تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: مقایسه چهار سرویس ذخیره سازی ابری: دراپ باکس، اسکای درایو، گوگل درایو یا آی کلود؟

  1. #1
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض مقایسه چهار سرویس ذخیره سازی ابری: دراپ باکس، اسکای درایو، گوگل درایو یا آی کلود؟



    یکی از مشکلات همیشگی همه ی ما، جابجایی فایل ها و ذخیره آن ها در جایی مطمئن و امن است. حافظه های USB، که هر روز با ظرفیت های بیش تر و سرعت های بالاتری عرضه می شوند، کار جابجایی داده ها را به خوبی انجام می دهند. امّا اگر آن را جایی جا بگذارید یا بدتر از آن، آسیبی به آن برسانید چه؟ در اینجا است که سرویس های ذخیره سازی ابری، کمک زیادی به شما می کنند.

    امّا از بین این همه حافظه ابری (Cloud) کدام را انتخاب کنیم که هم امنیت کافی داشته باشد، هم دسترسی به فایل های تان را از هر دستگاهی ممکن سازد؟ SkyDrive مایکروسافت، Google Drive و Dropbox یا iCloud اپل؟

    در ادامه مطلب با [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] همراه باشید تا به بررسی نقاط قوت و ضعف هر یک از این سرویس ها بپردازیم.
    نگاهی به ویژگی های اصلی

    دراپ باکس (Dropbox):
    - فضای رایگان: 2 گیگابایت
    - قیمت فضای اضافه: 99 دلار سالانه برای 100 گیگابایت
    - محدودیت حجمی هر فایل: نامحدود
    - اپلیکیشن برای سیستم عامل های: ویندوز، مک، لینوکس، iOS، اندروید و بلکبری
    - نقطه قوت: قابلیت سینک (همگام سازی) عالی میان تمام دستگاه ها ( [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )

    Google Drive:
    - فضای رایگان: 5 گیگابایت
    - قیمت فضای اضافه: 59.88 دلار سالانه برای 100 گیگابایت
    - محدودیت حجمی هر فایل: 10 گیگابایت
    - اپلیکیشن برای سیستم عامل های: ویندوز، مک، اندروید و iOS
    - نقطه قوت: برنامه های تحت وب ( [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )

    اپل iCloud:
    - فضای رایگان: 5 گیگابایت
    - قیمت فضای اضافه: 100 دلار سالانه برای 50 گیگابایت
    - محدودیت حجمی هر فایل: 25 مگابایت در پلن رایگان و 250 مگابایت در پلن غیررایگان
    - اپلیکیشن برای سیستم عامل های: مک، iOS و ویندوز
    - نقطه قوت: بهترین انتخاب برای دارندگان دستگاه های اپل

    اسکای درایو مایکروسافت (SkyDrive):
    - فضای رایگان: 7 گیگابایت
    - قیمت فضای اضافه: 50 دلار سالانه برای 100 گیگابایت
    - محدودیت حجمی هر فایل: 2 گیگابایت
    - اپلیکیشن برای سیستم عامل های: ویندوز، مک، iOS، اندروید و ویندوز فون
    - نقطه قوت: پشتیبانی عالی از آفیس و ویندوز


    مقایسه ظرفیت ذخیره سازی

    همان طور که دیدید، اسکای درایو بیش ترین فضای رایگان را در اختیار شما قرار می دهد. گوگل درایو و iCloud با 5 گیگابایت در مقام دوم به طور مشترک و دراپ باکس هم با 2 گیگابایت، در انتهای جدول قرار می گیرد (البته راه هایی مانند معرفی به دوستان برای افزایش رایگان آن وجود دارد).

    از طرفی اگر این فضا برای شما کافی نباشد، باید به سراغ خرید فضای بیش تر بروید. از بین این چهار سرویس معرفی شده، اسکای درایو مایکروسافت در مقام اول، گوگل درایو با اختلاف 9.88 دلار دوم، دراپ باکس سوم و iCloud اپل با بیش ترین قیمت یعنی سالانه 100 دلار برای 50 گیگابایت اضافه در مقام آخر قرار دارند.
    مقایسه ابزارها و اپلیکیشن ها برای سینک آسان

    همه ی سرویس های معرفی شده، دارای برنامه هایی برای سیستم عامل های ویندوز، مک، اندروید (به جز iCloud) و iOS هستند. نصب چنین اپلیکیشن هایی، کار سینک و همگام سازی میان دستگاه های مختلف را آسان می کند. برنامه هایی که تحت ویندوز و مک هستند، با ایجاد پوشه ای روی کامپیوتر شما، سینک کردن را راحت تر هم می کنند. چرا که برای انتقال فایل به سرویس ابری مورد نظر، تنها کافی است آن را درون فولدر گفته شده کپی کنید.
    ابزارهای تحت وب و به اشتراک گذاری فایل ها

    گوگل درایو و اسکای درایو، هر دو دارای ابزارها و برنامه های آفیس گونه ای هستند که کمک زیادی به ویرایش سریع فایل های می کنند. همین طور، این دو سرویس قابلیت ویرایش همزمان فایل ها به صورت مشترک و توسط چندین نفر را دارند.

    امّا Dropbox، با این که ابزاری برای ویرایش فایل های تان ندارد، پشتیبانی خوبی از انواع فایل ها اعم از فایل های PDF، موسیقی و تصویری برای مشاهده آنلاین دارد. اشتراک گذاری فایل ها در Dropbox هم به راحتی به اشتراک گذاری یک لینک است.

    سرویس ذخیره سازی ابری اپل یعنی iCloud هم ابزارهای ساده ی ویرایش یادداشت ها، کانتکت ها و تقویم را داراست و برنامه ای برای ویرایش فایل های آفیس به صورت آنلاین ندارد. درباره به اشتراک گذاری فایل ها هم همین را بگوییم که اپل بیشتر روی نگهداری فایل ها پیش خودتان تمرکز کرده.
    نتیجه گیری

    این که کدام یک از سرویس های ذخیره سازی ابری گفته شده، بهترین مکان برای نگهداری و به اشتراک گذاری فایل ها است، کاملاً به خود شما بستگی دارد.
    اگر از کاربران دستگاه های اپل هستید، بهترین گزینه iCloud است. چرا که اپل سیستم عامل های مک و iOS را به خوبی با iCloud ترکیب کرده.
    اگر هم دستگاه ویندوز فونی یا Windows 8 دارید، اسکای درایو کمک زیادی به ذخیره سازی آنلاین فایل های شما می کند.
    گوگل درایو هم برنامه های سریع و خوبی تحت وب دارد که ویرایش و به اشتراک گذاری فایل ها را بسیار آسان کرده.
    بهترین قابلیت [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] هم قابلیت سینک عالی میان تمام ابزارهای شما با هر سیستم عاملی است. چه ویندوز باشد، چه اندروید و چه بلکبری.
    باز هم تأکید می کنیم، انتخاب از بین سرویس های کلود گفته شده، کاملاً به خودتان بستگی دارد.









    narenji.ir

  2. 3 کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •