Call of Duty: Black Ops II
سازنده: Treyarch
ناشر: Activision
سری: Call of Duty
نویسنده: David S. Goyer
پلتفرم: Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3
موتور: IW Engine
تاریخ انتشار: November 13, 2012
ژانر: First-person shooter
Real-time strategy
مود: Single-player
Multiplayer
Treyarch بازی Call of Duty: Black Ops II را رونمایی کرد!
Cod:BOII به عنوان حمله هواپیماهای بدون سرنشین نیز شناخته می شود!
استودیو Treyarch از شماره دوم بازی Cod: Black Ops پرده برداری کرد . در این شماره از فن آوری های پیشرفته درون بازی استفاده شده ! که عبارت اند از هواپیماهای بدون سرنشین و ربات. که ممکن است گیمرها را متعجب کند. داستان بازی بین جنگ سرد اول در سال1980 و جنگ سرد دوم در سال 2025 است.Black Ops II خط داستانی متفاوتی دارد و از سلاح های با فن آوری پیشرفته مثل روبات ها و هواپیما های جاسوسی بدون سرنشن و..این بازی علمی تخیلی نیست و Treyarch در یه جلسه گفته که بازی ریشه در حقیقت دارد.با مد جدید Strike Force می توانید تیم رو هدایت کنید و این مد در مرحله ی دوم در سنگاپور به شما امکان می دهد تیمتوتن رو از بالا هدایت کنید (توسط هواپیما ها و سنسور ها ) این کار تا حالا انجام نشده است!
با توجه به جدیدترین نشانه های موجود ،Treyarch در زیر فشار زیاد و در کانون توجه قرار گرفته.این استدیو ریسک های بزرگی را انجام داده که می تواند باعث شکست و یا یک فروش بی سابقه برای سری Call Of Duty شود چرا که این بازی بزرگترین فرانچایز در صنعت بازیهای ویدئویی است که سالانه بیشترین فروش را به خود اختصاص می دهد.هر COD جدید رکوردهای فروش بازیها در سال را می شکند.
Lamia گفت:"آنچه ما در اینجا ساخته ایم بهترین راز نگه داشته شده در بازیهای رایانه ای است ، زیرا من فکر نمی کنم که آن چیزی بوده باشد که هرکسی انتظار دیدن آن را داشت.ما متوجه شدیم که با داستانی که برای بازی اول ساختیم تنها یک مورد سطحی ایجاد کردیم.ما می خواستیم سبک کار خود را با داستانهای تاریخی به مرحله بعدی کار ببریم."
Lamia میگوید : شما میتوانید یکی از امتیازات بازی را در داستان ان یعنی اینده دور و دومین جنگ سرد در تاریخ را در این بازی بدانید.
شما در بخش چمپین بازی میتوانید از یک منطقه به جایی دیگری بروید شما برای رفتن فقط یک انتخاب خواهید داشت از داستان میتوانید بفهمید که شما فقط یک انتخاب خواهید داشت ان هم یا شکست است یا پیروزی.
با توجه به تغییراتی که در بازی و گیم پلی رخ داده شما میتوانید یک ماموریت را برگردید و تکرار کنید ان هم به صورت Sandbox.
شما توانایی ان را دارید که بازی را به عنوان فرمانده به پایان برسانید .یا نقش یک تیرانداز را داشته باشید که روی زمین دراز کشیده و منتظر است یا یک هواپیمای بدون سرنشین 4 rotor را هدایت کنید و از بالای سر دشمنان را از پای در بیاورید همچنین سوار بر روباتهای بزرگ شده .نبردها به صورت real-time است و گیم پلی نیز روان هست.
استایلت منو کشته!
قابلیت سویچ کردن و تعویض هم در بازی است شما میتوانید سربازی را انتخاب کنید که وسط خط اتش است و با سرباز دیگر از سوی دیگر به دشمن حمله کرده .قدرت ان را دارید که به عنوان فرمانده دستور حمله هوایی و پرتاب بمب را دهید و با هواپیماهای بدون سرنشین تماس گرفته و تعادل را بین نیروهای خود برقرار سازید.
"سری Black Ops و Call of Duty های دیگر موفقیت خود را از شبیه بودنشان به یک فیلم و داشتن جلوه های ویژه جذاب دارند؛ برای مثال : در Cod Black Ops شما باید از یک صخره بپرید و از یک بهمن فرار کنید !
این موضوع شما را در استرس شدید و واقعی قرار داده که هرچه سریعتر راه خود را برای زنده ماندن باز کنید. و طرفداران از این هیجان که در دنیای نیمه مدرن بازی قرار داده شده است لذت میبرند"
این بازی طبق گفته Mark Lamia دارای بخش سینگل پلیر و زامبی و مولتی پلیر وco-op است .همچنین با 60 فریم در ثانیه انجام می شود و موتور بازی هم از موتور های قیلی بهتراست.رفتن داستان بازی به سال 2025 : این حق cod هستش و این تغیر زمان باعث تغیر در روند بازی می شود.
اهداف تهاجمی، چالش های دشواری را حتی برای یک تیم با تجربه رقم می زند که چنین موقعیت هایی را فقط یک سازنده ی بازی Call of Duty برایتان رقم میزند. هر شماره ی جدیدی از بازی که منتشر میشود با آزمون پیشی گرفتن از شماره ی قبلی خود مواجه می شود و شرکت Treyarch نیز مطمئناً به دنبال چنین چیزی می باشد. از همان لحظه ی اولی که من دمو را مشاهده کردم، اهداف Treyarch مشخص بودند: آن ها در حال بالا بردن تنش در بازی هستند. اولین صحنه ای که من از بازی Black Ops 2 در حین نبرد دیدم یک ماشین زره ای بود که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را اسکورت می کرد. کاروان موتوری همراه آنان زیر فشار سنگینی وارد لُس آنجلس شدند. به سمت مرکز شهر که نگاه کردم، آسمان پوشیده از هواپیماهای بی سرنشین آمریکایی بود که حملات سایبریشان متوجه ما شده بود.
با وجود اشتیاق بالای تیم سازنده برای داستان سرایی، آن ها تایید کردند بخش جند نفره بازی، مورد توجه گروه زیادی از طرفداران می باشد. و زمانی که تمرکزمان بر روی بخش تک نفره بازی بود، ما نگران انتظارات دیگران بودیم. بخش چندنفره به طور اختصاصی در 2025 بازه ی زمانی اتفاق میافتد. رسانه ی جمعی (نحوه برقراری ارتباط) به منظور آسان کردن برقرای ارتباط افراد در بازی و به اشتراک گذاری دستاوردها و امتیازها نیز در چهارچوب بازی گنجانده خواهد شد..
شهر لس انجلس در میان دود گرد و خاک در حال نابودی هست و آتش از هر طرف ربانه میکشه!
حضور زامبی ها در بازی مطمئناً وجود خواهد داشت – و یا وجود داشتن مودهای مختلف بیشتری نسبت به بازی های قبلی- این دمو با رعایت کردن تمامی مشخصه های بازی، خود را به طور شایسته ای یک بازی مناسب معرفی کرده و رو به جلو در حال حرکت است. آزمون اصلی در پاییز امسال خواهد بود، جاییکه بازی باید با رسیدن به استانداردهای خود تمام مرزها و محدویت ها رو برداشته و خود واقعیش را آشکار کند.
آنتونی گفت:" ما می خواستیم روشهایی را که با آن روایت داستان را در ندای وظیفه پیاده سازی می کنیم باز نویسی کنیم، همراه داشتن دیوید از ابتدای این کار به من برای انجام آن اطمینان خاطر داد.
در کنار قهرمانان داستان، نویسندگان بازی شخصیت جدید و بیادماندنی بدذاتی را در Mendenez خلق کردند. آنتونی می گوید که شما می بینید که این هیولا چگونه در طول جنگ سرد اول خلق می شود و سپس چیزهای بیشتری در مورد شرارت او می آموزید و حتی تا حد همدردی کردن با او پیش می روید. در سال 2025 هم خواهید دید که این هیولا قادر به انجام چه کارهایست.
آنتونی گفت: "به Raul Mendenez در Black Ops II خوش آمدید"
چیزی که در این بازی بیشتر اهمیت خواهد داشت انتخاب گیمر است. شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام قهرمانان و دشمنان زنده بمانند یا بمیرند. بر اساس انتخاب های شما، ممکن است به ماموریتهای خاصی هدایت شوید، اما نتیجه آنها، ماموریتهای جدیدی را که برای شما در دسترس خواهد بود تغییر می دهد. انتخابهای شما بعنوان سرباز مسیر تحول جغرافیای سیاسی را تحت تاثیر قرار می دهد. این فقط یک داستان خطی با مراحل خطی نیست. داستان در مسیرهای متفاوتی منشعب می شود و با نتایج متفاوتی هم قابل بازی کردن مجدد خواهد بود.
Multi Player :
David Vonderhaar طراح و سازنده بخش چند نفر میگوید :
تیم ما میخواد یک جنگ انلاین را برای بازیکنان با دیگر بازیکنان طراحی کند.جزئیاتی در مورد این بخش وحود دارد که میگوید شما باید اینده را با توجه به حوادث نجات دهید.و حالت مبارزه با زامبی ها هم وجود خواهد داشت .
++++
گرافیک Call Of Duty : Black Ops ll مثل گذشته نیست!
یک نیاز برای بازی COD اینه که بازی بتونه با سرعت 60 فرم بر ثانیه بر روی کنسول ها اجرا بشه. گرافیک بازی خوب بنظر برسه اما بازی آهسته نباشه.
بنابراین شما فکر میکنید که COD: Black Ops ll که 1 May رونمایی شد خیلی سخته که طوری ساخته شود که بهتر از COD :Black Ops سال 2010 بنظر بیاد ؟
بالاخره هر دو بازی روی Xbox360 اجرا میشن که سال 2005 معرفی شد و همینطور PS3 که سال 2006 معرفی شد.
خوشبختانه تیم Treyarch تونسته فشار بیشتری روی عملکرد گرافیکی 3D کنسول ها بیاره
Dan Bunting سازنده ی آنلاین در Treyarch گفت ؟"شما باید خودتونو مهک بزنید" ما دوست نداشتیم به کارهای گذشتمون تکیه کنیم بنابراین ما خودمونو تو یک اتاق حبس کردیم و اونجا تصمیم گرفتیم که چکار باید بکنیم تا تکنولوژی بازیمون هم آسیب نبینه و مضرات رو هم کم کنیم.
Treyarch یک تیم اجرایی را گرد هم اورده بود. تیمی که ما اونو " گوشه ی زیبا" نامیدیم که اصطلاحی محبت آمیز هست برای برنامه ی برش عمودی که جریان نقشه را توصیف میکنه . شروع کردن با گوشه ی نقشه . اونا تکنولوژژی های گرافیکی را مطالعه کردند و توضیح دادند که بازی باید چجوری باشه! اونا 4 ماه روی این طرح بطور مخفیانه کار کردند و در پایان میخواستند گرافیکهایی با کیفیت گرافیک PC تولید کنن که روی کنسول با سرعت 60 فرم بر ثانیه اجر ابشه.
عملکرد کنسول ها در حصار زمان منجمد شده برای اینکه همه ی کنسول ها مثل هم هستند و این باعث میشه که سازنده ها یک توسعه ی بدون تغییر رو رو پلتفرم داشته باشند. اما از طرف دیگه PC ها هر ساله متحول میشن و میتونند آخرین و مهمترین چیپ ها و میکروپروسسور های گرافیکی رو استفاده کنند.
اما برنامه نویسان با استعداد میتونن دوباره کد نویسی کنندتا بازی روی کنسول ها بهتر و کار امد تر اجر ابشه و منابع رو آزاد کنند تا بتونن کارشون رو گسترش بدن.
Bunting گفت " یک عبارت ساده و یک سوال بزرگ"
داشتن گرافیکی در حد گرافیک PC و اجرای اون روی کنسول ها خیلی سخت هست. یک تیم با تجربه میتونه این کارو انجام بده اما گرافیک ها از نظر قدرت رندر کردن گرون هستند.
قسمت گول زنندش اجرا با سرعت 60 فرم بر ثانیه هست!
گیمر ها به غیر از گیم پلی روون و گرافیک بالا هیچیزی رو نمیتونند تحمل کنن. اما سریع ترین پاسخ به درخواست شما اینه که وقتی شما در حال مبارزه با پلیر دیگه هستید شما به چه چیز نیاز دارید!
بعد از اون چهار ماهی که گذشت تیم دو نقشه رو کامل کرده بود .اونا قبلا نقشه های دیگه رو استفاده کرده بودن و الان دارن بطرف تکنولوژی حتی سخت تر میرن.
بعضی از تغییرات اصلی که اونا ساخته بودن با افکت های نور بود. نورپردازی مانند چسبی است که تمام فضاها را به یکدیگر پیوند می دهد. این باعث میشه که بیننده احساس قوطه ور شدن در تصویر بهش دست بده و خیلی طبیعی به نظر بیاد . روشنایی جایی هست که ما انرژیمونو روی اون متمرکز کردیم.
یکی از اپگرید هایی که انجام دادیم high-dynamic range (HDR), بهتر هست که اجازه بودن دو عنصر روشنایی و تاریکی رو در یک صحنه میده. که باعث بوجود اوردن جزئیات بیشتر میشه که در غیر اینصورت وقتی شما نوع مختلفی از سایه و نور رو دارید اونارو از دست میدید.
عنصر جدید bounce lighting یا انعکاس نور هست. وقتی نور به سطح زمین برخورد میکنه و باز تابش میشه سطح دیگه رو روشن میکنه. اگه دقت کنید شما میتونید نوع دیگه ای از روشنایی رو در آخر تونل ببینید.نور از بیرون به داخل طبقه میتابه بازتابش نور به سقف باعث بوجو اومدن منابع ثانویه نور میشه..در داخل اتاقی که پنجره داره شما میتونید یک سایه نرم رو مشاهد کنید.
تکنیک ها چیز هایی هستند که هنرمندان وقتی تکنولوژی در اختیار داشته باشند از آن برای خلق کردن تصاویر جذاب و عالی استفاده میکنند .
Bunting نقشه ای رو نشون داد که روی جزیره ای در نزدیکی یمن ست شده بود. درخت های منحصر بفردی که شاخ و برگ های پیچیده دارند با "vertex baked lighting" درختان تقابل بسیار انبوهی از روشنایی و سایه رو پیدا میکنند.
Ambient occlusio : وقتی اتفاق میفته که انعکاس نور زیاد در اطراف اتفاق میفته و موجب ایجاد سایه های بسیار تاریکی در گوشه بعضی از اتاق ها میشه.
نور منعکس شده از اسلحه از هر طریقی تاثیر ذرات مثل گرد و خاک و یا خاکستر و پرواز حشرات در هوا موجب اضافه شدن جزئیات بسیار ریزی میشوند.
شن های موجود روی سطح جاده موجب میشه که آسفالت جاده به خوبی دیده نشه اگه شما شکافی رو در سطح پیاده رو مشاهده کنید خواهید دید که شن ها هم درون آن شکاف فرو رفته اند و این واقعا آن چیزی است که شما انتظارش را دارید.
سنگ ها و صخره در کنار جاده عمق بیشتری دارند.
Bunting گفت ما میتونیم تو یک صحنه ی مشابه از این افکت ها بیشتر استفاده کنیم .
Mark Lamia رئیس Treyarch گفت : در نقشه ی لوس انجلس نابود شده تو خیابون میتونید جاهایی رو ببینیند که آب جمع شده تو بعضی از این جاها این آب شامل سطح رنگی از نفت هم میشه. در مقایسه با بازیهای قبلی شما افکت های زیادی رو تو صفحه ی تصویر مشاهده میکنید که در یک زمان اتفاق میفته.
حتی اشیا در پشت زمینه ویژگی های قابل رویتی دارن. مثلا یک آسمون خراش که در فاصله ای نسبت به شما در حال آتیش گرفتنه.
روی نقشه شما تعداد زیادی ساختمون خراب شده و متروکه تیر آهن ها و مخروبه ها رو میتونید مشاهده کنید! این چشم انداز ها جزئیات زیادی رو برای رند شدن دارند
هنر مندان ما با عکس گرفتن از مرکز شهر لس انجلس کار را بر روی این مرحله شروع کردند.
صحنه ای که با آتش و دود وسایه ها و جرقه های ناشی از سیم های برق و تابش نور خورشید از تو شیشه لایه بندی شده.
Bunting گفت ما دست از کار نمیکشیم و میخوایم این تجربیات جدید رو به فرانچایز Call Of Duty بیاریم.
ما نمیخوایم چیزی از نظرمان دور بماند!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تــــــصــــاویـــــر:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تـــــریــــلــــــر:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
محتوای مخفی: منابع