تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: مسدود شدن خدمات گوگل و ضرر بزرگ شرکت های ایرانی

  1. #1
    M Ơ Ɗ Є Ʀ ƛ Ƭ Ơ Ʀ VAHID's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    "فروم" ها خانه دوم ما
    پست ها
    10,149

    پيش فرض مسدود شدن خدمات گوگل و ضرر بزرگ شرکت های ایرانی



    روز گذشته در نارنجی مطلبی در مورد [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] منتشر شد که من را بر آن داشت تا به عنوان مدیر یکی از شرکت‌های فعال اینترنتی ایران آماری از جزئیات یکی از فعالیت‌های خود یعنی [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ارایه کنم تا موارد ذکر شده در آن مطلب را تأیید کرده باشم.

    بازار اندروید در مدت یک سال و نیمی که از راه‌اندازی‌اش می‌گذرد بیش از ۲۰۰ هزار حساب کاربری ثبت و تأیید شده در سیستم خود دارد. با وجود عدم تمایل ما به دریافت اطلاعات شخصی کاربران و اختیاری بودن این موضوع، ارائه برخی خدمات مانند صدور صورت حساب و مدیریت حساب کاربری بدون دریافت نشانی و ارسال و دریافت ایمیل غیرممکن بوده است.

    بازار اندروید به ارائه خدمات جایگزین Play Store شرکت گوگل می‌پردازد که در این مورد به علت سیاست‌های دولت آمریکا یا شرکت گوگل (و یا هردو) بر روی کاربران ایرانی مسدود شده. این مجموعه در کنار بیش از ۱۰۰ برنامه‌نویس ایرانی موفق شده رونق ویژه‌ای به استفاده از تکنولوژی و تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در ایران ببخشد و فرصتی را نیز برای تولید و کارآفرینی داخلی ایجاد کند.

    پس از انتشار خبر مسدود شدن خدمات جی‌میل از سوی کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، تصمیم گرفتیم تا آماری در مورد کاربران فعال بازار منتشر کنیم تا بلکه مشت نمونه خروار شود و میزان آسیبی که شرکت‌های فعال در صنعت IT متحمل می‌شوند برای خوانندگان محسوس شود.

    بر اساس این آمار حدود ۴۲ درصد کاربران بازار از جی‌میل و تنها «چهار دهم درصد» آنها از ایمیل‌های تحت دامنه‌های ir. استفاده می‌کنند.

    با این اوصاف ما در کوتاه مدت (در واقع یک شبه) ۴۲ درصد از مشتریان بالقوه و بالفعل خود را از دست می‌دهیم و در صورت وقوع چنین حادثه‌ای برای دیگر خدمات‌دهندگان بین‌المللی (مثلاً یاهو) این میزان تا بیش از ۹۹ درصد قابل افزایش است و مسلماً چنین خسارتی به یک زمان طولانی برای جبران نیاز دارد که احتمالاً تحمل آن از توان ما و بسیاری دیگر از شرکت‌های ایرانی خارج خواهد بود.

    شاید زمانی شرکتی ایرانی خدمات مناسب و جایگزین جی‌میل و یاهومیل را ارائه کند که دیگر شرکت‌هایی مثل ما وجود نداشته باشند و کارکنان آنها همچون گذشتگان (روزبه پورنادر، سروش رادپور، بهداد اسفهبد و بسیاری دیگر) با قطع امید از کار کردن در ایران مشغول به کار در گوگل و فیس‌بوک شده باشند. اگر بار دیگر در نسلی دیگر چنین شود دیگر نمی‌توان برای مدتی طولانی انتظار رقابت‌پذیری، تولید و خدمات‌رسانی داخلی در عرصه اینترنت داشت.













    narenji.ir

  2. 6 کاربر از VAHID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •