تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: l90 e1 یا EF7 سمند پایه گازسوز

  1. #1
    داره خودمونی میشه Hashem 289's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    .
    پست ها
    90

    پيش فرض l90 e1 یا EF7 سمند پایه گازسوز

    سلام دوستان حرفه ای
    لطفا راهنمایی کنید l90 e1 یا EF7 سمند پایه گازسوز بهتر برای خرید ؟

  2. #2
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    دوست من L90

  3. این کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    داره خودمونی میشه Hashem 289's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    .
    پست ها
    90

    پيش فرض

    ممنون ، من 90/11 از نمایندگی یه e1 برداشتم که تازگی هم بیمش کردم اما چون سالی یک یا دوبار از مشهد به شیراز میرم تصمیم گرفتم با یه پایه گاز سوز صفر عوضش کنم
    به نظر شما همین ماشینو نگه دارم ؟

  5. #4
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    769

    پيش فرض

    سلام

    ریسک خرابی ef7 از ال90 خیلی بیشتره.( چه موتور و چه بدنه و برقی و... )
    در ضمن قطعات موتور ef7 از ال90 نایاب تره.

    تو بقیه موارد هم هرکدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن.که خودتون میدونین.

  6. این کاربر از bijandarbari بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    ممنون ، من 90/11 از نمایندگی یه e1 برداشتم که تازگی هم بیمش کردم اما چون سالی یک یا دوبار از مشهد به شیراز میرم تصمیم گرفتم با یه پایه گاز سوز صفر عوضش کنم
    به نظر شما همین ماشینو نگه دارم ؟

    چون شما زیاد تردد ندارید و معایب خودروی گازی از مزایاش بیشتر هست ( مخصوصا اینکه ال 90 خودروی کم مصرفی هم هست ) پیشنهاد میشه همین خودروی خودتون رو نگه دارید .
    لازم به ذکر است ، کاهش توان موتور ، صدمات اساسی به پوسته سیلندر و پیستون ها ، کمبود فضای صندوق عقب ، نبود جایگاه های مناسب برای سوخت گیری به موقع از معایب خودروهای گازی به شمار میرود

  8. این کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    داره خودمونی میشه Hashem 289's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    .
    پست ها
    90

    پيش فرض

    موتورهای ef7 میگن زود روغن ریزی پیدا میکنه درسته ؟ مدل های جدید نمایندگی ها هم هنوز این مشکل رو دارند ؟

  10. #7
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    موتورهای ef7 میگن زود روغن ریزی پیدا میکنه درسته ؟ مدل های جدید نمایندگی ها هم هنوز این مشکل رو دارند ؟
    بله موارد متعدد و زیادی از این مشکل بوده که عمدتا مشکل از سرسیلندر موتور بوده.
    Last edited by Pourya-pc; 10-03-2013 at 12:07. دليل: عمدتا

  11. این کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #8
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    769

    پيش فرض

    سلام

    لطفا اطلاعات غلط ندید!!

    سرسیلندر Ef7 معمولا روغن ریزی نداره.
    تو موتور ef7 مدل های 89 به بعد قطعه ای به نام اویل ماژول بدلیل ایرانیزه شدن نشتی روغن میده.
    معمولا تو کیلومتر های زیر 20000 تا روغن میده که اورینگ های رو تعویض میکنن و موقتا روغن ریزیش برطرف میشه ولی بعد حدود 20000 تا دوباره روغن میده و این روند ادامه داره.
    البته تک و توک ef7 هایی هستن که روغن ریزی نداشتن یا اینکه بعد از تعویض اورینگ دیگه روغن ندادن ولی تعدادشون خیلی کمه.بیشترشون مشکل روغن ریزی رو دارن.

    در مورد واشر سرسیلندر :

    تو ef7 های تولیدی آبان تا بهمن 90 و تعدادی از مدل های 91 بدلیل کیفیت پایین واشرسرسیلندر ، تو کیلومتر های پایین ( معمولا زیر 20000 ) واشر سرسیلندر از ناحیه بین دو تا سیلندر 3و4 ذوب میشه و اگه راننده سریع برا تعمیر اقدام کنه فقط واشرسرسیلندر تعویض میشه.
    ولی اگه راننده یه ذره بی توجهی کنه موجب میشه سوپاپ ها و پیستون اسیب ببینن و اگه گارانتی باشه موتور تعویض میشه.

    الان فراخوان زدن و Ef7 هایی که واشر سر سیلندر بی کیفیت روشون نصب شده رو رایگان واشرشون رو با واشر سرسیلندر به گفته ی خودشون مقاوم تر و با کیفیت تر تعویض می کنن تا واشر بتونه دمای بالای موتور رو تحمل کنه و ذوب نشه.

    این دو مشکل بالا شایع ترین مشکل Ef7 هستش که هر دو تا مشکل برای من پیش اومده. یعنی دو بار اویل مازول تعمیر شده ولی دوباره روغن داده + یک بار واشر سر سیلندر تو کیلومتر 12000 تا سوخته.

    البته یه مشکل شایع ولی کم اهمیت هم تو Ef7 هستش که اونم خرابی دسته موتور بالا تو کیلومتر های زیر 50000 هستش که تو بازار آزاد قیمتش 300 تومان و تو نمایندگی 100 تومان هستش.که البته به روش ابتکاری میشه دسته موتور رو تعمیر کرد.


    ممکنه بسته به شانس مشکلات دیگه ای برای ef7 به وجود بیاد که راننده به خاطر کمبود قطعات خیلی اذیت میشه ولی به نظر من ef7 غیر از سه مورد بالا خرابی انچنانی نداره و میشه بهش اطمینان کرد.
    بر عکس موتور xu7 و tu3 که انواع خرابی های عجیب و غریب رو پیدا می کنن.

    در ضمن موتور Ef7 تو عمل نشون داده که موتور آنچنان مقاومی نیست که بتونه تو فشار های خیلی زیاد دووم بیاره. یعنی بر فرض نمیشه مسیر های طولانی رو با سرعت بالای 150 تا طی کرد.
    ولی تو رانندگی نرمال و کمی پرفشار خوب جواب میده و کم اصطلاک هستش.

  13. 2 کاربر از bijandarbari بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #9
    داره خودمونی میشه Hashem 289's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    .
    پست ها
    90

    پيش فرض

    با این حساب همون موتورهای l3 روی 405 که روی سمند هم هستش باید بهتر از ef7 باشه ؟
    به نظرتون سورن elx چه جوریه امروز طرح داخلشو دیدم آپشن هایی که داشت هم از ماشینم بیشتر بود .

  15. #10
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Apr 2013
    پست ها
    21

    پيش فرض

    سر سیلندر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •