تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 2 از 2

نام تاپيک: راهنمایی حقوقی: سند زدن خانه و ماشین وکالتی

  1. #1
    ناظر فوتبال خارجی و مسابقه و سرگرمی Reza31001's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    3,760

    پيش فرض راهنمایی حقوقی: سند زدن خانه و ماشین وکالتی

    دوستان 3 مورد هست که میخواستم بدونم برای به نام کردن سندشون چه کاری باید انجام داد

    مورد اول یه خونه هست که وکالتی خریداری شده و قولنامه هم موجوده
    مورد دوم خونه ای هست که فقط وکالتی به شخص دومی واگذار شده (خرید و فروشی درکار نبوده)
    مورد سوم هم یه ماشین که مثل مورد دوم وکالت داده شده

    تو هر سه مورد سند موجوده
    حالا برای اینکه سند به نام شخص جدید بشه چه کار باید انجام داد؟

    لطفا موارد حاشیه ای رو بیان نکنید فقط اینکه برای سند زدن چه مراحلی باید طی بشه


  2. #2
    حـــــرفـه ای V E S T A's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    6,502

    پيش فرض

    سلام

    برای مواردی که مربوط به املاک میشه برای املاک قولنامه ای یا املاکی که سند رسمی ندارن

    اینطور که من اطلاع دارم برای ارسال تقاضا به واحد ثبتی باید به این آدرس برین :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    یا


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    بهتر هست شرایط رو بخونید مراحل هم توضیح داده شده.

    راهنمای مراحل ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست (شرایط لازم برای درخواست صدور سند مالکیت) ضمیمه شده...


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

      محتوای مخفی: مراحل ثبت نام و اخذ سند برای املاک بدون سند به زبان ساده 


    مراحل ثبت نام و اخذ سند برای املاک بدون سند به زبان ساده



    مقدمتا توجه به چند نکته مهم :


    ۱ – قانون “ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ” شامل زمینها و چهار دیواریها ( غیراز کشاورزی و باغات ) نمی شود و فقط ساختمانهای احداثی را شامل میشود. ۲ – ساختمانها و زمینهای کشاورزی و باغات باید دارای سابقه ثبت باشند یعنی برای آنها پلاک ثبتی تعیین شده باشد . ۳ – فقط برای املاکی می توان درخواست سند داد که دسترسی به مالک یا حد اقل یکی وراث او ( به جهت فوت یا مفقود الاثر بودن) مقدور نباشد . ( فوت یا غیبت در حین رسیدگی به تقاضا و با استعلام از ثبت احوال قابل تشخیص است و در صورت اثبات خلاف آن تقاضا از سوی هیات رد میشود ) ۴ – این قانون مهلت و مدت انقضا ندارد لذا هر وقت ساختمانی ساخته شد که حائز شرایط اخذ سند بود می توان برای آن درخواست سند نمود .

    مرحله اول ـ اطمینان از وجود مدارک و تهیه آنها :
    مدارک مورد نیاز : الف_ در املاک قولنامه ای : ۱ – کپی از سند مالکیت ملک ( سند اولیه ). ۲ – قولنامه یا قولنامه هایی که متقاصی را به مالک اولیه ارتباط میدهد ب – در املاک دارای سند مشاعی :۱ – سند مشاعی متقاضی ۲ – در صورتی که سند مالکیت به نام شخص متقاضی نباشد ارائه وکالتنامه های مربوطه.

    مرحله دوم : تهیه نقشه ملک با مختصات (UTM) و فایل مربوطه به آن: الف : پس از اطمینان از وجود شرایط و مدارک فوق الذکر متقاضی باید با مراجعه به یکی از مهندسین نقشه کش نظام مهندسی یا کارشناسان رسمی نقشه کشی دادگستری یا ثبت و از طریق بازدید ملک نسبت به تهیه نقشه با مختصات UTM اقدم کنند . ب : پس از تهیه این نقشه فایلی را که از سوی سازمان ثبت معرفی و ارائه شده با نام parcelmal.xls با توجه به مندرجات و اطلاعات نقشه UTM باید از سوی مهندس نقشه کش تهیه و در اختیار متقاضی قرار گیرد . ( البته الزام ارسال این فایل منتفی گردید ).

    مرحله سوم : فراهم کردن مدارک زیر و تهیه عکس یا اسکن از آنها با پسوند jpg یا png با حد اکثر حجم ۱۵۰ کیلوبایت. ۱ – اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی. ۲ – کپی از سند مالکیت اولیه ملک ( در اسناد قولنامه ای ) ۳ – اصل و کپی تمامی قولنامه های استنادی تا با مالکی که سند به نام او صادر شده است برسد.( در اسناد قولنامه ای ) ۴ – اصل سند مالکیت در اسناد مشاعی به نام متقاضی و کپی صفحات اول ، دوم ، سوم ، صفحه حدود ملک ، توضیحات و صفحات انتقالات. ۵ – نقشه ملک با مختصات UTM که توسط متقاضی تهیه شده . ۶- فرم تکمیل شده گواهی تعیین مختصات ملکی در فایل excel مربوطه .( الزام ارسال این فایل لغو شد ) . ۸ – فیش بانکی بابت هزینه تقاضا به مبلغ پانصد هزار ریال به حساب بانکی سیبا به شماره ۲۱۷۱۳۲۸۰۱۷۰۰۹ بانک ملی. ( نیاز به اسکن ندارد) ( شما می توانید مدارک خود را به یکی از کافی نتها یا مراکزی که می توانند مدارک شما را اسکن کنند ارائه دهید تا این کار را برای شما انجام دهند و آن را بر روی یک لوح فشرده ( سی دی یا دی وی دی ) یا فلش ریخته و تحویل شما دهد در صورتی که دفترخانه امکانات اسکن را داشته باشد می تواند کار اسکن را نیز برای شما انجام دهد.)

    مرحله چهارم
    : تکمیل فرم درخواست پذیرش( فرم اولیه ) و دریافت شماره ورود به سامانه :
    پس از انجام مراحل فوق و تهیه مدارک و عکس آنها با در دست داشتن مدارک با مراجعه به یکی ار کافینتها یا دفاتر اسناد رسمی بخواهید فرم درخواست پذیرش را ( در این سایت www.sabtemelk.ir ) تکمیل و شماره ورود به سامانه را دریافت نمائید.

    مرحله پنجم
    : ورود به قسمت تکمیل درخواست ( صفحه اول سامانه) با استفاده از شماره ای که در مرحله قبل دریافت نموده اید و کد ملی متقاضی.

    در این مرحله شخصا یا به توسط دفاتر اسناد رسمی یا کافی نتها با شماره ای که در مرحله قبل دریافت نموده اید و کد ملی متقاضی وارد شده و درخواست خود را تکمیل می کنید .

    مرحه ششم
    : ارسال مدارک به واحد ثبتی

    پس از تکمیل درخواست پرینتی از آن تهیه و با مدارکی که در مرحله سوم ذکر شده به واحد ثبتی از طریق پست سفارشی ارسال و کد رهگیری ۲۰ رقمی از دفتر پستی دریافت می نمایید.

    مرحله هفتم
    : ورود مجدد به سامانه ( با استفاده از شماره ورود و کد ملی ) و وارد کردن شماره رهگیری ۲۰ رقمی دریافتی از دفتر پستی .


    مرحله هشتم
    ( مرحله نهایی) _ به پایان بردن ثبت تقاضا و
    دریافت شماره پرونده .

    ekhtebar.com
    فايل هاي ضميمه فايل هاي ضميمه

  3. 2 کاربر از V E S T A بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •