تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: Proteus

  1. #1
    مدیر انجمن بازی های کامپیوتری و کنسولی Layken's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    Sillent Hill
    پست ها
    7,262

    پيش فرض Proteus



    سازنده: Curve Studios

    پلتفورم: PS3 - PsVita - PC

    سبک: adventure

    طراح: Ed Key


    قبل از نقد بازی یک واقعیتی رو باید بگم که ان هم اینه که در یکی دو سال اخیر توجهم نسبت به عناوین مستقل خیلی زیاد شده شاید علت این نکته توجه خاص سازندگان به ارائه یک اثر متفاوت و خاص در زمینه بازی های ویدئویی هست که به واقع باعث میشه تا گیمر با دنیای متفاوت به دور از کشت و کشتارهای روزمره دست پیدا کند، مخصوصا گیمرهای کهنه کار که طعم خوش عناوین ناب دوران ابتدایی بازی های ویدئویی را چشیده اند.
    بعد از بازی کردن عناوین خاص چند وقت اخیر مثل Journey که معنای واقعی هنر رو به نمایش گذاشتند، فهمیدم که هنر خاص و قابل درکی در عناوین کوچک وجود داره که واقعا ادم رو جذب میکنه که نمونش عنوانی مثل Dear Esther و یا امثال ان بود و اخرین بازیی که در این سبک تجربه کردم همین عنوان the Proteus بود.
    اولین نکته ای که منو جذب بازی کرد فقط دیدن چند تصویر و اسکرین از بازی بود، وقتی که دنیا و فضای جنگلی با فصل های مختلف را در تصاویر بازی دیدم طمئن شدم که با یک اثر هنری خاص روبرو هستم و بر همین اساس به سراغ بازی رفتم.
    بنابراین می خوام در همین ابتدا از گرافیک بازی بگم، Proteus یک گرافیک تمام هنری فوق العاده زیبا و دل انگیز را ارائه میدهد که واقعا هر تک تک پیکسل های گنده و قدیمی اون واقعا دل نشین بودن. با پیش روی در بازی با دنیایی متفاوت و تمام هنری روبرو می شویم که واقعا برخی اوقات احساس می کردم دارم در دنیایی تابلو نقاشی شده حرکت میکنم.
    اما نکته قابل توجه اینه که گیم پلی بازی هم برای همین گشت و گذار ساخته شده و هدف همین گشت و گذار است.
    در واقع در Proteus هیچ کار خاصی را انجام نمیدهیم، هیچی فقط و فقط در محیط گشت و گذار می کنیم و از لابه لای دخرتان و بوته ها و جنگل ها عبور میکنیم تا به لوکیشن جدید برسیم همین و بس. سازندگان بازی بازی را طوری طراحی کردند که برای هر بار بازی کردن با یک لوکیشن جدید و نو روبرو بشیم و دنیای بازی یک دنیای تصادفی ترسیم شده که هر بار که وارد بازی می شویم با لوکیشنی جدید و نو روبرو بشیم.تنها دستاوردی که در بازی وجود دارد دیدن مناظر جدید و تنها عملکردی که گیم پلی دارد حرکت کردن است و بس.
    میشه گفت بازی کلا گیم پلی ندارد و همین تعامل کوچک و ریز باعث شده تا بشه بهش گفت بازی ویدئویی، برای مثال شاید در Dear Esther یک هدفی و انگیزه ای از گیم پلی ایجاد میشد ولی اینجا هدف و انگیزه فقط و فقط دیدن مناظر جدید هستش اما لازم به ذکره که Proteus یک کادو فوق العاده عالی هم برای ما دارد و ان هم موسیقی بازی است.
    موسیقی در Proteus بی نظیر است، فوق العاده به یادماندنی و شنیداری است، رکن اصلی و ماندگاری بازی موسیقی ان هستش که خیلی وقت ها شده که به خاطر شنیدن همین موسیقی وارد بازی شدم چند صباحی در محیط دل انگیز پاییزی بازی دور زدم و به موسیقی هم گوش دادم.
    یک جورایی Proteus رو ارام بخش هم میشه حساب کرد. من به نوبه خودم به کسی که این بازی رو خلق کرده تحسین میفرستم و امتیاز 8.5 را به بازی میدم.


  2. 7 کاربر از Layken بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •