تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 5 12345 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 43

نام تاپيک: ساخت موتور بازي با اين سرمايه و با اين مشكلات ؟

  1. #1
    آخر فروم باز anti-military's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    1,415

    پيش فرض ساخت موتور بازي با اين سرمايه و با اين مشكلات ؟

    حوصله ام سر رفته بود گفتم یه بحث راه بندازم
    فکر کنید یکی مثل من ميخواد همچین کاری بكنه و ماهي 5 تا 6 میلیون ھم میتونه هزينه كنه . به نظر شما عاقلانه است ؟

    اصلا از اینا بگذريم به نظر شما برنامه نويس هايي كه تا اين حد با ساخت موتور بازي اشنايي داشته باشن اصلا تو ايران مي زيستن ؟

    من حداكثر براي يه برنامه نويس خيلي حرفه اي كه با ساخت موتور بازي اشنايي داشته باشه ماهي 800ميتونم بدم . چون اینجا ایرانه و نميشه رو اين چیزھا خيلي پول گذاشت

    كلا ھمچین برنامه نويس هايي اصلا هست تو ايران ؟ كه تو تهرانم زندگی کن ن و با ماھی 800 قانع باشن و ...؟

  2. 5 کاربر از anti-military بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    پروفشنال Hotsun's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    954

    پيش فرض

    شما حساب کن چندین تا ورژن تا الان از یونیتی اومده,مثلاً ورژن 3.4 خودش حدود 5-6 بار آپدیت شده حالا حساب کن تا الان چند تا میشه.
    بالای 1000 تا کاربر pro داره که اصلش رو خریدن و شاید چند هزار نفر از free دارن استفاده میکنن,هر کدوم از اینا به مشکل برخوردن و یا اررور دریافت کردن گزارش دادن و سازنده های یونیتی که تعدادشون هم کم نیست(تصویر تیم یونیتی پایین هست)روش کار کردن و بر طرفش کردن,از طرفی خیلی افراد رفتن گفتن ما فلان قابلیت رو میخوایم و تیم یونیتی دیده به درد میخوره اضافه کرده و نکته جالب تر از همه اینا اینه که تیم یونیتی با Intel قرارداد داره و مثلاً یه تکنولوژی مثل Multi-thread renderer رو که از اینتل گرفته و تو ورژن 3.5 استفاده کرده به هیچ وجه به کمپانی های ضعیف نمیدن حالا چه برسه به شما که نه شرکت ثبت جهانی داری نه اعتباری داری که به حسابش بدن نه پولش رو داری چنین تکنولوژی رو بگیری و نه کسی هست بخواد این تکنولوژی رو به سورس انجینت اضافه کنه,تازه تحریم هم که هستیم عمراً به هیچ جا دستت بند نیست,بخوای از خارج اقدام کنی هم موارد قبلی که گفتم نمیتونی چنین کاری بکنی.

    پس دلایل برای انجام ندادن چنین کاری:
    1. نداشتن تجربه.
    2. نداشتن یوزر برای در آوردن باگ ها
    3. نداشتن تیم قوی
    4. نداشتن تکنولوژی های مناسب
    5. کلاً بیخیال مگر اینکه انجینت رو برای کار خاص بخوای طراحی کنی که خوشبختانه انقدر انجین های دیگه امکاناتشون زیاده کار خاص باید خیلی خاص باشه که بعید میدونم چنین چیزی باشه,اگر هم اینجوریه اول تبریک میگم چون به جایی رسیدی که انجین های روز کارت رو راه نمیندازن دوم اینکه این همه انجین سورس باز که میتونی خودت بهش امکانات لازمه رو اضافه کنی نه اینکه به خاطرش بری از پایه انجین بزنی یا به عبارت دیگر: پول فقط برای کار خاص بده نه اینکه به خاطر کار خاص کل بار رو به دوش سرمایه ات بذاری.

    همین الانم پاشو برو یه پروژه راه بنداز که حوصله ات سر نره.

    اینم تیم سازندگان یونیتی که اتفاقاً یکیشون هم ایرانیه(حالا بشمر ببین چند نفرن و چه نژادهایی توشونه که دیگه فکر ساخت انجین با یه تیم ایرانیه خالص به سرت نزنه) :

  4. 3 کاربر از Hotsun بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    خب اینجوری پیشرفت نمیکنیم ... همیشه وابسته ایم اگه قراره همه اینجوری فکر کنن چرا پس این همه اینجین ریلیز شده؟؟؟ خب همه کمپانی ها یا بیان از Unreal Engine استفاده کنن دیگه! یا یونیتی.
    اگه قرار باشه همین راه وابستگی به انجین های اماده رو در پیش بگیریم همیشه مصرف کننده باقی میمونیم و نمیتوینم هیچ وقت با بازار بازی های خارج رقابت کنیم.
    الکی هم جو تیم یونیتی نگیرتتون اینا هم از همون اول یه تیم کوچیک 10-20 نفره بودن که کم کم پیشرفت کردن و شدن این و ما هم میتونیم تو این صنعت قدرتمند بشیم و حرفی واسه گفتن داشته باشیم بشرطه اینکه بتونیم خودمون تکنولوژی تولید کنیم. وگرنه ته یونیتی مگه چیه؟؟؟ جنگ در خلیج عدن! که دیگه حداکثر قدرت یونیتی هست. یه نگاهی به Persian Engine بندازین که در عرض 2-3 سال اونم تکی انجینشو تا کجا پیش برد ... تا دیگه از این توهمای نداشتن تکنولوژی و ...در بیاین... تکنولوژی رو باید دنبالش رفت تا بهش رسید همینجوری از رو هوا که نمیاد!!! چون اونا تکنولوژیشو دارن و ما نداریم پس ما دیگه بیخیالش بشیم و فقط مصرف کننده باشیم چون اونا دارن و ما نداریم. خب اونا از پدرشون به ارث بردن؟ تلاش کردن تا بهش رسیدن دیگه علومشون هم که از دانشمندان همین اب و خاکه پس چجوریه که ما پیش رفت نکردیم و اونا پیشرفت کردن؟؟؟ خیلی سادست چون تا چشم وا کردیم دیدیم تکنولوژی دست اوناست و ما مصرف کننده شدیم ... چون فقط 30 ساله که ازاد شدیم پس الان وقتشه ما میتوینم چون پیامبرمون فرموده : اگر علم در ثریا باشد مردانی از پارس به آن دست می یابند.پیامبر(ص) . حالا بازم بگین ما نمیتونیمو علم نداریمو ... از این توهمات بزنه به سرتون.
    ببخشید یکم رک صحبت کردم , نمیتونم کلمه ما نمیتونیمو تحمل کنم

  6. 6 کاربر از M0hsen3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز anti-military's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    1,415

    پيش فرض

    ممنون وقت ميذاريد جواب ميديد ...
    به نظر من حق با هات سانه. البته شما هم درست ميگی اما با الوچه الؤچه گفتن که دهن ترش نميشه

    ما ايراني ها و كلا كشورهاي عقب افتاده هميشه ادعا داريم كه ما ميتونيم ! خوب تونستن كه همه ميتونن مهم شرايط و پول و نیروی کاره . درسته كه ما ميتونيم حتي پیشرفته ترين فضا پیما جھان رو ھم بسازیم اما با کدوم پول و به چه قيمتي ؟

    اول شرايط بايد برسي بشه كه طرف مطمئن باشه پولش برميگرده وگرنه هيچ کسی حأضر نيست به خاطره مستقل شدن و پیشرفت ايران تو بازي سازي بياد انقدر هزينه كنه . مثل اينه كه بخواهي تو كوير قصر بسازي


    هفته پیش تهران بودم رفتم بازار رضا ببينم يونيتي داره يا نه . كه يارو گفت اره دارم . گفتم چند ؟ گفت 15 هزار تومن . گفتم یه نرم افزار 500 مگابایتی 15 ھزار تومن ؟ گفت میخواهي يه نرم افزار نشونت بدم 100 مگابایت يك ميليون تومن ؟ ...
    حالا واقعا تو اين كشؤر به نظرت كسي جرات داره واسه ساخت موتور بازي هزينه كنه ؟

  8. 2 کاربر از anti-military بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    گرشاسپ , گاندو ,سیاره میترا ... اینا کشکن؟ به نظر من اصلا سرمایه گذاری نکن تو این کار! چون یه شرکت میزنی چند تا یونیتی کار و مدلساز و... استخدام میکنی چند ماه زور میزنی اخرش نصفه جنگ در خلیج عدن هم نمیشی (فکر حمایت بنیادم که خودت میدونی اصلا نباید تو سرت پر بکشه) .اینه عاقبت بازی سازی تو ایران ...مگه اینکه بودجه داشته باشی هزینه کنی... مثل فن افزار ...چند تا نیروی کار ماهر استخدام میکنی اعم از برنامه نویس , مدلساز و... و میچسبی به ساخت انجین از بیس واسه خودت یا اینکه یکی از انجین های سورس باز رو توسعه میدی و یه انجین گرافیکی رو هم اتچ میکنی بهش و اخرشم یه خروجی خوب مثل گرشاسپ میدی که اینقدر افتخار افرین باشه.
    موفق باشید.

  10. 2 کاربر از M0hsen3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    ناظر انجمن توسعه و ساخت بازی Reza Azimy_RW's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    بی سرزمین تر از باد
    پست ها
    3,321

    پيش فرض

    گرشاسپ , گاندو ,سیاره میترا
    نجین های سورس باز رو توسعه میدی و یه انجین گرافیکی رو هم اتچ میکنی بهش و اخرشم یه خروجی خوب مثل گرشاسپ میدی که اینقدر افتخار افرین باشه.
    اینا رو که با Unity و udk هم صد هزار پله بهترشو هم میشه ساخت مطمئنن اگه از یه انجین درست حسابی استفاده میکردن خروجی خیلی بهتری نصبت به انجین اوپن سورس گند Orge میداد

    شما یه بار حرفای هاتسان رو به نظر من مرور کن
    موفق باشی
    off.
    Last edited by Reza Azimy_RW; 07-03-2012 at 21:23.

  12. این کاربر از Reza Azimy_RW بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    اینا رو که با Unity و udk هم صد هزار پله بهترشو هم میشه ساخت مطمئنن اگه از یه انجین درست حسابی استفاده میکردن خروجی خیلی بهتری نصبت به انجین اوپن سورس گند Orge میداد
    موفق باشی
    off.
    عزیز من Ogre3d گیم انجین نیست!
    اتفاقا شما یه بار دیگه حرف های منو مرور کنی متوجه میشی اصلا منظور من چی هست.

  14. این کاربر از M0hsen3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #8
    داره خودمونی میشه hasansmoke's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    محل سكونت
    in update function
    پست ها
    124

    پيش فرض

    سلام به همه.
    در مورد حرف های هات سون باید بگم مشکل دسترسی به تکنولوی ها نیست.
    مثلا لینک زیر دموی رندر مولتی ترد هستش که تو کتاب Multi-Threaded_Game_Engine_Design_ هست.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    دیگر میان افزار ها هم به همین شکل هستش.مثلا من خودم میان افزار بیست(light map) و umbra رو داشتم.
    مشکل اصلی کار تخصصی روی این ها هست.مثلا اینکه بیام تو یه انجین یه تیم 5 نفره رو بزاریم که فقط رو هوش مصنوعی موتور یا فیزیک کار کنند و به همین شکل.
    که مشکل بر میگرده به سیستم دانشگاه ضعیف ما که جز کتاب اقای قمی دیگه فراتر نمیرن.
    اگه مباحث فنی انجین در دانشگاه ها به طور تخصصی اموزش داده بشن ما هم انجین ها بزرگی میسازیم.
    درکل زیاد حوصله توضیح کلی رو نداشتم ولی میخوام بگم مشکل تو ابزار نیست مشکل تو استفاده از ابزار هست که اینم غیر ممکن نیست مگر با تلاش.با یه جا نشستن و تماشا کردن کار درست نمیشه حرکی به اندازه سهم و فهم خودش باید تو این راه حرکت کنه،هرچند کوچیک ،هرچند کوچک تر از هدهدی که برای خاموش کردن اتش حضرت ابراهیم اب اورد، ولی اگه همین حرکت های کوچیک کنار هم جمع بشه یه اتفاق بزرگ می افته.
    پس تسلیم نشید.

  16. 3 کاربر از hasansmoke بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    شما umbera داشتی ؟ بابا دست مارم بگیر به ما نمی دی ./؟

  18. این کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  19. #10
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی AMIR REZAs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    هر کجا هستی --------- Wherever you are
    پست ها
    2,364

    پيش فرض

    سلام به همه.
    در مورد حرف های هات سون باید بگم مشکل دسترسی به تکنولوی ها نیست.
    مثلا لینک زیر دموی رندر مولتی ترد هستش که تو کتاب Multi-Threaded_Game_Engine_Design_ هست.
    کد:
    http://www.up.98ia.com/images/7qgliucni5k05isgq4yp.rar
    دیگر میان افزار ها هم به همین شکل هستش.مثلا من خودم میان افزار بیست(light map) و umbra رو داشتم.
    مشکل اصلی کار تخصصی روی این ها هست.مثلا اینکه بیام تو یه انجین یه تیم 5 نفره رو بزاریم که فقط رو هوش مصنوعی موتور یا فیزیک کار کنند و به همین شکل.
    که مشکل بر میگرده به سیستم دانشگاه ضعیف ما که جز کتاب اقای قمی دیگه فراتر نمیرن.
    اگه مباحث فنی انجین در دانشگاه ها به طور تخصصی اموزش داده بشن ما هم انجین ها بزرگی میسازیم.
    درکل زیاد حوصله توضیح کلی رو نداشتم ولی میخوام بگم مشکل تو ابزار نیست مشکل تو استفاده از ابزار هست که اینم غیر ممکن نیست مگر با تلاش.با یه جا نشستن و تماشا کردن کار درست نمیشه حرکی به اندازه سهم و فهم خودش باید تو این راه حرکت کنه،هرچند کوچیک ،هرچند کوچک تر از هدهدی که برای خاموش کردن اتش حضرت ابراهیم اب اورد، ولی اگه همین حرکت های کوچیک کنار هم جمع بشه یه اتفاق بزرگ می افته.
    پس تسلیم نشید.
    __________________

    باهاتون موافقم مشکل از گشــــ اد بازی بازیسازاس
    ( البته منظورم بازیسازای پسی ورد نبودا)
    بازیسازی تخصص میخواد همت میخواد فقط بودجه که نیست

  20. 2 کاربر از AMIR REZAs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •