تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: دیرکرد Rollback تراکنش ها

  1. #1
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    پست ها
    1,257

    پيش فرض دیرکرد Rollback تراکنش ها

    سلام
    وقت بخیر
    چرا تراکنش Rollback بانک ها دیر کرد داره؟ از جندین دقیقه تا چندین ساعت و روز!!!! برای مثال همین برگشت پول به حساب فرد در صورت ناموفق بودن تراکنش
    از لحاظ تئوری و عملی که کار میکنیم چنین تاخیری اصلا دیده نمیشه
    ایا تاخیر عمدی است؟ و اگر بله چرا و به چه دلیل؟

  2. #2
    ناظر انجمن .NET Framework _H2_'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    یک جایی بین Framework و نارمک!
    پست ها
    4,746

    پيش فرض

    سلام
    تاخیرهای چندین ساعت و روز، تنها دلیلش عامل انسانی است.
    ازنظر نرم افزاری کار درهمان ثانیه های اول تمام شده و همه چیز مشخص است (چه صحیح و چه خطا و حتی روش حل خطا و...)

    ولی بدلیل حساسیت بالای موارد مالی، در کوچکترین خطا، نرم افزار فقط اطلاعات را بایگانی میکند تا کاربر انسانی موارد را مشاهده و یک دکمه ناقابل را کلیک کند و عملیات نهایی را تایید کند. (و این هم بستگی به نفرات و حجم کار و... خواهد داشت)

    اینکه حالا خوب و منطقی است، موارد عجیب تر هم داریم، مانند انتقال ساتنا، اتاق پایاپای و...
    مثلاً کل انتقال ساتنا دستی است!
    شما میروید در سایت تماماً الکترونیکی(!) بانک و دستور انتقال مبلغ را میدهید، بعدچند ساعت یک کارمندی می آید و اعداد و ارقام را میبیند و انتقال را دستی انجام میدهد !


    موفق باشید.
    Last edited by _H2_; 31-03-2015 at 01:48.

  3. 2 کاربر از _H2_ بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    پست ها
    1,257

    پيش فرض

    سلام
    یعنی عامل انسانی دقیقا چی رو چک میکنه؟ یعنی انسان از این منطق کامپیوتر بهتر و دقیق تر عمل میکنه؟
    یعنی برای این همه تراکنش نمیدانم چند صد هزار تایی در روز ، برای رول بک ها یک سری افراد نشتسن و تائید میکنند؟

  5. #4
    ناظر انجمن .NET Framework _H2_'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    یک جایی بین Framework و نارمک!
    پست ها
    4,746

    پيش فرض

    سلام
    چه عرض کنم؟!
    شرایط انتقال را بررسی میکنند تا مطمئن شوند در شرایط بروز خطا و با توجه به ترانکش های همزمان حساب ها، پول در شبکه از بین نرود(کسر از حساب اول و عدم واریز در حساب دوم) یا تولید نشود(عدم امکان برداشت و کسر از حساب اول و واریز به حساب دوم) و...

    از نظر کمیت هم که شرکت های مختص هر بانک بر این انتقالات نظارت دارند (همان تلفن هایی که زیر رسید POS درج میگردد) و در نهایت هم تعداد تراکنش های خطا خورده نسبت به حجم کل درصد کمی است و آن هم با چند کلیک تایید و حل میشود، هرچه باشد از اوج زمان ساتنا بدتر نمیشود که تمام حجم کار دستی انجام میشد!
    Last edited by _H2_; 31-03-2015 at 19:04.

  6. این کاربر از _H2_ بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    Banned
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    پست ها
    30

    پيش فرض

    سلام
    وقتی عامل انسانی در کار باشه یعنی نیاز به بررسی داره
    اگه بررسی بشه هم نیاز به زمان خیلی زیاد و نیروی زیادی داره چرا که روزانه هزاران تراکنش انجام میشه پس اگه قراره نیروی انسانی بدون بررسی تایید کنه که خب کلا این مرحله رو حذف میکنن
    به نظر من نیروی انسانی دخیل نیست اگه باشه نه به این شکلی که گفته شد
    عواملی که هست
    1- یک مدت زمان رو به تراکنش وقت میدن که انجام بشه چون تراکنش گاها به مرحله ی اول میره و دوباره انجام میشه
    2- بحث ارسال پیامک هم هست و خب اون هم گاها طول میکشه و تاخیر از مخابراته

  8. این کاربر از one hacker alone بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •