تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: بازگشايی بزرگترين فرودگاه ايران در ميان هشدار بريتانيا و کانادا

  1. #1
    حـــــرفـه ای Mohammad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2004
    پست ها
    9,311

    پيش فرض بازگشايی بزرگترين فرودگاه ايران

    در تازه ترين قسمت از راه اندازی فرودگاه امام خمينی، يک هواپيمای ايرانی يک سال بعد از افتتاح رسمی بر باند بزرگترين فرودگاه ايران نشست، ولی شادمانی مقامات هوانوردی جمهوری اسلامی از پايان اين ماجرا تحت شعاع هشدار وزارت خارجه بريتانيا و کانادا درباره فقدان ايمنی اين فرودگاه قرار گرفت، اتهامی که تهران رد کرد.

    اين فرودگاه در حالی بازگشايی شد که تاکنون اشغال نظامی، استيضاح وزير راه و ترابری و مداخله پارلمانی را به خود ديده است.

    ايران اعلام کرده است از نهم ماه مه کليه پروازهای داخلی و خارجی به کشورهای عرب خليج فارس بجز عربستان سعودی، از فرودگاه امام خمينی صورت خواهد گرفت. سازمان هوانوردی جمهوری اسلامی تخمين می زند که اين فرودگاه می تواند بعد از تکميل تمام فازهايش ساليانه ۴۰ ميليون مسافر را جابجا کند

    ضربه روانی

    در همين حال، مقامات بريتانيا و کانادا به مسافران خود هشدار دادند از اين فرودگاه بين المللی بخاطر نگرانی هايی درباره امنيت آن استفاده نکنند.

    وزارت خارجه بريتانيا درباره اين فرودگاه اعلام کرد: "ما از گزارشهايی مبنی براين آگاهيم که باند فرودگاه بين المللی امام خمينی در تهران شايد برای استفاده مناسب نباشد. ما در اين زمينه با مقامات ايرانی در ارتباط هستيم. تا زمانی که وضعيت روشن نشده است ما به مسافران بريتانيايی سفارش می کنيم از فرودگاه موجود (مهرآباد) استفاده کنند."

    دولت کانادا نيز گزارش کمابيش مشابهی صادر کرد. هيچکدام از اين دو کشور دقيقا نگفتند از چه چيزی نگران هستند، اما يک منبع ايرانی اعلام کرده است ساختمانهای فرودگاه جديد نشست کرده و بيم آن می رود که باند پرواز تحمل وزن هواپيماهای سنگين وزن را نداشته باشد.

    اما اصغر کتابچی، مدير عامل شرکت فرودگاه های ايران و مجری فرودگاه بين المللی امام خمينی درباره امنيت اين تاسيسات اطمينان کامل داد و گفت که متخصصان ايرانی از توانمندی کافی برای رفع نقصهای فنی برخوردارند.

    برخی کارشناسان معتقدند اگر مسئولان هوانوردی ايران نتوانند نگرانی های ايمنی را از بين ببرند، ضربه وارده به فرودگاه امام خمينی که طراحانش آن را به عنوان يک "هاب" منطقه ای برای شرکتهای هواپيمايی طراحی کرده اند، جبران ناپذير خواهد بود.

    آنها همچنين می گويند اگر اين دغدغه ها به ساير کشورها نيز سرايت کند، ايران با وجود امنيت مطلوب برای مسافران و گردشگران خارجی، اين بار بخاطر نقص فنی فرودگاه از درآمدهای صنعت جهانی هوانوردی و گردشگری محروم خواهد شد.

    همچنين برخی از شرکتهای هواپيمايی اروپايی که قرار است پروازهايشان از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمينی انتقال يابد، از فقدان حمل و نقل عمومی به فرودگاه جديد گلايه کرده و گفته اند که به دليل فاصله ۴۵ کيلومتری اين مکان تا مرکز تهران و ترافيک هميشگی اين شهر، رفت و آمد حداقل ۹۰ دقيقه طول خواهد کشيد.

    افتتاح، اشغال و استيضاح

    در هشتم ماه مه ۲۰۰۴ لحظاتی بعد از فرود يک فروند هواپيمای مسافربری در فرودگاه بين المللی امام خمينی، نيروهای سپاه پاسداران با ذکر دلايل امنيتی کنترل اين فرودگاه را که توسط يک کنسرسيوم ترکيه ای – اتريشی موسوم به تاو اداره می شود، به دست گرفتند. جتهای جنگنده ايران که در حالت تهاجمی قرار گرفته بودند، به هواپيمای دوم اجازه فرود ندادند.

    اين نهاد نظامی که مسئوليت حفاظت تاسيسات فرودگاهی و هواپيماهای ايرانی را بر عهده دارد، معتقد است کارنامه قابل قبولی در تامين امنيت بخصوص پيشگيری از هواپيماربايی در جمهوری اسلامی ارايه داده و صرف نظر از هر گونه قرارداد با پيمانکاران خارجی برای اداره فرودگاه های ايرانی، بايد در اين تاسيسات حضور و نظارت داشته باشد.

    اين کشمکش که برخی از ناظران داخلی آن را سياسی تعبير کرده اند، به استيضاح احمد خرم، وزير سابق راه و ترابری جمهوری اسلامی در اکتبر گذشته انجاميد.

    وی متهم به ناديده گرفتن ترتيبات امنيتی در هنگام عقد قرارداد با کنسرسيوم تاو و نيز اسراف بيت المال در مراسم گشايش نافرجام فرودگاه شده بود. برخی از رسانه های محافظه کار جمهوری اسلامی شرکت تاو را دارای رابطه با اسراييل خوانده بودند، اتهامی که از سوی ترکيه رد شد.

    در حالی که آقای خرم تهديد به افشاگری درباره پشت پرده اين ماجرا کرده بود، وی در روز استيضاح تنها به دفاع از اتهاماتش پرداخت و نمايندگان استيضاح کننده حذف وی از کابينه محمد خاتمی، رييس جمهور ايران، را با سر دادن شعار جشن گرفتند.

    مجلس هفتم که اکثريت آن در کنترل راستگرايان است، همچنين با تصويب مصوبه ای اين حق را برای خود قائل شده است که در صورت مشاهده به خطر افتادن امنيت ملی جمهوری اسلامی، قراردادهای نگهداری اين فرودگاه با طرف ترکيه ای را باطل کند.

    محمد رحمتی، جانشين آقای خرم، نيز برای جلب نظر مساعد مجلس اعلام کرده است که در صورت صلاحديد نمايندگان، حاضر است شرکت تاو را کنار بگذارد و نگهداری فرودگاه امام خمينی را به کنسرسيومی از شش شرکت ايرانی واگذار کند.

    گفتنی است پروژه احداث اين فرودگاه نخستين بار سه دهه پيش آغاز شد و تاکنون ۳۵۰ ميليون دلار صرف ساخت آن شده است. گفته می شود ظرفيت اين فرودگاه دو و نيم ميليون مسافر خارجی و چهار ميليون مسافر داخلی است

  2. #2
    حـــــرفـه ای mpsjavad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2005
    محل سكونت
    ¤¤ بندرعباس ¤¤ ، ديار گرما ، شرجي و عشق
    پست ها
    2,077

    پيش فرض

    با سلام ..


    ممنون محمد, جان از بابت اطلاع رساني :arrow:

    كسي ميتونه درمورد ساختار مهندسي سازه فرودگاه امام خميني ( ره ) مطلب گير بياره ( درخواست گندهاييه ! ..) :mrgreen:

    اگه پلانش باشه كه توپپپپپپپپپپپپپ ههههه

  3. #3
    حـــــرفـه ای Mohammad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2004
    پست ها
    9,311

    پيش فرض

    داش جواد برا چي مي خواي؟

  4. #4
    حـــــرفـه ای mahan's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2004
    محل سكونت
    هرکجا هستم ، باشم
    پست ها
    1,492

    پيش فرض

    جواد جان مگه پلان فرودگاه رو هم ميشه جائي پيدا كرد
    اگه بشه كه بايد در اون فرودگاه رو بست
    :mrgreen:
    در ضمن اونجا بدرد پروژه نميخوره چون معلوم نيست توي اين چند دهه چي به سرش اومده تا راه افتاده

  5. #5
    حـــــرفـه ای Mohammad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2004
    پست ها
    9,311

    پيش فرض

    من از اين مي ترسم كه داش جواد تو فكر عمليات تروريستي باشه :shock:
    نكنه مي خواي بمب گذاري كني؟ :mrgreen:

  6. #6
    حـــــرفـه ای mpsjavad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2005
    محل سكونت
    ¤¤ بندرعباس ¤¤ ، ديار گرما ، شرجي و عشق
    پست ها
    2,077

    پيش فرض

    با سلام ..

    ممنون از اين كه ما رو تروريست كرديد :mrgreen:

    خدمت اقا ماهان,و اقا محمد, هم عرض كنم كه چون من رشتم عمران هست گفتم شايد تو منابع اين خبر ( مثلا سايت هايي كه ميگن اين فرودگاه امنيت نداه ) پلان يا شمايي از ساختار سازه اون رو گذاشته باشن يادمه تو يه سايت نقشه يكي از جاده ها ي كشورمون بود كه شيبش ادمو ياد سرسره بازي مي انداخت . ( كه انتقاد سايت از اين بود كه اين سبك جاده سازي مخصوص مسابقات رالي هست و شتاب بالا --- (((تعادل سر پيچ و بحث گريز از مركز ))) --- نه جاده بين شهري )


    اميدوارم قانع كننده باشه و بمب گذار نشيم :!:

    گفتي بمب بد فكري هم نيست :mrgreen:

    ياد بمبر من ( BoobberMan ) افتادم ( يادش بخير Micro )

    :|

  7. #7
    کـاربـر بـاسـابـقـه sourena's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2005
    محل سكونت
    اسرائیل - اورشلیــم
    پست ها
    3,296

    پيش فرض

    آقا مگه كسي ميتونه به ارگان سپاه پاسداران حرفي بزنه؟؟؟ :arrow:

  8. #8
    حـــــرفـه ای mahan's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2004
    محل سكونت
    هرکجا هستم ، باشم
    پست ها
    1,492

    پيش فرض

    جواد جان همين كه عمراني هستي خيلي حال كردم
    برو كه دارمت
    :mrgreen:

  9. #9
    حـــــرفـه ای mpsjavad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2005
    محل سكونت
    ¤¤ بندرعباس ¤¤ ، ديار گرما ، شرجي و عشق
    پست ها
    2,077

    پيش فرض

    با سلام ..

    اقا ماهان, نكنه خودت هم عمران ميخوني ؟ ايا !

  10. #10
    حـــــرفـه ای mahan's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2004
    محل سكونت
    هرکجا هستم ، باشم
    پست ها
    1,492

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط mpsjavad
    با سلام ..

    اقا ماهان, نكنه خودت هم عمران ميخوني ؟ ايا !
    ميخوندم .... تموم شد
    8)

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •