تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 14

نام تاپيک: کارواش آیا...؟ چه کارواشی؟ آب گرم / سرد؟

  1. #1
    آخر فروم باز Ali_Best's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2006
    محل سكونت
    هرکجا که اهل دلی باشد
    پست ها
    1,120

    پيش فرض کارواش آیا...؟ چه کارواشی؟ آب گرم / سرد؟

    سلام

    یه سرچی زدم اما تاپیکی برای کارواش پیدا نکردم


    کارواش بیرون چطوره؟
    بعضیا با آب سرد شستشو میدن بعضیا هم با آب داغ!
    کدوم بهتره؟ و چه نکاتی رو هنگام شستشو باید مدنظر قرار داد؟

    مرسی

  2. 2 کاربر از Ali_Best بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    حـــــرفـه ای shadows_funeral's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,136

    پيش فرض

    یک نکته در مورد کارواش بگم. به هیچ وجه موتور شویی و شستشوی داخل کابین انجام ندین.
    موتورشویی (حتی با بخار) در اکثر موارد به قطعات الکترونیکی داخل موتور آسیب جدی می زنه و احتمالا باعث سوختن کلی از قطعات الکترونیکی و یا نیم سوز شدن اونا می شه. داخل کابین هم باعث اتصالی قطعات الکترونیکی داخل کابین می شه. البته خیلی تبلیغ می کنن کهبا بخار می شورن و ... اما من خودم دودش تو چشمم رفته و بعد از اینکه کلی پول دادم (مثلا پیشرفته ترین کارواش تهران هم بود) چند ماه دنبال قطعات سوخته ماشینم بودم تا گیر بیاد و درستش کنم. کارواشم هیچ مسئولیتی قبول نکرد.

  4. 6 کاربر از shadows_funeral بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز Ali_Best's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2006
    محل سكونت
    هرکجا که اهل دلی باشد
    پست ها
    1,120

    پيش فرض

    مرسی
    البته منم به این رسیدم !

    اما سوال من بیشتر راجع به همون آب گرم و سرده!
    نظر شما راجع به این چیه؟!

  6. این کاربر از Ali_Best بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    حـــــرفـه ای shabe.saket's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    Lost Island
    پست ها
    2,577

    پيش فرض

    یک نکته در مورد کارواش بگم. به هیچ وجه موتور شویی و شستشوی داخل کابین انجام ندین.
    موتورشویی (حتی با بخار) در اکثر موارد به قطعات الکترونیکی داخل موتور آسیب جدی می زنه و احتمالا باعث سوختن کلی از قطعات الکترونیکی و یا نیم سوز شدن اونا می شه. داخل کابین هم باعث اتصالی قطعات الکترونیکی داخل کابین می شه. البته خیلی تبلیغ می کنن کهبا بخار می شورن و ... اما من خودم دودش تو چشمم رفته و بعد از اینکه کلی پول دادم (مثلا پیشرفته ترین کارواش تهران هم بود) چند ماه دنبال قطعات سوخته ماشینم بودم تا گیر بیاد و درستش کنم. کارواشم هیچ مسئولیتی قبول نکرد.
    دوست عزیز میشه راهنمایی بفرمایید که دلیل بوجود اومدن موتورشویی چیه؟
    چون منم زیاد شنیدم که نباید موتورشویی نباید کرد...
    پس کاربرد این قضیه چیه؟

  8. 2 کاربر از shabe.saket بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    حـــــرفـه ای shadows_funeral's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,136

    پيش فرض

    دوست عزیز میشه راهنمایی بفرمایید که دلیل بوجود اومدن موتورشویی چیه؟
    چون منم زیاد شنیدم که نباید موتورشویی نباید کرد...
    پس کاربرد این قضیه چیه؟
    تمیزی داخل کاپوت. چون معمولا خیلی کثیف هستش و بعضی ها دوست دارن داخل کاپوت ماشینشون مثل داخل کابین تمیز باشه.
    البته کسی هم که بخواد ببره ماشینشو بفروشه موتور شویی می کنه که مثلا بگه ماشین کم کارکرد هست یا موتور تر و تمیزی داره.
    کلا فایده خاصی نداره.

  10. 2 کاربر از shadows_funeral بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    حـــــرفـه ای shadows_funeral's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,136

    پيش فرض

    مرسی
    البته منم به این رسیدم !

    اما سوال من بیشتر راجع به همون آب گرم و سرده!
    نظر شما راجع به این چیه؟!
    کارواش با آب گرم بدنه ماشین رو بهتر تمیز می کنه. همینطور راحتتر. برخی لکه ها (مخصوصا لکه های دارای چربی) با آب سرد از بین نمیرن.

  12. 3 کاربر از shadows_funeral بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    پروفشنال NorthBridge's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2013
    پست ها
    547

    پيش فرض

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    دوست عزیز میشه راهنمایی بفرمایید که دلیل بوجود اومدن موتورشویی چیه؟
    چون منم زیاد شنیدم که نباید موتورشویی نباید کرد...
    پس کاربرد این قضیه چیه؟
    شخصاً تا بحال هر نوع خودرو رو موتورشویی بردم هنوز هیچ مشکلی نه از ناحیه ی ECU و نه از سایر بخشها براشون پیش نیامده . نمیدونم مشکل دوستان از چه بابت بوده
    با اینحال اگر بخش الکترونیکی خاصی هم در خودروشون مشکل داشته و یا مستعد آسیب دیدن بوده میتونستن قبلش اون قسمت خاص رو با یک پوشش ضد آب بپوشونند همونطور که در اینجا موتور شویی درست رو با تصویر آموزش داده و اگر قبلاً به مشکل خوردید فکر نکنم هیچکدوم از این نکات رو رعایت کرده باشید:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    اگر از خودروی شخصی خیلی کم استفاده می کنید سالی یکبار (بخصوص بعد از زمستان) زیرشویی و موتورشویی رو با دقت انجام بدید تا از پوسیدگی و زنگ زدگی کف خودرو و بدنه در اثر نفوذ نمک و ... جلوگیری کنید اگر زیاد استفاده می کنید حداقل 6 ماه یکبار . اما قبلش نکاتی که در لینک بالا گفته رو انجام بدید و خودرو رو فی البداهه بدست کارگران کارواش که متأسفانه معمولاً از کمترین سواد علمی و فنی بی بهره اند نسپرید ...

    از این گذشته موتور شویی فقط بمنظور حفظ ظاهر هم نیست مزایای خیلی خیلی مهمتری داره از جمله اینکه شما خودتون براحتی و با یک نگاه متوجه کوچکترین عیوب از قبیل شل شدن کانکتور انواع حسگرها، شروع نشت روغن از سرسیلندر و یا کارتل و سایر بخشها، آسیب کاسه نمدها، خوردگی قطعات و خلاصه بسیاری از ایرادات خواهید شد قبل از اینکه بزرگتر بشن و کار به تعمیرات سنگینتر و هزینه بر تر بکشه و بدیهیه این کمک به سلامت و طول عمر خودروی خودتون میکنه

    اما امان از وقتیکه محفظه ی موتور آلوده و کثیف باشه اونوقت نه تنها رغبتی به بازرسی خودرو نخواهید داشت بلکه معمولاً بزرگترین علامت های بروز مشکلات رو هم متوجه نخواهید شد تا وقتیکه کار دستتون بده . البته کار تعمیرکار هم برای عیب یابی و تعمیر یک چنین خودروی کثیفی بمراتب سخت تر هست
    Last edited by NorthBridge; 20-06-2013 at 06:12.

  14. 5 کاربر از NorthBridge بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    حـــــرفـه ای shadows_funeral's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,136

    پيش فرض

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    شخصاً تا بحال هر نوع خودرو رو موتورشویی بردم هنوز هیچ مشکلی نه از ناحیه ی ECU و نه از سایر بخشها براشون پیش نیامده . نمیدونم مشکل دوستان از چه بابت بوده
    با اینحال اگر بخش الکترونیکی خاصی هم در خودروشون مشکل داشته و یا مستعد آسیب دیدن بوده میتونستن قبلش اون قسمت خاص رو با یک پوشش ضد آب بپوشونند همونطور که در اینجا موتور شویی درست رو با تصویر آموزش داده و اگر قبلاً به مشکل خوردید فکر نکنم هیچکدوم از این نکات رو رعایت کرده باشید:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    اگر از خودروی شخصی خیلی کم استفاده می کنید سالی یکبار (بخصوص بعد از زمستان) زیرشویی و موتورشویی رو با دقت انجام بدید تا از پوسیدگی و زنگ زدگی کف خودرو و بدنه در اثر نفوذ نمک و ... جلوگیری کنید اگر زیاد استفاده می کنید حداقل 6 ماه یکبار . اما قبلش نکاتی که در لینک بالا گفته رو انجام بدید و خودرو رو فی البداهه بدست کارگران کارواش که متأسفانه معمولاً از کمترین سواد علمی و فنی بی بهره اند نسپرید ...

    از این گذشته موتور شویی فقط بمنظور حفظ ظاهر هم نیست مزایای خیلی خیلی مهمتری داره از جمله اینکه شما خودتون براحتی و با یک نگاه متوجه کوچکترین عیوب از قبیل شل شدن کانکتور انواع حسگرها، شروع نشت روغن از سرسیلندر و یا کارتل و سایر بخشها، آسیب کاسه نمدها، خوردگی قطعات و خلاصه بسیاری از ایرادات خواهید شد قبل از اینکه بزرگتر بشن و کار به تعمیرات سنگینتر و هزینه بر تر بکشه و بدیهیه این کمک به سلامت و طول عمر خودروی خودتون میکنه

    اما امان از وقتیکه محفظه ی موتور آلوده و کثیف باشه اونوقت نه تنها رغبتی به بازرسی خودرو نخواهید داشت بلکه معمولاً بزرگترین علامت های بروز مشکلات رو هم متوجه نخواهید شد تا وقتیکه کار دستتون بده . البته کار تعمیرکار هم برای عیب یابی و تعمیر یک چنین خودروی کثیفی بمراتب سخت تر هست
    در مورد لینکی که گذاشتین : من که تا بحال ندیدم هیچ کدوم از کارواشهای ایران اینطوری موتور شویی انجام بدن. اصلا یا آب رو میگیرن تو موتور یا اینکه نهایتا خیلی بخوان دقیق باشن بخار آب رو میگیرن تو موتور (بعد از اینکه کف آبه رو پاشیدن تو موتور) پس اونچه تو ایران به عنوان موتور شویی اتفاق میوفته با این لینکی که شما دادید زمین تا آسمون تفاوت داره.
    دوم اینکه نیم سوز شدن قطعات الکترونیکی و آسیبهایی که بعضا از چشم ما دور می مونه خیلی تو موتور شویی رایجه. و کم شدن عمر قطعات ماشین و مشکلات نا بهنگامی که برای ماشینها بعضا پیش میاد می تونه یکی از عواملش همین مورد باشه.
    در مورد زیر شویی حق با شماست. ماشین باید هر از چندی زیر شویی بشه. مخصوصا بعد از فصل برف و باران.
    اما در مورد موتور شویی به نظرم فقط بیرون ریختن پول هستش و لا غیر. (البته اگه آسیب نزنه که در اون صورت ضرر مضاعفه)

  16. 3 کاربر از shadows_funeral بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    پروفشنال NorthBridge's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2013
    پست ها
    547

    پيش فرض

    در مورد لینکی که گذاشتین : من که تا بحال ندیدم هیچ کدوم از کارواشهای ایران اینطوری موتور شویی انجام بدن. اصلا یا آب رو میگیرن تو موتور یا اینکه نهایتا خیلی بخوان دقیق باشن بخار آب رو میگیرن تو موتور (بعد از اینکه کف آبه رو پاشیدن تو موتور) پس اونچه تو ایران به عنوان موتور شویی اتفاق میوفته با این لینکی که شما دادید زمین تا آسمون تفاوت داره.
    دوم اینکه نیم سوز شدن قطعات الکترونیکی و آسیبهایی که بعضا از چشم ما دور می مونه خیلی تو موتور شویی رایجه. و کم شدن عمر قطعات ماشین و مشکلات نا بهنگامی که برای ماشینها بعضا پیش میاد می تونه یکی از عواملش همین مورد باشه.
    در مورد زیر شویی حق با شماست. ماشین باید هر از چندی زیر شویی بشه. مخصوصا بعد از فصل برف و باران.
    اما در مورد موتور شویی به نظرم فقط بیرون ریختن پول هستش و لا غیر. (البته اگه آسیب نزنه که در اون صورت ضرر مضاعفه)
    با تشکر از نظراتتون . اما دوست عزیز چند جای نظرات شخصی شما مبنای علمی نداره

    قبل از هر چیز با دلایلی که آوردم باید براتون روشن شده باشه که به تعبیر شما «پول دور ریختن» نیست. کما اینکه همه جای دنیا اینکار رو به روش درستش انجام میدن و پول دور ریختن محسوب نمیکنند! و ده ها و صدها صفحه دستورالعمل براش توی فضای مجازی و یا چاپ شده وجود داره که میتونید خودتون مطالعه کنید

    نکته اینجاست که اگر شما خودرو رو میدین به کارواش و دیگه میرین پی کارتون و یا اگرم همونجا حضور دارید قدرت کنترل و نظارت بر اوضاع رو ندارید که هیچ! بحثی نیست و خیلی بهتره شما دور شستشوی موتور رو کلاً خط بگیرید!

    چون درستش اینه که خودتون مطابق اون آموزش ها ابتدا و همونطور که قبلاً گفتم بخشهایی که فکر میکنید حساس تره رو بپوشونید و بعد اجازه بدید که شستشوی موتور انجام بشه و در طی مراحل کار باز هم نظارت کامل روی امور داشته باشید. این شیوه رو من سالهاست که با انواع خودروها انجام دادم و دچار هیچ مشکلی نشدم و به دیگرانم همیشه توصیه میکنم

    و اما در مورد قطعات الکترونیک و نیمه رساناها ما در الکترونیک بطور کلی چیزی بنام نیم سوز شدن نداریم. قطعاتی که حاوی سیم پیچ هستند مثل دینام و استارتر مستثناست. البته این صحبتم به این معنی نیست که اگر روی سیم پیچ ها آب ریخته بشه سوخته و یا نمیسوز میشن!
    شما اگر در خودرو بخشهایی دارای مدارات باز و بدون آب بندی دارید لازمه قبل از شستشو اون بخشها رو پوشش بدید . به همین راحتی .

  18. 4 کاربر از NorthBridge بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #10
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    May 2014
    پست ها
    8

    پيش فرض

    با پوشش موافقم - در ضمن شستشوی موتور سالی یک بار خوبه چرا که باعث تمیز شدن بدنه قطعات شده و در نتیجه موتور ماشین گرم نشده و احتراق بیرونی بهتری پیدا کرده و وزودتر هم خنک میشه چون گرد و خاک مرطوب باعث می شود که گرمای موتور از بدنه خارج نشده و در نتیجه به قطعات آسیب وارد کرده و راندمان کاهش پیدا کنه

  20. این کاربر از samir2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •