تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: caustic photon در daylight

  1. #1
    کاربر فعال ویندوز smss.exe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,142

    پيش فرض caustic photon در daylight

    سلام دوستان من دارم با نور مستقیم daylight کار میکنم در منتال ری
    نور مستقیم به بک کاسه پر از آب می خوره و داخل کاسه رو می خوام با caustic photon نور حاصل از شکست امواج ظدر کف کاسه مشخص بشه از متریال شیشه arch & design استفاده کردم و رندر گرفتم
    با اینکه سیستمم cori7 هست ولی حدود 52 دقیقه طول کشیده با سایز رندر 1024*768
    البته در اینجا من همون daylight رو درقسمت properties محاسبه نور caustic رو تیک زدم
    فکر می کنم به خاطر همین نور daylight هست که می خواد محاسبه کنه طول میکشه
    با این حال کمی به واقعیت نزدیکه اما رندرش خیلی زیاده اگه با سیستم cori7 هر فریم 20 دقیقه هم در بیاد کارم راه میفته
    اگر توی همین نور daylight یک نور دیگه ای رو برای شکست نور کف کاسه تعریف کنم که بالای کاسه تعبیه بشه چطوره مثل نور target direct یا mrsky portal
    البته من فایلش رو براتون میذارم خودتون نگاه کنید من که هنوز با نور دیگه ای به رندری که یک مقدار شبیه به واقعیت باشه نرسیدم
    ممنون میشم کمک کنید
    لینک 4shared:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  2. #2
    کاربر فعال ویندوز smss.exe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,142

    پيش فرض

    اگه هر فریم 20 دقیقه هم رندرش طول بکشه کار من راه میفته!

  3. #3
    کاربر فعال ویندوز smss.exe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,142

    پيش فرض

    راستی یادم رفت بگم که همه تنظیمات پیش فرضه!

  4. #4
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    تنظیم ها اصلا پیش فرض نبود و شما خیلی دستکاریش کرده بودی. بعضی از تنظیمات اصلا لزومی نداره این قد بالا باشه. مثلا مقدار مینیمم 16 برای antialiasing مقدار مناسبی نیست.
    این رندر با سایزی که مد نظرتونه 5 دقیقه و 31 ثانیه طول کشید.(Corei7 920 @ 2.67 GHz)
    اگر از مادیفایر نویز برای موج ها استفاده می کردین موج ها وکاستیکز زیباتری داشتید. ضمنا لزومی هم نداره آبجکت آب solid باشه. من اون رو به یه سطح تغییر دادم. تو اون حالت نتیجه غیر واقعی ای می گرفتین و زمانی از رندر هم صرف محاسبات غیرضروری میشد.
    نیازی نیست یه نور skylight به صحنه اضافه کنید. خود سیستم daylight این نور رو داره.
    ضمنا در properties نور daylight باید generate caustics رو فعال می کردید.
    نیازی هم به استفاده از GI نبود و معمولا در صحنه های خارجی FG برای محاسبه نورپردازی غیر مستقیم کافیه...
    توضیحات دیگه ای هم هست که اگر فایل رو خودتون ببینید شاید بهتر متوجه بشید...

    فایل مکس (2013) :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


  5. 2 کاربر از N O V A L I S بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #5
    کاربر فعال ویندوز smss.exe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,142

    پيش فرض

    تنظیم ها اصلا پیش فرض نبود و شما خیلی دستکاریش کرده بودی. بعضی از تنظیمات اصلا لزومی نداره این قد بالا باشه. مثلا مقدار مینیمم 16 برای antialiasing مقدار مناسبی نیست.
    این رندر با سایزی که مد نظرتونه 5 دقیقه و 31 ثانیه طول کشید.(Corei7 920 @ 2.67 GHz)
    اگر از مادیفایر نویز برای موج ها استفاده می کردین موج ها وکاستیکز زیباتری داشتید. ضمنا لزومی هم نداره آبجکت آب solid باشه. من اون رو به یه سطح تغییر دادم. تو اون حالت نتیجه غیر واقعی ای می گرفتین و زمانی از رندر هم صرف محاسبات غیرضروری میشد.
    نیازی نیست یه نور skylight به صحنه اضافه کنید. خود سیستم daylight این نور رو داره.
    ضمنا در properties نور daylight باید generate caustics رو فعال می کردید.
    نیازی هم به استفاده از GI نبود و معمولا در صحنه های خارجی FG برای محاسبه نورپردازی غیر مستقیم کافیه...
    توضیحات دیگه ای هم هست که اگر فایل رو خودتون ببینید شاید بهتر متوجه بشید...

    فایل مکس (2013) :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    بسيار بسيار ممنون از دوست خوبم
    شرمنده اون تنظيمات رو شما راست ميگي يادم رفت كه عوض شده
    خيلي توضيحاتتون مفيد بود و برام يك تجربه فوق العاده خوبي بود
    ممنون از اينكه كار رو رندر شده گذاشتيد
    ولي من هم كه رندر ميكردم يك مقداري شبيه اين ميشد و انگار كه مشخصه كه صحنه واقعي نيست
    مي خواستم قشنگ يك آب واقعي در بياد
    اون نويز رو هم كه شما گفتيد مي خواستم بذارم ولي ديدم كه توي يك كاسه آب كه نوز نميفته اونجوري براي آبهاي با سطح وسيعه مثل درياچه و ...
    حالا من نمي دونم كدوم تنظيمات واقعي ترش ميكنه
    من در مورد تنظيماتي كه مربوط به خود نور در قسمت indirect illumination هست كه مقدار energy و ... رو تعريف ميكنه، در مورد اونها ميخواستم يك مقداري بيشتر بدونم چون در شرايط مختلف نوري متفاوت ميشه تنظيماتش
    البته نمي دونم چرا تو سيستم من اون قدر رندرش طول كشيد ولي يك تجربه مفيد بدست آوردم!
    براي رندر با شرايطي كه پروژه داره نور دي لايت و فضاي باز من روي يك plane داشتم كار ميكردم كه سطحش خيلي بزرگ بود وقتي دوربين رو جوري تنظيم كردم كه نيازي به سطح افق plane نباشه و plane رو تا 20 برابر كوچيكتر كردم رندر از 50 دقيقه رسيد به 5 دقيقه!!!




    اما شما نمي تونيد واقعي ترش كنيد؟ ديگه يعني آخر واقعي از خود واقعي هم واقعي تر بشه به همراه اينكه انيميت آبش خيلي واقعي و خوب در بياد

    البته متريال اون كاسه هم اينجا تو رندر نيومده متريالش خود متريال اون ستون هاست

    البته اون ماهي با متريال فوق العاده خوبش كه خيلي روش كار كردم هم هديه به شما دوستان محترم

  7. #6
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    اگر رندر واقعی تری می خواین بازم می گم باید موج های واقعی تری داشته باشید. بالا بردن تنظیمات caustics تا یه حدی می تونه به واقعی کردن رندر کمک کنه. به نظرم شما انیمیت رو ببرید تو برنامه Real Flow اون جا آب رو شبیه سازی کنید و mesh ای که ساخته میشه رو از اون جا بیارید تو 3ds max و رندر کنید. حتما می دونید که یه plane ساده و بدون موج هیچ caustics ای تولید نمی کنه. اینو تعمیم بدید به باقی حرفام...

  8. 2 کاربر از N O V A L I S بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #7
    کاربر فعال ویندوز smss.exe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,142

    پيش فرض

    ممنون از راهنماییتون
    خداخیرتون بده
    ولی مشکل اینجاست که من تا حالا اسم Real Flow رو نشنیدم
    نمیدونم اصلا چه نرم افزاریه!
    ولی درباره تنظيماتي كه مربوط به خود نور در قسمت indirect illumination هست كه مقدار energy و ... رو تعريف ميكنه، در مورد اونها ميخواستم يك مقداري بيشتر بدونم چون در شرايط مختلف نوري متفاوت ميشه تنظيماتش
    Last edited by smss.exe; 05-01-2013 at 18:35.

  10. #8
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    تنظیمات اون قسمت بیشتر تنظیمات حرفه ای نورپردازی و... هست که شما بدون نیاز به تغییر اونا می تونید با تغییر پارامترهای کاستیکز تو render setup (F10) به کاستیکز واقعی ای برسید.
    ولی اگه بیشتر می خوان راجع به اونا بدونید توتوریال های مستر Jeff Patton رو از آموزش های شرکت Gnomon ببینید (توتوریال هایی که برای نورپردازی داخلی و خارجی و بیشتر راجع به GI داده.)
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] یه آموزش متنی از ایشون که با تنظیمات این قسمت یه مقدار کار کرده البته تو این آموزش با کاستیکز کار نداره و قضیه نورپردازی یه صحنه داخلیه.
    هلپ مکس بهترین رفرنسه.

  11. 2 کاربر از N O V A L I S بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •