تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 7 از 7

نام تاپيک: نمونه سازی از اینترفیس چه کاربردی دارد؟

  1. #1
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    پست ها
    1,257

    پيش فرض نمونه سازی از اینترفیس چه کاربردی دارد؟

    درووووووووود نمونه سازی از یک اینترفیس چه کاربردی داره و چه وقت نیاز میشه انجام یدیم؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. #2
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    پست ها
    1,257

    پيش فرض

    ...................

  3. #3
    ناظر انجمن .NET Framework _H2_'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    یک جایی بین Framework و نارمک!
    پست ها
    4,746

    پيش فرض

    سلام
    interface را میتوان مانند یک فیش یا سوکت در دنیای واقعی تصور کرد.
    همانطورکه فیش های الکترونیکی فاقد قطعات الکترونیکی هستند تعریف interface ها هم فاقد کد است.

    همانطورکه فیش های الکترونیکی اجازه میدهند دستگاه های مختلف الکترونیکی بدون در نظرگیری تفاوت های درونی و زمان تولید با هم درگیر شده و در کنار هم کار کنند.
    به شما یادآوری میکنم ... به دوشاخ برق، جک های 3.5 میلیمتری هدفون ها و... فکر کنید.
    interface ها هم دقیقاً همین کار را درکدها انجام میدهند.

    interface اجازه میدهد بخش های مختلف کد از هم مستقل شوند و با کمترین تلاش بتوان این بخش ها را تعویض کرد.
    درست همانطورکه اگر رادیوی ماشین شما خراب شود بدون نگرانی از تداخل و... و پیچیدگی های فنی میتوانید به راحتی رادیو قدیمی را از محل سوکت هایش جدا کرده و رادیو جدید را جایگزین کنید.

    ==============

    از زاویه نگاه دیگر interface ها کمبودهای پشتیبانی نشده از طریق وراثت را پوشش میدهد و اجازه میدهد بتوان چندریختگی را بین کلاس هایی از شاخه های وراثتی مختلف برقرار کرد.

    مثال شما موتور بازی ای ساخته اید، اشیای درون صفحه از ریشه وراثتی شروع شده و در شاخه های متعدد منشعب شده و بزرگ میشود.
    ولی همه این کلاس ها قابلیت حرکت ندارند (مانند خانه و درخت ها و...) یک راه آن است که بتوانید قابلیت IMovable را درون کلاس های دلخواه در شاخه های دلخواه وراثتی تعبیه کنید
    و موتور بازی شما با کمک چندریختگی میتواند بدون توجه به شاخه وراثتی کلاس های مذکور، این اشیا را به طرز صحیحی به یک چشم دیده و مدیریت کند.
    ...

    ==============

    بجز موارد فوق تقریباً همه الگوهای طراحی پیشرفته امروزی نرم افزار وابسته به interface است... ... ...
    موفق باشید.

  4. 4 کاربر از _H2_ بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #4
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    پست ها
    1,257

    پيش فرض

    درووود ممنون از پاسخ خوب و کامل اما دقیقا وقتی یک شی ازش new میکنیم چه کاربردی داره؟ منظورم بیشتر نمونه سازی هست ازش

  6. #5
    کاربر فعال تالار .Net Msba's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    محل سكونت
    ! My Mind
    پست ها
    506

    پيش فرض

    در خلاصه ترین تعریف، علت نمونه سازی اختصاص حافظه به نوع موجود (class) است.
    در واقع کلاس (غیر از کلاس هایی نظیر abstract) را اسم جنس در نظر بگیرید. مثلا تلویزیون. خوب اگر شما به کامپایلر بگویید تلویزیون آیا او می داند شما کدام تلویزیون را می گویید؟ اگر بگویید تلویزیون خانه ی ما چی؟ این یکی را می فهمد. چرا چون دیگر ماهیت اسم جنس را ندارد. دقیقا new کردن نیز چنین کاری با کلاس می کند. در واقع وقتی تلویزیون شد تلویزیون خانه ی ما دیگر ماهیت پیدا کرد، مشخص شد، حجم اشغال کرد و ...
    در مورد حافظه ها و وضعیت آن ها می توانید [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] را بخوانید.

    موفق باشید.

  7. این کاربر از Msba بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #6
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    پست ها
    1,257

    پيش فرض

    در خلاصه ترین تعریف، علت نمونه سازی اختصاص حافظه به نوع موجود (class) است.
    در واقع کلاس (غیر از کلاس هایی نظیر abstract) را اسم جنس در نظر بگیرید. مثلا تلویزیون. خوب اگر شما به کامپایلر بگویید تلویزیون آیا او می داند شما کدام تلویزیون را می گویید؟ اگر بگویید تلویزیون خانه ی ما چی؟ این یکی را می فهمد. چرا چون دیگر ماهیت اسم جنس را ندارد. دقیقا new کردن نیز چنین کاری با کلاس می کند. در واقع وقتی تلویزیون شد تلویزیون خانه ی ما دیگر ماهیت پیدا کرد، مشخص شد، حجم اشغال کرد و ...
    در مورد حافظه ها و وضعیت آن ها می توانید [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] را بخوانید.

    موفق باشید.
    درود
    آقا ممنون از توضیح اما من منظورم نمونه سازی از اینترفیس هست.
    کلاس را new میکنیم درست هست. اما کی یک interface را باید new کرد؟
    خوب ما اینترفیس رو تحمیل میکنیم به یک کلاس . اما یک وقت هست داریم ازش شی new میکنیم!

  9. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه L͠øneWolf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2014
    محل سكونت
    ۴۱ تریلیون کیلومتری آلفا قنطورس
    پست ها
    294

    پيش فرض

    Interface رو نمی شه New کرد. اما می شه ازش کلاسی ساخت و اونو New کرد.

    (به علاوه می شه شیئی که یک Interface رو پیاده سازی می کنه به اون Cast کرد و متغیری از جنس Interface داشت)
    Last edited by L͠øneWolf; 28-06-2014 at 14:11.

  10. این کاربر از L͠øneWolf بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •