنده اخیرا هدفون [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] خریداری نموده ام ، وقتی این هدفون رو متصل میکنم به کامپیوتری که با سیستم‌عامل ویندوز ۷ کار میکنه به شدت با کاهش منابع و اشغال اون توسط این وسیله روبرو میشم.
    میخواستم ببینم مشکل از چی هستش و چیکار میتونم بکنم ؟

  2. #2
    ناظر انجمن مباحث عمومی نرم افزار و ویندوز
    تاريخ عضويت
    Aug 2013
    محل سكونت
    شـهــرکــرد
    پست ها
    2,358

    پيش فرض

    سلام

    درصد استفاده از CPU توسط پروسس System پس از اتصال هدفون 48 درصد باقی می ماند و کاهش نمی یابد ؟

    اگر درایور کارت صدا نصب نیست ؛ آخرین نسخه آن را نصب کنید و اگر نصب است آن را آپدیت کنید.

    (نسخه مخصوص ویندوز 7 64 یا 32 بیت)

    (حتی اگر ویندوز بدون نصب درایور ؛ کارت صدا را شناخته باشد)

    System idle process مربوط به درصد "بیکاری " CPU است و مثلا در این عکس 23 درصد به معنای درگیر بودن 77 درصد از

    CPU است.

    یک پروسس دیگر هم حدودا 29 درصد CPU را درگیر کرده است . در همین عکسی که گذاشتید بر CPU کلیک کنید تا

    پروسس ها بر اساس میزان استفاده از CPU مرتب شوند تا پروسس دیگر مشخص شود.

    (Show processes from all users انتخاب شده باشد)

    Last edited by vissoto; 02-09-2015 at 12:04.

  3. 3 کاربر از vissoto بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2011
    پست ها
    7

    پيش فرض

    با تشکر از همراهی شما

    پس از اتصال هدفون حدود 48 درصد تا 50 درصد مشغول شده و به همین شکل باقی میماند، البته با حذف برخی برنامه ها این روند فقط با اجرا کردن فایل صوتی صورت میابد.

    نرم افزار کارت صدا و کارت گرافیک به روز هستن و از این جهت مشکلی ندارم .

    اون 29 درصد اطلاع دارم مربوط به پردازش کدام برنامه است و ارتباطی به مساله ندارد.

  5. #4

  6. این کاربر از ZOR_IR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    ناظر انجمن مباحث عمومی نرم افزار و ویندوز
    تاريخ عضويت
    Aug 2013
    محل سكونت
    شـهــرکــرد
    پست ها
    2,358

    پيش فرض

    نرم افزار process explorer را اجرا کنید و سپس بر پروسس system راست کلیک و properties را بزنید ؛ در پنجره باز شده در تب Threads چک کنید پروسسی که cpu را درگیر کرده است قابل شناسایی است یا خیر.

    [IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG][IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    موارد زیر را هم در صورت امکان بررسی کنید.
    موقتا آنتی ویروس و فایروال ها و سایر نرم افزارهای امنیتی را غیر فعال کنید و دوباره چک کنید.
    اگر به تازگی کارت صدا آپدیت شده است ؛ نسخه درایور را به نسخه قبلی (قدیمی)تغییر دهید .
    (از طریق Device manager یا uninstall درایور جدید)

    [IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]


    اگر بسته های مختلف کدک در سیستم نصب شده است ؛ همه آنها را حذف کنید و پس از ریستارت سیستم ؛ آخرین نسخه K-lite mega codec pack را نصب کنید.

    به جای windows Media player از پلیرهای دیگر استفاده کنید ببینید باز هم مشکل وجود دارد ؟
    مثلا از foobar2000 (یا پلیرهای دیگر) برای فایل های صوتی و home cinema ( که همراه K-lite mega codec pack نصب می شود) برای فایل های ویدئویی استفاده کنید.
    Last edited by vissoto; 10-09-2015 at 10:42.

  8. این کاربر از vissoto بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2011
    پست ها
    7

    پيش فرض

    با نرم افزار فوق مسیر ذکر شده را طی کردم و نتیجه این شد .



    مراحل گفته شده را طی کردم اما تاثیری در مشکل نداشت، منابع به همین شکل اشغال میشود.

    توجه کنید که این مشکل فقط با این هدفون برایم پیش می آید.

    آیا مشکل مربوط به سخت افزاری هست و باید در بخش سخت افزار سوالم را مطرح کنم ؟

    همان طور که عرض کردم با K-lite mega codec pack و foobar2000 هم مشکل به قوت خود باقیست.

    با GomPlayer هم امتحان کردم مشکل رفع نشد.

  10. #7
    ناظر انجمن مباحث عمومی نرم افزار و ویندوز
    تاريخ عضويت
    Aug 2013
    محل سكونت
    شـهــرکــرد
    پست ها
    2,358

    پيش فرض

    با نرم افزار فوق مسیر ذکر شده را طی کردم و نتیجه این شد .



    مراحل گفته شده را طی کردم اما تاثیری در مشکل نداشت، منابع به همین شکل اشغال میشود.

    توجه کنید که این مشکل فقط با این هدفون برایم پیش می آید.

    آیا مشکل مربوط به سخت افزاری هست و باید در بخش سخت افزار سوالم را مطرح کنم ؟

    همان طور که عرض کردم با K-lite mega codec pack و foobar2000 هم مشکل به قوت خود باقیست.

    با GomPlayer هم امتحان کردم مشکل رفع نشد.
    اگر فقط با این هدفون مشکل وجود دارد ؛ ممکن است مربوط به سخت افزار باشد . می توانید در بخش مشکلات سخت افزاری بپرسید.

    هدفون را در سیستم دیگری که ویندوز 7 در آن نصب شده است بررسی کنید.

    اگر از نرم افزارهای شرکت NCH در سیستم استفاده می کنید ؛ آنها را حذف کنید و مجددا مشکل را بررسی کنید.

    یک دور درایور کارت صدا را با نرم افزار Revo Uninstaller به صورت کامل حذف کنید.پس از حذف درایور پیام مبنی بر ریستارت سیستم را no بزنید و در revo uninstaller مراحل Scan >>> Select All >>> Delete را انجام دهید تا همه فایل های باقیمانده درایور از سیستم حذف شوند.
    سیستم را ریستارت کنید و پس از بوت ویندوز ببینید ویندوز کارت صدا را شناخته یا خیر. اگر ویندوز صدا دارد قبل از نصب مجدد درایور کارت صدا چک کنید مصرف بالای CPU اتفاق می افتد یا خیر.

    اگر مشکلی با نصب مجدد ویندوز ندارید ؛ ویندوز را دوباره نصب کنید و قبل از نصب هر گونه نرم افزار مشکل هدفون را بررسی کنید.

    stdriverx64.sys high cpu usage را جستجو کنید و راه حل های پیشنهادی را بررسی کنید.
    Last edited by vissoto; 11-09-2015 at 10:55.

  11. 2 کاربر از vissoto بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #8
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2011
    پست ها
    7

    پيش فرض

    با تشکر از شما بعد از حذف نرم افزارهای شرکت NCH مشکل برطرف شد.

  13. این کاربر از ZOR_IR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •