تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: چرا خودروسازان از نیسان دل نمی‌کنند؟

  1. #1
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    13 چرا خودروسازان از نیسان دل نمی‌کنند؟

    چرا خودروسازان از نیسان دل نمی‌کنند؟

    خودرویی که یک‌سوم سوخت کشور را مصرف می‌کند/ راهکاری برای خروج «آبی دوست‎داشتنی» از جاده‌ها
    راهکار عملی خارج کردن نیسان از چرخه مصرف در داخل کشور، راه‌اندازی خط تولید یک خودروی جدید توسط کارخانه‌های خودروساز داخلی است که بتواند ضمن حفظ محاسن این خودرو نظیر حمل مناسب بار و موضوعات مرتبط با آن، میزان سوخت مصرفی‌اش را کاهش و ضریب ایمنی آن را افزایش دهد.




    به گزارش سرویس فضای مجازی [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ، سایت رجانیوز نوشت: نیسان آبی یکی از حس‌های نوستالژیک ما ایرانی‌هاست؛ خودرویی که به مصرف بالای سوخت و البته رانندگی نامناسب رانندگانش معروف است. با وجود همه انتقاداتی که نسبت به این خودرو می‌شود و کار‌شناسان هم استفاده از آن را غیرمنطقی می‌دانند، نیسان آبی طرفداران خاص خودش را هم دارد.
    «نیسان آبی، باربر نجیبی است.» این را ما نمی‌گوییم؛ بلکه مهندس قراگوزلو، معاون مهندسی شرکت زامیاد می‌گوید و تاکید می‌کند: «از سال 1351 تاکنون این وانت توانسته 2/1 تریلیارد تن بار را بر روی جاده‌ها جابه‌جا کند که برابر وزن هشت هزار برج میلاد تهران است. اگرچه این وانت بعد از 40 سال باید سرنوشت پیکان را پیدا کند و تولیدش متوقف شود اما اگر نیسان جونیور از خط تولید زامیاد حذف شود محصول جایگزینی که بتواند واقعاً جای آن را بگیرد در دنیا با این قیمت وجود ندارد؛ زیرا در حالی که این نیسان 2/2 تن بار می‌تواند حمل کند و به همین خاطر به خاور شهری معروف شده است. حتی اگر جایگزینی هم برای نیسان جونیور پیدا کنیم قیمت تمام شده آن بالا‌تر خواهد بود و برای مصرف‌کننده صرف نخواهد داشت.»
    اما این همه واقعیت‌ها درباره این خودروی غول پیکر و خطرناک نیست. نیسان خودروی بسیار پرمصرفی است و به دلیل نقص‌های فراوان در بخش ایمنی هم در رده خودروهای پرتصادف کشور محسوب می‌شود.
    نیسان آبی آنقدر تلفات جاده‌ای و تلفات سوخت دارد که صدای فرمانده نیروی انتظامی کشور را هم درآورد. سردار احمدی‌مقدم چندی پیش در مصاحبه با خبرنگاران، زبان به انتقاد جدی از این خودرو پرداخت و با بیان اینکه امروز خودروی نیسان 44 سال است که در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: «این خودرو یک‌سوم بنزین کشور را مصرف می‌کند و حادثه‌خیزی زیادی دارد. توجیه ندارد خودرویی که بیش از 20 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند، تولید شود. باید در این مورد تصمیمات لازم گرفته شود.»
    احمدی مقدم همچنین با انتقاد از برخی خودروسازان افزود: «باید استاندارد‌ها ارتقاء یابد و ما وقتی فشار را برای رعایت استاندارد‌ها وارد می‌کنیم، خودروسازان به جای رفع مشکل فرافکنی و توهین می‌کنند. البته ما نمی‌خواهیم از اهرم قدرت خود استفاده کنیم. هم اکنون پیشنهاد می‌کنیم برای رفع نقص ایمنی اتوبوس اسکانیا و خودروی نیسان چهار ماه به آن‌ها فرصت داده شود و ضمن رفع نقص خودروهای تولیدی، شرکت با فراخوان عمومی نقص بقیه اتوبوس‌ها را رفع کند. البته در مورد دیگر خودرو‌ها نیز باید همین‌گونه اقدام شود.»
    به نظر می‌رسد مصرف کنندگان هم از وضعیت این خودرو راضی نیستند. مصرف بالای سوخت و عدم سیستم ایمنی آن سبب شده تا رانندگان نیسان حسابی از دست آن شاکی باشند اما به دلیل اینکه این نوع مدل از اتومبیل، مشابه تولیدی دیگری در کشور ندارد، مجبور به استفاده از آن باشند.
    راهکار عملی خارج کردن نیسان از چرخه مصرف در داخل کشور، راه‌اندازی خط تولید یک خودروی جدید توسط کارخانه‌های خودروساز داخلی است که بتواند ضمن حفظ محاسن این خودرو نظیر حمل مناسب بار و موضوعات مرتبط با آن، میزان سوخت مصرفی آن را کاهش و ضریب ایمنی آن را افزایش دهد؛ خودرویی که در صورت دارا بودن چنین شرایطی قطعا با استقبال خوب خریداران نیز روبرو خواهد شد.

  2. 4 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    Banned
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    608

    پيش فرض

    پشت این ماشین ها میشینیم و میزنم به کوه و جنگل ......

  4. #3
    پروفشنال لنگرود1371's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2012
    محل سكونت
    لنگرود
    پست ها
    650

    پيش فرض

    نیسان گاوی
    خدا خونه هیچکسو لب خیابون اونم 200 متر بعد سرعت گیر نکنه
    صدا موتور سنگینا دل نشینه ولی وقتی این نیسان بدون انباری اگزوزا با دنده 2 میکشن یهو ول میکنن اخ خدا
    تا از خواب بیدار نشی نگی ناز نفست
    خوابت نمیبره
    Last edited by لنگرود1371; 05-10-2013 at 12:57.

  5. 3 کاربر از لنگرود1371 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Sep 2010
    پست ها
    1,552

    پيش فرض

    به خاطر پول و سود بیشتر.

  7. #5
    کـاربـر بـاسـابـقـه mohsen_gh1991's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    در جای خشک و خنک، دور از دسترس اطفال
    پست ها
    2,405

    پيش فرض

    چون کمپرسی داره که بقیه وانتای توی ایران این اپشنو ندارن. در واقع یه خاور کوچیکه . شما نمیتونی با یه مزدا نخاله ساختمانی در حجم کم جابجا کنی. بخوای کامیون یا خاور بگیری هزینه ش زیاده پس بهترین گزینه نیسانه.
    و اینکه به خاطر بدنه مجکم و ظاهر ساده و بدوی !! کسی براش مهم نیست که خط و خش بیفته روش پس بازم بدون هیچ دغدغه ای هر چی گیرشون بیاد بار این بدبخت میکنن و اینور و اونور میکشن.

  8. این کاربر از mohsen_gh1991 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    کاربر فعال آفيس soroosh_cz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    روناش
    پست ها
    3,229

    پيش فرض

    به نظر من چون زور/دلار خیلی خوبی داره.
    الان به جای وانت مزداهای خیلی قدیمی(نه 1600 و 2000ها) اومدن مثلا پرایدوانت و این ماشین جدیده مایه ی آبروریزی رو گذاشتن.
    ولی تنها ماشین جدیدتری که فکر کنم بتونه جای زامیاد رو بگیره، یه ماشینی مثل پیکاپ باید باشه... که باز هم قیمتش خیلیه.

    من خودم یه بار اثاث کشی داشتیم، نیسان رو روندم، واقعا وقتی سنگین و پر بار میشه، انگار بهتر و نرم تر از بدون بارش میره... اونوقت مقایسه کنیم با پیکان وانت که وقتی 4 تا چیز بذاری پشتش به تر تر میفته...

  10. #7
    آخر فروم باز شـیـفــو's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    تهران | Tehran
    پست ها
    2,174

    پيش فرض

    اکثر راننده های نیسان آدم های بیسواد و بی فرهنگ رانندگی هستند ، خیلی هم دیدم کارگرهای افغانی یا کسانی هستند که حتی بلد نیستند درست حرف بزنند چه برسه به رانندگی .
    همین نیسان البته رنگ سفیدش بعد تونل توحید با 85 تا سرعتی که داشتم رو موتور ، با سرعت از پشت بهم زد و فرار کرد ، اولا که از لاین دو پرت شده بودم لاین 3 و چندتا هم کله ملق زدم که خداروشکر کلاه ایمنی خوبی داشتم جونم رو نجات داد و موقعی که بلند شدم دستم رو روی سپر یه پژو 405 گذاشتم و بلند شدم یعنی اینقدر بهم نزدیک شده بود و ترمز به موقع گرفته بود وگرنه زیر ماشین له میشدم تمام بازو ، آرنج و ساعد چپم پاره شده بود و پوست نصف کمرم رفته بود . اما خداروشکر کار به شکستگی نرسیدش .

  11. 2 کاربر از شـیـفــو بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #8
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2013
    پست ها
    890

    پيش فرض

    اکثر راننده های نیسان آدم های بیسواد و بی فرهنگ رانندگی هستند ، خیلی هم دیدم کارگرهای افغانی یا کسانی هستند که حتی بلد نیستند درست حرف بزنند چه برسه به رانندگی ..
    کاملا موافقم.بعضیهاشون نه گواهینامه دارند نه بیمه.بهمین دلیل بعد از تصادف فرار میکنند.

  13. #9
    حـــــرفـه ای shadows_funeral's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,136

    پيش فرض

    به علت طرح مسائل بی ربط به موضوع تاپیک و منحرف شدن از موضوع اصلی قفل می شه

  14. این کاربر از shadows_funeral بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •