سلام,من یک ترانس دارم که برای تبدیل برق شهری به 110 ولت است,میشه اینرا جوری تبدیل کنم که برای شارژر باطری ماشین استفاده کنم؟
سلام,من یک ترانس دارم که برای تبدیل برق شهری به 110 ولت است,میشه اینرا جوری تبدیل کنم که برای شارژر باطری ماشین استفاده کنم؟
شما باید توسط مدارات یک سو ساز برق کاهش یافته را یکسو وسپس به شارژر برق تبدیل کنید
برای اینکار باید یک ترانسفورمر داشته باشید که بتونه ولتاژ برق شهر رو از ۲۲۰ ولت تبدیل کنه به ولتاژ بین ۱۲.۸ تا ۱۴ ولت ( اتو ترانسفورمر پیش نهاد میشه برای این کار )
شما به وسیله اتو ترانس بازه وسیعی از تغییرات در اختیار دارید
و همچنین علاوه بر این ترانسفورمر باید یک یکسو ساز در اختیار داشته باشید تا بتوانید ولتاژ کاهش یافته را یک سو و سپس به باطری منتقل کنید
همانطور که میدانید ولتاژ باطری ها ( پیل ) یکسو هست
Sent From Mr Emad iPad Using Tapatalk
[QUOTE=emadpumad;6926602]شما باید توسط مدارات یک سو ساز برق کاهش یافته را یکسو وسپس به شارژر برق تبدیل کنید
برای اینکار باید یک ترانسفورمر داشته باشید که بتونه ولتاژ برق شهر رو از ۲۲۰ ولت تبدیل کنه به ولتاژ بین ۱۲.۸ تا ۱۴ ولت ( اتو ترانسفورمر پیش نهاد میشه برای این کار )
شما به وسیله اتو ترانس بازه وسیعی از تغییرات در اختیار دارید
و همچنین علاوه بر این ترانسفورمر باید یک یکسو ساز در اختیار داشته باشید تا بتوانید ولتاژ کاهش یافته را یک سو و سپس به باطری منتقل کنید
همانطور که میدانید ولتاژ باطری ها ( پیل ) یکسو هست
سلام,ممنون از توجه شما.
من از کجا میتونم ترانسفورمر را تهیه کنم.آیا مغازه های لوازم فروشی دارند؟
اگر لطف کنین بطور دقیق توضیح دهید که چه کنم ممنون میشم.در ضمن این ترانس که من دارم ترانسی است که برق شهری را به 110 ولت تبدیل میکند(برای چرخ خیاطی است) و همچنین یک آداپتور هم دارم با این مشخصات:
AC-DC ADAPTOR
input:AC230V~50Hz
outputC9V-200mA 1.8VA
آیا با داشتن این آداپتور میشه یک شارژر درست کنم؟
البته شاید سؤالم کمی مبتدیانه باشد,آن هم به این دلیل است که هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم.مرا ببخشید اگر سؤالی میپرسم ,دوست دارم چیزی یاد بگیرم.
دروود
ببخشم ؟
چرا؟
اگر اشتباه نکنم فروم جای این جور پرسشهسا و خیلی پرسش خوبی کردید
در مورد سوالتون :
به عرضتون برسونم که این دو ترانسی که شما دارید به درد کارتون نمی خوره
باطری ماشین برای اینکه بتونه شارژ بشه احتیاج به یک ولتاژی داره که از ولتاژ نامی اون بیشتر باشه که به اون ولتاژ فلوت گفته میشه
جهت اطلاع :
شارژر های حرفه ای ( شارژر هایی که معمولا در لود بانکها و برای شارژ و در شارژ باطری یو پی اس ها استفاده می شوند ) از سازو کار پیچیده ای استفادهمیکنند که این شارژر ها توسط مدارات الکترونیکی ولتاژ و جریان مورد نیاز رو در طی زمان تایین شده به تناسب تغییر میدهند تا عمل شارژ باطری با تمام دقت صورت بگیره و عمر باطری لطمه نبینه
به هر حال همونطوری که در بالا عرض کردم خدمتتون شما احتیاج به یک ترانس با خروجی ۱۴ ولت دارید
همونطور که میدونید ترانس وسیله ای هست برای تغییر سطح ولتاژ وجریان ac ) alternative current )
پس شما باید ولتاژ و جریان رو در پایان دی سی یا جریان مستقیم کنید direct current
تهیه کردن یک سو ساز کار چندان دشواری نیست و خودتون هم میتونی اون رو بسازید البته اگر اندکی سر رشته داخل حیطه برق و الکترونیک داشته باشید
با یک جستجوی ساده میتونید مداراتو پیدا کنید
البته اگر هدف شما استفاده مکرر هست پیشنهاد میکنم یک اتو ترانس ( ترانسی که ولتاژ ورودی اون ثابت هست و خروجی اون رو با رنجی که روی دستگاه قرار داده شده می توان تغییر داد ) تهیه کنید
البته میتونید خودتون یک اتو ترانس بپیچید و کار سختی نیست فقط یه خورده زمان میبره
کافیه علاقه مند باشید
من خودم تو دوران هنرستان به عنوان یک کار عملی یکی پیچیدم
یک سری محاسبات داره که انجام میدید و تعداد دور سیم پیچها بدست میاد خیلی هم آسونه
اگر هم مایل باشید میتونید تو اینتر نت یا توی کتابهای درسی دنبال محاسبات اتو ترانسهای محاسبه شده بگردید
اتو ترانس بستگی به توانی که داره بعید میدونم قیمتی کمتر ۷۰ هزار تومان داشته باشه
البته تا اونجا که من میدونم
کلا کاره خیلی آسونیه فقط یک سری ابزار می خاد
اگر هم اتو ترانس نداشتید میتونید به وسیله یک ترانس معمولی این کار رو انجام بدید
سازو کارش به این شکل هست که به عنوان مثال شما یک ترانس با خروجی ۱۱۰ ولت دارید مثل همین ترانس شما
به وسیله سری کردن چند مقاومت ( مثلا مقاومتهای پیچشی مثل هیتر یا لامپهای رشته ای )
ولتاژ رو به حد مورد استفادتون پایین میارید و اونجا استفاده میکنید
عیب این روش این هست که همونطور که میدونید میزان تلفات به مجذور جریان در مدارات وابسته هست p=RI"2
و با این روش تلفات بالا میره و ممکنه به ترانستون آسیب برسونه
موفق باشید
Sent From Mr Emad iPad Using Tapatalk
Last edited by emadpumad; 27-03-2012 at 13:14.
سلام,الآن نگاه کردم دیدم,یک آداپتور دیگه دارم که به چندیدن ولتاژ تبدیل میکنه. یک دکمه رویش داره به این شکل:
3 - 4.5 - 6 -7.5 - 9 - 12 VOLT CHANGE SW که آن دکمه را روی هر کدام از اعداد بخواهیم میبریم.(یعنی خروجی آن همان عدد میشود)
یک دکمه دیگه هم داره که به دو سمت میره(یک سمت مثبت و یک سمت منفی) زیر این دکمه هم نوشته
POLATILY SW
البته روی خود آداپتور هم نوشته :
OUTPUTC3 -12V 400mA
عجب !!!!
این چیزا که شما فرمودید توش ۱۴ ولت نیست که
عرض کردم که باید ولتاژ بیشتر از ولتاژ نامه باشه
ضمناً این آداپتور که برای آتاری قبلا استفاده میشده برای این کار مناسب نیست
گیریم که ولتاژ ۱۴ ولت رو هم داشت اگر ۵ ثانیه وصلش میکردی به باطری ماشین جا به جا ذوب میشد
Sent From Mr Emad iPad Using Tapatalk
این آداپتور شما ۴۰۰ میلی آمپر هست خروجیش ولی شما احتیاج به چیزی در حدود ۵ آمپر خروجی
Sent From Mr Emad iPad Using Tapatalk
Last edited by emadpumad; 27-03-2012 at 19:01.
سلام,فکر میکنم با این اوضاع باید حتما یک مطالعه کلی در این موارد داشته باشم.راستش من از دوران دبستان و راهنمایی خیلی علاقه به برق و الکترونیک داشتم.یادم است, کیت هایی بود که با آنها چیزهای مختلف میساختم.اما خدا خواست و در رشته نقشه کشی قبول شدم.خدا را شکر راضیم,اما همیشه میگم کاشکی میرفتم برق یا الکترونیک میخوندم.باور کن الآن خیلی پشیمانم.از لحاظ درآمد شاید نقشه کشی خوب باشد,اما این پشیمانی همیشه همراهم است.
اگر مرجعی را سراغ داری که این اطلاعات پایه را یاد بگیرم ممنون میشم معرفی کنید.مثل :کتاب ,سایت و......
یه سری اینجا بزنید بد نیست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از من میشنوید الانم دیر نیست و میتونید مطالعات فرا درسیتونو تو این زمینه ادامه بدید وقتی آدم علاقه منده میتونه به راحتی بره دنباله یک چیزی پس برو
Sent From Mr Emad iPad Using Tapatalk
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)