تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 2 از 2

نام تاپيک: درج typedef به صورت Function

  1. #1
    کاربر فعال تالار .Net Msba's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    محل سكونت
    ! My Mind
    پست ها
    506

    14 درج typedef به صورت Function

    اگر بخواهیم یک typedef داشته باشیم(یا یه چیز مشابه) به این صورت که هر وقت درون متغیرش چیزی ریختیم یکسری تابع اجرا بشه تا اون مقدار رو به حالت اصلی تبدیل کنه و سپس در حافظه قرار دهد. موقع فراخوانی هم همان توابع اجرا شوند تا مقدار برگرده، چی کار باید کرد؟
    چیزی که می گم شبیه رفتار operator overload در C# هست.(operator overload برای = ، وجود ندارد!) با این تفاوت که اونجا کلاس داریم ولی اینجا نداریم!
    در واقع چون در C کلاس نداریم این مسئله وجود دارد، اگر هم داشتیم می بایست آورلود = هم داشه باشیم تا اینکار می شد!.

    این مطلب را برای ساده سازی نوع متغیرم می خواهم.
    برای دوستانی هم که اطلاعات بیشتری می خواهند این را بگم متغیر من در حافظه RAM تعریف نمی شود برای همین هم یکسری توابع برای Read و Write آن وجود دارد و من می خواهم این عمل را ساده تر انجام دهم.


    ممنون.

  2. این کاربر از Msba بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    کـاربـر بـاسـابـقـه god of war 2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    585

    پيش فرض

    سلام.
    پستتونو من چند بار خوندم اما نتونستم یک سوال واحد و یک جواب واحد براش در نظر بگیرم چون سوالات مختلفی داخل متنی که نوشتید هست و بهتره اول همه ابهامات برطرف بشه.
    چیزی که می گم شبیه رفتار operator overload در C# هست.(operator overload برای = ، وجود ندارد!) با این تفاوت که اونجا کلاس داریم ولی اینجا نداریم!
    در واقع چون در C کلاس نداریم این مسئله وجود دارد، اگر هم داشتیم می بایست آورلود = هم داشه باشیم تا اینکار می شد!.
    اول از همه یک مقایسه بین کلاس در ++C و ساختار در C میکنم.
    فرق بین یک کلاس و یک ساختار میشه گفت خیلی ناچیز هست. اگر شی گرایی را نادیده بگیریم تنها فرق بین یک کلاس و یک ساختار در نوع دسترسی پیشفرض داده ها است. دسترسی پیشفرض داده ها در کلاس همواره private هست و در ساختار ها همواره public. (یادمه بیارنه خالق ++C در یکی از کنفرانسهاش گفته بود که دوست داره برنامه نویسان C که به ++C کوچ کردند احساس راحتی کامل داشته باشند و تفاوت زیادی حس نکنند.)
    پس میبینید که فرق چندانی وجود نداره و مواردی از جمله سربار گذاری اپراتور ها هم درهر دو مشابه هست و میتونید اپراتور = رو در هردو سربارگذاری کنید.

    اگر بخواهیم یک typedef داشته باشیم(یا یه چیز مشابه) به این صورت که هر وقت درون متغیرش چیزی ریختیم یکسری تابع اجرا بشه تا اون مقدار رو به حالت اصلی تبدیل کنه و سپس در حافظه قرار دهد. موقع فراخوانی هم همان توابع اجرا شوند تا مقدار برگرده، چی کار باید کرد؟
    typedef ها ذاتا برای امور دیگری به وجود امدن و میشه گفت کار اصلیشون ایجاد نام چندم برای یک نوع میباشد. البته در مواردی برای تعریف حالت های الگو مانند هم بکار میروند (مثلا برای ایجاد callback ها و اشارگرهای تابع). پس با این حساب کنترلی بر روی داده ندارند یعنی نمیتونند مقدار ورودی یا خروجی رو کنترل کنند چون اصلا برای اینکار ساخته نشدن.

    --------
    کاملا متوجه کاری که میخواهید انجام بدید نشدم اما فر کنم مشکلتون سربارگذاری عملگر = بود که حل شد و شما میتونید مانند کلاس ها عملگر = ساختار ها روهم سربارگداری کنید.

  4. این کاربر از god of war 2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •