سلام . دیدم امروز که کلاس دانشگاه رو دو در کردیم راستش رفتم سر کلاس دیدم استاده سر کلاسه و کلاس هم تا دسته پره خلاصه بیخیالش شدم . گفتم بیام از روی بیکاری یه اموزشی بنویسم . خب شروع می کنیم .
خب من می خوام به سبک بازی رزیدنت اویل 1 نمای دوربینم رو بسازم
ابتدا یک صحنه باید ایجاد کنید :
من توی این مثالم خواستم کار کنم که وقتی کارکترم جلو اومد دوربین عوض بشه . پس یک Triger برای تعویض دوربین توی نقشه قرار دادم که وقتی پلایر از نقطه 1 به دو میاد دوربین عوض بشه
نماهای دوربین هم به این صورت در میاین :
اولی که مربوط به شروع و حرکت بازیکنه و دومی هم مربوط به بعد از فعال شدن Triger
خب برای انجام دادن این کار ابتدا یک نود Player Spawn بیارین که وقتی پلایر اومد این فعال بشه بعد دوربینتون رو انتخاب و در کیسمت به قسمت متینی وارد بشین :
تنظیمات متینی رو اینجوری بسازین :
اینطور دوربین هیچ حرکتی نخواهد کرد
در مرحله دوم باید دوربین مربوط به Event Tuch رو فعال کنیم و مانند قبلی همون عمل رو توی متینی انجام میدیم
حالا فقط باید مکانیزیمی رو فعال کنید که وقتی پلایر به کلید شروع یعنی همون Triger رسید دوربین اول غیر فعال و دومی فعال بشه برای این کار نود فعال شدن اونت Tuch رو به قسمت stop متینی وصل می کنیم تا هنگامی که این فعال شد متینی غیر فعال بشه
در ضمن نکته ای که یادم رفت همیشه باید متینی در حال تکرار باشه تا از حالت دوربین خارج نشه برای همین انتهای نود متینی با نامه compelete رو به ابتدای متینی با نام Play اتصال بدهید
همین دیگه . البته مرض اصلیم واسه نوشتن این مقاله بازی جدیدیه که دارم میسازم وگرنه من کجا و حوصله مقاله نوشتن کجا پیر شدیم الان دیگه![]()