تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 2 از 2

نام تاپيک: آموزش کامل بوژو ( Boujou ) به زبان فارسی - Workflow کامل ترکیب صحنه

  1. #1
    داره خودمونی میشه rightclick's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    پست ها
    64

    پيش فرض آموزش کامل بوژو ( Boujou ) به زبان فارسی - Workflow کامل ترکیب صحنه

    سلام. به نظر خودم این آموزش یکی از مهم ترین آموزش هایی هست که تا حالا آماده کردم چون مبنای کاری کلیه جلوه های ویژه ی رایانه ای هست که توی فیلم های روز دنیا میبینیم.
    همونطوری که می دونید برای ترکیب صحنه های گرافیکی مجازی و صحنه های فیلم برداری شده نیاز به انجام یک سری عملیات خاص داریم. در شرایط ایده آل ( وقتی که خیلی پولدار باشید یا تهیه کننده پولداری داشته باشید) میتونید یکی از دستگاههای ذخیره کننده حرکات دوربین مکانیکی تهیه کنید. این دستگاه به شما این امکان رو میده که علاوه بر ایجاد یک حرکت نرم برای دوربین فیزیکی سر صحنه، حرکت دوربینتون رو ذخیره کنه تا بتونید توی نرم افزار های سه بعدی از اون استفاده کنید.
    ولی اگه فرض کنیم اونقدرها شرایطتون ایده آل نباشه! باید با روش های نرم افزاری حرکت دوربینتون رو شبیه سازی کنید. در این شرایط هست که باید به سراغ تکنیک های موشن ترک ( Motion Track ) بروید. در مورد موشن ترکینگ ( Motion Tracking ) قبلا هم توی افتر افکت و هم توی بلندر صحبت کردم ولی توی این آموزش می خوام شما رو با قویترین و معروف ترین نرم افزار این حوزه (حداقل یکی از قویترین ها) یعنی بوژو ( Boujou ) آشنا کنم. البته برای استفاده از بوژو هم به شرایط نسبتا ایده آلی نیاز دارید! ( قیمت لیسانس نرم افزار ۱۰هزار دلاره!!!)
    خب بریم سراغ آموزش. توی این سری آموزشی که در نظر دارم ۳ قسمت باشه می خوایم جلوه ای رو پیاده سازی کنیم که بازیگر ما با قدرت ذهنش مثلا یک شیء ( در اینجا سنگ ) رو به حرکت در میاره. این نکته رو بگم که توی این سری به مباحث متحرک سازی، نورپردازی و رندرگیری نمی پردازم هرچند که روش کار رو بطور کامل آموزش میدم ولی وقت زیادی رو این قسمت ها صرف نمی کنیم و در نهایت هم به دنبال یک ترکیب صحنه فوق العاده واقع گرایانه نیستیم. بلکه در این سری میخوایم با روندکاری این گونه پروژه ها آشنا بشیم و ببینیم چطور میشه نرم افزارهای مختلف رو با همدیگه استفاده کنیم.


    در قسمت اول کاملا با بوژو کار می کنیم. قطعه فیلمی که داریم رو باز می کنیم، اون رو ترک می کنیم، حرکت دوربینمون رو در میاریم، صحنه سه بعدی ( ۳D Scene ) رو شبیه سازی می کنیم، نقاطی رو به عنوان راهنما برای خروجی گرفتن به نرم افزار سه بعدی سازمون مشخص می کنیم، یک شیء سه بعدی بعنوان تست توی صحنه قرار میدیم و نتیجه رو بررسی می کنیم و در آخر هم دوربین و صحنه سه بعدی رو خروجی میگیریم.

  2. 2 کاربر از rightclick بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    پروفشنال Simin Secret's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    کاشمر
    پست ها
    628

    پيش فرض

    دوست عزیز لینک دانلود رو هم بزارید

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •