تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: مدلسازی؟؟

  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    46

    14 مدلسازی؟؟

    سلام
    سوالم راجع به تفاوت nurbs,poly,و mesh ها هست....
    از کجا باید تشخیص داد که چه موقع از poly یا کی از nurbs ها استفاده کرد....
    خیلی دوست دارم به صورت جامع اطلاعاتی داشته باشم...
    دوستان اگر مطالبی دارن راجع به سواام یا اطلاعاتی دارن...ممنون میشم راهنماییم کنن

  2. این کاربر از geff بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض

    سلام
    یادش بخیر من تازه که داشتم مایا یاد میگرفتم اصلا درک نمی کردم کجا ها باید از چی استفاده کرد می دونستم حتما یه اصولی داره اما دلم کوچیک بود حالیم نمیشد!(اون موقع نه اینترنت داشتم نه اموزشی چیزی فقط یه کتاب مایا 5 بیشتر نداشتم)

    در جوابت باید بگم که ترکیب curves + nurbs + mesh سریعترین و قدرتمند ترین روش در تمام برنامه های سه بعدی است که مایا به بهترین حالت ممکن ازش بهره برده!

    مثلا می خوای ماشین درست کنی اول خیلی سریع از رو بلوپرینت اون خط های مرزی رو رسم می کنی
    بعد با دستور نربز پوسته ها (یا همان surface ) رو تو چند ثانیه ایجاد می کنی
    در مرحله بعد هم تبدیل به پلی گان میشه و تمام!

    حالا فقط باید اصلاخات لازم را با دستورات edit mesh اعمال کنی تا دلبخواه تو بشه همین

  4. این کاربر از hes25 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    46

    پيش فرض

    ممنونم از توضیحاتتون
    میشه خواهش کنم اگر امکانش هست یک مقدار راجع به کلیات مدلسازی توضیحاتی رو بدین
    بازم ممنون

  6. این کاربر از geff بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض

    سلام
    من پیشنهاد می کنم اگر زبانت خوب هست راهنمای برنامه مایا رو در قسمت مدلینگ بخون خیلی مفید هست
    ------------
    مثلا منحنی ها از معادله درجه یکم داریم تا درجه 5 م ...که با ترسیم انها شما می تونی خطوط مرزی یک ابجکت را معین کنید
    حود منحنی ها هم به دو گروه تقسیم میشن EP و CV که اولی خط و نقطه رو هم منطبقند ولی دومی نقاط در هنگامی که خط انحنا پیدا می کند از ان جدا شده و به نوعی آن را کنترل می کند (با تمرین می فهمی که کجا باید از کدام استفاده کرد)
    ------
    بعد که ترسیم منحنی ها تمام شد نوبت به تشکیل پوسته هاست
    پوسته ها یا همان surface در واقع خروجی نوعی تابعی ریاضی است (به گمونم جواب های یک انتگرال دوگانه باشه، دقیق یادم نیست) که محل محصور شده بین دو کمان یا دو خط را محاسبه می کند تا آن را آشکار سازد.
    سطوخ surface از معادلات پیچیده ای ساخته می شوند بنابراین زمان رندر عملا در صحنه های سنگین به بی نهایت میل می کند!(در واقع بیشتر برای بستر سازی بکار میرود نه خروجی prodution )
    مثال بزنم شما می خوای قطعات صنعتی مثل موتور خودرو را طراحی کنی عاقلانه ترین کار و سریع ترین کار برای شبیه سازی آن استفاده از دستورات منوی Nurbs می باشد که تقریبا انواع قطعات خوردرو را می شود با این دستورات ساخت!

    هر سطح نریز هم به حالت های ایزوپارم ها و نقاط کنترلی قابل ویرایش هست
    -------------------------
    مرحله سوم تبدیل مدل به سطوح چند ضلعی است (برای محاسبه حروجی رندر )
    چون پردازنده های گرافیکی مدل گرافیکی را بر منای مثلثی می شناسند و آنها را تصویر سازی می کنن بنابراین این تبدیل باید انجام شود و الا محاسبه توابع ریاضی برای پردازنده بسیار وقت گیر خواهد بود و سیستم انگار در رندر هنگ می کنه!

    بعد از هر تبدیلی هم ممکن است شکل اصلی که با نربز ها ساختیم بهم بریزد که قاعدتا باید اصلاخ شود
    برای ویرایش آن( ورتکس ها و اضلاع چند ضلعی ها) از دستورات منوی edit mesh استفاده می کنیم (این قسمت از همه راحت تر است و یکم حوصله می خواد فقط )

    البته باید حتما کتاب بگیری و اصول کار و مبانی پایه ای را یاد بگیری بعدا می تونی آموزش ویدئویی هم استفاده کنی
    ---------------
    اینجا هم من این ماشین را با همین روندی که بالا گفتم ساختم الانم در مرحله آخر یعنی گرفتن خروجی رندر قرار داره که چند وقت دیگه تست نور و رنگ که بگیرم میزارم تو گالری....

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    ----------
    امید وارم مفید بوده باشه
    Last edited by hes25; 28-09-2013 at 16:31.

  8. 2 کاربر از hes25 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    46

    پيش فرض

    ممنونم از لطفتون

  10. این کاربر از geff بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •