من چندین سال در پمپ گاز تحت سمت مسول پمپ و مسعول فنی در چندین پمپ گاز (8سال )کار کردم و با سیستم کاز lmf و دستگاهای ارژانتینی اشنای کامل دارم خیلی موارد زیادی به چشم دیدم هرکی راجب سی ان جی تعمیرات خودرو و بروز عیب کمک میخواست شاید بتونم راهنمایش کنم
چند نکته برای دوستان
1 هیچگاه گاز سی ان جی خودرو خود را تا ته خالی نکنید البته با توجه به وجود رگلاتور بعنوان فشار شکن مقداری گاز در کپسول باقی میماند واین گاز بایستی در کپسول باقی بماند تا باعث خسارات خرابی شیر کپسول نشود اگه استقبال شد این قصه ره دراز دارد
2 اجازه ندهید در هنگام گاز زدن (به عقربه شارژ دقت کنید فشار 200 بار یا 3000psi نهایتا اگر قتعات گازتان خوب است جنس خوب 220 بار فشار ) از فشار 220 بیشتر شود اگر شد نازل گاز را جدا کنید توضیح =قطعات کاز بگیم استاندارد فشار تحمل قطعات و رگلاتور 200 بار میباشد و با توجه به اینکه در جایگاهها فشار بین 190 و 240 و گاها 250 متغیر است (220 به بالا کلا تاید شده هیچ سازنددستگاههای cng نمیباشد )درست است که با فشار 240 خودرو 20 .30 کیلومتر بیشتر راه میره ولی شانس خرابی قطعات و هزینه ان خیلی زیاد میشود بالای 65 درصد
3 کار خیلی غلط و خطر ناک بارها شاهد بودم عدهای گاز خودرو خور را الباقی ان را از تریق پرکن با استفاده از پیچ گوشتی و فشار دست به ان خارج میکنن (سوپاپ پرکن ) با این ادعا که بعد این کار ماشین گاز بیشتر میخوره معایب بعد ان
1 در هنگام تخلیه به دلیل اختلاف فشار گاز داخل با بیرون سوپاپ و اورینگ اب بندی یخ میزنه و بعد ان در محل خود درست نمیشینه و بعد گاز زدن نشتی پیدا میکنه یخ زدگی بیشتر میشود شاید اورین پاره شود یا به بیرون پرتاب شود در صورت نداشتن چک ولو (شیر یک ترفه )در مدار شارژ خودرو تمام گاز خودرو خالی میشود تعمیر پرکن یا تعویض ان را به دنبال دارد
2 با توجه به انواع پرکن سوپاپی یک تکه و سوپاپی دو تکه پیچی که خیلی خطر ناکه من بارها شاهد بودم که قسمت پیچی بعلت باز شدن رزوه به بیرون پرتاب شد = خطر کوری و بدتر از ان با توجه به فشار 3000 پی اس ای =شلیک یک گلوله ژ3 میباشد پس اگر تعمیر کارید اول شیر کپسول رو ببندید با شل کردن مهره پشت پرکن گاز مدار تخلیه بعدباز کردن پرکن با چشم بصورت غیر مسلح و مسقیم داخل پرکن هیچ گاه نگاه نکنید توضیحات خیلی زیاده نمیتونم همه رو توضیح بدم چرا این توری میشود یا نمیشود
3 شما گازو تخلیه کردین معلومه گاز بیشتر میخوره اگرم هوا داخل ان هست (به قول شما هوا گرفته ) هوا هم یک نوگازه و قابل سوختن {اب که نیست هوا بگیره } هوا هم باشه مصرف میشه با گاز کپسول
4 فشار گازو با تخلیه 0 میکنی بعد میری گاز بزنی تو کپسول مثلا فشار 0.5 باره نازل گاز میاد 100 بار فشار رو یکدفه میزنه تو کپسول گاز با حالت چکشی مزنه سوپاپ پرکن یا سوپاپ شیر کپسول یا اگه قبل رگلاتور شیر برقی نباشه رگلاتورو خراب میکنه فنرو کج میکنه و خیلی بلایای دیگه اگرم شانس بیاری دیسپنسر (تلمبه) سالم باشه د ر ایران هیچ تلمبه ای 100 در صد سالم نیست خلاسه تلمبه ای سالمه که تمام 3 مرحله ان سالم باشه و دست کاری نشده باشه توضیح زیاده سوال از شما جواب از من نویسنده RED17 با تشکر از مدیران