تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 6 12345 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 53

نام تاپيک: چند سوال در مورد یونیتی

  1. #1
    داره خودمونی میشه Homunculus's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    99

    پيش فرض چند سوال در مورد یونیتی

    سلام بچه ها...

    به چند تا مشکل تو یونیتی برخوردم که امیدوارم بتونین راهنماییم کنین.

    مشکل اولم:

    می خوام به کاراکترم footstep اضافه کنم و هر قسمت زمین هم ایفکتای خودشو داشته باشه. می دونم که این کار از طریق tag انجام میشه. به همین خاطر اومدم اسکریپت footstep رو عینا از bootcamp به کاراکتر خودم اضافه کردم و یه Audio Source هم اد کردم و tag های مربوطه رو هم به قسمت های مورد دلخواه اضافه کردم.
    اما هیچ اتفاقی نمی افته.

    نکته جالبی که وجود داره اینه که وقتی صدای پا رو به Audio Clip همین Audio Source اضافه می کنم، اونوقت صداشو تو بازی می شونم (اما بدون اینکه بخوام کاراکترو حرکت بدم). این نشون میده که Audio مشکلی نداره و تو بازی هم اجرا میشه.

    نکته جالب دومی که وجود داره و خیلی هم گیج کننده س اینه که میام tag های خود bootcamp رو هم عوض می کنم اما هیچ اتفاقی نمی افته. حتی untagged هم کردم اما بی فایده بود. همینطور سعی کردم که یه plane اضافه کنم و بهش تگ بدم ببینم که صدای audio مورد نظر پخش میشه یا نه. بعدش دیدم که کاراکتر ازش رد میشه با اینکه collider هم داره. بعضی وقتا یونیتی یه کارایی می کنه که اینجوری= میشم.

    کلا دیگه هنگ کردم. اصلا دیگه نمی فهمم که یونیتی چه مرگشه. دو تا اسکریپت ساده رو عینا میندازی رو کاراکتر اما جواب نمیده. چند تا اسکریپت دیگه رو هم تست کردم و 4-5 تا آموزش از یوتوب هم گرفتم اما بی فایده بود. کجا رو دارم اشتباه میرم ؟ گمون نکنم کار خیلی سختی باشه.

    این اسکریپت footstep مال خود bootcamp:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اینم عکسی از inspector ش که مربوط به Audio ه:


    نکته:
    مطمئنم که script مربوطه رو به خود کاراکتر اضافه کردم و به EmtyGame Object ندادم. گرچه کاراکترم تو Emptygame Object نیست.


    ویرایش:
    این نسخه دمو مال ورژن 3 یونیتی هستش و منم دارم از ورژن 4.1.5 استفاده می کنم و دمو هم واسه همین ورژن کانورت شده. یعنی ممکنه که script ش با این ورژن سازگار نباشه ؟
    Last edited by Homunculus; 28-07-2013 at 14:33.

  2. #2
    داره خودمونی میشه Homunculus's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    99

    پيش فرض

    حیف که کدنویسی بلد نیستم... الان چک کردم دیدم که داره از دستور RaycastHit استفاده می کنه. باید برم ببینم که چطور باس Ray رو تو قسمت های مختلف تنظیم کنم...

    اما کد زیر بر حسب ColliderHit عمل می کنه:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by Homunculus; 28-07-2013 at 20:00.

  3. #3
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی lord arthas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    1,065

    پيش فرض

    توی این raycast ارگومان اول محلی هست که ray قرار cast کنه که مشخصه چیه ( اگه نفهمیدی رو دروایسی نکن بگو بگم :31 )
    ارگمان دوم سمتیه که قراره به تون سمت cast شه که قرینه ی Up هست که میشه down
    ارگمان سوم hitinfo هست که اگه رِی به چیزی برخورد کنه مشخصات ابجکت برخورد شده بهش تو اون متغیر ذخیره میشه
    ارگمان چهارم دورترین فاصله ای هست که رِی میره که ماشالا انگلیسیت خوبه
    ارگمان پنجم هم مشخص میکنه که این رِی به ابکت هایی با چه layer ای برخورد کنه ، مثلا اگر layer یک ابجکت xxx باشه برخورد نمیکنه و ازش رد میشه تا به یک hitLayer برسه !

    -----------

    فک کنم شما همین hitlayer رو درس نذاشتی رو ابجکتات که ignore , ray میکنه اون ابجکتو

  4. 2 کاربر از lord arthas بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #4
    داره خودمونی میشه Homunculus's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    99

    پيش فرض

    ممنون lord جان...

    اما من hitlayer ی رو آبجکت نذاشتم و فقط اومدم اسکریپت مربوطه رو به شخصیت اضافه کردم و ایفکت های مربوطه رو هم با تگ مورد نظر اضافه کردم. مشکل اینجاست که من درست موضوع RaycastHit رو متوجه نشدم. نمی دونم چطور باس واسه هر آبجکت تعریف شه. با layer ؟ اما من layer خود آبجکت بازی رو هم تغییر میدم هیچ اتفاقی نمی افته. حتی با عوض شدن تگ هم هیچ اتفاقی نمی افته. اما هر آبجکت شامل یه BoxCollider ه که تو Layer ش Ignore Raycast انتخاب شده وقتی default ش می کنم BoxCollier دیگه عمل نمی کنه و شخصیت از آبجکت رد میشه با اینکه child ش MeshCollider داره. اصلا دلیل وجود Ignoreraycast رو نمی فهمم. چرا باس ایگنور شه ؟ اصلا ربطی به Audio داره یا دارم راهو اشتباه میرم ؟ چون تنها تاثیر مستقیم بازی روی آبجکت و صدا همین ignoreraycast ه.






    الان غیر اضافه کردن اسکریپت به خود کاراکتر و همینطور اضافه کردن Audio ها دیگه باس چیکار کنم ؟ بر اساس گفته هات باس یه Layer انتخاب شه و یه Hitlayer هم واسه هر آبجکت تنظیم شه. اما چطور باس hitlayer رو واسه هر آبجکت تنظیم کنم ؟ کل آبجکتای بازی رو چک کردم. هیچ چیز خاصی نداشتن. دیگه واقعا سر در نمیارم. نکنه خود همین اسکریپت با اسکریپتای دیگه هم باس لینک شه ؟


    به هر ترتیب مشکل دومی هم وجود داره. اسکریپت دوم که با دستور Collider عمل می کنه فقط واسه اول شخص کارایی داره. واسه سوم شخص صدا به صورت نامنظم پخش میشه. هر چیزی که هست باس ربطی به controller.velocity.magnitude داشته باشه چون وقتی سرعت player زیر 5 باشه هیچ صدایی شنیده نمیشه...

    دیگه چیزی نمونده که بخوام دمو رو آماده ش کنم. فقط دو سه نکته باقی مونده... به زودی نسخه دمو رو آپلود می کنم...

    بازم مرسی...

  6. #5
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی lord arthas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    1,065

    پيش فرض

    روشی که AngryBots رفته رو امتحان کردی ؟

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  7. 2 کاربر از lord arthas بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #6
    داره خودمونی میشه Homunculus's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    99

    پيش فرض

    روشی که AngryBots رفته رو امتحان کردی ؟

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    راستش حوصله شو نداشتم دوباره نصبش کنم تا بتونم اسکریپتشو بردارم که لطف کردی گذاشتی... اما همینم ارور داد. Java هستش دیگه درسته ؟ البته من هر سه تاشونو امتحان کردم.

    فعلا دارم از First Person استفاده می کنم. بعدا همین ورژن Bootcamp و ازشون می پرسم که چطور اجراش کنم.

    مرسی...

  9. #7
    داره خودمونی میشه Homunculus's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    99

    پيش فرض

    اما به یه مشکل دیگه برخوردم که ممنون میشم راهنماییم کنی. می خوام چند تا Light داشته باشم که با هم به صورت Random چشمک بزنن. اسکریپتشو از سایت یونیتی پیدا کردم که این کارو به زیبایی انجام میده:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    اما مشکل اینجاست که اگه کد رو به به لایتای دیگه اضافه کنم اونوقت هر کدوم از لایتا جداگانه به صورت Random چشمک می زنن که من اینو نمی خوام. همونطوری که گفتم می خوام همه شون با هم به صورت Rabdom چشمک بزنن.

    ازشون پرسیدم که چیکار کنم گفتن که:

    make myLight an array of lights and assign the lights that need to be on/off at the same time to the array. Then when turning on/off, iterate through the array setting 'enabled' for all of them.


    می گه myLight رو به صورت array دربیار که به صورت همزمان Light ها خاموش و روشن بشن. (گمونم منظورش اینه که یه متغیر ساخته بشه و بشه لایت ها رو بهش اضافه کرد درسته ؟)

    چطور می تونم اینکارو بکنم ؟

    -----------------------------------

    نکته: بهترین تنظیم چشمک به نظرم:

    Min Tim: 0.7
    Thresh: 0.97

    البته بین 0 تا 1 ه..

  10. #8
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    آقا اسم کاربریت خیلی سخته

    اسکریپت به صورت تغییر بده :


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اینها فقط تو یک شی باید اجرا بشه و لامپ هات tag شون بشه light تا بره تو آرایه .

    با تشکر.

  11. 2 کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #9
    داره خودمونی میشه Homunculus's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    99

    پيش فرض

    ممنون پرویز جان... اسمم سامان ه. می تونی با این اسم صدام کنی. Homunculus هم شخصیت مورد علاقه م تو بازی Shadow of Destiny ه.

    اولش اومدم کد رو به جاوام با اسم Flicker اضافه کردم اما این ارورو داد:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بعدش دیدم می گه Unknown Identifier گفتم لابد باس اسمش عوض شه. اومدم اسمشو به GameObjets تغییر دادم. دیگه اروری نداد اما وقتی بازی رو اجرا کردم همچین اروری داد:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کجا رو دارم اشتباه میرم ؟

  13. #10
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    ببخشید تو اینجا کد زدم سامان واست یک مثال می زنم.

    از ضمیمه دانلودش کن


    راستی بهتره سوالات راجع یونتی در بخش پشتبانی بپرسی.
    فايل هاي ضميمه فايل هاي ضميمه

  14. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 6 12345 ... آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •