با سلام .
امروز بعد از مدت ها وقت گیر اوردم که یو دی کی رو باز کنم فکر کنم یه 3 ماهی شده با یو دی کی کار نکردم
شروع :
ابتدا یک متریال ایجاد کرده و متریال ادیتور رو باز کنید :
تکسچر های مورد نظرتون رو وارد کنید . توجه داشته باشید اولین تکسچر تکسچر بیس و دومین تکسچر تکسچریه که روی تکسچر اول نقاشی می کنیم . البته در زمان نقاشی می توان این دور را عوض کرده که در ادامه می توانید ببینید
تکسچر اول : تکسچر + نرمال مپ
تکسچر دوم : تکسچر + نرمال مپ
نکته :تکسچر ها را به مدل پارمتر دو بعدی تبدیل کردیم. برای این کار روی تکسچر مورد نظر راست کلیک و اولین گزینه را انتخاب کنید .
نکته : در این قسمت متریال را بر روی جسم مورد نظر بندازین .
در این مرحله باید دو نود Lerp به نود اضافه کنید به تکسچر ها را به آن متصل کنید و خروجی را به نود های مربوطه در Periew Material متصل کنید :
در این مرحله باید یک نود Vertex Coler نیز اضافه کنید و آن را به ورودی Alpha نود Lerp متصل کنید :
متریال را ذخیره و متریال ادیتور رو ببندید .
ابزار Mesh Paint را اجرا کنید اکنون می توانید با نگه داشتن کلید ctrl و کشیدن ان به سطح جسم می توانید تکسچر را روی آن نقاشی کنید :
همچنین می توانید مانند شکل زیر تکسچر هدف را برای نقاشی کشیدن به صورت دستی انتخاب کنید :
امیدوارم که این اموزش لذت برده باشین
با تشکر حسن فخاری