تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 3 از 3

نام تاپيک: مدلینگ با 4 ضلعی ها

  1. #1
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    -^.
    پست ها
    1,713

    پيش فرض مدلینگ با 4 ضلعی ها

    درود بر همه دوستان گل
    چند روزی سوال برام پیش اومده که چرا توی مدلینگ حتما باید از 4ضلعی ها استفاده بشه چرا نباید از 3 ضلعی و 5 ضلعی استفاده کرد ، البته می دونم میشه استفاده کرد ولی چرا بهتره که از 4 ضلعی استفاده کرد؟؟
    و همچنین این مورد اصلا توی کار های حرفه ای خارجی رعایت نمیشه
    و توی مسابقه اسپید مدلینگ سایت 3dtotal اصلا به موضوع 4 ضلعی بودن توجه نمیشه و به کار نهایی رای داده میشه

  2. 2 کاربر از Lord-Voldemort بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    پست ها
    129

    پيش فرض

    باید و نبایدی در کار نیست . بهتره که 4 ضلعی باشه.که اونم دلایل مختلف خودشو داره.
    یکی از دلایل اینه که نرم شدن مدل در حالات 4 ضلعی خیلی بهتر از دیگر حالات است .این رو خودت می تونی به راحتی تست کنی و مدلی رو 3 ظلعی و یا چند ضلعی بسازی و بعد اون رو نرم کن .به خصوص در حالات بیش از 4 ضلع این کار باعث اثری نامطلوب در مدل می شه.
    یکی دیگه از دلایل اینه که کار سه بعدی به صورت پایپ لاینه و گاهی لازمه که مدل ایجاد شده به نرم افزار های دیگه برده بشه که در این صورت شاید در اون برنامه بیش از چند ضلع رو قبول نکنه و یا سبب اثری نامطلوب بر روی مدل بشه.
    باز هم می گم که هیچ اجباری در کار نیست ولی اگه خودت هم توی این پایپ لاین سه بعدی قرار بگیری , خودت رو ملزم به این می کنی که حداکثر از چهار ضلع و نهایت سه ضلع استفاده کنی.به خصوص در مدل سازی های ارگانیک(فکر کن جایی که قراره ارنج کاراکتر خم بشه بیش از 4 ضله باشه.)
    در نهایت اینکه توپولوژی هر مدل و استفاده اون تعیین می کنه که بهتره تعداد اضلاع یک وجه چقدر باشه.
    Last edited by ali_kh_377; 22-02-2012 at 20:28.

  4. 4 کاربر از ali_kh_377 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    داره خودمونی میشه Qadiany's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    محل سكونت
    قم
    پست ها
    165

    پيش فرض

    درود بر همه دوستان گل
    چند روزی سوال برام پیش اومده که چرا توی مدلینگ حتما باید از 4ضلعی ها استفاده بشه چرا نباید از 3 ضلعی و 5 ضلعی استفاده کرد ، البته می دونم میشه استفاده کرد ولی چرا بهتره که از 4 ضلعی استفاده کرد؟؟
    و همچنین این مورد اصلا توی کار های حرفه ای خارجی رعایت نمیشه
    و توی مسابقه اسپید مدلینگ سایت 3dtotal اصلا به موضوع 4 ضلعی بودن توجه نمیشه و به کار نهایی رای داده میشه
    سلام به اخوی گل.
    همونطور که دوستمون گفتن بایدی در کار نیست.
    مدل ها همشون از مثلث ها درست میشن ولی بعضی از ضلع ها از لیست Edge حذف میشن و مثلا 4 و یا 5 ضلعی رو میسازن (همون طور که خودتونم می دونید 5 ضلعی هم چند تا مثلث هست). بعضی ضلع ها حذف میشن برای اینکه تو جاهایی مثل استفاده از MeshSmooth خیلی تاثیر داره.
    معمولا از4 ضلعی بیشتر استفاده میشه و تو ساخت کاراکتر ها و مدل های غیر هندسی بیشتر پیش میاد که بخوایم از 3 ضلعی استفاده کنیم.
    اگه از MeshSmooth یا از TurboSmooth استفاده نکنید خیلی فرقی نداره که Edge ها فعال باشن یا نه. پس موقع استفاده از Turbo , MeshSmooth چند ضلعی ها رو با هم مقایسه کنید.

  6. این کاربر از Qadiany بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •