با توجه به نبود منبع فارسی در این زمینه بد نیست در هر پست یک نوع سیستم تعلیق رو بررسی کنیم
انواع فنر مورد استفاده در فنربندی خودرو : میله پیچشی - فنر تخت - فنر بادی - فنرلول - فنر لاستیکی - فنر الکتریکی مغناطیسی
نوع اول: میله پیچشی (Torsion Bar)
یک نوع فنربندی ساده، ارزان قیمت و جمع و جور هست که تعمیر و نگهداری چندانی هم نیاز نداره و تصویرش در پایین دیده میشه
همونطور که در تصویر دیده میشه یک سر میله ی فولادی معمولاً به شاسی وصل هست و یک سر دیگه (از راه طَبَق) به چرخ . در اثر حرکت چرخ در دست اندازها، میله دور خودش تاب برمیداره و اصطلاحاً می پیچه و نیروی فنر مانند تولید میکنه
بدیهیه این نوع فنربندی به نرمی فنر لول نیست
طول میله ی فولادی به طول خودرو بستگی داره
فنر پیچشی معمولاً در چرخهای عقب خودروها ارزان قیمت استفاده میشه . در تصویر زیر در محور جلو استفاده شده
برای آشنایی بهتر با این نوع فنربندی ویدئوهای دو لینک زیر رو ببنید
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توضیح بقیه ی انواع اگر فرصتی بود در روزهای بعد ...