تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: ++Vsual C بهتره یا ++Builder C ؟

  1. #1
    داره خودمونی میشه A.I.V.I.O's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2012
    محل سكونت
    همدان
    پست ها
    101

    پيش فرض ++Vsual C بهتره یا ++Builder C ؟

    درود!
    من تا امروز با Visual Studio کار میکردم ولی یه تاپیکی رو دیدم که بحث اصلیشون همین پرسش من بود، اونا به این نتیجه رسیده بودن که ++Builder C بهتره!
    راسته؟ یا شایعه س؟
    اصلا یه سوال؟ ++C اورجینال چجور میاد بیرون؟ یعنی رو چی سواره؟ رو Visual؟ رو Borland؟ ها؟
    سپاس؟

  2. #2
    کـاربـر بـاسـابـقـه god of war 2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    585

    پيش فرض

    سلام.
    ببینید ++C در اصل یک زبان هست و مستقل از هر محیط و سکویی هست.
    اما این زبان بیشتر توسط کتابخانه هایش شناخته میشود. در حال حاضر کتابخانه های بسیار زیادی برای این زبان موجود میباشد اما کتابخانه استاندارد این زبان( یعنی کتابخانه ایی که در هر کجا که ++C موجود باشد قابل استفاده هست) STL نام دارد (مخفف کلمات Standard Template Library).
    تا بحال حدودا 3 استاندارد تولید شده که جدید ترین آن استاندارد C++0x یا 11 ++C نام دارد. این استاندارد مربوط به سال 2011 میباشد.این استاندارد ها توسط ANSI (موسسه استاندارد ملی آمریکا) تولید می شوند و توسط ISO (سازمان استاندارد سازی جهانی) در اختیار مردم جهان قرار میگیرد. (درهر استاندارد ویژگی های جدیدی به کتابخانه STL اضافه میشود - کلاسها و ویژگی های جدید به نسخه های جدید کامپایلر ها اضافه میشوند - اسناد این استاندارد ها توسط ANSI قابل خریدن هستند).
    خوب حالا نقش vcpp یا cpp builder یا ... این وسط چی هست؟
    سازمانهایی هستند مثل micro$oft یا ... که میان نسخه ای از کتابخانه استاندارد این زبان رو کاملا سفارشی سازی میکنند (یعنی ممکنه ویژگی های جدیدی بهش اضافه کنند یا حتی ویژگی هایی رو حذف یا تغییر بدن) و یا اصلا خود اقدام به تولید کتابخانه ای جدید میکنند و در نهایت یک کتابخانه انحصاری رو ارائه میدن که تمام ویژگی های نسخه استاندارد رو دارد + یکسری موارد اضافه و سفارشی. ممکنه این کتابخانه ها مثل VC فقط در پلتفرم های انحصاری مثل windows قابل استفاده باشند و یا ممکنه بصورت مالتی پلتفرم نیز عرضه شوند مثل Qt.
    برای مثال ممکنه شما در برنامه خود از ظرف vector توسط کامپایلر vc و در محیط vs استفاده کنید. ظرف vector در این محیط و تحت کلاسهای vc دارای 15 تابع عضو هستند(امکانات اضافه) اما ظرف Vector در حالت استاندارد و تحت STL دارای مثلا 11 تابع عضو میباشد یا حتی ممکنه vector در محیط cpp builder شامل 13 تابع باشد. در نهایت کد شما در پلتفرم window براحتی و بدون مشکل کامپایل شده و اجرا میشود. ولی فرض کنید که کد شما قرار هست در پلتفرم دیگری توسط کامپایلر دیگری کامپایل شود. مشکلی که بوجود میاد اینه که کد شما استاندارد نیست یعنی کامپایلر 4 متود اضافه vector را نمیشناسد و پیغام خطا میدهد.(این یک مثال کلی هست و موارد جزئی بسیاری در این حالت وجود دارد)
    این مثالی که عرض کردم به نوعی فرق بین مثلا vc با cpp builder رو نمایش میده. ممکنه cpp builder نیز کتابخانه های سفارشی خود را داشته باشه و امکانات خودش رو داشته باشه. نمیشود گفت کدام بهتر هستند و بهتر بودن برمیگرده به پارامتر های بسیار زیادی. اما چیزی که مشخصه اینه که در پلتفرم windows و برای کاربرد های انحصاری بهترین گزینه میتونه vs باشه.

  3. این کاربر از god of war 2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    داره خودمونی میشه A.I.V.I.O's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2012
    محل سكونت
    همدان
    پست ها
    101

    پيش فرض

    سپاس آقا!
    ینجا دو تا پرسش دیگه هم بوجود میاد:
    1-من هدفم از اینکه رفتم سراغ ++C این بود که Game Programmer بشم و یه روز انجین خودمو بسازم و حالا که توی امضای شما اسن رو دیدم و فهمیدم شما چنتا پیرهن از من بیشتر پاره کردین گفتم اگه راهنمایی ای در این زمینه هست بهم بکنید! سپاس
    2-برای اینکه با ++VisualCکار کنم باید کل Visual Studio رو نصب کنم یا ++VisualC خودش جداگانه نرم افزار داره؟سپاس!

  5. #4
    کـاربـر بـاسـابـقـه god of war 2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    585

    پيش فرض

    1-من هدفم از اینکه رفتم سراغ ++C این بود که Game Programmer بشم و یه روز انجین خودمو بسازم و حالا که توی امضای شما اسن رو دیدم و فهمیدم شما چنتا پیرهن از من بیشتر پاره کردین گفتم اگه راهنمایی ای در این زمینه هست بهم بکنید! سپاس
    2-برای اینکه با ++VisualCکار کنم باید کل Visual Studio رو نصب کنم یا ++VisualC خودش جداگانه نرم افزار داره؟سپاس!
    1- قبل از اینکه هدفتون کامل مشخص نشه نمیشه راهنمایی یا کلا صحبت خاصی کرد. بازیسازی شاخه های زیادی داره اما برای برنامه نویسان دو شاخه کلی موجود هست.
    شاخه اول برمیگرده به متخصصان کار با انجین ها که کسانی هستند که در کار با یک یا چند انجین مهارت دارند و کلا تحت چهارچوب انجین های آماده کار میکنند. این شاخه زیر شاخه های مانند اسکریپت نویسی (تحت زبان انجین), پیاده سازی گیم پلی و ... داره.
    اما شاخه دوم متخصصان سازنده گیم انجین ها هستند. این افراد که عمدتا برنامه نویسان ++C هستند باید به پیاده سازی حداقل یکی از مواردی مثل گرافیک, فیزیک, شبکه, صدا, ...کاملا مسلط باشند. این افراد در قالب یک تیم با تخصص های مختلف از بخش هایی که مثال زدم دور هم جمع میشن و اقدام به تولید یک Game Engine میکنند. (مبحث ساخت Game Engine ها فوقالعاده پیچیده و یادگیری اون بسیار زمان بر هست)

    2- شما میتونید از نسخه vc express استفاده کنید که تنها شامل ابزارها و محیط مخصوص کار با ++C میباشد.

  6. این کاربر از god of war 2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •