تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: کار با voip در شبکه

  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    پست ها
    132

    8 کار با voip در شبکه

    کسی تا حالا با voip در شبکه کار کرده ؟
    مزایا و معایب اون چی هست ؟
    چه تجهیزاتی برای نصب نیاز داره ؟
    روش نصب و استفاده از ائن چه طوری هست ؟

  2. #2
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    پست ها
    2,167

    پيش فرض

    سلام متاسفانه من اطلاعاتی ندارم اما این لینک ها رونگاه کنید


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    +

    در بسیاری از روستاهای کشور، مخابرات امکان ارائه خطوط شهری را میسر ننموده است؛ مخصوصاً در روستاهایی که در مناطق کوهستانی قرار دارند.
    از آنجا که برخی از این روستاها تحت پوشش شبکه موبایل کشور می باشند، ساکنین این مناطق معمولاً از گوشی های تلفن همراه خود استفاده می نمایند. در صورتی که یک نفر در این روستاها بانی شده و یک سانترال IP را راه اندازی نماید می تواند مشابه راه حلی که برای معادن ارائه شد از طریق یک شبکه بی سیم به تعداد دلخواه مثلاً ۵۰ خط شهری را انتقال داده و هر خط را در اختیار یک خانه قرار دهد. با استفاده از این روش تمامی تماسهای بین منازل روستایی نیز رایگان می گردد.
    در مناطق بسیار دور دست که حتی امکان برقراری شبکه های بی سیم نیز امکان پذیر نمی باشد می توان از طریق یک دیش ماهواره با قابلیت ارسال و دریافت شبکه، خطوط هر شهر دلخواه را به آن روستا منتقل نمود و در بدترین شرایط نیز می توان با استفاده از تجهیزاتی نظیر Mesh potato های شرکت ATCOM یک شبکه VoIP را به صورت Adhoc در آن مناطق پیاده سازی نمود و ساختمان های مختلف با اتصال یک گوشی آنالوگ به این تجهیزات بدون نیاز به هیچ سیم کشی ای می توانند صحبت نمایند.
    با استفاده از VoIP می توان در دور افتاده ترین روستاها خطوط تلفن هر شهری را در ایران یا هر جای دیگر جهان آزاد نمود و همچنین پاسخ گوی تماس های ورودی به آن شماره تلفن بود.
    می توان در تهران یک دفتر مجازی ایجاد نمود و با انتقال آن تماس ها به روستایی در آن طرف دنیا پاسخ گوی تماس های ورودی به تهران بود و هیچ کس عدم حضور شما را احساس ننماید. می توان شهرهای بزرگ و آلوده را رها کرد و به روستاهای زیبا و سرسبز شمال رفت و از آنجا تماس های تلفنی مشتریان را پاسخ داد!
    دوست دارم یک هفته در هر ماه را دل طبیعت بگذرانم و در عین حال با استفاده از VoIP و ویدیو کنفرانس به همه تماس های تلفنی پاسخ داده و جلسات حضوری خود را نیز برگزار نمایم!


    +

    عجب جالبه

  3. این کاربر از شاهزاده خانوم بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    پست ها
    2,167

    پيش فرض

    کاربرد voip در کلینیک های پزشکی


    در مواقعی که نیاز به استفاده از تجربیات پزشکان صاحب نام و با تجربه در مراکز درمانی یا کلینیک های پزشکی مختلفی وجود دارد، با استفاده از ویدئو کنفرانس می توان از راه دور بیماران را در معرض معالجه این متخصصان قرار داد، در این کاربرد کافی است که در سمت پزشک متخصص یک تلفن تصویری متصل به LCD قرار داده و در کلینیک های دیگر دوربین های SIP را به LCD ها متصل نمود و در مواقع لزوم کلینیک ها با پزشک متخصص تماس برقرار نموده و پزشکان واقع در کلینیک ها از تجربیات پزشک متخصص بهره مند شوند!
    در زمینه ارتباط با مراجعین در بسیاری از کلینیک های معتبر، سیستم نوبت دهی پیاده سازی شده است. این سیستم نوبت دهی، می تواند به صورت اتوماتیک و با تلفن صورت پذیرد. به جای مراجعه حضوری، افراد می توانند با شماره گیری تلفن های کلینیک وقت مورد نظر خود را رزرو نموده و حتی اطلاعات مربوط به نحوه پرداخت وجه ویزیت را دریافت نموده و پس از پرداخت وجه به حساب مذکور، کد رهگیری را به سیستم گویای تلفن اعلان نمایند.
    این سیستم می تواند یک روز و یا یک ساعت قبل از زمان ویزیت، از طریق تماس خودکار تلفنی یا ارسال SMS با بیماران تماس حاصل نموده و زمان مراجعه را یادآوری نماید.
    در حال حاضر در برخی از کلینیک ها یک یا چند نفر، وظیفه تماس با بیماران و یادآوری زمان ویزیت را برعهده دارند که حقوق سالانه هر نفر که این را بخواهد انجام دهد حداقل ۷ میلیون تومان می باشد که با احتساب عیدی، پاداش، مرخصی سالانه و دیگر مزایا این رقم به ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید!
    مدیران کلینیک ها به طور دقیق می توانند تعداد تماس های ورودی در روزهای مختلف و حتی به صورت ماهیانه را مورد بررسی قرار دهند و همچنین با فعال کردن قابلیت ضبط مکالمات بر کیفیت پاسخ گویی کارکنان خود در ارتباط با مشتریان نظارت لازم را اعمال نمایند.
    کاربردهایی که تاکنون بیان شد، تعداد کمی از مثال هایی بود که به ذهن من خطور کرده و مطمئناً کاربردهای بسیار دیگری نیز با استفاده از تکنولوژی VoIP می توان متصور شد که با شنیدن نیازهای مشتریان، پاسخ ها و راه حل ها شکل خواهند گرفت.

  5. #4
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    پست ها
    2,167

    پيش فرض

    VOهP مخفف عبارت Voice over Internet Protocol است.این تکنولوژی سرویس جدیدی را ارائه می دهد که با بهره گیری از اینترنت اطلاعات صوتی را منتقل می نماید.در مقابل شبکه های تلفنی مرسوم (PSTN) که بستر آنها مدارهای سوئیچ شونده است VOIP از شبکه مبتنی بر بسته های سوئیچ شونده استفاده می کند. شبکه های تلفنی مرسوم در طی دوران طولانی خود در اکثر مناطق جهان گسترده شده اند.


    مزایای
    VoIP

    فناوری VoIP دارای مزایای متعددی است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:·
    صرفه اقتصادی. هزینه مکالمات VOIP یک دوم تا یک سوم هزینه مکالمات عادی است، صرفه اقتصادی باعث شده است VOIP همچنان جذابیت خود را حفظ کند.·
    سودآوری برای ISP ها. هرچه تعداد کاربران VOIP بیشتر شود ترافیک شبکه و به نسبت درآمد ISP ها افزوده می شود.·
    ایجاد زمینه ای برای حرکت به سوی نسل بعدی شبکه های IP(شبکه های NGN).


    عناصر کلیدی تکنولوژیVoIP· تلفن های VoIP،

    کنسول ها و وسایل دیگری که برای آغاز و دریافت مکالمه استفاده می شوند.·
    سرور های پردازش مکالمه یا PBXکه برای مدیریت تمام اتصالات کنترلی VoIP به کار می روند.·
    گیت وی های صوتی که به منظور برقراری ارتباط بین شبکه های PSTN و IP به کار میرود.·
    شبکه های IPکه بار صوتی را منتقل می کنند.

  6. این کاربر از شاهزاده خانوم بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    پست ها
    132

    پيش فرض

    VOهP مخفف عبارت Voice over Internet Protocol است.این تکنولوژی سرویس جدیدی را ارائه می دهد که با بهره گیری از اینترنت اطلاعات صوتی را منتقل می نماید.در مقابل شبکه های تلفنی مرسوم (PSTN) که بستر آنها مدارهای سوئیچ شونده است VOIP از شبکه مبتنی بر بسته های سوئیچ شونده استفاده می کند. شبکه های تلفنی مرسوم در طی دوران طولانی خود در اکثر مناطق جهان گسترده شده اند.


    مزایای
    VoIP

    فناوری VoIP دارای مزایای متعددی است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:·
    صرفه اقتصادی. هزینه مکالمات VOIP یک دوم تا یک سوم هزینه مکالمات عادی است، صرفه اقتصادی باعث شده است VOIP همچنان جذابیت خود را حفظ کند.·
    سودآوری برای ISP ها. هرچه تعداد کاربران VOIP بیشتر شود ترافیک شبکه و به نسبت درآمد ISP ها افزوده می شود.·
    ایجاد زمینه ای برای حرکت به سوی نسل بعدی شبکه های IP(شبکه های NGN).


    عناصر کلیدی تکنولوژیVoIP· تلفن های VoIP،

    کنسول ها و وسایل دیگری که برای آغاز و دریافت مکالمه استفاده می شوند.·
    سرور های پردازش مکالمه یا PBXکه برای مدیریت تمام اتصالات کنترلی VoIP به کار می روند.·
    گیت وی های صوتی که به منظور برقراری ارتباط بین شبکه های PSTN و IP به کار میرود.·
    شبکه های IPکه بار صوتی را منتقل می کنند.
    خوب حالا ما برای نصب در شرکت باید از کجا شروع کنیم ؟
    میشه بیشتر توضیح بدید؟

  8. #6

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •