ایتنا - برنامهریزی سعی داریم که کالا را به اندازه نیاز و تقاضای بازار وارد ایران کنیم تا با مشکل کمبود کالا مواجه نباشیم.
نشست خبری سازگار ارقام در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور خبرنگاران در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
به گزارش ایتنا در این جلسه نریمان خالصی مدیریت کالای قطعه و مانی رادمنش مدیریت کالای نوتبوک سازگار به تشریح سیاستهای خود در سال جدید پرداختند.
رادمنش در این جلسه گفت: امسال همانند سال قبل تمرکز شرکت سازگار بر روی سه برند Lenovo، Acer و Asus خواهد بود. تمام تلاش ما بر این است که در راستای رشد نوتبوک بتوانیم سهم بیشتری از بازار ایران را به گارانتی سازگار اختصاص دهیم. از دیگر برنامههایی که در پیش داریم، عرضه نوتبوکهای Acer با cpu های نسل جدید اینتل با پلتفرم IvyBridge هم زمان با بازار جهانی در تاریخ ۶ ژوئن مصادف با ۱۷ خرداد است. این نسل جدید با تکنولوژی و قابلیتهای بسیار زیاد جایگزین پلتفرمهای SandyBridge خواهد شد. از قابلیتهای این نوتبوکهای جدید با پلتفرم IvyBridg سرعت بسیار زیاد، قدرت خنک کنندگی بالا، وزن و ضخامت کم و قدرت پردازش گرافیکی بسیار زیاد است. از آنجا که شرکت Acer از شرکای تجاری بسیار نزدیک اینتل بشمار میرود، جزو اولین برندهای جهانی است که نوتبوکهای جدید خود را با طراحیهای جدید و زیبا با پلتفرم IvyBridge روانه بازار خواهد کرد و با توجه به پشتوانه و حمایت مستقیمی که سازگار ارقام از طرف شرکت Acer برخوردار است، همزمان با شرکت مادر این نوتبوکها را وارد بازار ایران خواهد کرد. همچنین نوتبوکهای جدید Lenovo و Asus با پلتفرم IvyBridge را با فاصله کمی پس از نوتبوکهای Acer با گارانتی سازگار عرضه خواهیم کرد.
مدیر کالای نوت بوک سازگار ارقام افزود: از آنجا که سازگار همیشه به دنبال عرضه تکنولوژیهای به روز میباشد از دیگر مواردی که بر آن تمرکز بسیاری داریم نوتبوکهای ultrabook میباشد که در حال حاضر مدلهای S۳ ایسر و U۳۰۰s لنوو را به بازار عرضه کرده است و در نظر دارد در آیندهای نزدیک نوتبوکهای سری Zenbook اسوس را نیز با گارانتی سازگار به سبد کالاهای خود اضافه کند. امسال سازگار ارقام به منظور رفاه بیشتر مشتریان خود، مدت گارانتی نوتبوکهای Acer و Lenovo را از یک سال به دو سال و گارانتی باتری و آداپتور کلیهنوتبوکهای Acer و Lenovo را از شش ماه به یک سال افزایش داده است. گارانتی نوتبوکهای Asus نیز با توجه به سیاستهای اعلامی دفتر Asus میباشد. همچنین در سال ۹۱ هدایای ویژهای برای خریداران نوتبوکهای Acer و Lenovo در نظر گرفته شده است که در این راستا به همراه هر نوتبوک یک عدد کیف نوتبوک، موس و یک عدد آنتیویروس اصل به خریداران تحویل داده میشود. از دیگر برنامههایی که سازگار ارقام در پیش رو دارد برگزاری جشنواره بزرگ نوتبوکهای Acer و Lenovo از تاریخ ۲۰ اردیبهشت الی ۲۰ شهریور ماه خواهد بود که جوایز ویژه آن یک دستگاه خودرو ۲۰۶، یک دستگاه خودرو MVM ، ده دستگاه ultrabook ایسر و لنوو و ده دستگاه تبلت ایسر و لنوو است. زمان قرعهکشی نیز ۳۰ شهریور ۹۱ خواهد بود.
نریمان خالصی در این جلسه در ابتدا در رابطه با معرفی کالای جدیدی که به سبد کالای سازگار ارقام اضافه شده است صحبت نمود و در ادامه با اشاره به سیاستهای جدید سازگار ارقام برای کاهش قیمت قطعات از قبیل مادربرد، کارت گرافیک، درایو نوری، هارد و سیپییو توضیح داد که با توجه به افزایش قیمت ارز و هزینه حمل در سال ۹۰ قیمت محصولات کامپیوتری نیز افزایش چشمگیری داشته است و قدرت خرید مصرف کننده را به شدت کاهش داده و به تبع آن میزان فروش PC و قطعات نیز کاهش پیدا کرده است. اما ما برای سال ۹۱ برنامهریزی دقیقی انجام داده ایم که بتوانیم قیمت قطعات را درحد معقولی کاهش دهیم. اواسط اسفند سال ۹۰ طی جلساتی که برگزار کردیم، از تمامی نمایندگان سازگار درخواست شد که موجودی خود را حداکثر تا ۲۰ فروردین خالی کنند تا با برنامهریزی بتوانیم در آغاز سال ۹۱ قیمت قطعات را کاهش دهیم تا مصرف کنندگان با توجه به رشد قیمتها توان خرید داشته باشند. بدین منظور طی مذاکراتی که با vendor هایی مثل Elite ، XFX ، Liteon ، Asus داشتیم، قرار بر این شد که با توجه به شرایط خاص ایران قیمتها را کاهش دهند. در ضمن تمرکز زیادی بر روی shipment و هزینه حمل کردهایم تا بتوانیم قیمتها را تا حد ممکن در سطح پائینی نگهداریم. سیاست ما بر این است که قیمت PC را در حدی به بازار ارائه دهیم که مصرف کننده بتواند یک سیستم را با کمترین قیمت ممکن خریداری کند.
همچنین با ارائه خدمات بهتر و جذابتر سعی داریم مصرف کنندگان را از لحاظ خدمات پس از فروش بیش از پیش راضی و خشنود نگهداریم و هزینه اضافی را در هنگام خدمات بر روی دوش مشتری نگذاریم. به طور مثال در سال پیش با افزایش قیمتها بعضی از شرکتها نتوانستند خدمات خوبی به مشتریان ارائه کنند و در کنار افزایش قیمت به نارضایتی عموم نیز این موضوع دامن زد. ما سعی داریم با قوی کردن دفاتر خدمات سازگار در تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز خدمات رسانی بهتری را ارائه دهیم.
مسئله بعدی که در پیش داریم، مسئله واردات است که به خاطر سخت شدن شرایط واردات بعضی مواقع با کمبود کالا در بازار مواجه می شویم این خود عامل اصلی افزایش قیمت کالا در بازار است. بدین منظور با برنامهریزی سعی داریم که کالا را به اندازه نیاز و تقاضای بازار وارد ایران کنیم تا با مشکل کمبود کالا مواجه نباشیم.
itanalyze.com