تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: بررسی پژو پارس LX صفر کیلومتر

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه saeid.saeid20's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    351

    9 بررسی پژو پارس LX صفر کیلومتر

    سال 1379 بود که تلویزیون تیزر تبلیغاتی جالبی را از محصول جدید ایران خودرو پخش می کرد.یک پژو متفاوت از 405 تکراری همیشه در صحنه،با رنگ آلبالویی در مقابل دوربین مانور می داد و نام پژو پرشیا بر صفحه تلویزیون نقش می بست.تنها چند ماه بعد البته نام این محصول به پارس تغییر کرد و حالا که پانزده سال از آن دوران می گذرد هنوز هم شاهد تولید همان خودرو با همان چهره و مشخصات از سوی ایران خودرو هستیم،البته در کنار مدل قدیمی و اصطلاحا 8 سوپاپ، چند سالی است که بزرگترین خودروساز کشورمان مدل های 16 سوپاپ پارس را هم به سبد تولیدی خود افزوده است و برای بررسی این آشنای قدیمی بر آن شدیم تا به سراغ یکی از نمونه های صفر کیلومتر از پارس LX با موتور 1.6 لیتری TU5 برویم.خودرویی نام آشنا با بدنه ای پانزده ساله، موتور و گیربکسی ده ساله و درصد ساخت داخل بسیار بالا که قاعدتا باید محصولی کم و عیب و نقص حداقل در چند هزار کیلومتر اول باشد.
    به روز رسانی های خارجی بدنه نسبت به پرشیای سال 1380 به افزوده شدن راهنما بر روی آینه های جانبی،تغییر طرح رینگ اسپرت و جزییاتی از این دست محدود می شود اما همانطور که در تصویر مشخص است، هنوز هم قلاب مخصوص بکسل کردن خودرو به شکل عجیب و بسیار مشخصی در معرض دید قرار دارد و این نکته ایست که حتی در خودروهای چینی هم دیده نمی شود.همچنین مونتاژ کاپوت به درستی انجام نشده و فاصله این قطعه با گلگیرهای چپ و راست یکسان نیست.
    خوشبختانه در داخل کابین تغییراتی را شاهد هستیم.داشبورد جدید طراحی و کیفیت ساخت نسبتا خوبی دارد و با توجه به قیمت کلی خودرو و ماشین های رقیب،نمره قبولی می گیرد،اما طراحی فرمان مجهز به ایربگ به شکلی انجام شده که عملا بخشی از دید راننده نسبت به مجموعه پشت آمپر را مختل می کند.
    بعد از خرید خودرو می توانید یک روز تعطیل کامل را با بستن و سفت کردن پیچ و مهره ها نیمه باز به خوبی و خوشی سپری کنید.بسیاری پیچ ها شل هستند و برخی دیگر نیز مانند این تصویر به کلی از جای خود خارج شده اند.
    مکانیزم باز کننده کاپوت نیز در نوع خود بسیار جالب است،اتصال این قطعه پلاستیکی به مجموعه فلزی قفل کاپوت تنها با یک پین 2 سانتی متری پلاستیکی انجام شده است و خارج شدن این پین از جای خود که در همان روز نخست اتفاق افتاد، معضلی را برای خریدار پدید آورده بود.جالب تر آنکه به دلیل طراحی بسیار خاص این قسمت،جایگزینی این پین شکننده پلاستیکی با پیچ و مهره فلزی هم تقریبا امکان پذیر نیست،چرا که عملا فضایی برای بستن مهره وجود ندارد.
    این سومین مرتبه است که طراحی مجموعه پشت آمپر پارس تغییر کرده است اما اینبار باید اعتراف کرد که این کار با ظرافت و خوش سلیقگی انجام شده و می توان این تغییر را در زمره نکات مثبت پارس LX با داشبورد جدید توصیف کرد.
    هم سطح بودن مجموعه پدال های گاز و ترمز ،نکته ایست که می تواند بر روی ایمنی رانندگی نیز تاثیر گذار باشد و این نکته در بسیاری خودروهای مدرن به دقت رعایت می شود،اما سطح پدال های گاز و ترمز پارس LX چند سانتی متر با یکدیگر فاصله دارند.
    در این تصویر شاهد آب شدن چسب آب بندی چراغ جلو پارس در اثر گرمای شدید پیشرانه هستیم.ظاهرا بعد از گذشت 15 سال از تولید چنین خودرویی، هنوز سازندگان در مورد رفع عیوب ساده یا جلوگیری از پیدایش ایراد های جدید تلاش چندانی نمی کنند.
    فاصله زیاد بین چرخ و گلگیر دیگر به امری عادی در خودروهای ساخت داخل مبدل شده است.فاصله کف اکثر خودروهای ایرانی به این دلیل،حتی از SUV ها و خودروهای اصطلاحا شاسی بلند نیز بیشتر است.
    در نمای عقب چهار حسگر فاصله سنج بر روی سپر عقب و درز بسیار بزرگ درب صندوق عقب حسابی توی ذوق می زند.جایگزین شدن ترمز های دیسکی چرخ های عقب به جانی نمونه کاسه ای و قدیمی، از جمله معدود تغییرات فنی است که حتی در ظاهر خودرو نیز تاثیر مثبتی به دنبال داشته است.
    تعویض باتری، خریداری جعبه مخصوص محافظت از ECU و تعویض تایرهای فابریک با نمونه های خارجی از جمله اولین کارهای خریدار پس از تحویل خودرو بوده اند که در مجموع هزینه ای در حدود یک میلیون تومان را به همراه داشته اند.مشخص نیست که چرا خودروسازان تجهیزاتی مانند قفل ECU یا تایرهای با کیفیت را به صورت استاندارد یا تجهیزات آپشن ارائه نمی دهند.
    دست دنده در نگاه اول خوش فرم و نسبتا با کیفیت به نظر می رسد اما احساس تعویض دنده ها چندان جالب نیست و فاصله فیزیکی بین دنده ها نیز زیاد به نظر می رسد.همچنین در زمان رانندگی به نظر می رسد که صدای اضافی واضحی از جعبه دنده شنیده می شود.
    طراحی تریم داخلی در مجموع به خوبی انجام شده است و از برخی خودروهای چینی رقیب چشم نواز تر به نظر می رسد اما کیفیت پلاستیک خشک اجزای داخلی کابین چندان خوب نیست.
    این داشبورد جالب با طراحی خوب تحت تاثیر مونتاژ ضعیف قرار گرفته است و به سر و صدا افتادن قطعات داخلی کابین در بلند مدت چندان عجیب به نظر نمی رسد.
    دریچه گاز سیمی تاخیر چندانی نسبت به فشردن پدال گاز نشان نمی دهد و از این نظر نسبت به دریچه گاز برقی مزیت هایی دارد.
    باز بودن پیچ های شل گیر در فضای درونی گلیگر سر و صدای اضافه عجیبی را به وجود می آورد که پس از بستن پیچ ها به آسانی رفع می شود.
    این دریچه و محفظه بدون درب در سمت چپ ستون فرمان تعبیه شده است تا برای نگهداری وسایلی مانند مدارک خودرو،دسته کلید ، فندک و .....مورد استفاده واقع شود اما شیب زیاد این قسمت و تیز بودن لبه های آن مشکل ساز به نظر می رسد.
    صدای باد در سرعت های بالا معمولا به مسائل آیرودینامیکی،نحوه عایق کاری و اشتباهات مونتاژی مشابه همین مورد مربوط می شود.فاصله و درزی که بین پایه بیرونی آینه و سطح شیشه وجود دارد، صدای خاصی را در سرعت های بالا به وجود می آورد،اما این تنها صدای اضافه در هنگام رانندگی با پارس LX نیست.چرا که صدایی شبیه خرابی بلبرینگ چرخ عقب،صدای اضافی گیربکس،لرزش برخی قطعات تریم داخلی و صدای نه چندان جالب پیشرانه در دور موتور بیش از 3000 نیز به وضوح شنیده می شود.آی کاش پارس LX بعد از گذشت پانزده سال از تولید مدل اولیه با خودرویی بسیار بهتر و با کیفیت تر جایگزین می شد و یا حداقل کیفیت ساختی بهتر از این داشت.

  2. 5 کاربر از saeid.saeid20 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    بررسی موتور شتاب و مصرف و ترمزها هم انجام میدادید خیلی بهتر میشد .
    من در نمونه داشبورد قدیم با موتور TU5 شتاب صفر تا ۱۰۰ بهتر از ۱۵ ثانیه علارقم گازخوردن عجیب و غریبش نتونستم دست پیدا کنم . بسیار ماشین کند و خرفتی هست .

  4. 3 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    پروفشنال mehran_pqqp's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    737

    پيش فرض

    یعنی 0 اینقد اشکال داره!
    سال 84 یه سمند خریدم ، دو روز بعد در سمت راننده بسته شد و باز نمیشد ، بردیم نمایندگی اونجا هر چقد تلاش کردن نتونستن بازش کنن آخر با چکش و و.... بعد از 5 -6 ساعت تلاش بازش کردن ، بعد اومدن ببندن درو ، بسته نمیشد با هزار زور زحمت تونستن دوباره درو ببندن ، بعد باید دوبار درو میزدی تا باز بشه (یعنی یه بار باز نمیشد دوباره باید قفل می کردی بعد میزدی باز میشد)

    بردیم یه نمایندگی دیگه یه آقایی بود واقعا حالیش بود تو این همه ناوارد ایران خودرو ، این یکی یه چیزایی بلد بود ، ظرف نیم ساعت عین روز اولش شد

    راستی این خانمه هم خیلی وقتا الکی میگفت درب خودرو باز است

  6. این کاربر از mehran_pqqp بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه saeid.saeid20's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    351

    پيش فرض

    بررسی موتور شتاب و مصرف و ترمزها هم انجام میدادید خیلی بهتر میشد .
    من در نمونه داشبورد قدیم با موتور TU5 شتاب صفر تا ۱۰۰ بهتر از ۱۵ ثانیه علارقم گازخوردن عجیب و غریبش نتونستم دست پیدا کنم . بسیار ماشین کند و خرفتی هست .
    ادم میترسه خراب شه
    ابندی هم نشده و پیچاشم شوله

  8. این کاربر از saeid.saeid20 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه paket's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    443

    پيش فرض بررسی پژو پارس LX صفر کیلومتر

    من 405 دوگانه مدل 89 رو 3 بار واشر سرسیلندر عوض کردم در عرض 57 هزار کارکرد دیگه همچین شد که به 1تومن زیر فی دادم رفت حالا یه 405 موتور tu5 صفر خریدم از اون 100 درجه بهتره بقولی تازه دارم لذت میبرم از پولی که دادم بابا چی بود موتور قدیم سرطانه صدای درشتش پرت پرت کردنش روغن کم کردنش ... بحرحال از tu5 فعلا خیلی رازی ام تا1سال دیگه کارکنه معلوم میشه اینم.
    راستی من رینگ اسپرت انداختم زیرش بنظرتون بنظرتون ارتفاع بدم بیاد پایین ؟؟؟


    Sent from my iPhone6 jb v 8.1.2 @ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] talk
    Last edited by paket; 15-08-2015 at 08:22.

  10. این کاربر از paket بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه saeid.saeid20's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    351

    پيش فرض

    من 405 دوگانه مدل 89 رو 3 بار واشر سرسیلندر عوض کردم در عرض 57 هزار کارکرد دیگه همچین شد که به 1تومن زیر فی دادم رفت حالا یه 405 موتور tu5 صفر خریدم از اون 100 درجه بهتره بقولی تازه دارم لذت میبرم از پولی که دادم بابا چی بود موتور قدیم سرطانه صدای درشتش پرت پرت کردنش روغن کم کردنش ... بحرحال از tu5 فعلا خیلی رازی ام تا1سال دیگه کارکنه معلوم میشه اینم.
    راستی من رینگ اسپرت انداختم زیرش بنظرتون بنظرتون ارتفاع بدم بیاد پایین ؟؟؟


    Sent from my iPhone6 jb v 8.1.2 @ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] talk

    خوب نظر شما هم قابل توجه
    ولی من کلا اولین نفری رو میبینم که از موتور tu5 تعریف میکنه
    چون رو کاغذ و عمل کلا از موتور قدیم خیلی ضعیفتره
    ببین کلا چیزی که اینا دست ببرن و تغییرش رو بدم من قبولش نرم مثل همین موتور دوگانه سوزی که شما میگی و موتور tu5
    3بار واشر عوض کردن اصلا ربطی به موتور نداره الان یکی از دوستان یه سمند مدل 83 داره تازه امسال بعد از 180 دویدن تازه واشرشو عید عوض کرد
    اینایی که میگی مثل پت پت و کم کردن روغن رو نمیدونم ماشینو صفر گرفتی یا دست دو ولی کلا میدونم مشکل اساسی داشتی شاید سیلندرات مشکل داشتن نه سر سیلندر نمیدونم ولی یه مکانیک این کاره کلا با زیر 1 یا 1.5 موتور برات درست میکرد
    در کل من به شخصه یه تار موی موتور قدیمو کلا مدل قدیمو به جدید نمیدم گیربکس و بدنه و صدای داخل کابینو که اصلا هیچ داخلش نمیشم
    ولی در کل مبارکت باشه انشااله چرخاش برات بچرخه مثل قبلی اذیتت نکنه لذت رانندگی بدون دردسر رو بچشی
    در مورد ارتفاع هم پیشنهاد من اینه که بری کمک 206 بگیری بندازی ولی معایبی داره مثل ضعیف شدن کمک و .. و محاسن نرم شدن کمک جلو و تغییر ندادن کمک عقب
    اگر هم بخوای ریسی بندازی که خیلی میخوابه و کلا با این هم دستانداز و غیره باید اعصاب قوی داشته باشی
    Last edited by saeid.saeid20; 17-08-2015 at 20:39.

  12. این کاربر از saeid.saeid20 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه paket's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    443

    پيش فرض بررسی پژو پارس LX صفر کیلومتر

    دوستان و اساتید گرامی من یه 405- tu5 صفر خریدم مشکلم اینه که رو سرعت 80 تا رو دنده 4 زوزه ریز مثه سوت داره تا میرم رو 95 تا قط میشه اگه تو همین سرعت 80 تا با دنده 5 برم زوزه اش بیشتره نظرتون چیه ببرم نمایندگی عوض کنم!؟
    کلا 2200 تا کار کرده میگن تمام گیربکسها تعمیری هستن درسته؟؟؟

  14. #8
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    May 2010
    پست ها
    6

    پيش فرض

    سلام
    من یه پرشیا موتور TU5 خریدم ولی این ماشین جون نداره و هرکاری که میکنم درست نمیشه . صفحه کلاچمو چک کردم گفتن خوبه ، ماشین هم خوب گاز میخوره ولی راه نمیره . اگه کسی میتونه کمک کنه ممنون میشم.

  15. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه paket's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    443

    پيش فرض

    خوب نظر شما هم قابل توجه
    ولی من کلا اولین نفری رو میبینم که از موتور tu5 تعریف میکنه
    چون رو کاغذ و عمل کلا از موتور قدیم خیلی ضعیفتره
    ببین کلا چیزی که اینا دست ببرن و تغییرش رو بدم من قبولش نرم مثل همین موتور دوگانه سوزی که شما میگی و موتور tu5
    3بار واشر عوض کردن اصلا ربطی به موتور نداره الان یکی از دوستان یه سمند مدل 83 داره تازه امسال بعد از 180 دویدن تازه واشرشو عید عوض کرد
    اینایی که میگی مثل پت پت و کم کردن روغن رو نمیدونم ماشینو صفر گرفتی یا دست دو ولی کلا میدونم مشکل اساسی داشتی شاید سیلندرات مشکل داشتن نه سر سیلندر نمیدونم ولی یه مکانیک این کاره کلا با زیر 1 یا 1.5 موتور برات درست میکرد
    در کل من به شخصه یه تار موی موتور قدیمو کلا مدل قدیمو به جدید نمیدم گیربکس و بدنه و صدای داخل کابینو که اصلا هیچ داخلش نمیشم
    ولی در کل مبارکت باشه انشااله چرخاش برات بچرخه مثل قبلی اذیتت نکنه لذت رانندگی بدون دردسر رو بچشی
    در مورد ارتفاع هم پیشنهاد من اینه که بری کمک 206 بگیری بندازی ولی معایبی داره مثل ضعیف شدن کمک و .. و محاسن نرم شدن کمک جلو و تغییر ندادن کمک عقب
    اگر هم بخوای ریسی بندازی که خیلی میخوابه و کلا با این هم دستانداز و غیره باید اعصاب قوی داشته باشی
    سلام مرسی از نظری ک دادی قبول دارم فرمایشتونو امادوسدارم سیلندر ماشین قبلیمو ببینید و نظرتونو بگید چرا باید ماشین در عرض 4سال سیلندرش
    به این شکل دربیاد !!!

  16. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه saeid.saeid20's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    351

    پيش فرض

    سلام مرسی از نظری ک دادی قبول دارم فرمایشتونو امادوسدارم سیلندر ماشین قبلیمو ببینید و نظرتونو بگید چرا باید ماشین در عرض 4سال سیلندرش
    به این شکل دربیاد !!!
    ماشین از صفری دست خودت بوده ؟؟؟؟

    چنتا دویده ؟

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •