تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: درخواست راهنمایی برای نوشتن بازی در c#

  1. #1
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    9

    9 درخواست راهنمایی برای نوشتن بازی در c#

    سلام دوستان
    من دانشجوی ترم سوم نرم افزارم
    این ترم گرافیک1 رو برداشتم بنا بر اجبار
    استاد گفته برای پروژه باید یه بازی بنویسید که امتیازی باشه حالا دقیق نمیدونم چطوریه چون اون جلسه که توضیح داده بود من غایب بودم
    مثل این که ماروپله و این چیزا رو شامل میشه. بعدش هم گفتن که با سی شارپ باید بنویسیم.
    من سی شارپ رو زیاد بلد نیستم ولی c++ رو تقریبا مسلطم تا حدودی.
    دوستان اگه ممکنه کمک کنن که طریقه نوشتن این بازی ها چطور است و .. چون تا دو روز آینده باید یه بازی رو هم انتخاب کنم که روش کار کنم.
    من هیچ زهنیتی از طریقه نوشتن بازی و یا این که چه بازی رو چطوری بنویسم ندارم. اگر ممکنه یه راهنمایی مفصل یا کتابی چیزی تو نت بگید بخونم یاد بگیرم.

    با تشکر

  2. #2
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    پست ها
    13

    پيش فرض

    به تاپیک اول همین بخش در مورد XNA مراجعه کن

  3. #3
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    9

    پيش فرض

    ممنون عزیز ولی سه بعدی نمیخوام گفتم که بازی های امتیازی ساده مثل مار و پله و دوز فکر کنم

  4. #4
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    پست ها
    13

    پيش فرض

    والا فکر کنم XNA بیشتر از اینکه برای ساخت بازی سه بعدی بکار رفته باشه، برای ساخت بازی های دو بعدی ازش استفاده شده باشه. من خودم، هم از +GDI خود #c برای ساخت بازی استفاده کردم هم از XNA. برای همین تاکید می کنم اگه استادت اجازه میده پیشنهاد من اینه که از xna استفاده کنی.

  5. #5
    ناظر انجمن .NET Framework _H2_'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    یک جایی بین Framework و نارمک!
    پست ها
    4,746

    پيش فرض

    سلام
    گمانم برای شما، یک بحث الگوریتم بازی است و بحث دیگر مدیریت گرافیک آن.
    مشکل آنجاست که همانطور که خودتان اشاره کردید شما نیاز به یک کمک مفصل دارید!
    و عموم کمک هایی که در این تالار های گفتگو ارائه میشود در حد یک سوال و جواب و رفع ایراد میباشد.
    (((درواقع بدیهی است که عموم دوستان فرصت آن را ندارند که برای تشریح یک موضوعی مانند ریتم کتاب ، وقت گذاشته و ده ها صفحه توضیح دهند.)))

    پیشنهاد میکنم با تحقیق در اینترنت و خواندن مطالب و.. کار مشخص (بازی مشخص و ساده ای) را آغاز کنید و سپس مشکلات و سوالات تان در طول مسبر کار در همین سایت مطرح بفرمائید.
    الگوی بازی هایی مانند PACMAN گمانم برای کار دو بعدی و نیاز شما ساده و شروع کار کافی باشد، ضمن اینکه نمونه کدهای بسیاری به زبان های متفاوت هم برای این منظور وجود دارد.

    برای شروع، میتوانید سایر سورس های موجود را دانلود و مطالعه کنید و بطور نمونه اگر جایی را متوجه نشدید، در غالب یک سوال مشخص مطرح کنید...
    بعد از بررسی چند سورس و یادگیری اصول اولیه، اقدام به شروع نوشتن پروژه خودتان بکنید
    (((البته اگر واقعاً نخواهید یاد بگیرید و تمایلی نداشته باشید، شاید بتوانید یکی از همان سورس ها را مستقیم استفاده کنید !!!))

    اگر گرافیکتان در حد PACMAN باشد، برای رابط گرافیکی میتوانید از +GDI هم استفاده کنید...
    Last edited by _H2_; 08-10-2013 at 03:15.

  6. این کاربر از _H2_ بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #6
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    9

    پيش فرض

    سلام
    گمانم برای شما، یک بحث الگوریتم بازی است و بحث دیگر مدیریت گرافیک آن.
    مشکل آنجاست که همانطور که خودتان اشاره کردید شما نیاز به یک کمک مفصل دارید!
    و عموم کمک هایی که در این تالار های گفتگو ارائه میشود در حد یک سوال و جواب و رفع ایراد میباشد.
    (((درواقع بدیهی است که عموم دوستان فرصت آن را ندارند که برای تشریح یک موضوعی مانند ریتم کتاب ، وقت گذاشته و ده ها صفحه توضیح دهند.)))

    پیشنهاد میکنم با تحقیق در اینترنت و خواندن مطالب و.. کار مشخص (بازی مشخص و ساده ای) را آغاز کنید و سپس مشکلات و سوالات تان در طول مسبر کار در همین سایت مطرح بفرمائید.
    الگوی بازی هایی مانند PACMAN گمانم برای کار دو بعدی و نیاز شما ساده و شروع کار کافی باشد، ضمن اینکه نمونه کدهای بسیاری به زبان های متفاوت هم برای این منظور وجود دارد.

    برای شروع، میتوانید سایر سورس های موجود را دانلود و مطالعه کنید و بطور نمونه اگر جایی را متوجه نشدید، در غالب یک سوال مشخص مطرح کنید...
    بعد از بررسی چند سورس و یادگیری اصول اولیه، اقدام به شروع نوشتن پروژه خودتان بکنید
    (((البته اگر واقعاً نخواهید یاد بگیرید و تمایلی نداشته باشید، شاید بتوانید یکی از همان سورس ها را مستقیم استفاده کنید !!!))

    اگر گرافیکتان در حد PACMAN باشد، برای رابط گرافیکی میتوانید از +GDI هم استفاده کنید...
    خیلی ممنون از توضیحاتتون
    امروز از استاد درباره اینکه دقیقا چی میخواد ازش پرسیدم
    بازی هایی مثل مار و پله ،منچ ،فکر بکر، نقطه خور(اسنیک) و .... مد نظرشونه یعنی طراحی پیچیده ای نداره و هدف ایشون در این پروژه استفاده از setpixel هستش که تمام طراحی بازی با استفاده از این باشه و از الگوهای آماده سی شارپ مثل دایره و ... استفاده نشه و نکته دیگر اینکه بازی امتیازی باشه و در انتهای بازی امتیازو هم نمایش بده.
    فقط این بازیهایی که گفتم همه توسط بقیه دانشجوها انتخاب شده و من دیگه نمیتونم یکی از اینها رو بسازم.
    اگه شما پیشنهادی برای اینکه چه بازی در این سطح هست دارید خوشحال میشم کمک کنید. فکر کنم pacman سطحش خیلی بالاتره چون طراحی مرحله به مرحله میخواد.
    درمورد اینکه میخوام یاد بگیرم یا نه که البته میخوام یاد بگیرم و خودم بنویسم بازی رو ولی خب بدون هیچ ذهنیتی دفعه اول سخته برام. من گشتم یکم ولی سورس آماده پیدا نکردم که روش کار کنم اگه کسی سراغ داره ممنون میشم بهم بده.
    خیلی ممنون از دوستان
    Last edited by yasser72; 08-10-2013 at 19:13.

  8. #7
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    پست ها
    13

    پيش فرض

    Invaders ساختنش زیاد سخت نیست.

  9. #8
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    9

    پيش فرض

    Invaders ساختنش زیاد سخت نیست.
    چی هست این بازی؟؟

  10. #9
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Sep 2013
    پست ها
    160

    پيش فرض

    بازی های آتاری رو هم می تونید درست کنید
    copter یک بازی ساده هست با گرافیک خیلی ساده
    یک هلی کوپتر از یک مسیر حرکت می کنه و بالا و پایین مسیر حرکتش هم صخره قرار داره ممکنه توی راه هم موانعی باشه اگر با موانع یا صخره برخورد کنه بازنده میشه
    می تونید با فشار یک دکمه گاز بدهید که ارتفاع بگیره و با فشار یک دکمه سرعت بگیره هر چه مسیر بیشتری طی کنه امتیاز بیشتری داره
    پیشنهاد می کنم یکی از شبیه سازهای آتاری که توی اینترنت وجود داره دانلود کنید و بازی های مختلفش رو امتحان کنید ببینید کدوم به دردتون می خوره

  11. #10
    ناظر انجمن .NET Framework _H2_'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    یک جایی بین Framework و نارمک!
    پست ها
    4,746

    پيش فرض

    سلام
    ...در این پروژه استفاده از setpixel هستش...
    ...از الگوهای آماده سی شارپ مثل دایره...
    هردو راه عجیب و نامعقولی هستند! حتی برای پروژه های شبه آتاری!
    راه معقول آن است که شما تصاویر کوچک bmp حاضر کنید و این تصاویر را در صحنه تان چیدمان و جابجا کنید.
    مانیتورهای الآن دقت زیادی دارند بخواهید با SetPixel کار کنید، آنقدرکه باید از دستور SetPixel استفاده کنید دیگر وقتی برای کدهای دیگری پیدا نخواهید کرد.

    برای پیشنهاد هم که همانطورکه سایر دوستان هم پیشنهاد کردند، گمانم کلیه بازی های کنسول های اولیه آتاری، نمونه های ساده و خوبی باشند.
    موفق باشید.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •