با سلام خدمت تمامی دوستان آنچه که تا به حال به عنوان مشکل مطرح شده میتونه موارد متعددی از خرابی های نرم افزاری و سخت افزاری رو در بر بگیره و به صرف اقدامات نرم افزاری نمیشه به طور قطع گفت مودم سالم یا خرابه . رایج ترین خرابی سخت افزاری مودم مربوط به آداپتور و خازنهای اون میشه که اولی به راحتی قابل اصلاح هست اما دومی کار یک شخص حرفه ای ست با توجه به این که هزینه تعمیر مودم گاهی از قیمت سالمش بیشتره . اما مشکلات نرم افزاری میتونه از تنظیمات غلط یا مشکلات پیش آمده برای ویندوز باشه پس داشتن یک سیستم با ویندوز سالم کمک شایانی به رفع مشکل میکنه . برای مودم اگه میشه وارد تنظیمات شد گزینه تنضیمات پیش فرض رو پیدا و اجرا کنید در غیر این صورت از کلید ریست پشت دستگاه استفاده کمک بگیرید . اگه مودم به رایانه یک شماره آی پی اختصاص نده اما بشه وارد تنظیمات اون شد گاهی آپگرید فریمور مشکل رو حل میکنه . در غیر این صورت گزینه خرابی سخت افزاری محتمل تره . در هنگام خرید مودم مارکی رو انتخاب کنید که بشه آپدیتهای اون رو به راحتی پیدا و دانلود کنید .اگه مودم رو با یک سیستم دیگه و رایانه رو با یک مودم دیگه کنترل کنید زودتر میشه مقصر رو پیدا و روش های کنترل اون رو شروع کرد.