تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 15

نام تاپيک: موتور دو بعدی Dream Engine

  1. #1
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی dragonboy's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    444

    پيش فرض موتور دو بعدی Dream Engine


    به نقل از تیم برنامه نویسان تیم دریم فکتوری
    آقای ماهان هشمتی مقدم
    .....
    سلام. اول این مطلب رو بگم که اسم فعلی این موتور هنوز ثابت نیست برای اینکه توی تیم Dream Factory انجین دیگه ای هم با همین نام در حال ساخت هست. از اونجا که کار ما دو بعدی هست بیشتر تمرکز ما هم برروی ساخت محتوای دو بعدیه. این انجین یه انجین دوبعدی نوشته شده در ++C و با استفاده از DirectX 9.0 عملیات ترسیم رو انجام میده. ادیتور انجین با #C نوشته شده.
    این برای ما یه تجربه جدیده که بخوایم پروژه های بعدی خودمون را با یک انجین که ساخته خودمون هست شروع کنیم. از اونجایی که Game Maker توی کارهای بزرگ آدم رو بیچاره میکنه، دلیل استفاده از این انجین رو بیشتر میکنه.
    تقریبا میشه گفت که روی انجین حدود 2 ماه داره کار میشه و ماژول های Graphic, Audio, Input روش تعبیه شده. در حال حاضر توسعه انجین همراه یک بازی کوچیک داره انجام میشه که بشه بهتر نتیجه گرفت. قصد انتشار عمومی برای این انجین نداریم ولی شاید یکروزی ما هم مثل Epic شروع به فروختن کنیم .
    جریان یا flow خود انجین در chart زیر کشیده شده:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    یه نمونه برنامه با DreamENGINE اینطوری شروع میشه:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    از اونجا که انجین های امروزی خیلی پیشرفته شدن ما هم باید ویژگی هایی رو اضافه کنیم که کم نیاریم. یکی از ویژگی های خوب که توی بازی Rayman: Origins هم استفاده شده Boning هست که برای sprite های دو بعدی استخوان بندی میکنه و میشه از اونها انیمیشن ضبط کرد. ویژگی خاص دیگه فعلا مد نظر من حداقل نیست چون یه انجین دو بعدی زیاد بازده وسیعی نداره.
    این تاپیک هم جهت اعلام پروسه ساخت زده شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی داره. در آینده نزدیک تصویر هایی رو از خروجی انجین میذارم.
    ممنون.

  2. 8 کاربر از dragonboy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    پروفشنال S.R Download's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2012
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    714

    پيش فرض

    خیلی خوبه !!!!

  4. 3 کاربر از S.R Download بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    داره خودمونی میشه Expert32's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    جزیره!
    پست ها
    189

    پيش فرض

    سلام.
    خوبه.فقط اگر یک تصویر از ادیتور هم بزارید دیگه عالیه

  6. این کاربر از Expert32 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    خیلی خوبه فقط شما که دارید انجام میدید به نظرتون حرفه ای تر نبود اگه رو openGL کار میکردید که بعدا بازی هاتون به ویندوز محدود نشه ؟ میدونی که الان میگن فقط 38 درصد از کامپیوتر های دنیا از ویندوز استفاده میکنن که این رقم رو به کم شدنه

    opengl به موبایل هم میتونی باهاش خروجی بدی


    راستی خیلی کار سختی هست به برنامه نویستون شدید خسته نباشید از سمت من بگید

    با آرزوی موفقیت

  8. 3 کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی dragonboy's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    444

    پيش فرض

    سلام.
    خوبه.فقط اگر یک تصویر از ادیتور هم بزارید دیگه عالیه
    عزیزم تازه کار ساختش شروع شده و هنوز به حدی نرسیده که بشه تصویری از ادیتور یا محیطش نشون داد فعلا باید صبر کنید

    خیلی خوبه فقط شما که دارید انجام میدید به نظرتون حرفه ای تر نبود اگه رو openGL کار میکردید که بعدا بازی هاتون به ویندوز محدود نشه ؟ میدونی که الان میگن فقط 38 درصد از کامپیوتر های دنیا از ویندوز استفاده میکنن که این رقم رو به کم شدنه
    opengl به موبایل هم میتونی باهاش خروجی بدی
    راستی خیلی کار سختی هست به برنامه نویستون شدید خسته نباشید از سمت من بگید
    با آرزوی موفقیت
    احسان جان راستش چون من تنها گرافیست تیم هستم اطلاعات زیادی از نحوه کار انجین و ساختش ندارم اما من به بچه ها این مقوله رو گوشزد کردم که میخوام روی پلتفورمهای دیگه هم بشه فایل استخراجی رو پورت کرد بنابراین فکر کنم خودشون میدونن چیکار دارن میکنن در هر صورت ممنون

  10. 4 کاربر از dragonboy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    سلام
    اگه میخوایین Multi platform باشه پس چرا از DirectX 9.0 دارین استفاده میکنین؟ اگر هم براتون مهم نیست چند سکویی باشه پس بهتره برای یه انجین 2D از XNA استفاده کنین که خیلی برای ساخت انجین کار رو براتون آسون میکنه به اضافه اینکه علاوه بر PC برای XBOX و Windows Phone 7 هم خروجی میده.

  12. 4 کاربر از M0hsen3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    داره خودمونی میشه Expert32's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    جزیره!
    پست ها
    189

    پيش فرض

    سلام. اول این مطلب رو بگم که اسم فعلی این موتور هنوز ثابت نیست برای اینکه توی تیم Dream Factory انجین دیگه ای هم با همین نام در حال ساخت هست.
    الان که مطلبو دوباره خوندم متوجه شدم شما دارید همزمان روی دو تا انجین کار میکنید!!چرا؟
    شرکتهای بزرگ هم با کلی سرمایه و نیرو هیچوقت همچین کاری نمیکنند یعنی بیان روی دو تا انجین که هرکدوم ساختش کلی کار میبره کار کنند تا در آخر بخوان یکی رو انتخاب کنند.
    البته ممکنه که دو انجین برای دو سبک کاملا متفاوت نوشته بشه که باز اون هم شامل یک هسته هست یعنی عملیات گرافیکی و ورودی و ... توسط یک هسته انجام میشه و فقط توابع سطح بالا با هم متفاوت هست. ولی اینطور که معلومه شما دارید توابع سطح پایینو مینویسید که نوشتن دو تا همزمان کار درستی نیست و موازی کاری بحساب میاد.

  14. 2 کاربر از Expert32 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    میخای یه بار دیگه به بچه های تیمت یاد آوری کن
    direct x رو ماکروسافت ساخته فقط محصولات ماکروسافتی فعلا از لایبراری های گرافیکیش استفاده میکنن
    یعنی میشه رو ویندوز موبایل (احتمال کم ) ویندوز - و ایکسباکس خروجی داد اما بجر اینا غیر ممکنه که بشه - چون بقیه از opengl استفاده میکنن

    راستی دلخور نشی از نحوه حرف زدنما ( گفتم تا زیاد جلو نرفتین انجین رو دردسر دار نشین )
    راستی اگه به این سه تایی که بالا گفتم این دوستمون Mohsen3d گزینه خوبی رو گفتن xna خوبیش اینه که یه انجین نصفه کارس براتون تازه کامپیایلش برای windowsmobile و XBOX اسون تره

  16. 4 کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی dragonboy's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    444

    پيش فرض

    سلام
    اگه میخوایین Multi platform باشه پس چرا از DirectX 9.0 دارین استفاده میکنین؟ اگر هم براتون مهم نیست چند سکویی باشه پس بهتره برای یه انجین 2D از XNA استفاده کنین که خیلی برای ساخت انجین کار رو براتون آسون میکنه به اضافه اینکه علاوه بر PC برای XBOX و Windows Phone 7 هم خروجی میده.
    الان که مطلبو دوباره خوندم متوجه شدم شما دارید همزمان روی دو تا انجین کار میکنید!!چرا؟
    شرکتهای بزرگ هم با کلی سرمایه و نیرو هیچوقت همچین کاری نمیکنند یعنی بیان روی دو تا انجین که هرکدوم ساختش کلی کار میبره کار کنند تا در آخر بخوان یکی رو انتخاب کنند.
    البته ممکنه که دو انجین برای دو سبک کاملا متفاوت نوشته بشه که باز اون هم شامل یک هسته هست یعنی عملیات گرافیکی و ورودی و ... توسط یک هسته انجام میشه و فقط توابع سطح بالا با هم متفاوت هست. ولی اینطور که معلومه شما دارید توابع سطح پایینو مینویسید که نوشتن دو تا همزمان کار درستی نیست و موازی کاری بحساب میاد.
    میخای یه بار دیگه به بچه های تیمت یاد آوری کن
    direct x رو ماکروسافت ساخته فقط محصولات ماکروسافتی فعلا از لایبراری های گرافیکیش استفاده میکنن
    یعنی میشه رو ویندوز موبایل (احتمال کم ) ویندوز - و ایکسباکس خروجی داد اما بجر اینا غیر ممکنه که بشه - چون بقیه از opengl استفاده میکنن

    راستی دلخور نشی از نحوه حرف زدنما ( گفتم تا زیاد جلو نرفتین انجین رو دردسر دار نشین )
    راستی اگه به این سه تایی که بالا گفتم این دوستمون Mohsen3d گزینه خوبی رو گفتن xna خوبیش اینه که یه انجین نصفه کارس براتون تازه کامپیایلش برای windowsmobile و XBOX اسون تره
    خب من یه توضیح کلی بدم و اونم اینکه این انجینی که معرفی شده توسط برنامه نویس ارشد تیم در حال ساخته و انجین بازی ارتش چهار نفره از خیلی وقت پیش در دست ساخت بوده و اطلاعاتش فعلا در دسترس نیست و یه چیز دیگه انجین فعلی یه انجینیه که به مرور زمان تکمیل و ساخته میشه و ما هر ملزومی رو که باید توی ساخت بازی داشته باشیم رو بهش اضافه میکنیم یعنی اون چیزایی رو که توی ساخت بازی میخوایم داشته باشیم و متاسفانه گیم میکر برامون دردسر درست کرده بود رو توی این انجین قراره بیاریم و داشته باشیم در حال حاضر هم روزهای اولیه ساختش هست و کلی کارا میشه باهاش کرد
    یه مطلب کلی دیگه هم بگم من به برنامه نویسهاس این انجینها اطلاعاتی رو دادم و گفتم اینها رو میخوام و اونها هم بر طبق اطلاعاتی که من خواهانشون هستم دارن انجین رو درست میکنن حالا کم و زیادش دیگه مهم نیست برای من مهم اون چیزهایی هست که من توی بازی میخوام داشته باشم همین

  18. 4 کاربر از dragonboy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #10
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی dragonboy's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    پست ها
    444

    پيش فرض

    اطلاعات تکمیلی انجین
    اطلاعات
    ورژن فعلی: 1.0.0.0 alpha
    مدت کار بر روی انجین: 2 ماه
    نوشته شده در: ++C
    کامپایلر: ++Visual C
    ادیتور نوشته شده در: #C
    ویژگی ها
    Graphical API: DirectX 9.0c June 2010
    Audio: irrKlang 1.3.0
    Input: DirectInput 8
    بروز رسانی

    1- انجین در حال حاضر فقط قابلیت خروجی دادن بر روی Windows رو داره. نسخه های پشتیبانی شده هم XP, Vista, Seven هست. تو یکی از فروم ها شنفته بودم که یکی گفته کد نویسی انجین خیلی ساده هست. باید در جواب بگم که خوب کد نویسی انجین ساده نیست! ما ساده اش کردیم. این قالب نمونه ای که گذاشتم یک interface خیلی ساده شده است و به developer این امکان رو میده که Rapid Development رو تو زبونی مثل ++C تجربه کنه. در ساخت Editor هم بیشتر سعی میشه از قالب Game Maker فرار کرد ولی ایده های خوبش رو توی کار اضافه میکنیم.
    2- در حال حاضر منابع Sprite, Sound, Object, Font در موتور طراحی شده. از اونجا که الآن پروژه داره توسط یک Mini Game توسعه داده میشه، نسبت به خواسته های بازی منابع و تکنولوژی های مورد نظر وارد انجین میشه. سیستم مدیریت محتوا کاملا انعطاف پذیره. در حال حاضر برای تشخیص برخورد و یا ایجاد شتاب برای اشیاء از فرمول های معمولی دبیرستان استفاده میشه! و موتور فیزیکی داخل انجین هنوز وارد نشده. بزودی این Mini Game رو تو همین تاپیک قرار میدم. راستی، من اطلاعات اضافی رو پاک کردم از تاپیک که اینطوری اطلاعات جامع تر بشن.

  20. 2 کاربر از dragonboy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •