سلام بچه ها...
نمی دونم از کجا شروع کنم اما همینقدر می تونم بگم که منو دوستم کار بازی سازی رو با عشق و علاقه مفرطی که از دوران کودکی داشتیم با تجربه ای تقریبا صفر شروع کردیم با این امید که بتونیم روزی پروژه مونو به یکی از شرکتای بازی سازی معتبر تو ایران ارائه بدیم واسه رسیدن به هدفی بزرگتر از محدوده داخل کشور و تو این راه هم از جون مایه گذاشتیم (حتی به شخصه یادمه که همیشه غذامو پشت کامپیوتر می خوردم). به هر حال رفته رفته به این نتیجه رسیدیم که بازی سازی تو ایران بیشترش سفارشیه و دولت هم از بازی هایی حمایت می کنه که باب میل خودش باشه و این مغایر با ایده پردازی های بزرگی بود که تو ذهن داشتیم.
داستان نویسی:
از همون اول هدفمونو با ساخت بازی ترسناک و داستانی خلاقانه و بزرگ شروع کردیم و به این ترتیب حدود 10 داستان نوشتیم و از بین اونا ایده داستانی بزرگی شکل گرفت و بعد از مدت ها بحث و گفتگوی چند ساعته و کنفرانس های حضوری و مجازی و غیره تونستیم به داستانی برسیم که امروز بتونیم بهش افتخار کنیم. (گرچه هنوز تکمیل نشده)
موتور:
موتوری که برای این کار در نظر گرفتیم یونیتی بودش و انصافا تجربه های قابل قبولی رو تو این زمینه کسب کردیم.
مدلسازی:
برای کار مدلسازی و غیره هم از تری دی مکس استفاده کردیم.
دیگر تجربیات:
خوشبختانه تجربیاتی نظیر آهنگسازی و دوبلاژ و فوتوشاپ و غیره از قبل کسب شده بود و تقریبا تو کار بازی سازی از همه نظر کامل بودیم.
نقطه ضعف:
شاید بزرگترین نقطه ضعف تیم کوچیکمون نداشتن برنامه نویس بوده. اگه شاید برنامه نویس قادری تو این زمینه داشتیم کار رو بدون نقص به پایان می رسوندیم.
اما شرایط به همین منوال پایدار نموند و به خاطر مشکلات زندگی (که این روزا بدجوری داریم باهاشون دست و پنجه نرم می کنیم) دوستم تقریبا از پروژه خداحافظی کرد چون مجبور شد تن به کاری با حقوقی ناچیز بده. گرچه دوستم فقط تو داستان نویسی و ایده پردازی بهم کمک می کرد اما همون انرژی مثبتی بود برای پیشبرد پروژه. از اونجایی که دیدم پیش بردن کار به تنهایی سخته، سناریوی زندگی مو عوض کردم و رفتم پی تحقیق برای ادامه تحصیل خارج از کشور اما بعد از 4 ماه تحقیق و نوشتن مقاله و گرفتن تافل و غیره به این نتیجه رسیدم که بورس شدن تو رشته مترجمی زبان (در مقطع کارشناسی) کار سختیه و منم دیگه میلی به ادامه تحصیل تو ایران نداشتم.
با خودم گفتم حالا که مدرک تافل رو دارم و پروژه مون هم خیلی خوب پیش رفته چرا نمونه کارامو به یه شرکت خارجی واسه استخدام ارسال نکنم ؟ هر چی باشه بیشتر از اینجا (بالای 90 درصد) به کارت اهمیت میدن و برای فهم و شعور و تواناییت ارزش خاصی قائل میشن.
ممنون میشم اگه اطلاعاتی تو این زمینه دارین راهنمایی بفرمایین که کدوم شرکت رو پیشنهاد می کنین و بهتره که از کجا شروع کنم.
یادمه قبلا به EA Games ایمیل داده بودم تو این زمینه و خیلی خوب هم استقبال کردن اما متاسفانه اون موقع هیچ تجربه ای تو ساخت بازی (جز آهنگسازی و دوبلاژ) نداشتم و هنوز کاری رو شروع نکرده بودیم. گرچه EA Games شرکت بزرگیه و شاید به همین راحتی کسی رو استخدام نکنه چه برسه بخواد یکیو از ایران استخدام کنه. به همین خاطر برام مهم نیست که چه شرکتی باشه.
مرسی از توجه تون...![]()