سازنده : [Dontnod Entertainment]
ناشـــر : [Capcom]
پلتفــرم : [Xbox360, Microsoft Windows ,PlayStation 3]
تاریخ انتشار : [2013 May]
ســـبک : [Third-person, stealth, action-adventure]
مــــدها : [Single-player]
رسـانه : [Optical Disc]
رده بندی سنی : [PEGI: 18]
باکس آرت:
مرا به خاطر بیاور!
نیلین: شاید یه شکارچی حافظه باشم، اما... اما... حافظه ام... ! هیچی به یاد نمی آورم...
Nilin، شخصیت اول بازی، یک زن شجاع و جوان است. شاید از روی باکس آرت بازی و نحوه ژست گرفتن کارکتر به یاد P.N.03 افتاده باشید ولی نیلین واقعاً متفاوت تر است! او نمیرقصه، سعی نمیکنه شمارو هیپنوتیزم کنه ولی به جاش یه نجات یافته واقعی ایه، خیلی جدیه، توانایی هــک کردن داره و تو مبارزات هم فوق العادست ! اون یه شکارچی حافظه به دنیا اومده!! با این حال اون اینبار کسی ـه که حافظشو از دست داده و تنها قسمتی که از حافظه ـش باقی مونده قابلیت های منحصر به فردِ رمیکس کردن هست! (هیج هـکر دیگری قادر به انجام این کار نیست!)
سال .... 2084 .... پاریس ....
زمانی که حافظه افراد دستکاری میشود، فروخته، معاوضه و یا خریداری میشود!
وحشتناکه! درسته! ولی این خود ما بودیم که در اوایل قرن 21 انفجار اطلاعات را پدید آوردیم! خود ما بودیم که صمیمیت و حقوق یکدیگر رو کنار گذاشته و به تکنولوژی بیش از پیش شاخ و برگ دادیم!
عنوان جدید کپکام با نام Remember Me یک بازی اکشن ماجراجویی همراه با پازل و معماهای گوناگون است که وقایع آن در زمان آینده اتفاق می افتد، این بازی توسط استدیوی فرانسوی Dontnod در دست ساخت است.
سالاد فصل!
Remember Me در واقع، کمباین و مخلوطی از چندین بازی موفق و بزرگ هست که لحظه لحظه اون شمارو یاد یه بازی خاص می اندازه!
بخش های پلتفرمینگ سینمایی، رخدادهای اسکریپت شده(از پیش تعیین شده) مثل انفجارها و پرت شدن ها، تحت تعقیب بودن توسط یک هلیکوپتر در حال تیراندازی و... چیزی نیست جز یک آنچارتد! گویی کپکام به دنبال ساخت آنچارتدی برای خود است!
فضای سایبرپانکی، بیلبوردهای بزرگ، خیابان های خالی، کوچه های مخفی و کثیف، کارخانه هایی که کنترل همه چیز را در دست گرفته اند. همه اینها چیزی به یاد ما نمی آورند جز عنوان Deus Ex !
مبارزات بازی، سرعت عملی که بایستی روی دشمن داشته باشیم، گروهی از دشمنان که به یکباره مارا احاطه میکنند، بله! درست شبیه به Batman: Arkham City !
قابلیت هــک کردن ذهن افراد که با استایلی آشِنا در بازی گنجانده شده که مارا بلافاصله یاد بازی Syndicate می اندازد!
جایی برای ایستادن به من بدهید، آنگاه دنیا را جا به جا خواهم کرد!
ارشمیدس، ریاضیدان و مهندس، 220 سال قبل از میلاد مسیح.
حافظه ای برای رمیکس کردن به من بدهید تا دنیارا تغییر دهم!
نیلین، شکارچی حافظه، 2082 سال بعد از میلاد مسیح.
شما یک خیمه شب باز هستید!
شما تمام کنترل را در دست دارید، آنها چیزی را میپذیرند که شما میخواهید! در این بازی تنها یک قدرت ماورایی وجود دارد که آن هم در اختیار نیلین هست! او میتواند مغز یک شخص را هـک کرده و ساختارهای درونی آن را مانند یک فلدر یا فایل باز کند! در این زمان است که نیلین به تمام چیزهایی که یک "شخصیت" یا "رفتار فردی" توسط آن ساخته میشود دسترسی دارد. پس شما قادرید، وارد شوید، تغییر ایجاد کنید و سپس عواقب ناشی از کاری که کرده اید را بر روی شخصیت مورد نظر مشاهده کنید!
در یکی از دموهای بازی، نیلین وارد مغز Frank Forlan یکی از فرماندهان دشمن میشود. نیلین باید کاری کند تا این فرد به سر خود شلیک کند! راه حل این است که کاری کنیم تا او احساس گناه کند! درون حافظه شما میتوانید زمان را متوقف کنید، با نور و اجسام بازی کنید و تغییرات جزئی در صحنه ایجاد کنید، در این لحظه است که کارکتر چیزی را باور میکند که شما میخواهید او به یاد بیاورد! صحنه را به هم ریخته جلوه دهید، این طوری صحنه دعوای Frank و دوست دخترش بدتر و بدتر جلوه میکند... با اینگونه تغییرات شما احساس گناه را در او به وجود می آورید و تنها کاری که لازم است انجام دهید، مشاهده نتیجه آن است...
تصور کنید!
تصور کنید دنیایی را که در آن شما میتوانید خاطره های مورد علاقیتان را با دیگران به اشتراک بگذارید، در واقع چی میشد اگر میتوانستیم به تمام خاطرات افرادی که در یک اتاق نشسته اند دسترسی داشته باشیم،
یا بهتر بگویم تصور کنید چه اتقاقی رخ میداد اگر همه ما میتوانستیم خاطرات افراد را از سرتاسر دنیا بخریم، معاوضه کنیم و یا خاطرات خود را به اشتراک گذاشته و یا بفروشیم؟! و یا چه میشد اگر میتوانستیم خاطرات دردناک خود را به راحتی حذف کنیم...
کمبوهای بینهایت!
در بازی شما قادرید، در محیطی به نام Combo Lab، که از 4 خانواده حرکت های مبارزه ای به نام Pressens استفاده میکند، کمبوهای خود را شخصی سازی کرده و یا کمبوهای جدید بسازید! شما میتوانید Pressens را نیز سازماندهی کنید که در این صورت باید chain ـهایی را درست کنید.
برای ساختن chain بازیباز از بین 4 خانواده Pressens یکی را انتخاب کرده تا کمبویی بسته به نیازهای خود بسازد. کلاً 24 Pressens وجود خواهد داشت که با جمع آوری Procedural Mastering Power یا همان PMP بدست می آید، PMPـها در بازی، با غلبه بر دشمن و انجام کمبوها بدست می آید.
بازیباز با انجام کمبوها مقدار کوچکی Focus به دست می آورد، بعد از جمع آوری مقدار مشخصی Focus، بازیباز میتواند از حرکات مخصوصی که به آنها S-Pressens گفته میشود استفاده کند. S-Pressens ـها در لحظات خاصی در حین انجام بازی نیز، آنلاک خواهند شد و در کل 5 عدد بیشتر نیستند.
S-Pressenـها از Senwheel انتخاب خواهند شد، Senwheel محیطی است که در آن مقادیر مشخصی از Focus که برای باز کردن S-Pressenـها مورد نیاز است را نمایش میدهد.
طبق گفته کپکام بیش از 50,000 کمبو میتوان در Combo Lab ساخت که این عدد، عدد قابل توجهی است و باعث میشود مبارزات از حالت تکرار خارج شوند!
منبع: [Combination of Several Preview]
نویسنده و مالف: آرین