تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 7 12345 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 68

نام تاپيک: موتور دو بعدی Quick2D

  1. #1
    کـاربـر بـاسـابـقـه dark_dragon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    Germany
    پست ها
    492

    12 موتور دو بعدی Quick2D سری جدید !

    با سلام.
    انجین Quick2D یک موتور بازی سازی دو بعدی هست . زبان اسکریپت نویسی انجین نیز Javascript هست. ساده ولی توانمند. ترجیح دادم بجای Lua از JS استفاده کنم چون افراد بیشتری هستند که با سینتکس JS آشنایی دارند.

    version 1.1.0
    اوووف ! خیلی کار برد ولی بالاخره آماده شد.

    نسخه 1.1.0 با ساختار کمی متفاوت، کلی باگ فیکس شده و یک ادیتور قشنگ به همراه امکانات جدید در کد نویسی و انجین صدا و امکان انیمیت کردن تصاویر Strip .

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    یا
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    توابع اضافه شده در این نسخه
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    این پکیج شامل فایل نصب انجین و یک پروژه نمونه هست که توش سعی کردم تا جایی که امکان داره انواع شیوه های کد نویسی در این انجین رو بصورت گسترده بنویسم که با مطالعش بتونید سر از زیر و بمش در بیارید.
    برای شروع انجین رو باز کنید و روی اون پوشه ی زرد کلیک کنید و پروژه Sample رو باز کنید. با کلیک روی هر آبجکت می تونید کدهاش رو ببینید.




    =========================


    rev 1.0.3

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    توابع اضافه شده در این نسخه:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    یک مینی گیم به همراه سورس کنار انجین هست.



    ======================

    rev 1.0.2
    البته همچنان بدون ادیتور. شاید اصلاً ادیتور نذاشتم ! Notepad++ خیلی راحت تره
    در حال حاظر مشغول کار روی بخش instance creating هستم. گرچه با یک آرایه ساده قابل پیاده سازی هست ولی می خوام ساده تر باشه.

    توابعی که در این نسخه قابل استفاده هستند:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    یک مثال همراه انجین هست که می تونید با Drag کردن فایل main.js روی Quick2D.exe اجراش کنید.
    با بررسی فایل main.js میتونید با نحوه کد نویسی آشنا بشید.

    تابع Project_Settings قبل از هر تابع دیگری فراخوانی میشه و فقط برای تنظیمات پروژه هست. نظیر تمام صفحه بودن، اندازه صفحه و تیتر.
    تابع Start این تابع در ابتدای بازی و بعد از Project_Settings اجرا می شود. این تابع بهترین مکان برای تنظیمات ابتدایی بازی است.
    تابع Update حلقه اصلی بازی هست.

    به هیچ وجه از توابع نا مربوط به تنظیمات پروژه در تابع Project_Settings استفاده نکنید.

    رویداد هایی که در این نسخه قابل استفاده هستند:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    در رویداد های mouse pressed و mouse released اشاره گر e شامل Button ، X, Y هست. به بزرگی و کوچکی حروف دقت کنید. برای گرفتن مقدار Button باید به این شکل عمل کنید:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    در رویداد mouse move فقط مقادیر X, Y در دسترس هستند.
    در رویداد mouse wheel مقدار e برابر با delta هست و نیازی به تبدیل نداره.
    در رویداد های کیبورد، e نام کلید فشرده شده یا رها شده است.

    دقت کنید، برای ایجاد حرکت با استفاده از کیبورد، باید به نحوی که در مثال هست عمل کنید. اگر مستقیم در رویداد بنویسید مثلاً x+=2 با هر بار فشردن کلید، با کمی delay مواجه خواهید شد. با روش مورد استفاده از مثال شما حرکت بسیار نرمی را خواهید داشت.
    در مورد اسپرایت ها، انجین بطور خودکار اندازه تصویر را تشخیص داده و ترسیم می کند. امکان تغییر اندازه تصاویر بوسیله کد وجود ندارد.

    ضمناً توابع get_width و get_height اندازه تصویر مشخص شده را بر می گردانند.
    توجه داشته باشید، همیشه از load_texture در تابع Start استفاده کنید.

    و در آخر، توابع اصلی Project_Settings ، Start ، Update را پاک نکنید.

    قالب خالی برای فایل main.js ( می توانید فایل اصلی را با هر نامی که مایلید بسازید )

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اگر سوالی بود همینجا مطرح کنید
    با تشکر

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    Last edited by dark_dragon; 01-10-2012 at 23:13.

  2. 8 کاربر از dark_dragon بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی lord arthas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    1,065

    پيش فرض

    چرا از کد اسکی کلید ها استفاده شده ؟

  4. این کاربر از lord arthas بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    داره خودمونی میشه Expert32's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    جزیره!
    پست ها
    189

    پيش فرض

    سلام.
    برادر کاشکی یه نمونه اجرایی هم میزاشتی که همه بتونن تست کنن.(منظورم exe هست)
    ولی در کل خسته نباشی و اینکه چرا داری از Net. استفاده میکنی؟ Net. برای انجین زیاد قوی نیست.

  6. این کاربر از Expert32 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    سلام ,
    کاش با Cpp & OpenGL میزدی UI رو تو دات نت میزدی بعد با هم مچ میکردی یا حداقل با XNA بیس انجین رو میزدی UI رو تو C# - WinForm یا WPF اینجوری اسون تر میشد. دارم تست میکنم

  8. 2 کاربر از M0hsen3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    کـاربـر بـاسـابـقـه dark_dragon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    Germany
    پست ها
    492

    پيش فرض

    چرا از کد اسکی کلید ها استفاده شده ؟
    دلیل خاصی نداره !

    سلام.
    برادر کاشکی یه نمونه اجرایی هم میزاشتی که همه بتونن تست کنن.(منظورم exe هست)
    ولی در کل خسته نباشی و اینکه چرا داری از Net. استفاده میکنی؟ Net. برای انجین زیاد قوی نیست.
    سلام.
    والا قسمت مربوط به کامپایل هنوز کامل نشده. به همین دلیله.
    در مورد دات نت بودنش، چون برای کار دو بعدی هست به نظرم خوبه. و البته این انجین رو برای کارهای خودم دارم می نویسم که تا اینجاش رو خوب جواب داده.

    سلام ,
    کاش با Cpp & OpenGL میزدی UI رو تو دات نت میزدی بعد با هم مچ میکردی یا حداقل با XNA بیس انجین رو میزدی UI رو تو C# - WinForm یا WPF اینجوری اسون تر میشد. دارم تست میکنم
    سلام.
    از XNA خیلی بدم میاد تست کن...


    این ورژنی که شما دانلود کردید یک مشکل در مدیریت تکسچر ها داره که با لود تکسچر های بزرگ، افت شدید فریم ریت ایجاد میشه که دارم برطرفش می کنم.
    ضمناً امکان ساخت کلاس و همچنین کلی کلاس پیشفرض قرار داده شده که کار رو خیلی راحت تر می کنه.

    ممنون.

  10. #6
    داره خودمونی میشه Expert32's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    جزیره!
    پست ها
    189

    پيش فرض

    من وقتی فایل Quick2D رو اجرا میکنم این اروور میاد:

  11. #7
    کـاربـر بـاسـابـقـه dark_dragon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    Germany
    پست ها
    492

    پيش فرض

    چند نفر دیگه هم این کرش رو گرفتن. نمیدونم مشکل از کجا می تونه باشه!

  12. #8
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    منم تست کردم ... کرش!

  13. این کاربر از M0hsen3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  14. #9
    داره خودمونی میشه Expert32's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    جزیره!
    پست ها
    189

    پيش فرض

    چند نفر دیگه هم این کرش رو گرفتن. نمیدونم مشکل از کجا می تونه باشه!
    شاید بخاطر این باشه که تو حالت debug هست فایل اجرایی.

  15. #10
    کـاربـر بـاسـابـقـه dark_dragon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    Germany
    پست ها
    492

    پيش فرض

    هـوم... ممکنه. c# express دیباگ و ریلیزش جدا نیست. همش یکیه. گرچه من پوشه ریلیز رو گذاشتم !

صفحه 1 از 7 12345 ... آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •