تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: L90 تمام فیس لیفت جایگزین میشود

  1. #1
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض L90 تمام فیس لیفت جایگزین میشود

    پروژه ایکس ۹۰ یا لوگان که در ایران با نامِ تندر ۹۰ شناخته میشود یکی‌ از موفقترین پروژه‌های تولید خودرو در سه بخشِ طراحی ارزان،استقامت بالای خودرو و هزینه نگهداری پایین در دنیا شناخته میشود.
    در سال ۱۳۸۶ بود که اولین نمونه وارداتی ال۹۰ در خیابان ها ظاهر شد . خودویی مردد با چراغ هایی غیرعادی و بدنه چهارگوش که قامتی بلند داشت و البته رنگ سبز لجنی .
    ابتدا قرار بود جایگزین پیکان و پراید باشد اما با توجه به کیفیت خوب و موتور قدرتمند و کم مصرف ٬ مورد سود جویی هایی قرار گرفت و قیمتش از پژو ۴۰۵ نیز پیشی گرفت و چندی بعد پژو پارس و سمند را هم درنوردید و بالاترین قیمت خودروهای تولید داخل را به خود اختصاص داد .
    تندر ۹۰ علارقم ظاهر نچندان دلچسبش توانست محبوبیت خوبی پیدا کند و با قیمت بسیار بالا در ایران خواهان داشته باشد .
    بد نیست بدانید پروژه لوگان با نامِ ایکس ۹۰ x90 در سال ۱۹۹۹ و ابتدا با نامِ داچیا کلید خورد. موتور آن در مرکز تخصصی رینالت فرانسه در سال ۲۰۰۰ استارت خورد و تا به امروز یکی از موتورهای بسیار خوب دنیا به حساب میاید.
    اما ال ۹۰ در سال ۱۳۹۲ دستخوش تغییرات دلخراش از سوی سایپا شد که سعی بهتر شدن ظاهر این خودرو داشتند اما حاصل آن خودرویی نچسب تر و گران تر بود .
    پارس تندر ال ۹۰ سایپا که تمامی این اسم ها در قسمت درب صندوق عقب ال ۹۰ درج شده بود و با پرچ روی صندوق سوراخ ایجاد شده بود که حتی نمیشد اسم ها را کم یا حداقل برداشت .

    پارس تندر داچیا ال۹۰ سایپا ۱.۶ و ...




    اما خودروی تندر ما در سال ۲۰۰۹ دستخوش تغییرات جزیی بود که شامل تغیرات کامل طراحی‌ چراغ‌های جلو و عقب،،سپر ها،جلو پنجره،داشبورد و صندلی‌ها می‌بود اما هرگز به تولید نرسید .

    ال ۹۰ فیس لیفت ۲۰۰۹ :




    و اما حالا و پس از توافق هسته ایی کشورما شرکت رنو علاوه بر آمادگی سرمایه گذاری و خرید سهام شرکت پارس خودرو قصد توقف تولید داچیای ۲۰۰۲ را داشته و میخواهد مدل ۲۰۱۳ تمام فیس لیفت را با همان قیمت قبل جایگزین تندر ۹۰ نسبتا قدیمی ما کند .
    اما داچیای جدید بسیار زیباست . اتاق کاملا جدید بر روی پلت فرم قبل نصب شده . دربها چراغ ها و ظواهر کلی خودرو به علاوه کلیه ادوات داخلی کاملا جدید و به روز شدند .




    داشبورد جدید به همراه سیستم تهویه اتومات و مدل دستی قابل عرضه است . ال ۹۰ جدید مانند نسل گذشته در سه مدل معمولی نیمه فول و تمام فول که با کد E مشخص میشوند به دست مشتری خواهد رسید .



    ال ۹۰ اتوماتیک هم بسیار جذاب تر شده و فضای کابین حال و هوای پراید را از سرشما بیرون خواهد کرد .



    لوگان جدید به لحاظ فنی تغییراتی نداشته است اما مبنای مصرف سوخت پایین تر آمده و استاندارد آلایندگی آن به یورو ۵ ارتقا پیدا کرده است .
    امیدواریم لوگان جدید با قیمت مناسب و کیفیت خیلی خوب به زودی جایگزین لوگان فعلی شده و قطعا با موتور و فنی سابق میتواند فروش بسیار عالی در بازار تشنه ی کیفیت ایران را داشته باشد . خودروی ایمن ٬ باکیفیت و به روز دنیا حق هر ایرانی است .




    دنیای خودرو - اخبار چرخ صنعت




  2. 8 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Sep 2012
    پست ها
    32

    پيش فرض

    ممنون. یعنی دیگه الان خرید ال90 درست نیست؟ ال 90 های معمولی افت قیمت پیدا میکنن؟ و از همه مهمتر، این فیس لیفت کی به مرحله فروش و به دست مشتری میرسه؟

  4. این کاربر از mostafamrm1 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    ناظر انجمن اتومبیل mohamad skystar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Under SKY City
    پست ها
    11,533

    پيش فرض

    ممنون. یعنی دیگه الان خرید ال90 درست نیست؟ ال 90 های معمولی افت قیمت پیدا میکنن؟ و از همه مهمتر، این فیس لیفت کی به مرحله فروش و به دست مشتری میرسه؟

    دوست من
    همونطور که تو متن خبر هم اومده شرکت رنو تازه میخواد بیاد برای قرارداد
    و تا این خودرو بیاد برسه به خط تولید انبوه و وارد بازار خودرویی کشور بشه زمان میبره
    و اگر بخوایم الان از خرید تندر 90 صرف نظر کنیم و منتظر نمونه جید باشیم وقت تلف کردیم
    کار عاقلانه برای اینکه کمترین ضرر رو داشته باشیم حداقل خرید تندر 90 یک یا دو سال کارکرده
    هست که بیشترین افتش رو کرده باشه.

    مورد دیگه هم که هست این بوده خودروهایی که تازه میخوان وارد بازار بشن
    تا مدتی بسیار کمیاب هستن و تا بخوای ثبت نام کنی یا حتی نقدی خرید کنی
    ظرفیتش سریع پر میشه.

    پس باید منتظر موند ببینیم چی میشه چون الان تولید مگان هم به صفر رسیده
    و احتمال حضور پررنگ رنو در بازار ایران هست.

  6. 3 کاربر از mohamad skystar بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز sayanermia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,122

    پيش فرض

    به نظرم محاله با همین قیمت فعلی ال 90 در ایران جایگزین بشه! شک ندارم وقتی به مرحله تولید برسه 10 میلیون گرونتر هم قیمت گذاری میشه! اینی که توی عکسا مشخصه با قیمت فعلی ال 90 در ایران عمرا به فروش برسه!

  8. 2 کاربر از sayanermia بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    قطعا افزایش قیمت رو در بر خواهد داشت . همیشه قیمت گذاری خودروهای جدید همینطور بوده . در همون ابتدای مطلب گفته شده که قرار بر این بود ال ۹۰ جایگزین پراید و پیکان باشه و نه سمند و پارس . اما همه چیز برعکس شد .
    اضافه شدن آپشن ها و تغییرات مثل سیستم تهویه و صفحه کیلومتر و داشبورد جدید و چراغ جدید همیشه بهترین بهانه خودروسازان وطنی برای افزایش قیمت بوده .

  10. 2 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    البته این موزد را اضافه کنم که به احتمال زیاد موتور دچار تغییر اساسی میشه
    در حال حاضر فکر نمی کنم موتور K4M 1.6 روی مدل های 2013 نصب بشه و از موتور های 1400 و 1500 سی سی استفاده میشه
    ضمن اینکه با توجه به ثبات قیمت ارز و سرمایه گذاری مستقیم رنو بعید هست که افزایش قیمت محسوسی نسبت به پلتفرم قبلی داشته باشه

  12. 2 کاربر از ess_1362 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    آخر فروم باز Zeitgeist's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    محل سكونت
    on the edge of a super-massive black-hole
    پست ها
    1,221

    پيش فرض

    البته همین الان هم رنو لوگانی که در ایران تولید میشه (تندر90) در حال فروخته شدن به تقریباً قیمت صحیحش هست. این خودرو در اروپا قیمتش به طور متوسط 10 هزار یورو بود (نمیدونم هنوز در رومانی و امثالهم مدل 2004 تولید میشه یا اینکه کلاً با ظاهر جدیدتر 2012 جایگزین شده). با تبدیل برابری یورو به تومان، دقیقاً همین حدود قیمت 36 میلیون تومان رو خواهیم داشت (در این لحظه "به طور رسمی" هر 1 یورو = 3615 تومان؛ در بازار 3725 تومان).

    فکر کنم اگر خود رنو و کمپانی ایرانی-فرانسوی رنوپارس (واقع در میدان پونک تهران) روی تولیدات، پشتیبانی، و قیمت گذاری رنو در ایران (بخصوص پارس خودرو) نظارت و کنترل نداشتن، الان با قیمتی بسیار بیشتر در حال فروخته شدن میبود و نه 10 هزار یورو! نمونه های محصولات بی صاحب رو کم نمیبینید که بسیار گرانتر از ارزششون فروخته میشن با قطعات بی کیفیت...

    -
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  14. #8
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    البته همین الان هم رنو لوگانی که در ایران تولید میشه (تندر90) در حال فروخته شدن به تقریباً قیمت صحیحش هست. این خودرو در اروپا قیمتش به طور متوسط 10 هزار یورو بود (نمیدونم هنوز در رومانی و امثالهم مدل 2004 تولید میشه یا اینکه کلاً با ظاهر جدیدتر 2012 جایگزین شده). با تبدیل برابری یورو به تومان، دقیقاً همین حدود قیمت 36 میلیون تومان رو خواهیم داشت (در این لحظه "به طور رسمی" هر 1 یورو = 3615 تومان؛ در بازار 3725 تومان).

    فکر کنم اگر خود رنو و کمپانی ایرانی-فرانسوی رنوپارس (واقع در میدان پونک تهران) روی تولیدات، پشتیبانی، و قیمت گذاری رنو در ایران (بخصوص پارس خودرو) نظارت و کنترل نداشتن، الان با قیمتی بسیار بیشتر در حال فروخته شدن میبود و نه 10 هزار یورو! نمونه های محصولات بی صاحب رو کم نمیبینید که بسیار گرانتر از ارزششون فروخته میشن با قطعات بی کیفیت...

    -
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    درسته اما این قیمت ۱۰ هزار یورویی برای نمونه با کیفیت و وارداتی هست . میتونید تفاوتش رو در یکی از تاپیک های من ببینید. ال ۹۰ که وارداتی بود آپشنها و ظاهر متفاوتی داشت . کیفیت هم قطعا برتر بوده . وقتی در داخل کشور داره تولید میشه باید حداقل ۲۰٪ ارزانتر از قیمت وارداتیش باشه ( صرفه نظر از گمرک و هزینه های جانبی )
    سال ۱۳۴۸ وقتی حاکم وقت ایران تولید پیکان رو در ایران آغاز کرد قیمت پیکان تولیدی در ایران به نسبت انگلیس خیلی کمتر بود.

  15. #9
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    البته همین الان هم رنو لوگانی که در ایران تولید میشه (تندر90) در حال فروخته شدن به تقریباً قیمت صحیحش هست. این خودرو در اروپا قیمتش به طور متوسط 10 هزار یورو بود (نمیدونم هنوز در رومانی و امثالهم مدل 2004 تولید میشه یا اینکه کلاً با ظاهر جدیدتر 2012 جایگزین شده). با تبدیل برابری یورو به تومان، دقیقاً همین حدود قیمت 36 میلیون تومان رو خواهیم داشت (در این لحظه "به طور رسمی" هر 1 یورو = 3615 تومان؛ در بازار 3725 تومان). فکر کنم اگر خود رنو و کمپانی ایرانی-فرانسوی رنوپارس (واقع در میدان پونک تهران) روی تولیدات، پشتیبانی، و قیمت گذاری رنو در ایران (بخصوص پارس خودرو) نظارت و کنترل نداشتن، الان با قیمتی بسیار بیشتر در حال فروخته شدن میبود و نه 10 هزار یورو! نمونه های محصولات بی صاحب رو کم نمیبینید که بسیار گرانتر از ارزششون فروخته میشن با قطعات بی کیفیت... - [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    درسته اما این قیمت ۱۰ هزار یورویی برای نمونه با کیفیت و وارداتی هست . میتونید تفاوتش رو در یکی از تاپیک های من ببینید. ال ۹۰ که وارداتی بود آپشنها و ظاهر متفاوتی داشت . کیفیت هم قطعا برتر بوده . وقتی در داخل کشور داره تولید میشه باید حداقل ۲۰٪ ارزانتر از قیمت وارداتیش باشه ( صرفه نظر از گمرک و هزینه های جانبی ) سال ۱۳۴۸ وقتی حاکم وقت ایران تولید پیکان رو در ایران آغاز کرد قیمت پیکان تولیدی در ایران به نسبت انگلیس خیلی کمتر بود.

  16. #10
    آخر فروم باز Zeitgeist's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    محل سكونت
    on the edge of a super-massive black-hole
    پست ها
    1,221

    پيش فرض



    درسته اما این قیمت ۱۰ هزار یورویی برای نمونه با کیفیت و وارداتی هست . میتونید تفاوتش رو در یکی از تاپیک های من ببینید. ال ۹۰ که وارداتی بود آپشنها و ظاهر متفاوتی داشت . کیفیت هم قطعا برتر بوده . وقتی در داخل کشور داره تولید میشه باید حداقل ۲۰٪ ارزانتر از قیمت وارداتیش باشه ( صرفه نظر از گمرک و هزینه های جانبی )
    سال ۱۳۴۸ وقتی حاکم وقت ایران تولید پیکان رو در ایران آغاز کرد قیمت پیکان تولیدی در ایران به نسبت انگلیس خیلی کمتر بود.
    تا جایی که میدونم قطعات اصلی اکثراً از اروپا (اغلب از کارخانه ی رنو در رومانی) از خود رنو خریداری شده و وارد میشن. تکنولوژی تولید قطعات ظاهری و جانبی با کیفیت مورد قبول رنو، توسط رنوپارس و رنو به کشور وارد شدن و دارن با نظارت رنو و استانداردهای رنو تولید میشن. خطوط مونتاژ رو هم که خود رنو راه انداخته.

    علت اینکه تولید مگان متوقف گشت و تولید L90 هم چندین ماه به شدت کم شد به خاطر اینه که اکثر قطعات از اروپا وارد میشن و به دلیل تحریم های شدید در آن دوران، امکان وارد کردن و پرداخت پولشون به رنو نبود (فکر میکنم رنو برای اینکه تولید و پشتیبانی در ایران نخوابه، یه مدت حتی به صورت نسیه بعضاً جنس فرستاد و بعداً بدهی ها رو بهشون پس داد دولت! به هر حال برعکس تولیدات بی صاحب پژو و برخی محصولات مشابه در ایران، طرف شما در این موارد مستقیماً کمپانی رنو و رنوپارس هستن). در کل به نظر نمیاد تفاوت عظیمی در کیفیت و قطعات چیزی که در ایران تولید میشه با چیزی باشه که در رومانی تولید میشه (میشده). ظواهر و مثلاً کم و زیاد کردن ایربگ و جاسیگاری و اینا ارتباطی به کیفیت ساخت و قطعات نداره که حالا بگیم شاید مدل مشابهی که تولید فلان شرکت رنو در فلان کشوره، یکم قشنگتره!

    در مورد قیمت هم به نظرم اشتباه میکنید؛ قیمتی که مثلاً میبینید توسط فلان شرکت اروپایی در اروپا فروخته میشه، یعنی قیمت تولیدکننده (تولیدکننده، تولیدکننده هست و فرقی نمیکنه حالا کارخانه ی رنو در چین باشه، رومانی، ایران، روسیه، ترکیه، و غیره). یک شرکت، معمولاً در تمام نقاط جهان محصولش رو به تقریباً همان قیمت مصوبش که روی سایت اصلیش میفروشه (یا میفروخته) خواهد فروخت با درنظر گرفتن سیاست های مالیاتی در هر کشور البته. حالا ممکنه برای بازارهای فقیرتر، یکم از ظواهر و غیره بکاهند که بتونن یکم ارزون تر بدن ولی سیاست های قیمت گذاریشون رو رعایت میکنن چون اگر مثلاً بخواد همان جنسی که در فلان کشور میده 10 هزار یورو رو در کشور بغلی بده 20 هزار یورو یا 5 هزار یورو، به بازار خودش و اقتصاد کارخانه هاش آسیب میزنه.
    Last edited by Zeitgeist; 18-08-2015 at 11:07.

  17. این کاربر از Zeitgeist بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •