Direct Cast به معنای تبدیل مستقیم است. یعنی مثلا یک short به int تبدیل شود و یا برعکس. که در C# و C این عمل با پرانتز پشت متغیر انجام می شود:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
سرعت تبدیل مستقیم بیشتر است. (این سرعت آنچنان در PC نمایان نیست.)
تبدیل با استفاده از Try مثلا TryParse . برخی از کلاس ها مانند سیستم های عددی نظیر int تبدیل صریح ندارند. یعنی با تغییرات می توانند تبدیل شوند. در این حالت ممکن است خطایی به وجود آید. تبدیلات Try دارای دو خروجی هستند: نتیجه و وضعیت. وضعیت به عنوان پارامتر خروجی و نتیجه به عنوان آرگومان ورودی. اگر وضعیت True باشد یعنی مقدار درون نتیجه، Valid است و در غیر این صورت نتیجه قابل استفاده نیست.
شاید بگویید خوب cast عادی می نویسیم بعد بالاش Try می گذاریم می شود همان و نیازی به سعی تبدیل نداریم. خوب پاسخ خیر است. شما در این حالت می گذارید برنامه از بالای دره بیافتد و سپس برایش طناب می اندازید. (یعنی کاهش چشمگیر سرعت عملکرد) خوب از اول بگویید که این جلو ممکن است دره باشد.
عموما Try زمانی که عنصر مورد نظر کاملا شرایط مناسبی ندارد مثلا ممکن است null هم بشود استفاده می شود. مانند متغیر های ؟ در C#.
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
موفق باشید.