تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 13

نام تاپيک: دیر روشن نشدن موتور سیکلت در هوای سرد!-----(چه کنم؟)

  1. #1
    پروفشنال a6543210's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    بیژن یورد
    پست ها
    720

    پيش فرض دیر روشن شدن موتور سیکلت در هوای سرد!-----(چه کنم؟)

    سلام دوستان
    یه موتور بی کلاج طرح آوا ایران دوچرخ دارم .نمی دونم چشه صبحا که هوا سرده با یه دردسر روشن می شه!مجبورم زیرش مشعل روشن کنم تا گرم شه و روشن شه! تازه بعضی موقع که روز هم هست و هوا حدودا 3 درچه سانتی گراد هم هست به زور روشن می شه!
    شمع موتورو عوض کردم هم نشد. رو چوپوقی موتور شک دارم.الان چوپوقی رو جدا کردم و سیم مستقیم به ته شمع وصلش کردم!روشن می شه تقریبا...به نظرتون این طوری مشکلی برا موتور به وجود نمی یاره!؟ (منظورم بدون چوپوقی)
    ممنون می شم بفرمایید چی کار کنم؟!یک هفتش کلافم کرده!ته موتور به خاطر شعله گرفتن سیاه شده!می ترسم بزنم داغونش کنم!
    Last edited by a6543210; 01-01-2014 at 16:49.

  2. #2
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    سلام
    اگر منظورتون از چپقی همون سرشمع هست
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    , بنده یه موتور گازی پژو داشتم که عین ساعت کار میکرد اما یه روز دیگه روشن نشد .
    بعد از عیب یابی معلوم شد چپقی سوخته و برق رد نمیکنه .
    سیم رو مستقیم زدم به شمع و یکی دو هفته همونطوری ازش استفاده کردم و بعدش یه سرشمع ایرانی پلاستیکی براش خریدنش
    اگه به کارهای فنی وارد باشین میتونین از یک مکانیکی چند وایر شمع بگیرین و مقاومتهاش رو با اهم متر اندازه بگیرین و اونی که مقاومتش کمتره رو نصب کنین برای موتورتون
    اگر برید جائی که ماشینهای خارجی تعمیر میکنند بهتره چون وایرشمعهاشون خیلی با کیفیت هست
    همیشه فقط یکی دو وایرشمع خراب میشه اما مکانیکها همه رو عوض میکنند .

    درضمن باز بودنِ بیش از حد دهنه ی شمع باعث ضعیف شدنِ جرقه و دیر روشن سدن موتور میشه
    اضافه کردنِ روغن به بنزین هم همینطور .
    وایرشمع با مقاومت زیاد هم همینطور
    خراب بودن ساسات هم باعث دیر روشن شدن در سرما میشه .
    Last edited by MOHAMMAD_ASEMOONI; 31-12-2013 at 14:39. دليل: تصحیح

  3. این کاربر از MOHAMMAD_ASEMOONI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    پروفشنال a6543210's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    بیژن یورد
    پست ها
    720

    پيش فرض

    ممنونم از توضیحتون
    سر شمع رو برداشتم و مستقیم وایرو به شمع وصل کردم تقریبا بهتر شد ولی مشکل تقریبا تا حدودی هست.
    نمی دونم چیه که بعد چند ساعت که می رم موتورو روشن کنم روشن نمیشه و مجبورم شمع رو باز کنم و یه شمع دیگه به جاش بندازم.
    شمع قدیمی رو که باز می کنم می بینم سر شمع سیاه و یکم هم فک کنم بنزینی هست(شمع تازه عوض کردم و نو است)...روشن نمی شه و مجبورم شمع دیگه بندازم به موتور بعد روشن می شه!

    ناگفته نمونه سیم وایر یکم کوتاه شده و مجبور شدم یه سیم رشته ای حدودا 5 سانتی به وایر اضافه کنم تا سیمو بتونم به سر شمع بپیچونم!(خودم فک نمی کنم مشکلی باشه چون اونم داره جریانو انتقال می ده)
    نظرتون چیه؟!
    Last edited by a6543210; 31-12-2013 at 23:01.

  5. #4
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    ممنونم از توضیحتون
    سر شمع رو برداشتم و مستقیم وایرو به شمع وصل کردم تقریبا بهتر شد ولی مشکل تقریبا تا حدودی هست.
    نمی دونم چیه که بعد چند ساعت که می رم موتورو روشن کنم روشن نمیشه و مجبورم شمع رو باز کنم و یه شمع دیگه به جاش بندازم.
    شمع قدیمی رو که باز می کنم می بینم سر شمع سیاه و یکم هم فک کنم بنزینی هست(شمع تازه عوض کردم و نو است)...روشن نمی شه و مجبورم شمع دیگه بندازم به موتور بعد روشن می شه!

    ناگفته نمونه سیم وایر یکم کوتاه شده و مجبور شدم یه سیم رشته ای حدودا 5 سانتی به وایر اضافه کنم تا سیمو بتونم به سر شمع بپیچونم!(خودم فک نمی کنم مشکلی باشه چون اونم داره جریانو انتقال می ده)
    نظرتون چیه؟!
    سلام
    برقِ کویل فشار قوی هست یعنی های ولتاژ ( high voltage ) و عایق سیم معمولی رو راحت رد میکنه و برق دزدی پیش میاد
    اصلاً نمیشه از سیم و کابل معمولی برای برق شمع موتورسیکلت و خودرو استفاده کرد .
    شما بهتره همون کاری رو که گفتم انجام بدین تا با هزینه ی کم , وایرشمع رو تعویض کنین .
    بعدش باید ببینید اگر همیشه شمع موتورتون سیاه و دود زده هست , علتش یا تنظیم نبودنِ کاربراتور و تزریق سوخت زیاد توی سیلندر هست یا اینکه باید از شمع گرمتر استفاده کنین یا هر دو با هم .
    شمع گرم شمعی هست که حرارتش رو زود از دست نمیده و باعث بهتر سوختنِ بنزین در سیلندر میشه .

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  6. این کاربر از MOHAMMAD_ASEMOONI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    پروفشنال a6543210's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    بیژن یورد
    پست ها
    720

    پيش فرض

    بیسار ممنونم آقا محمد
    چشم وایر می ندازم و سیم قبلی رو حذف می کنم.فقط سوالی که هست اینه می تونم وایر جدید رو به ادامه همون وایر اتصال بدمو (منظورم اینه قسمت رشته های دوتا سیمو به هم بپیچونم و با چسب برق روشونو بگیرم.منظور اتصال مشکلی که پیش نمی یاره نه؟وگرنه مجبورم واسه عوض کردن وایر از اول کلی ازیت بشم!)
    بعد که اتصال دادم بدون سر شمع یه تست می کنم اگه جواب داد مطمئنا اشکال رو سر شمع است که شاید نیم سوز شده باشه!
    اگه این مورد هم رفع نشد دیگه می مونه سیستم حریق داخل سیلندر که به قول شما علتش یا تنظیم نبودنِ کاربراتور و تزریق سوخت زیاد توی سیلندر هست که مجبورم موتورو ببرم تعمیرگاه!

  8. #6
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    سلام
    متاسفانه نمیشه وایرشمع وصله دار باشه .
    باید یک تکه باشه وگرنه از همونجا که وصله خورده راحت برق دزدی میشه خصوصاً اگه نزدیک بدنه باشه یا خیش بشه .
    شما برید مکانیکی و یک وایرشمع درجه یکِ بلند بگیرین و نصب کنین
    مکانیکها و مردم فکر میکنند وایرشمع کهنه حتماً خرابه اما این عقیده اشتباه هست چون وقتی وایرشمع ماشین خراب میشه فقط یکیش خراب میشه اما مکانیک همه رو عوض میکنه !!!!
    اول مشکل برق رو حل کنین بعدش با توجه به رنگِ شمع ( قبلاً توضیح دادم ) و دودِ اگزوز ( سیاه یا سفید ) و مصرف بنزین و قدرت موتور باید کاربراتور تنظیم بشه
    زمان جرقه زنی هم خیلی مهم هست .
    باید کنی اَدونس advance باشه یعنی قبل از کاملاً بالا اومدنِ پیستون , شمع جرقه بزنه وگرنه موتور کم قدرت میشه .
    اگر هم خیلی ادوَنس باشه موقع هندل زدن بَک میزنه
    Last edited by MOHAMMAD_ASEMOONI; 02-01-2014 at 00:22. دليل: تصحیح

  9. این کاربر از MOHAMMAD_ASEMOONI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #7
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    این موضوع هم شاید مفید باشه براتون :
    بنده قبلاً موتور داشتم وقتی 17 سالم بود .
    سیم کلاچ و سیم ترمز همش پاره میشد از تویِ دسته .
    بالاخره متوجه شدم که علتش اینه که سرِ گِردِ سیم تویِ دسته آزادانه نمیگرده و بعد از مدتی به علتِ خم و راست شدنِ سیم , پاره میشه .
    سیم نو خریدم سر چکش مانندش رو اول خوب سمباده زدن تا گِرد و نرم و صیقلی بشه
    بعدش کمی گیریس بهش زدم و نصبش کردم تویِ دسته ترمز و دسته کلاچ .
    تا سالها خراب نشد اصلاً .
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    Last edited by MOHAMMAD_ASEMOONI; 01-01-2014 at 22:30.

  11. 2 کاربر از MOHAMMAD_ASEMOONI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #8
    پروفشنال a6543210's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    بیژن یورد
    پست ها
    720

    پيش فرض

    ممنونم MOHAMMAD_ASEMOONI عزیز
    امروز وایراتصال دادم و بلندش کردم به یه تیکه وایر دیگه.با حساسیت و خوب چسب زدم تا برق دزدی نشه! به نظرخودم که دیگه از این بهتر نمی شد(اگه بخوام کلا وایر رو عوض کنم باید کلی قطعه باز کنم.چون وایر داخل یه قطعه ای رفته!)
    شمع هم نو هست.موقع روز که هوا خوبه دما بین 3 تا 10 درجه است و هوا آفتابیه موتور خوب روشن میشه! ولی وقتی هوا سرد باشه نه!
    شمع رو که باز می کنم و سر شمع رو که نگاه می کنم می بینم یکم دودی و سیاه رنگ هست.(البته ناگفته نمونه که فک می کنم موتورم یکم روغن سوزی داره وموقع روشن بودن وقتی گازو زیاد می کنم و نگاه می کنم می بینم دود سیاه از اگزوز می زنه بیرون! 7-8 ماهی هست که این قضیشو فهمیدم)
    سرتو درد نیارم عزیز! فردا اگه بشه یه سر کاربرات رو باز می کنم ببینم دردی دوا می شه یا نه!
    این که نمی خوام موتورو ببرم تعمیرگاه اینه که موتورو نامردا چند روز فقط می خوابونن و یک هفته باید علاف بشه آدم.بعضی جا ها هم که اعتماد نداری نمی شه برد یهو می بینی قطعه ای باز میکنند یا بلد نیستن درست کنند می زنند چششو هم داغون می کنند!

  13. #9
    كاربر فعال اتومبیل، متفرقه، سبک زندگی MOHAMMAD_ASEMOONI's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    زمین پهناور خدا (أرضُ اللّٰه الواسعة)
    پست ها
    9,826

    پيش فرض

    سلام
    بله , روشِ شما هم جواب میده و کار رو راه میندازه اما خب تعمیر اصولی یک چیز دیگه هست .
    در مورد دودِ سیاه و دوده روی شمع , مشکل از مصرف بالا یا کثیفی فیلتـر هوا هست .
    توی کاربراتور دو چیز باعث مصرف زیاد میشه
    تنظیم نبودنِ شناور کاربراتور و پر شدنِ بیش از حدّ مخزنی که شناور در اون قرار داره
    دوم : سوزن ژیگلور دور آرام و ژیگلور اصلی .
    اگر شناور زود بسته بشه یا ژیگلور خیلی بسته باشه , مصرف کم میشه اما در سرعت زیاد یا گاز آنی موتورسیکلت دُک میزنه .
    اگر شناور خیلی بالا بسته بشه درنتیجه مخزن خیلی پر میشه و بنزین زیاد کشیده میشه توی سیلندر
    ژیگلور هم همینطور . اگر خیلی باز باشه , موقع مکشِ پیستون , بنزین زیاد میره تویِ سیلندر .
    اگر دود سفید داره اگزوز پس یا روغن سوزی داره یا روغن زیاد تویِ باک بنزین ریخته شده
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    =================+=============
    یادمه یه بار هم موتور کم جون شده بود
    بعداً فهمیدم علت از گرفتگیِ اگزوز هست .
    بازش کردم , پر از رسوب بود . تمیزش کردم قدرت و کشش موتورسیکلت خیلی بیشتر شد .
    یه بار دیگه هم کم جون بود علتش درست نصب نبودنِ کاربراتور بود که از اطرافش هوا میکشید . یه واشر نسوز خوب براش درست کردم دیگه هیچوقت اون مشکل برام پیش نیومد.

  14. این کاربر از MOHAMMAD_ASEMOONI بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #10
    پروفشنال a6543210's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    بیژن یورد
    پست ها
    720

    پيش فرض


    آقا این موتور حال مارو گرفت که!!!
    امروز با کلی زحمت کاربرات رو باز کردم و خوب با گازوئیل شستمش .
    دقیقا شبیه همینه کاربرات موتور(با موتورای cg 125فرق داره)- قسمت سیاه که کش فنری داره جایی هست که سیم ساسات می ره توش و قسمت کلاهک نقره ای بالا هم توش سیم گاز می ره.

    داخلشم باز کردم و خوب شستم .داخل ژیکلور یه تار سیم گذاشته بودن .فکر کنم برای مصرف پایین اومدن بنزین می زارن موتور ساز ها(یه بار دادم موتور ساز).خلاصه اونو برداشتم.
    بعد شستن و تمیز کردن کاربرات رو بستم. هواکش هم که به کاربرات وصل بود رو خوب باز کردم . اَبرشو با گازئیل شستم و همچنین خود هواکشو
    خوب که بستم و موتور هم با چند تا هندل روشن شد و خوب کار می کرد(چند تا هندل به خاطر رسیدن بنزین به کاربرات بود وگرنه با یه هندل هم روشن می شه روز)
    الان که ساعت 8 شب است و یکم داره برف می باره و هوا هم زیاد سرد نکرده موتور روشن نمی شه!!!

    یه نکته حساس ذهنمو درگیر کرده! من قبلا تو باطری موتور آب مقطر ریخته بودم! البته به گفته داداشم که یکم فنی کار بود و سر در می آورد.اون گفت بعد حدودا 3 هفته باید این آب مقطرو عوض کنی و اسید بریزی تو باطری! منم پشت گوش انداختم و تا اینکه بعد 3 ماه تازه چند روز قبل به خاطر همین جریان روشن نشدن آب مقطرو خالی و به جاش اسید ریختم. یه چند روزی موتورو بیشتر روشن می زاشتم تا باطری شارژ شه.خلاصه تا امروز تا یه حدودی آمپر باطری (یه چراغ سبز داره وقتی روشن میکنم موتور تقریبا نشون می ده چقدر برق داره) چراغ سیز نور ضعیفی داشت.تا اینکه امروز دیدم وقتی کلید استارت موتورو روشن می کنم اون چراغ سبز دیگه اصلا نور نداره!من که به باطری اصلا امروز دست نزدم.چطور دیروز یه کمی نور داشت امروز نداره!!!
    اینم هم شکل باطریمه(اتمیه):

    خلاصه مشکوکم بهش! به نظرت آقاMOHAMMAD_ASEMOONI باطری مگه کارش این نیست که شارژ اولیه رو برا روشن شدن موتور برسونه و کاربردش بعد روشن شدن موتور کمتر می شه چون موتور دیگه خودش برق خوشو تامین می کنه؟!
    ممنون می شم کمک بفرمایید!!!
    راستی یادم رفت بگم خروجی دود موتور موقع گاز دادن زیاد سیاه رنگه!
    - یه نکته دیگه. به نظرتون داخل سیلندر چه چیزی می تونه باشه که به روشن شدن موتور می تونه کمک کنه(منظورم فیلر تاثیر یا ... تاثیر داره؟)
    ممنونم
    Last edited by a6543210; 02-01-2014 at 20:32.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •