مزاحمان، ۹۰ درصد طرف تماس با آتشنشانی رشت
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مدیرعامل سازمان آتش و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر رشت از یک آمار عجیب در زمینه تماس تلفنی به این سازمان خبر داد.
مهندس علی مقصودی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد تماسهایی که با سازمان آتشنشانی رشت گرفته میشود نابهجا و مزاحمی است.
وی گفت: در طول یک شبانهروز حدود 1500 تماس تلفنی با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر رشت گرفته میشود که تنها ۳ درصد آنها تماسهای واقعی شامل حادثه و حریق و راهنمایی به شهروندان است.
مقصودی گفت: از این تعداد تماسها حدود ۷ درصد اشتباهی صورت میگیرد که شهروندان در این تماسهای تلفنی قصد ایجاد مزاحمت ندارند.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان گرامی باید در تماس با سازمان آتش نشانی نهایت دقت و توجه را داشته باشند و از تماسهای بیمورد پرهیز کنند، ادامه داد: اگر یک شهروند بداند که مزاحمت تلفنی او چقدر میتواند برای همشهریانش خطرآفرین باشد هرگز دست به چنین کاری نخواهد زد.
مقصودی تصریح کرد: گاهی اتفاق میافتد هر ۱۵ خط شماره تلفن سه رقمی ۱۲۵ آتش نشانی همزمان مشغول هستند و در همان هنگام برای یک شهروند در گوشهای از این شهر مشکل پیش آمده است. ما از همه همشهریان گرامی خواهشمندیم در تماس با آتش نشانی به این موارد مهم توجه کنند.
انتهای پیام