تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 13

نام تاپيک: کار با open GL

  1. #1
    داره خودمونی میشه z.seifadini's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2015
    پست ها
    27

    پيش فرض کار با open GL

    سلام دوستان
    کسی ابنجا OPEN GL کار کرده که یاد بده؟
    ممنون

  2. #2
    کـاربـر بـاسـابـقـه god of war 2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    585

    پيش فرض

    سلام. براي يادگيري opengl شما نياز ب يك كتاب داريد. اما اگر سوالي داريد بفرماييد شايد بتونيم راهمنماييتون كنيم.

  3. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه e4lyas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2010
    پست ها
    387

    پيش فرض

    چه سوالي داريد ؟
    در قسمت برنامه نويسيش يا مفهوم ها ؟

  4. #4
    داره خودمونی میشه z.seifadini's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2015
    پست ها
    27

    پيش فرض

    من تاحالا کار نکردم تازه میخوام شروع کنم میخواستم بدونم برای شروع چه توابعی لازمن؟
    این ارور واسه چیه؟ error C1083: Cannot open include file: 'GL/glut.h': No such file or directory
    من تمام فایل های glut رو سرجای خودشون گذاشتم مشکلش چیه؟ ممنون

  5. #5
    داره خودمونی میشه z.seifadini's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2015
    پست ها
    27

    پيش فرض

    تو این سایت کسی از مقدماتی یاد نداده؟

  6. #6
    کـاربـر بـاسـابـقـه god of war 2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    585

    پيش فرض

    برای شروع شما باید یک پنجره + context با توجه به ورژن OpenGL ک میخواهید ایجاد کنید که بتونید ترسیماتتونو داخلش انجام بدید.
    کتابخانه هایی مثل glut , glfw , ... دو مورد بالا رو برای شما بصورت اماده (در قالب چند تابع ساده) فراهم میکنن, تا اینجای کار لزوما ارتباط زیادی به OpenGL نداره یعنی بیشتر از API های خود سیستم عامل استفاده میشه.
    اما برای شروع کار با OpenGL (بعد از دو مرحله بالا) شما باید کار با راس ها (Vertex) رو یاد بگیرید که البته با توجه به ورژن OpenGL توابع و روش ها متفاوت هست و پیشنهاد میکنم از ورژن های قدیمی OpenGL (نسخه های پایینتر از 3) استفاده نکنید چون تقریبا منسوخ شده و کاربردی نیست.
    و در آخر پیشنهاد میکنم حتما از یک کتاب کمک بگیرید. (به عنوان مثال OpenGL Programming Guide تقریبا تمامه بخشهای OpenGL رو پوشش میده به همراه جزئیات و توضیح)

  7. #7
    داره خودمونی میشه z.seifadini's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2015
    پست ها
    27

    پيش فرض

    کتاب انگلیسی دارم اگه میشه فارسی بگین

  8. #8
    کـاربـر بـاسـابـقـه god of war 2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    585

    پيش فرض

    متاسفانه من نديدم هنوز كتاب فارسي مناسبي براي opengl و سعي كنيد اصلا دنبال منابع فارسي نباشيد چون يا موجود نيست يا اينكه خيلي قديمي و منسوخ شده هست.

  9. #9
    داره خودمونی میشه z.seifadini's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2015
    پست ها
    27

    پيش فرض

    برنامه ی من< include <GL/glut.h> # را ساپورت نمیکنه ولی <GL/GLU.h> , <glut.h> را ساپورت میکنه چرا اینجوره؟ الان این کدا نوشتم // vertex.cpp : Defines the entry point for the console application.
    //

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] "stdafx.h"
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] <GL/GLU.h>
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] <glut.h>
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] <GL/GL.h>

    int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
    {
    glutInit( int argc, _TCHAR* argv[]);
    glutInitDisplayMode(GLUT_RGB | GLUT_SINGLE);
    glutInitWindowSize(500, 500); glutInitWindowPosition(0,0);
    glutCreateWindow("simple OpenGL example");
    glutDisplayFunc(mydisplay);
    glutMainLoop();


    return 0;
    }

    void mydisplay(){
    glClearColor(0.0f, 0.0f, 1.0f, 0.0f);
    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
    glBegin(GL_POLYGON);

    glVertex2f(-0.5, -0.5);
    glVertex2f(-0.5, 0.5);
    glVertex2f(0.5, 0.5);
    glVertex2f(0.5, -0.5);
    glEnd();
    glFlush();
    }
    زیر تموم خط های my display
    ارور میده فک میکنم بخاطر اینه که < include <GL/glut.h> #را ننوشتم ولی وقتی هم مینویسم ارور میده

  10. #10
    کـاربـر بـاسـابـقـه god of war 2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    585

    پيش فرض

    ببینید شما وقتی میخواید از یک کتابخانه (برای مثال glut) استفاده کنید باید ابتدا سرفایل های اونو ب IDE تون که من حدس میزنم از Visual Studio استفاده میکنید معرفی کنید.
    برای معرفی کردن سرفایلها باید آدرس محل سرفایلهارو تو قسمت Directories معرفی کنید. طبق عکس
    Last edited by god of war 2; 25-03-2015 at 23:04.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •