تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 12

نام تاپيک: 8 سال تجربهCNG

  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    پست ها
    53

    1 چگونه از خرابی سیستم گاز سی ان جی(cng) جلوگیری کنیم

    من چندین سال در پمپ گاز تحت سمت مسول پمپ و مسعول فنی در چندین پمپ گاز (8سال )کار کردم و با سیستم کاز lmf و دستگاهای ارژانتینی اشنای کامل دارم خیلی موارد زیادی به چشم دیدم هرکی راجب سی ان جی تعمیرات خودرو و بروز عیب کمک میخواست شاید بتونم راهنمایش کنم
    چند نکته برای دوستان
    1 هیچگاه گاز سی ان جی خودرو خود را تا ته خالی نکنید البته با توجه به وجود رگلاتور بعنوان فشار شکن مقداری گاز در کپسول باقی میماند واین گاز بایستی در کپسول باقی بماند تا باعث خسارات خرابی شیر کپسول نشود اگه استقبال شد این قصه ره دراز دارد

    2 اجازه ندهید در هنگام گاز زدن (به عقربه شارژ دقت کنید فشار 200 بار یا 3000psi نهایتا اگر قتعات گازتان خوب است جنس خوب 220 بار فشار ) از فشار 220 بیشتر شود اگر شد نازل گاز را جدا کنید توضیح =قطعات کاز بگیم استاندارد فشار تحمل قطعات و رگلاتور 200 بار میباشد و با توجه به اینکه در جایگاهها فشار بین 190 و 240 و گاها 250 متغیر است (220 به بالا کلا تاید شده هیچ سازنددستگاههای cng نمیباشد )درست است که با فشار 240 خودرو 20 .30 کیلومتر بیشتر راه میره ولی شانس خرابی قطعات و هزینه ان خیلی زیاد میشود بالای 65 درصد

    3 کار خیلی غلط و خطر ناک بارها شاهد بودم عدهای گاز خودرو خور را الباقی ان را از تریق پرکن با استفاده از پیچ گوشتی و فشار دست به ان خارج میکنن (سوپاپ پرکن ) با این ادعا که بعد این کار ماشین گاز بیشتر میخوره معایب بعد ان
    1 در هنگام تخلیه به دلیل اختلاف فشار گاز داخل با بیرون سوپاپ و اورینگ اب بندی یخ میزنه و بعد ان در محل خود درست نمیشینه و بعد گاز زدن نشتی پیدا میکنه یخ زدگی بیشتر میشود شاید اورین پاره شود یا به بیرون پرتاب شود در صورت نداشتن چک ولو (شیر یک ترفه )در مدار شارژ خودرو تمام گاز خودرو خالی میشود تعمیر پرکن یا تعویض ان را به دنبال دارد
    2 با توجه به انواع پرکن سوپاپی یک تکه و سوپاپی دو تکه پیچی که خیلی خطر ناکه من بارها شاهد بودم که قسمت پیچی بعلت باز شدن رزوه به بیرون پرتاب شد = خطر کوری و بدتر از ان با توجه به فشار 3000 پی اس ای =شلیک یک گلوله ژ3 میباشد پس اگر تعمیر کارید اول شیر کپسول رو ببندید با شل کردن مهره پشت پرکن گاز مدار تخلیه بعدباز کردن پرکن با چشم بصورت غیر مسلح و مسقیم داخل پرکن هیچ گاه نگاه نکنید توضیحات خیلی زیاده نمیتونم همه رو توضیح بدم چرا این توری میشود یا نمیشود
    3 شما گازو تخلیه کردین معلومه گاز بیشتر میخوره اگرم هوا داخل ان هست (به قول شما هوا گرفته ) هوا هم یک نوگازه و قابل سوختن {اب که نیست هوا بگیره } هوا هم باشه مصرف میشه با گاز کپسول
    4 فشار گازو با تخلیه 0 میکنی بعد میری گاز بزنی تو کپسول مثلا فشار 0.5 باره نازل گاز میاد 100 بار فشار رو یکدفه میزنه تو کپسول گاز با حالت چکشی مزنه سوپاپ پرکن یا سوپاپ شیر کپسول یا اگه قبل رگلاتور شیر برقی نباشه رگلاتورو خراب میکنه فنرو کج میکنه و خیلی بلایای دیگه اگرم شانس بیاری دیسپنسر (تلمبه) سالم باشه د ر ایران هیچ تلمبه ای 100 در صد سالم نیست خلاسه تلمبه ای سالمه که تمام 3 مرحله ان سالم باشه و دست کاری نشده باشه توضیح زیاده سوال از شما جواب از من نویسنده RED17 با تشکر از مدیران
    Last edited by red17; 20-08-2014 at 13:42.

  2. 13 کاربر از red17 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    پست ها
    53

    پيش فرض

    گاز خودرو رو خراب میکنه چرا چون در گشور عزیز نمیتونن گوگرد گازو بگیرن میدن تو سیستم اخر سر میاد تو ماشین قطعات و انژکتورو میخوره
    2 این که میگن کپسول هوا داره چیست ج گاز خروجی از پمپ چند یادگاره همراه خود داره 1 رطوبت (گاز شهری همواره دارای رطوبت است لازم به ذکر است شرکت گاز لوله ها را با اب تست و با فشار هوا خشک میکند همیشه مقداری رطوبت در میره ) 2 روغن (روزانه چند لیتر روغن در کمپرسور گاز میریزن (میل لنگ و سوپاپهای سیستم ) این روغن وارد گاز شده و پس ان خودرو 3 گوگرد
    لذا مخلوط این مواد وارد مخزن میشه هریا 3 2 سال مخزن تقریبا خالی رو اول بستن شیر مخزن بعد باز کردن یکی از لوله هاش بهد باز کردن شیر مخزن به ارامی تخلیه میکنن تا تفاله های ته نشین شده اب و روغن خارج شه خودتون نکنین خطرناکه ضمنا گاز مخزن یک دهم باشه کافیه زیادم هست
    این روغن و اب سیستم رگلاتور و شیر برقی رو مشکل دار میکنه اول شیر مخزن را بسته 1 رگلاتور باز و با الکل شستشو 2 شیر برقی هم همینطور لوله های مدار نیز با فشار خود گاز یا باد تمیز میشن
    قبل هر گونه عمل تعمیر شیر مخزن رو ببندید
    نویسنده red17 اون دکمه رو یادت نره بزنی

  4. 7 کاربر از red17 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    پست ها
    53

    پيش فرض

    مشکل کلید تعویض سوخت cng
    دوباره سلام چند سال پیش 1 پیر مردی امد گفت رفتم تعمیرگاه گفتم چراغ سوخت گاز خاموشه ماشین رو گاز کار نمیکنه تعمیر کاره گفته بود 40 هزار تومان بده کلید رو هم میگیرم تعویض میکنم (کنایه=خدا) بعد طرف که نداد رفت 1 ساعت وقت گذاشت ایرادو پیدا کرد یک فیور سر راه از قسمتی که برقو از وایر میگیرن سوخته بود 50 تا تک تومان شد
    منم خودم وقتی ماشینو گازی کردم 1 سال بنزین میزدم با گاز زیاد راه نمیرفتم یک روز دیدم رو گاز که میرم کلی گاز بین گاز و بنزین پرش میکنه (به قول خودم مسلسلی) میره رو گاز بر میگرده رو بنزین میدونم خیلیا این مشکلو دارن یا تجربه کردن و خیلیا نمیدونن چیه میرن کلید عوض میکنن گفتم بدم تعمیر کار خودم دست نزنم بردم جای یکی از مشتریهای پمپ گاز که تعمیرات و نصب داشت نشصت تو ماشین رفتیم دور زدیم نفهمید چیه گفت دسته سیم میخواد حدود 30 هزار تومان خرج داره 1000 ت بهش دادم به زور برا تست بعد گفتم خودم درسش میکنم 2 تا سیم میاد تو موتور 1 کی از وایر برق میگیره اکی بود اون یکی اومده بودن روکش یک سیم رو لخت کرده بودن یسمو دورش پیچونده بودن حالا بعد 1 سال اون بازی میکرد (لق میزد) برق کلید قطع و وصل میشد اون سیمو محکم کردم درس شد 100 در صد نشد باید یا لحیم شه یا با بست مخصوص بسته بشه بهمین راحتی
    Last edited by red17; 26-10-2014 at 13:48.

  6. 2 کاربر از red17 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه paket's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    443

    پيش فرض

    من پژو 405 دارم مدل 89 اکثرا رو گاز باهاش راه رفتم چون رو گاز موتور انگار بهتر کارمیکرد درسته شتاب با بنزین کمی بهتر بود اما صدای سوپاپ رو هیچوقت نشنیدم درگازهای یهویی .
    حالا با این تفاسیر بنظرتون همش رو گاز رفتن ممکنه سرسیلند رو اسیب بزنه چون دیروز که در رادیاتو باز کردم دیدم کمی چربی قهوه ای رنگ توشه که تمیزکردم اما اب کم نکرده بود نظرتون چیه !!!

  8. #5
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    پست ها
    53

    پيش فرض

    سلام نظرات مختلفی در رابطه با گاز هست ولی شما سعی کن هر استارت و خاموش خودرو رو با بنزین باشد سر بالای و مسیرهای که رو خودرو فشار میاد هم با بنزین برو اون مورد رادیات هم حتما از ضد یخ ضد جوش و اب مقطر استفاده کن اب لوله شهری نریزی ماشین به فنا میره(این مایهای اب رادیات فقط رنگ سبز دارن و اصلا مناسب نیستند شایدم اصلا اب مقطر هم نباشند )

  9. این کاربر از red17 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه paket's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    443

    پيش فرض 8 سال تجربهCNG

    سلام نظرات مختلفی در رابطه با گاز هست ولی شما سعی کن هر استارت و خاموش خودرو رو با بنزین باشد سر بالای و مسیرهای که رو خودرو فشار میاد هم با بنزین برو اون مورد رادیات هم حتما از ضد یخ ضد جوش و اب مقطر استفاده کن اب لوله شهری نریزی ماشین به فنا میره(این مایهای اب رادیات فقط رنگ سبز دارن و اصلا مناسب نیستند شایدم اصلا اب مقطر هم نباشند )
    مرسی .ماشین من کلا اول با بنزین روشن میشه بعد اوتومات میره رو گاز خودش .
    راستی اب مقطر رو از لوازم یدکی ها باید بگیرم ؟؟؟

  11. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه paket's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    443

    پيش فرض

    در ضمن مطالبت خیلی قابل استفاده بنده بود و همشون طبق پرسشهایی که کردم درست و دقیق بوده مرسی از اطلاعات بسیار دقیقت . امیدوارم بازم از نظراتت و دانسته های جنابعالی استفاده کنیم . پایدار باشی پیروز.

  12. این کاربر از paket بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #8
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    پست ها
    53

    پيش فرض

    در ضمن مطالبت خیلی قابل استفاده بنده بود و همشون طبق پرسشهایی که کردم درست و دقیق بوده مرسی از اطلاعات بسیار دقیقت . امیدوارم بازم از نظراتت و دانسته های جنابعالی استفاده کنیم . پایدار باشی پیروز.
    سلام داداش یک اموزش برات دارم برا مواقعی است که مثلا شما تو بیابون بنزین تموم میکنی یا خدای نکرده پمپ بنزینت میسوزه خوب حالا چه جوری میخوای ماشین سی ان جی کارخانه رو مستقیم رو گاز روشن کنی دوباره میگم برا دوستان کلید تغیر وضعیت گاز و بنزین رو نگه میداری بعد چند ثانیه با دست دیگت سویچ رو استارت میکنی یا کلید رو 10 ثانیه نگه میداری بعد استارت میزی بدون بنزین رو گاز روشن میشه


    2 برا اب مقطر از اب جوشیده میتونی استفاده کنی
    Last edited by red17; 13-11-2014 at 20:02.

  14. #9
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    سلام داداش یک اموزش برات دارم برا مواقعی است که مثلا شما تو بیابون بنزین تموم میکنی یا خدای نکرده پمپ بنزینت میسوزه خوب حالا چه جوری میخوای ماشین سی ان جی کارخانه رو مستقیم رو گاز روشن کنی دوباره میگم برا دوستان کلید تغیر وضعیت گاز و بنزین رو نگه میداری بعد چند ثانیه با دست دیگت سویچ رو استارت میکنی یا کلید رو 10 ثانیه نگه میداری بعد استارت میزی بدون بنزین رو گاز روشن میشه


    2 برا اب مقطر از اب جوشیده میتونی استفاده کنی
    فط یک نکته هست برخی از ماشین های گازی کارخانه کلید تغییر وضعیتشون فشاری نیسن و دوحالته می باشد در اون ها البته درست یادم نیست ولی فکر کنم سوییچ باز 10 بار تغییر گاز و بنزین و بعد روی گاز استارت باشه

  15. این کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  16. #10
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    پست ها
    53

    پيش فرض

    دو باره سلام چنتا مطلب 1 اگه ماشینت کم گاز (سوخت گاز) میخوره اورینگ پرکن یا کچل شده یا نازلا سوخت تعمیرین اورینگ چاقتر بزار (چاقی اورینگ 2 برابرفابریکی ) اورینگ خیلی چاق اصلا توصیه نمیشه 2 اگه قاب پرکن میشکنه در هنگام گاز زدن موارد بالا (1) همون اورینگ چاره قاب پرکن فلزی بزار قیافه نداره ولی محکمه قیمتش سال 89 2500 دو هزارو پانصد عجرت تعویض 4 تومان قیمت تعمیر گاه از 8 الی 15 نوع المینیومی ریخته گری هم هست قیمت تولید 4 الی 6 ت قیمت نجومی تعمیرگاها از 20 ال 30 فلزی توصیه میشه پلاستیکی 1000 الی 2000ت . 3 اگه ماشینت رو گاز خاموش و دل و چند ماه اذیت میکنه با تنظیم وتعویض کلید و دیاگ درست نمیشه شیر برقی قبل رگلاتور اگه داره باید تمیز بشه با الکل (اکثرا دستی گازی کنی نمیزارن تا سودشون بیشتر شه قبل رگلاتور باید شیر برقی داشته باشه و قبل مخزن شیر یکترفه (چک ول)) قبل هر کاری شیر مخزن رو ببندید و گاز ورودی شیر برقی را با شل کردن پیچ اتصال تخلیه کنید اگه تخلیه نمیشه شیر مخزن خرابه و مسیر را نبسته و همچنین رگلاتور باز و تمیز شه و دیافگرام از نظر پارگی چک بشه ضمنا رو رگلاتور پیچ تنظیم فشار گاز هست که تجربه تنظیمشو ندارم عواقب هر گونه تعمیرات توسط شما به عهده خودتان است 4 چک کردن شیر برقی یک سیم قطب مثبت باطری به + شیر برقی گاز قبل رگلاتور و روی رگلاتور 11 تا مطلب بود سیو نشد اتو سیو هینا رو برگردوند شرمنده خوابم میاد نمیتونم دوباره بنویسم بای
    Last edited by red17; 30-11-2014 at 04:03.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •