تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 8 12345 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 72

نام تاپيک: ۵۵۰۰ کیلومتر با ۲۰۶ TU5 مدل ۹۴

  1. #1
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض ۵۵۰۰ کیلومتر با ۲۰۶ TU5 مدل ۹۴

    از آنجایی که خرید خودروهای زیر ۴۰ ملیون تومان در بازار کشورمان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده قصد دارم تجربه ۵۵۰۰ کیلومتری با خودروی پژو ۲۰۶ مدل ۹۴ تیپ ۵ رو خدمت شما دوستان بزرگوار اراءه دهم .
    پژو ۲۰۶ خودرویی که همه ی ما سالهاست با آن آشنا هستیم و در میان جوان ها هنوزهم بسیار جذاب و پرطرفدار هست. امروزه در کشورهای روز اروپا با مدل ۲۰۷ درحال تولید هست و به نظر میرسد کمپانی پژو حالا حالاها قصد توقف این اتاق تخم مرغی شکل را نداشته باشد . خودرویی که در روزهای طلایی خود رکورد فروش ارزان کم مصرف و چالاک رو از آن خود کرده بود .
    اما در ایران وضع به شکل دیگری بود . مهندسین ایران خودرو پس از منتاژ یکساله ی ۲۰۶ کم کم از طریق مهندسی معکوس دست به تولید و ساخت قطعات ریز و درشت ۲۰۶ زدند و به جایی رسیدند که امروز شاهد آن هستیم که این خودرو به صورت ۱۰۰٪ در ایران ساخته و تولید میشود .
    البته ناگفته ها از وجود قطعات چینی و متفرقه زیاد هستند اما هرچه بود و هست افت کیفیت به نسبت محصول اولیه فرانسوی کاملا مشهور هست .



    امسال در عین ناباوری خودم ! دست به خرید پژو ۲۰۶ زدم و هرچند خودروی سمند سورن بسیار بیشتر مد نظرم بود اما کیفیت بهتر ۲۰۶ امسال خیلی بیشتر جذبم کرد .
    ۲۰۶ سال ۹۴ از نظر کیفی و منتاژی در حد کاملا محسوسی رشد داشته به طوریکه با ۲۰۶ مدل ۹۳ ایی که در شهریور ماه تحویل گرفتم ( و درجا فروختم ) اصلا قابل قیاس نیست .
    تیپ ۵ جدید با دستکاری های زیادی وارد بازار شده . از دستکاری سیستم سوخت گرفته تا برق کشی جدید به نام اکومکس و پنل جدید تایپ C وسط داشبورد .
    بعد از تحویل خودرو اولین چیزی که در ظاهر بیرونی میبینیم بهبود کیفیت و منتاژ ماشین هست . فواصل درب ها و درزهای ماشین کاملا درست و یک اندازه منتاژ شده و نقصی در این زمینه نمیبیند .



    وارد کابین خودرو هم که میشوید بازهم به همون صورت قطعات خوب منتاژ شدند . کیفیت بهتر از قبل شده اما خیلی راضی کننده نیست . جنس داشبورد هم مثل ۲۰۶ های سابق شده و به راحتی خط و خش نمیوفتد .



    جنس پارچه صندلی ها خوب نیست و خیلی راحت کش میاد و تول میندازه . ادوات داخلی هم بی مشکل و کیفیت متوسطی دارند .



    وسط داشبود از پنل جدید تایپ C استفاده شده که یکسری امکانات مناسب رو برای راننده به ارمغان میاورد .
    امکاناتی مثل :
    نمایش ساعت . تاریخ . دمای بیرون . تراک و نام خواننده و آلبوم موسیقی . نمایش مالتی پلکس خودرو ( دربها ) نمایش دنده عقب و آلارم تصویری دوطرفه . نمایش اطلاعات کلی پخش و کامپیوتر سفری ( نمایش مسافت طی شده در زمان و میانگین سرعت . متاسفانه خبری از میانگین مصرف سوخت نیست )



    دستگاه پخش :
    برخلاف تصور اینبار با یک دستگاه پخش بسیار کامل و سریع روبه رو هستیم . دستگاهی که هرچند ساده هست اما کاملا نیازهای راننده را برطرف میکند .
    امکانات پخش شامل :
    سی دی خوان . رادیو پخش سه موج . اسلاید SD تا ۳۲ گیگابایت ( ۳۲ گیگ رو به راحتی در کمتر از ۳ ثانیه Read میکنه ) درگاه یو اس بی با قابلیت شارژ انواع موبایل . ورودی AUX . سیستم بلوتوث EDGE3 که قابلیت پخش موسیقی از موبایل روی ماشین رو داراست و بلوتوث به صورت اتومات کمتر از 3 ثانیه در هرشرایطی کانکت میشه و اگر روی BT AUDIO باشه اتوماتیک از گوشی موسیقی رو پخش میکنه .
    این دستگاه همینطور سیستم جدید PUSS Revolation رو داراست که هنگام دنده عقب دستگاه پخش موقتا قطع شده و صدای بیپ دنده عقب به تنهایی برای تمرکز راننده به گوش میرسد که واقعا امکان عالی هست .
    دسته کنترل هم مثل تمام ۲۰۶ ها سرجای همیشگی قرار دارد که علاوه بر کنترل موسیقی کنترل روی دفترچه تلفن همراهتون دارید به این صورت که هنگام ‌BT AUDIO جوی استیک وسط دسته کنترل رو به پایین فشار میدید تا لیست دفترچه تلفن روی LCD Type C نمایان بشه و اگر رو به بالا فشار بدید تماس های اخیر رو میتونید رویت و برقرار نمایید .
    Last edited by Pourya-pc; 25-05-2015 at 11:47.


  2. #2
    داره خودمونی میشه mohsen206206's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2015
    پست ها
    89

    پيش فرض

    باسلام و ممنون از تاپیک مفیدتون،
    موضوعی که خیلی از دوستان دنبال کسب اطلاعات ازش هستن.
    اگه ممکنه بفرمایید
    جنس داشبورد و لوازم داخلی آیا تغیبری کرده و بهترشده، نسبت به 93.
    سیستم انتقال قدرت چطور؟ چون اکثرا از کیفیت کلاچ و گیربکس شاکین؟
    صداهای اتاق و ... چطور؟
    صفحه نمایش بقول شماC چطور؟چه امکاناتی بهش اضافه شده؟

    باتشکر

  3. #3
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    دوست عزیز، من یه موضوع رو نمی فهمم راستش! یه جای کار ایراد داره ... شما می فرمایید مدل 93 ای که شهریور ماه خریدید رو در جا فروختین! چه انگیزه ای باعث شد دوباره همون خودروی وطنی مونتاژ شده ی کم کیفیت روبخرید؟

  4. #4
    داره خودمونی میشه mohsen206206's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2015
    پست ها
    89

    پيش فرض

    پوریا جان ممنون اطلاعات بسیار خوب و جالبی بود،
    اگه میشه در مورد صداهای اضافی ماشین هم توضیح بده
    صداهای بدنه، کمکها ، صندلی و...
    آیا صدای اضافی داره ماشینت؟
    به چه شکل هست؟

  5. #5
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    بعداز اینکه سوییچ ماشین تحویل شما شد و وارد اتاق شدید بوی داخل ماشین مثل سورن و ال۹۰ نامطبوع و سردردآور نیست ( بوی پلاستیک ) تقریبا یه بوی خاص معمولی داره که اصلا اذیت نمیکند .
    بعد از استارت و حرکت اول متوجه خشکی شدید کمک های جلوی ماشین میشید به طوری که روی کوچکترین دست اندازها ماشین کوبش زیادی داره . عقب ماشین در حد معمول خشک هست که این خشکی به مرور زمان بهتر شده .
    به همین دلیل اولین کاری که به ذهن یک راننده حساس میرسه تعویض لاستیک های ایرانی با جنسی نرمتر هست .
    البته تعویض رینگ سلیقه ایی هست اما بیشتر از رینگ ۱۵ اینچ و لاستیک ۱۹۵ توصیه نمیشود .
    تعویض لاستیک کره ایی تا ۶۰٪ به نرمی خودرو کمک کرد .
    کولر
    کولر ۲۰۶ هم مثل سابق و حتی بهتر از قبل سوز و پرتاب بسیار عالی داره به طوری که نهایتا روی درجه ۱.۵ بزارید بعد از ۵ دقیقه یخ میکنید. کولر روی شتاب ماشین تاثیر زیادی نمیزاره و توی اتوبان تقریبا در هر ۱۰۰ کیلومتر نیم لیتر به مصرف اضافه میکنه .
    مصرف ماشین من در اتوبان در یکصد کیلومتر با کولر ۶.۴ لیتر هست و بدون کولر حدودا ۶ لیتر میسوزوند . در شهر هم با کولر حدودا صدی ۹ و بدون کولر صدی ۷
    از مصرف به شدت راضی هستم ( با ۴۰ لیتر به طور متوسط ۶۵۰ کیلومتر پیمایش دارم ) البته اگر با ماشین پرگاز حرکت کنید تمام محاسبات تغییر میکند .
    صدای موتور :
    <font size="2"> [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    صدای موتور هم به نسبت کمتر از سابق شده و داخل اتاق هیچ صدایی رو نخواهید شنید . دور موتور از ۴.۵ به بعد کمی حالت ناله وار پیدا میکند که همان صدای معروف TU5 هست .
    فرمان ماشین بسیار نرم هست ترمزها بینهایت عالی ( توی داخلی ها فکر میکنم از همه بهتر باشه و بعدش سورن ELX )
    حداکثر سرعتی که تونستم با ماشین برم ۲۰۵ کیلومتر در اتوبان کاشان بود که تقریبا به راحتی به این سرعت دست پیدا کرد .
    شتاب صفر تا ۱۰۰ هم حدود ۱۱ ثانیه و کمی بیشتر .
    تا الان سروصدای اضافی مثل تودربی ها و داشبورد و غیره به هیچ وجه نداشتم و ماشین کاملا بیصدا و ساکت است .
    در مجموع ۲۰۶ مدل ۹۴ با کمترین مشکلات و بهترین کیفیت بین هم رده هایش در بازار وضعیت خوبی داشته و هنوز نقاط مثبت رو در خودش دارد .
    نقاط ضعف :
    ۱- فضای کم سرنشینان عقب
    ۲- تلسکوپی نبودن فرمان ( برای من که قد بلندی دارم اگر صندلی رو عقب بدم دستم از فرمان دور میشه اگر جلو بکشم پاهام داخل داشبورد میشه که در دراز مدت اذیت میکنه )
    ۳- خشکی تعلیق به نسبت قدیم
    ۴- سیستم دریچه گاز سیمی شده که باعث شده کروز و لیمیتد روی ماشین نصب نشه

    سوالی داشتید درخدمتم .


  6. #6
    داره خودمونی میشه mohsen206206's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2015
    پست ها
    89

    پيش فرض

    ایول به اطلاعت جالب و قلم خوبت [emoji122]

    داداش، لاستیک رو چه سایزی انداختی که میگی بیش از نیمی از خشکی ماشین رو کم کرده و نرمتر شده؟
    کره ای سایز فابریک؟
    در کل روی رینگ فابریک206، لاستیک سایز 205 رو پیشنهاد میدی؟

    اگه میشه یه توضیح هم در مورد سیستم خنک کاری ماشین بگو، (وضعیت آمپر آب، داغ شدن کاپوت و...)

    ممنون
    Last edited by mohsen206206; 29-05-2015 at 17:00.

  7. این کاربر از mohsen206206 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #7
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    ایول به اطلاعت جالب و قلم خوبت [emoji122]

    داداش، لاستیک رو چه سایزی انداختی که میگی بیش از نیمی از خشکی ماشین رو کم کرده و نرمتر شده؟
    کره ای سایز فابریک؟
    در کل روی رینگ فابریک206، لاستیک سایز 205 رو پیشنهاد میدی؟

    اگه میشه یه توضیح هم در مورد سیستم خنک کاری ماشین بگو، (وضعیت آمپر آب، داغ شدن کاپوت و...)

    ممنون
    خواهش میکنم
    ۱۹۵-۵۵-۱۵ رودستون کره
    ۲۰۵ روی ۱۴ اینچ فابریک مشکل ایجاد نمیکنه ( یا رینگ اسپرت کارخونه ایی ۲۰۷ ) . کومهو بندازید زیرش خیلی نرم میشه .
    آمپرش که همیشه بالاست و روی ۹۰ هست . وقتی خاموش میکنید آمپر تا یه خط مونده به آخر بالا میره و روشن که میکنید در عرض ۱۰ ثانیه برمیگرده سرجاش . طبیعیه من اوایل حساس بودم ولی همشون به همین صورت هستن . قبلا هم تیپ ۶ داشتم به همین صورت بود .

  9. 3 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #8
    آخر فروم باز ArashMiniStar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    محل سكونت
    IR/MASHHAD
    پست ها
    3,661

    پيش فرض

    خیلی خوب بود فقط یعنی شما 206 ایرانیزه شده رو به سورن elx فعلی ترجیح میدین یعنی ؟

  11. #9
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    خیلی خوب بود فقط یعنی شما 206 ایرانیزه شده رو به سورن elx فعلی ترجیح میدین یعنی ؟
    اگر کیفیت سورن در حد قابل قبول بود و اینهمه مشکلات برای مصرف کننده ها نداشت بدون شک سورن رو انتخاب میکردم . بیشتر هم به دلیل هندلینگ فوق العادش , نرمی و جاداریش .

  12. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Jul 2014
    پست ها
    242

    پيش فرض

    درود
    پویا من الان کلا گیج شدم، کدوم یک خوبه
    سورن کلاس 11
    یا 206 تیپ 5
    ؟؟؟
    آیا 206 تیپ 5 هم به اندازه سورن مشکلات فنی داره؟
    من دارم عوض می کنم ماشین رو ممنون میشم راهنمائی دقیق بفرمائید

صفحه 1 از 8 12345 ... آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •