تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: نکات مورد استفاده در زندگی روزمره

  1. #1
    کاربر فعال انجمن شعر و داستان نویسی Mr_100_dolari's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2012
    محل سكونت
    ----Balance(3%)Spot----
    پست ها
    1,410

    پيش فرض نکات مورد استفاده در زندگی روزمره

    با سلام

    در این تاپیک مطالب و نکات مورد استفاده در زندگی روزمره که شامل مقالات و نوشته های مرتبط با روانشناسی است با ذکر منبع درج می شود ...


    قوانین :

    برای نوشتن مطالب از سایر کتاب های مرتبط با (موضوع روانشناسی) به این تاپیک مراجعه کنید : / [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] /

    برای نوشتن یک متن و یا جمله ای با موضوع انرژی مثبت که منبع مشخصی ندارد به این تاپیک مراجعه کنید : / [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] /

    حداکثر پست های ارسالی توسط هر کاربر 2 پست در هر روز می باشد ...

    امیدوارم که مطالب تاپیک مفید واقع بشه ...


    با تشکر

    .
    .
    .


    =============================

    چرا کارهایتان به خوبی پیش نمی رود؟ (قسمت اول)



    آیا فهرست کارهای روزانه ای که باید انجام دهید، در حال زیاد شدن است؟ آیا احساس می کنید که سخت کار می کنید، اما در واقع کاری انجام نمی شود و پیشرفتی ندارید؟

    در این پست، من چند دلیل واقعی را به شما معرفی می کنم برای اینکه بدانید چرا کارهایتان انجام نمی شود. در نظر داشته باشید بسیاری از این دلایل ممکن است برای برخی از فریلنسرها ناراحت کننده باشد.

    نداشتن مهارت لازم

    شما واقعا نمی دانید کاری را که به عهده گرفته اید، چگونه انجام دهید. مهارت یا توانایی های شما با این کار کاملا متفاوت است.


    نداشتن تجهیزات مناسب

    شما نرم افزار یا سخت افزار و ابزار مهم برای شروع کار را در اختیار ندارید.


    نداشتن یک فضای کاری مختص به خود

    برای بسیاری از فریلنسرها، داشتن یک فضای کاری اختصاص یافته یک امر ضروری است. اگر یک فریلنسر ناچار باشد که کار خود را از یک مکان به مکان دیگر تغییر دهد، این مسئله می تواند برای او بسیار وقت گیر و باعث آشفتگی ذهن شوذ.


    آشفته بودن

    آشفتگی شما می تواند شما را از انجام کارها باز دارد. به من اعتماد کنید. من می دانم که این اتفاق خواهد افتاد.


    نداشتن هدف مشخص و روشن

    آیا واقعا می دانید که مشتری از شما چه کاری می خواهد تا برایش انجام دهید؟ تعداد بسیار زیادی از فریلنسرها، هدف روشن و واضحی برای پروژه های خود ندارند.


    پذیرفتن کارها بیش از حد توان

    این اصلا خوب نیست که بیشتر از توانتان پروژه بگیرید و بخواهید بر روی این پروژه ها کار کنید. این حالت حتی می تواند بسیار استرس زا باشد.


    وقفه در کار

    آیا مدام در کارتان وقفه ایجاد می شود؟ مقداری طول می کشد تا بعد از هر وقفه، بهره وری تان مجددا به حالت اولیه برگردد. وقفه های بیش از اندازه می تواند به کار شما لطمه سنگینی وارد کند.


    بیماری

    هیچ کس نمی تواند زمانی که بیمار است، بهترین کیفیت را در کار ارائه دهد. اگر احساس سلامتی نمی کنید، به مسائل مربوط به سلامت خود رسیدگی کنید تا کارهایتان همانطور که می خواهید انجام شود.


    عدم تمرکز

    آیا شما ناخودآگاه از یک کار به کار بعدی می پرید؟ اگر چنین است، احتمالا شما از عدم تمرکز رنج می برید. بنشینید و برای کارهایی که می بایست انجام دهید، یک برنامه بنویسید. سپس این برنامه را دنبال کنید.


    نداشتن علاقه به کار

    بسیاری از فریلنسرها ناخودآگاه کارهایی را قبول می کنند که هیچ علاقه ای به انجام آن ندارند.


    زمان بندی نا مناسب

    فریلنسرهای پاره وقتی که کار تمام وقت انجام می دهند، ممکن است مشکل کمبود زمان داشته باشند و نتوانند کارهای خود را به موقع انجام دهند.


    کمبود خواب

    در حالی که کار کردن تا نیمه های شب ممکن است بسیار عالی به نظر برسد، کمبود خواب می تواند سرعت کار شما را آهسته تر کند و حتی می تواند شما را بیمار کند.


    افسردگی

    آیا هر روز برای انجام کارهایتان در حال کشمکش با خود هستید؟ آیا فاقد شور و شوق کافی برای انجام کارهایی هستید که قبلا به آنها علاقه داشتید؟ اگر این چنین است، ممکن است دچار افسردگی شده باشید. در این حالت به یک شخص حرفه ای نیاز دارید تا به شما کمک کند.


    نگرش بد

    آیا در مقابل مشتریان، خود را فردی عصبانی می بینید؟ نگرش بد می تواند مسیر کاری شما را تحت تاثیر قرار دهد.


    بی مسئولیتی

    به عنوان یک فریلنسر، شما در درجه اول مسئول هستید تا کار را به موقع انجام دهید. برای برخی از فریلنسرها مشکل است که خودشان مسئول کارهای خود باشند و رئیسی بالای سر آنها نباشد.



    فریلنسر : کسی است که سرویس ها یا خدمات خود را بدون تعهد درازمدت به کارفرما ارائه می کند. آنها معمولا ساعتی، روزانه یا پروژه ای دستمزد می گیرند و اساسا یک کسب و کار یک نفره است. (wikipedia)
    Last edited by Mr_100_dolari; 08-04-2015 at 15:15. دليل: اضافه کردن قوانین

  2. 8 کاربر از Mr_100_dolari بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    کاربر فعال انجمن شعر و داستان نویسی Mr_100_dolari's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2012
    محل سكونت
    ----Balance(3%)Spot----
    پست ها
    1,410

    پيش فرض

    چرا کارهایتان به خوبی پیش نمی رود؟ (قسمت دوم)


    نداشتن هدف


    تعیین هدف یک راه بسیار عالی برای بهبود زندگی و کسب و کار شما می باشد. بدون هدف، شما ممکن است هیچگاه به چیزی که می خواهید دست پیدا نکنید.


    ترس


    ترس بسیار قدرتمند است. ترس بیش از حد می تواند شما را از انجام آنچه که در ذهن دارید، دور نگه دارد.


    انتخاب پروژه نامناسب


    ما فریلنسرها خودمان کارمان را انتخاب می کنیم، اما گاهی اوقات پروژه هایی را انتخاب می کنیم که اصلا برای ما مناسب نیستند. پس بهتر است در انتخاب خود بیشتر دقت کنیم.


    منفی بافی


    آیا لیوان شما همیشه نیمه خالی یا همیشه نیمه پر است؟ اگر همیشه افکار منفی را دنبال می کنید، این مسئله ممکن است به بهره وری شما آسیب برساند.


    به تعویق انداختن کارها


    جای تعجب نیست که به تعویق انداختن کارها می تواند شما را از خلاق بودن باز دارد.


    داشتن وسواس


    چک کردن چند مرتبه کارها و داشتن وسواس نسبت به کار ممکن است باعث کم شدن سرعت شما شود.


    استفاده بیش از اندازه از رسانه های اجتماعی


    به لطف رسانه های اجتماعی، ما فرصت های بیشتری برای اجتماعی تر بودن داریم. اما ممکن است تمام روز خود را در فیس بوک، توییتر، و یا + Google بگذرانیم و به کارهای اصلی خود نرسیم.


    انجام چند کار بطور همزمان


    بسیاری از فریلنسرها به اشتباه بر این باورند که بهتر است چند کار را همزمان با هم انجام دهند. با این حال، مطالعات اخیر نشان می دهد که اگر چند کار را همزمان با هم انجام دهید، بهره وری شما ممکن است آسیب ببیند.


    کمک نگرفتن از دیگران


    ما فریلنسرها تمایل داریم تا خودمان کارهایمان را انجام دهیم. ما از اینکه از دیگران درخواست کمک کنیم نفرت داریم، اما گاهی اوقات کمک گرفتن از دیگران بهترین روش برای انجام کارها است.


    تسلیم شدن


    ترک کردن کارها و تسلیم شدن در مقابل شرایط یکی دیگر از دلایل برای انجام ندادن کارها است.


    انجام کارهای درهم و برهم


    کارهای درهم و برهم در دراز مدت باعث بروز مشکلات زیادی برای شما خواهد شد. هدف شما باید این باشد که کارها انجام شود و به خوبی انجام داده شود.


    اولویت بندی نکردن


    اگر یک فهرست طولانی از کارهایی که باید انجام دهید داشته باشید، ممکن است ندانید از کجا باید شروع کنید. کارهای خود را اولویت بندی کنید به طوری که بدانید مهم ترین آنها کدامند.


    کمال گرایی


    کمال گرایان اغلب مدت های طولانی خود را درگیر یک پروژه می کنند. اگرچه کارفرما ممکن است راضی بوده باشد، اما یک کمال گرا هرگز از کار خود رضایت نخواهد داشت.


    داشتن استرس


    تنش نه تنها برای بسیاری از افراد سرگرم کننده نیست، بلکه می تواند سرعت انجام کار را کم کند و حتی فرد را بیمار کند.


    نداشتن شور و اشتیاق به کار


    شور و اشتیاق نقش مهمی در بهره وری ما ایفا می کند. برخی از فریلنسرها ممکن است شور و شوق خود را نسبت به کار از دست بدهند و در نتیجه به بهره وری خود آسیب برسانند.


    مدیریت زمان


    ابزارهای بسیاری برای مدیریت زمان در دسترس می باشد، چرا که مدیریت زمان یک مشکل مشترک برای بسیاری از متخصصان است.


    به اتمام نرساندن کارها


    آیا دفتر شما با پروژه های ناتمام پر شده است؟ بهتر است یک یا دو پروژه را به اتمام برسانید، تا اینکه دسته ای از پروژه هایی داشته باشید که هیچ وقت به اتمام نمیرسند.


    پاسخگویی به خواسته های مشتری


    بسیاری از فریلنسرها خود را درگیر مشتریان گذشته و یا همکارانی می کنند که از آنها می خواهند کارهای جزئی و پیش پا افتاده انجام دهند (که اغلب مبلغ بسیار کم و یا هیچ مبلغی به فریلنسر پرداخت نمی شود).

  4. 5 کاربر از Mr_100_dolari بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    کاربر فعال انجمن شعر و داستان نویسی Mr_100_dolari's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2012
    محل سكونت
    ----Balance(3%)Spot----
    پست ها
    1,410

    پيش فرض




  6. 6 کاربر از Mr_100_dolari بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    کاربر فعال انجمن شعر و داستان نویسی Mr_100_dolari's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2012
    محل سكونت
    ----Balance(3%)Spot----
    پست ها
    1,410

    پيش فرض

    نيمه تمام گذاشتن کارها


    برای همه ما در زندگی پيش آمده است که نتوانسته ايم کارهای خود را طبق برنامه در زمان مقرر انجام دهيم يا شايد بارها تصميم جدی برای انجام کاری گرفته ايم ولی آن را نيمه کاره رها کرده ايم. افراد بسياری هستند که انجام مسئوليت هايشان را به زمان ديگری موکول می کنند و يا تا آخرين لحظه کارهايی را که بايد انجام دهند، انجام نمی دهند.

    بار کارهای نيمه تمام بيش از پيش بر دوش سنگينی می کند و باعث استرس، احساس گناه، نگرانی و ... می گردد و موجب افت عملکرد شده و بر کيفيت زندگی فرد تاثيرات نامطلوب بر جا می گذارد.


    چرا از انجام کار طفره می رويم و کارها را نيمه تمام می گذاريم؟


    عوامل بسياری در اين زمينه دخيل هستند که از مهمترين آنها می توان به موارد زير اشاره کرد:

    ترس از شکست، خود کم بينی، توقع افراطی از خود، اطلاعات ناکافی برای انجام کار، مشخص نبودن اولويت ها، ترديد داشتن، نا آشنايی با شيوه های حل مسئله، پيش داوری، ناتوانی در درک اقدام به جا و به موقع، نداشتن برنامه، ضعف در آشنايی با وظايف خود، فشار کاری بيش از اندازه و خستگی ناشی از آن، انجام فعاليتهای متنوع هم زمان، در اختيار نداشتن ابزار لازم برای کار و فعاليت، بيماری های جسمی، کمال گرايی وسواس گونه، پرخوابی و تن پروری از مهم ترين عوامل نيمه تمام گذاشتن کارها هستند، گاهی ممکن است همراهی چند علت موجب بروز مشکل شود.


    راه های تغيير :


    توجه به زمان و فرصت:

    اگر فرصت ها را غنيمت بشماريم، از آن خوب استفاده می کنيم و انجام کار را تا زمان بعدی به تاخير نمی اندازيم، چون که زمان بعدی هنوز تحقق پيدا نکرده و معلوم نيست فرصت ديگری برای انجام اين فعاليت به دست آيد.


    تعيين وقت معين برای هر کار:

    برای هر کاری قبل از انجام آن وقت معينی را در نظر بگيريم تا در آن وقت و فاصله زمانی کار انجام شود، اگر وقت هر کاری از قبل مشخص نشود، ممکن است انسان در انجام آن، امروز و فردا کند.

    تلاش برای ايجاد انگيزه:

    يکی از راه های ايجاد و تقويت انگيزه، تصور مثبت و ارزشمند از اتمام فعاليت است. وقتی پايان موفقيت آميز کار خود را مجسم کنيم، تلاش بيشتری خواهيم کرد تا آن را تمام کنيم.

    کوچک کردن کار:

    کار خود را به بخش های کوچک تر تقسيم کنيم تا بتوانيم بر آن مسلط شده و از عهده انجامش برآييم.


    اولويت بندی کردن کارها:

    کارهايمان را بر اساس رديف های زير اولويت بندی کنيم:

    کارهای فوری و مهم:

    کارهايی هستند که بصورت اورژانسی پيش آمده و بدون پيش بينی قبلی خود را نمايان می کنند از جمله: داشتن امتحانی بدون اطلاع قبلی استاد، رفتن به سفر به دليل فوت يکی از نزديکان و...
    اين دسته از امور آنچنان سريع به وجود می آيند که فقط يک انتخاب را برای ما مقدور می سازند و در واقع ما ناگزير به انجام همان يک را هستيم و در صورت تعلل، چيزهای باارزشی را از دست خواهيم داد.

    کارهای غيرفوری و مهم:


    اين دسته از کارها همان اموری هستندکه نقش کليدی در زندگی هر شخص ايفا می کنند. اموری که در نگاه اول ممکن است خيلی فوری بنظر نرسند ولی در عين حال بسيار مهم هستند و در صورت عدم انجام آن، تبديل به کارهای فوری و مهم می شوند و اختيار تصميم گيری را از ما سلب می کنند. از جمله دريافت المثنی برای شناسنامه گمشده، درس خواندن در زمان هايی که هنوز امتحانی در کار نيست، انجام پروژه های دانشگاه پيش از نزديک شدن به زمان تحويل و...


    کارهای فوری و غير مهم:

    اين دسته از کارها شامل اموری است که اگر چه برای ما مهم نيستند ولی برای انجام آن اجبار يا ضرورتی وجود دارد. برای مثال: شرکت در برخی مراسم فاميلی يا اداری که از روی برخی آداب و ملاحظات انجام می گيرد.

    کارهای غير فوری و غير مهم:

    همانطور که مشخص است اين دسته از کارها نه مهم هستند و نه فوری، مثل تماشای برخی فيلم های بدون محتوا، خواب بيش از اندازه، فرستادن پيامک های بی مورد، وقت گذرانی های بی هدف و ... بنابراين شايد بهتر باشد يا از زندگی حذف شوند و يا واقعاً در آخرين اولويت قرار گيرند. مديريت زمان می تواند به ما کمک کند، کارهای نوع چهار را حتی الامکان حذف، کارهای دسته اول و سوم را حداقل و با برنامه ريزی قبلی به کارهای دسته دوم يعنی امور غيرفوری و مهم بپردازيم.

    کشف ضعف ها و قوت های خود:

    ابتدا توان خويش را در انجام کارها بطور دقيق برآورد کنيم و سپس کار را مناسب با توان خود بپذيريم، وقتی که فرد توان انجام کار را نداشته باشد، انگيزه ای برای تلاش و شروع فعاليت و يا پايان آن ندارد.


    تغيير محيط:

    تغيير و تحول در اين شرايط می تواند تنبلی و بی حالی را از افراد دور کند، سعی کنيم محيط ما هماهنگ و متناسب با فعاليتی باشد که انجام می دهيم.


    استفاده از عهد و پيمان:


    گاهی لازم است با خود عهد ببنديم که در انجام آن کار کوتاهی نکنيم و در صورت شکستن عهد و پيمان برای خود تنبيهی در نظر بگيريم.
    از همين الان شروع کنيم: منتظر فردا و زمان بهتر نباشيم. همين الان بهترين زمان برای انجام کار است. شروع به اجرای کار مورد نظر سبب می شود تا اضطراب خود را نسبت به انجام آن کار فراموش کنيم.

    استفاده از وقت اختصاصی:


    هر روز مقداری از وقت خود را برای کارهای عقب مانده اختصاص دهيم. مثلاً سی دقيقه از وقت خود را منحصراً به انجام کارهايی که به تعويق انداخته ايم، اختصاص دهيم. خواهيم ديد که همين سی دقيقه به تدريج مشکل اهمال کاری ما را از ميان بر می دارد.

    تقسيم وقت:

    از سوی ديگر اجرای به موقع برنامه هدفمند نيازمند زمان است و اگر برای اجرای برنامه های مختلف وقت خود را بين برنامه های متعدد تقسيم نکنيم، نمی توانيم برنامه را اجرا کنيم. افراد موفق با تدوين برنامه، عمل به آن و اجتناب از تاخير و تعلل، موفقيت خود را به دست آورده اند.

    دست برداشتن از کمال گرايی:


    ديگر به خود نگوييم که عملکردمان بايد عالی باشد، به خاطر داشته باشيم که نفس عمل کردن بسيار مهم تر است. يک ضرب المثل می گويد: تخم مرغ امروز بهتر از مرغ فرداست. يک تحقيق خوب را سر موقع تحويل دادن بهتر از آن است که يک تحقيق عالی را با تاخير تحويل دهيم يا هرگز نتوانيم آن را به پايان برسانيم. ايده آل نگرها ستاره ها را هدف می گيرند، اما چيزی جز هوا نصيبشان نمی شود.

    تغيير فرهنگ لغات:


    کلمات (برای فردا، بعداً، حالاباشد) را از فرهنگ لغات خود حذف کنيم. اين کلمات، ابزار به تعويق اندازی کارها هستند و دارای بار معنايی و تغيير دهنده رفتار هستند، پس، تصميم بگيريم از کلمات و واژه هايی که ما را برای تاخير و تعلل تحريک می کنند، استفاده نکنيم.

    غلبه بر ترس ها:


    اگر از انجام کاری می ترسيم، به درستی و با دقت تلاش کنيم ترس هايی را که در گوشه ذهن مان پنهان شده اند، بيرون بياوريم و آنها را تحليل و علت يابی کنيم. روان شناسان معتقدند ترس تا وقتی مشکل آفرين است که از آن فرار می کنيم، اما آن زمان که با آن مواجه می شويم، قدرت خود را از دست خواهد داد و زمينه مقابله با آن فراهم خواهد شد. به انجام کارهای امروز فکر کنيم نه مشکلات احتمالی فردا. از انجام ندادن کار و تاخير آن بترسيم و نه انجام دادن آن.

    حذف قاتلين وقت:


    فهرستی از کارهايی که در طول روز، هفته و ماه انجام داده ايم تهيه کنيم و مواردی که وقتمان را تلف کرده و عامل تاخير کارهايمان گرديده يادداشت نماييم، اين امور بايد حذف شوند تا وقت ما برای انجام کارهای مورد نياز آزاد شود. همچنين در آخر هر روز برنامه مان را مرور کنيم و ببينيم چه مقدار عمل کرده ايم و اگر تاخيری وجود دارد فوراً آن را جبران کنيم، در غير اينصورت وقتی که تعداد کارهای عقب افتاده زياد شد، انجام آن ها چندان ساده نيست.


    ياری گرفتن از توانمنديهای ديگران:


    لازم نيست همه کارها را خودمان انجام دهيم. بعضی امور را به افراد آگاه و با مسئوليت بسپاريم تا بخشی از وقتمان آزاد گردد.


    عدم بهانه تراشی:


    گاهی اوقات برای اين که کار را انجام ندهيم و يا به تاخير بيندازيم، دنبال بهانه ای دست از کار می کشيم. اما اگر قصد داريم با اهمال کاری خود مبارزه کنيم، سعی کنيم بهانه ها را از خود بگيريم و با اندکی تحمل زحمت از همين اکنون شروع کنيم.


    عدم پرداختن به حواشی:


    به محض رفتن سراغ کار، آن را شروع کنيم و به حواشی غير ضروری نپردازيم. يکی از دام های اهمال کاری آن است که به حواشی کار می پردازيم تا اصل کار.


    تمرين نه گفتن:


    بين انتظارهای ديگران و توان خود توازن برقرار کنيم. تمرين کنيم که بتوانيم در مواقع لزوم به ديگران (نه) بگوييم. آنگاه که زمان کافی برای انجام کارهای ديگران نداريم، مسئوليت جديد را نپذيريم تا انجام کارهای قبلی با تاخير مواجه نشود.

    حرف آخر:

    نيمه تمام گذاشتن کارها مثل سرماخوردگی نيست که با خوردن چند قرص و استراحت رفع شود، بلکه مثل بيماری سينوزيت است که اگر مراقب نباشيم دوباره عود می کند. داروی آن هم برنامه ريزی و مراقبت هميشگی است. با به پايان رسانيدن کارهای نيمه تمام آرامش خود را بازيابيم.


    نيلوفر اميرزاهدی
    کارشناس روانشناسی بالينی
    Last edited by Mr_100_dolari; 05-04-2015 at 06:20.

  8. 5 کاربر از Mr_100_dolari بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    کـاربـر بـاسـابـقـه befermatooo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    پست ها
    4,188

    پيش فرض

    تشکر از ارسال مطلب به این خوبی

    الان که کامل خوندم مطلبت رو ، به این نتیجه رسیدم اگه واقعا عمل کنم به این نکات کلیدی مطمئنم در عرض چند ماه در زمینه کاری و ... پیشرفت میکنم .

    الان میخوام همشو پرینت بگیرم تا همیشه همراهم باشه .


    یه حس خوبی دارم . حس پیشرفت و شاد بودن و تکراری نبودن زندگی


  10. این کاربر از befermatooo بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    حـــــرفـه ای Atghia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    محل سكونت
    تهران کثیف
    پست ها
    5,812

    پيش فرض

    با سلام
    لطفا محدودیت تعداد ارسال ها در یک روز را در نظر بگیرید
    تشکر از توجه شما

  12. این کاربر از Atghia بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    کاربر فعال انجمن شعر و داستان نویسی Mr_100_dolari's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2012
    محل سكونت
    ----Balance(3%)Spot----
    پست ها
    1,410

    پيش فرض

    تشکر از ارسال مطلب به این خوبی

    الان که کامل خوندم مطلبت رو ، به این نتیجه رسیدم اگه واقعا عمل کنم به این نکات کلیدی مطمئنم در عرض چند ماه در زمینه کاری و ... پیشرفت میکنم .

    الان میخوام همشو پرینت بگیرم تا همیشه همراهم باشه .


    یه حس خوبی دارم . حس پیشرفت و شاد بودن و تکراری نبودن زندگی


    خواهش میکنم کیهان جان ...

    خوشحالم که مطالب برات مفید بوده ...


    با سلام
    لطفا محدودیت تعداد ارسال ها در یک روز را در نظر بگیرید
    تشکر از توجه شما

    سلام

    بله قطعا به هیچ عنوان هدفی برای صرفا ورق خوردن صفحات تاپیک وجود نداره ...




    به مرور قوانین رو به پست اول اضافه میکنم ...

  14. 2 کاربر از Mr_100_dolari بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    کاربر فعال انجمن شعر و داستان نویسی Mr_100_dolari's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2012
    محل سكونت
    ----Balance(3%)Spot----
    پست ها
    1,410

    پيش فرض

    چگونه در زندگی خود نظم ایجاد کنیم؟






    نظم ، يعني داشتن برنامه ي پيوسته و مداوم براي پاسخگويي به مسئوليتها و برنامه ها ؛ در واقع با نظم و انضباط رفتار خود را در خدمت هدفهاي خاص قرار ميدهيم.

    مزاياي منظم بودن

    * براي داشتن زندگي هدفمند ، داشتن نظم و انضباط لازم است.

    * بدون نظم و انضباط نمي توان با مشكلات زندگي مقابله كرد.

    * از طريق نظم و انضباط است كه اقدامات سالم و مناسب را براي رسيدن به هدف ، انجام ميدهيم و به همه ي جنبه هاي زندگي توجه ميكنيم.

    * از اين طريق افراد ميتوانند برنامهي زماني براي كارهاي خود تنظيم كنند.

    نكته :

    منظم بودن ، فقط در مرحله ي برنامه ريزي كافي نيست بلكه افراد در مرحله ي عمل نيز نيازمند نظم و ترتيب هستند.

    تعريف خود نظمي و انواع آن


    به تلاشي كه افراد با استفاده ي مناسب از منابع ، زمان و فرصت ها براي رسيدن به اهداف انجام ميدهند ، خود نظمي ميگويند.

    نظم در انديشه


    * انجام هر كاري دو مرحله دارد : يك بار در ذهن ، كه تصميم به انجام كار ميگيريم و بار ديگر ، زماني كه عملا آن را انجام مي دهيم.

    *همه ي كارهايي كه انسان در ذهن خود تصميم به انجام دادن آنها ميگيرد اگر آن ها را باور داشته باشد به واقعيت تبديل ميشوند ، به همين دليل است كه داشتن نظم در ذهن و فكر نقش مهمي در [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] دارد.

    * خود نظمي در عمل ، نيازمند نظم در فكر و انديشه است.

    نظم در برنامه هاي روزانه


    * استفاده ي مفيد و مناسب از فرصتهاي زندگي ، از طريق برنامه ريزي و نظم ممكن ميشود.

    * نظم موجب ميشود كه افراد كنترل زندگي خود را به دست بگيرند.

    * افراد با نظم و برنامه ريزي مي توانند براي رسيدن به اهداف ، به كارهاي خود جهت دهند.

    * اگر انسان توانايي نظم دادن به كارهاي خود را نداشته باشد ديگران در مورد كارهاي او تصميم ميگيرند و او مجبور ميشود كه دستور آنها را اجرا كند.

    نظم در محيط كار


    * ميز و دفتر كار افراد موفق ، هميشه مرتب است. نويسنده هاي موفق هميشه در وقت معيني شروع به نوشتن ميكنند.

    * در شركتهاي موفق ، اشياء در جاي مناسب و معين قرار دارد و كاركنان سر كارشان غيبت نميكنند.

    * داشتن نظم در كارهاي جمعي و اداري ضروريتر است چون عدم توجه به اين امر ، موجب ناراحتي ديگر اعضاي گروه و مردم ميشود.

    * نبود نظم در كارهاي اداري و جمعي موجب ميشود كارهايي را انجام دهيم كه نياز به انجام آنها نبوده در نتيجه هزينه ي موسسه يا اداره زياد ميشود كه ناراحتي و نا رضايتي ديگر افراد را به همراه دارد.

    * متاسفانه امروزه ، به خاطر رعايت نکردن نظم از سوي بعضي از كاركنان باعث ميشود منابع ، وقت و انرژي زيادي هدر برود.

    .
    .
    .


    نام كتاب : دانستنيهاي زندگي آن چه همه بايد بدانند

    نام مولف : مريم كياني فر

  16. این کاربر از Mr_100_dolari بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •