تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: سوال راجع به خلاص کردن ماشین در سرعت

  1. #1
    حـــــرفـه ای Jang Bogo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    پست ها
    1,606

    پيش فرض سوال راجع به خلاص کردن ماشین در سرعت

    سلام. دوستان تا چه سرعت و دنده ای مشکلی نداره ماشین رو قبل از توقف خلاص کرد؟ البته بیشتر حرفم روی پراید هست. ABS دار. مثلا داری نزدیک میشی به چراغ قرمز، از دور که میبینی خلاص کنی که دیگه نیازی به نگه داشتن کلاچ نباشه.

  2. این کاربر از Jang Bogo بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    داره خودمونی میشه alibeigi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    104

    پيش فرض

    این سوال منم هست

  4. #3
    کـاربـر بـاسـابـقـه SADEGH 7's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    2,109

    پيش فرض

    سلام. دوستان تا چه سرعت و دنده ای مشکلی نداره ماشین رو قبل از توقف خلاص کرد؟ البته بیشتر حرفم روی پراید هست. ABS دار. مثلا داری نزدیک میشی به چراغ قرمز، از دور که میبینی خلاص کنی که دیگه نیازی به نگه داشتن کلاچ نباشه.
    شما کلا نباید کلاچ و ترمز رو باهم بگیرید. ترمز کنید وقتی نزدیک به ایست کامل بود، کلاچ رو یه لحظه بگیرید و ماشین رو خلاص کنید.
    موفق باشی

  5. #4
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    3,114

    پيش فرض

    شما کلا نباید کلاچ و ترمز رو باهم بگیرید. ترمز کنید وقتی نزدیک به ایست کامل بود، کلاچ رو یه لحظه بگیرید و ماشین رو خلاص کنید.
    موفق باشی
    ولی من عادت بر عکس حرف شماست و همیشه دو تا رو با هم فشار میدم.البته با 405.مشکلی داره؟

  6. #5
    آخر فروم باز Ali_Best's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2006
    محل سكونت
    هرکجا که اهل دلی باشد
    پست ها
    1,120

    پيش فرض

    اطلاعات من:
    میگن وقتی میخوای سرعت کم کنی کلا:
    1 - ماشینو خلاص نکن
    2 - کلاج رو هم نگیر ( که همون خلاص شدن میشه)

    دلیلشم اینه که ترمز عمل نمیکنه! بگم که من اینو خودمم شنیدم ولی تست کردم اینجوری نبوده

    ولی گفتند که همیشه باید ماشین در دنده باشه وقتی که خواستی دنده عوض کنه اون موقع هست که باید کلاج بگیری همین

    کلا زیاد با کلاج ور نرو!
    حالا صاحبان فن بیان نظر بدن!

  7. #6
    کـاربـر بـاسـابـقـه SADEGH 7's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    پست ها
    2,109

    پيش فرض

    ولی من عادت بر عکس حرف شماست و همیشه دو تا رو با هم فشار میدم.البته با 405.مشکلی داره؟
    این عمل (کلاچ و ترمز باهم) باعث می شه شما ماشین رو خلاص کنی و ترمز کنی.
    وقتی ماشین تو دندس اگه پاتون رو از روی گاز بردارید می بینید که سرعت خود به خود کم می شه که اگه خلاص کنید می بینید که سرعت کم نمی شه یا ممکنه سرعتتون بیشتر شه (سرپایینی)
    پس بهتره تنها ترمز کنید تا هم تو دنده بودن ماشین و هم ترمز باعث کاهش سرعت بشه. و چند سانتی متر مونده بود که ماشین ایست کامل کنه، یه لحضه کلاچ رو بگیرید و ماشین رو خلاص کنید و باز هم ترمز تنها و نهایاتا اگه چراغ طولانی بود دستی بکشید.
    این کار 2 تا ویژگی داره:
    1- ماشین سریع تر ایست کامل می کنه.
    2-عمر کلاچتون بیشتر می شه.
    اطلاعات من:
    میگن وقتی میخوای سرعت کم کنی کلا:
    1 - ماشینو خلاص نکن
    2 - کلاج رو هم نگیر ( که همون خلاص شدن میشه)

    دلیلشم اینه که ترمز عمل نمیکنه! بگم که من اینو خودمم شنیدم ولی تست کردم اینجوری نبوده

    ولی گفتند که همیشه باید ماشین در دنده باشه وقتی که خواستی دنده عوض کنه اون موقع هست که باید کلاج بگیری همین

    کلا زیاد با کلاج ور نرو!
    حالا صاحبان فن بیان نظر بدن!
    دوست عزیز ترمز عمل می کنه ولی خلاص بودن ماشین (همونطور که توضیح دادم) باعث می شه که دنده ها درگیر نباشین و کم شدن سرعت دیرتر انجام بشه.
    موفق باشید

  8. 4 کاربر از SADEGH 7 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #7
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    به موارد بالا اضافه می کنم که در خودرو های انژکتوری جدید رها کردن گاز و درگیر بودن دنده سوخت رسانی به موتور متوقف خواهد شد در نتیجه مصرف سوخت کاهش خواهد یافت
    البته استفاده بیش از حد از کلاچ موجب آسیب به دیسک و صفحه و همینطور سفت شدن بیش از حد پدال خواهد شد

  10. 2 کاربر از ess_1362 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #8
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Nov 2008
    پست ها
    190

    پيش فرض

    اگه تو سطح صاف با سرعت بالا بخوایین با کلاج ترمز کنیین زیاد به چشم نمیاد......ولی تو سرازیری بر عکسه,اگه پاتون تو کلاج باشه اصلا خوب عمل نمیکنه

  12. این کاربر از davod_danger666 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #9
    پروفشنال karvas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2011
    محل سكونت
    IRAN
    پست ها
    509

    پيش فرض

    کلا تو سرازیری خلاص نکنید هم خطرناکه هم دیسک لنت زود فرسایش پیدا میکنه
    از نظر فنی دور موتور تا یک خط پایین تر از یک نیاد ماشین خاموش نمیشه تا اونجا که دور موتور خیلی پایین نیاد که بشه ماشینو روشن نگه داشت میشه ترمز گرفت (بدون خلاص کردن)وقتی دور موتور اومد پایین خلاص کنید
    البته تو میدون ها نه میشه خلاص کرد نه میشه کلاج نگرفت باید با همشون زیر پات بازی کنی که ماشین خاموش نشه

  14. 2 کاربر از karvas بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •