تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 7 از 7

نام تاپيک: سوال: استفاده از uv map زیبراش در مکس

  1. #1
    داره خودمونی میشه RezaNrzdh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2013
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    51

    پيش فرض سوال: استفاده از uv map زیبراش در مکس

    سلام و خسته نباشید.

    یه طرح زدم توی مکس و برای sculpting هم بردمش Zbrush حالا که برای UV آوردمش دوباره داخل مکس...واقعا سنگین و اعصاب خورد کن شده (پولی ها خیلی زیادن).
    میخواستم ببینم راهی هست که بتونم راحت تر texture با جزئیات بالا بدم به طرحم؟؟؟

    توی خود زیبراش Texture دادم به طرحم حتی export کردم تکسچر رو با فرمت BMP ولی نمیدونم چطور ازش توی مکس استفاده کنم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.
    body paint چطوره؟

  2. #2
    داره خودمونی میشه 7alma's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    ایران عزیز
    پست ها
    59

    پيش فرض

    سلام و خسته نباشید.

    یه طرح زدم توی مکس و برای sculpting هم بردمش Zbrush حالا که برای UV آوردمش دوباره داخل مکس...واقعا سنگین و اعصاب خورد کن شده (پولی ها خیلی زیادن).
    میخواستم ببینم راهی هست که بتونم راحت تر texture با جزئیات بالا بدم به طرحم؟؟؟

    توی خود زیبراش Texture دادم به طرحم حتی export کردم تکسچر رو با فرمت BMP ولی نمیدونم چطور ازش توی مکس استفاده کنم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.
    body paint چطوره؟
    شما اول جسم Low_poly را که در مکس ساختید را uv کنید سپس به زبراش بفرستید
    بعد از sculpting دو خروجی از کارتان بگیرید یکی Low_poly و دیگری high poly
    سپس دو خروجی را به Xn می فرستیم تا تکسچر گیرید و ....... تا آخر
    را ه دیگر این که شما آبجکت high poly خود را درن نرم افزار MeshLab برد و از پولی های آن بکاهید

  3. #3
    داره خودمونی میشه RezaNrzdh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2013
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    51

    پيش فرض

    مرسی دوست عزیز.
    اگه با Low poly از کار uv بگیرم و بعد توی زیبراش روش کار کنم...موقعی که دوباره برگردونمش به مکس عملا همه uv ها بهم میریزه دیگه.فایده uv قبل زیبراش در چی هستش؟؟؟
    Xn؟؟؟
    شما مچ کردن uv یی که داخل زیبراش درست میشه رو نمیدونید چطور میشه در مکس استفاده کرد؟؟؟ (من مایا دیدم چیکار میکنن اما توی مکس رو نمیدونم)

  4. #4
    داره خودمونی میشه 7alma's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    ایران عزیز
    پست ها
    59

    پيش فرض

    میشه موضوع کارتون را بگید و بگید برای چه کاری می خواهید از ان استفاده کنید(مثلا انیمیشن و یا بازی) تا بهتر راهنمایی کنم

  5. این کاربر از 7alma بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #5
    داره خودمونی میشه RezaNrzdh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2013
    محل سكونت
    شهر باران
    پست ها
    51

    پيش فرض

    ممنون که برام وقت میذارید دوست عزیز.

    والا من نه قصدم بازی هست نه انیمیشن...میخوام چند تا رندر با کارکترم بگیرم در مورد موضوعات مختلف.

    کارکتر رو بردم داخل زیبراش و بهش جزئیات زیادی دادم از چین و چروک لباس و شلوارش گرفته تا یه مقدار هم کار روی صورتش همین باعث شده حجم poly ها بره بالا و عملا uv کردنش توی مکس اعصاب خورد کن بشه.
    البته دیدم که میان و High poly داخل زیبراش رو توی مکس retopology میکنن و فک میکنم که احتمالا meshlab که فرمودید همین کار رو به صورت خودکار انجام میده...درسته؟؟؟

    حالا دقت و کیفیت کار meshlab تا چه حد هست؟؟؟

    تا اینجا که متوجه شدم عملا منظور شما این هست که من یه Low poly از high polyم بسازم و بعدش uvش کنم داخل مکس...درسته؟؟؟خب این کار خیلی خوب هست. اما یه سوال...پس عملا هیچ راهی واسه استفاده از تکسچر های زیبراش نیست؟؟؟ اخه من دیدم کاراکتر داخل زیبراش رو بدون retopology میارن داخل مایا و تکسچر ساخته شده در زیبراش رو توی مایا میندازن رو کاراکتر...اما خب من هر کاری کردم نتونستم این کار رو در مکس انجام بدم.

  7. #6
    داره خودمونی میشه 7alma's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    ایران عزیز
    پست ها
    59

    پيش فرض

    شما زمانی که از کارتان با پسوند obj , fbx به دیگر نرم افزارها خروجی بگیرید تمام اطلاعات uv را در خود دارند مثلا شما با زیبراش از آبجکت خود uv درست کن بعد با پسوند obj از ان خروجی بگیر حالا در هر نرم افزاری باز کنی ان اطلاعات uv را در خود داره
    یه سری آموزش هست که انشا ا.... هرچه زود تر سعی می کنم ان را در اینترنت قرار بدم
    ولی تا اون موقه پیشنهاد میکنم آموزشهای زیر را حتما نگاه کنید
    ساخت ستون تخریب شده با جزئیات بالا


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    ...........................................
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




  8. این کاربر از 7alma بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #7
    پروفشنال ALI3DMAXAMATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    تربت حیدریه
    پست ها
    614

    پيش فرض

    سلام دوست من....اول از همه بگم که گفته بودی کاراکترت واسه بازی هستش و کاراکترایی که واسه بازی هست و عاقلانه نیست که تو زیبراش دیتیل بدیم و همه چیزو بهتره با تکستچر دیتیل بالا توی مکس بهش بدیم چون کاراکتر بازی در واقع لو پلی هستش با تکستچر با جزییات بالا..این روال کار بسیاری از شرکتهای بزرگ بازی سازی دنیاست.پیشنهاد من به شما که تو کار ساخت بازی هستین اینه که این روش ک معمول هست رو استفاده کنید....بعدش هم اینکه توی خود زیبراش ساخت یک لو پلی با جزییات از روی مدل ها پلی هست که خیلی کار داره و یک روش دیگه هم هست که چون خیلی وقته مکس و زیبراش کار نکردم یادم رفته..که از این دو روش واسه ساخت یک کار ریل استفاده میکنن.........

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •